Rengasliikkeiden työn laatu

Aloittaja Peeveli, 21.03.14 - klo:09:37

« edellinen - seuraava »

Peeveli

Kertokaapa kokemuksianne eri rengasliikkeiden palvelusta ja työn laadusta.

Itse en enää selkävikaisena ala vaihtamaan nykyajan autojen jättikokoisia ja -painoisia vanteita, päätyisin varmaan vuodepotilaaksi. Siksi vaihdatan rinkulat aina alle rengasliikkeessä.

Viimeisin kokemus on eiliseltä Konalan Vianorista. Edellisillä kerroilla Vianorissa oli tehty aivan laadukas työ eikä autoa oltu vahingoitettu. Mutta eilen sattui ikävä episodi. Olin onnistunut -eka kerta tänä vuonna jippii- saamaan autoni ajettua pesun jälkeen puhtaana renkaanvaihtoon asti. Odottelin Vianorin odotustilassa vaihto-operaation ajan. Yht äkkiä huomion kiinnitti työhallista kuuluva nuorten miesten kovaääninen huutelu toisilleen. Yksi ilmeisesti virolaistaustainen jannu huusi toiselle suomea vähäsen hoonosti äääntäen että "kyllä sä saat illalla p...ua usko pois". Hirveä naurun räkätys päälle. Okei, tuo on normaalia nuorten miesten huumoripitoista jutustelua eikä siinä sinänsä mitään, mutta kun uteliaana katsoin ikkunasta halliin niin kaverit keskittyivät vaan jutusteluun eikä työhönsä. Muita asiakkaiden autoja ei edes hallissa ollut sillä hetkellä. Aloin jo miettiä, mahtaako kaverit muistaa edes p-juttujensa lomassa kiristää kaikkia pultteja kunnolla kiinni. No, homma valmistui sitten lopulta ja ajoin kotiin poistamaan talvirenkaat kyydistä. Ja hittolainen: kaverit olivat naarmuttaneet pahasti takapuskuria; siinä oli neljä leveää harmaata naarmua jotka paistoivat mustasta autosta selvästi. Olin erikseen huomauttanut työn vastaanottajalle että sanokaa asentajille että varovat naarmuttamasta puskuria renkaita nostellessaan. No, ei kun ajamaan takaisin Vianorille ja reklamoimaan. Työnjohtaja kutsui asennuksesta vastanneen kaverin paikalle pihaan katsomaan jälkiä. Jannupa alkoi väittämään että eivät ole tulleet heillä ja alkoipa vielä sormellaan hangata hiekkapölyyntynyttä puskuria lisää jälkien kohdalta, vaikka karjaisin kiellon siitä. Sanoin heille, että ellei firma myönnä vahinkoaan, niin otan yhteyttä firman isompaan johtajaan. Onneksi pomo oli yhteistyökykyisempi, ja pyysi ajamaan lähellä olevalle Autoklinikalle vauriokorjausta varten. Lisäksi annoin palautetta siitä, ettei talvirenkaisiin oltu laitettu liidulla merkintöjä renkaiden sijainnista (OV, OT jne), vaikka se kuulemma heillä pitäisi aina tehdä. Autoklinikalla saivat onneksi samalla istumalla auton käsittelyyn ja naarmut lähes kokonaan poistettua myllytyksellä. Aikaa meni ylimääräistä lomapäivästä tuohon lähes tunti, mutta onneksi puskuri tuli siistiksi. Olihan se rengasasentaja potkinut autoa näköjään sisältäkin; kynnyksissä ja jopa kojelaudan alareunassa vasemmalla oli jalan potkimisjäljet joista kojelaudan naarmu jäi pysyväksi. Sen verran veti kiukkuiseksi, etten enää kyseiseen firmaan vie rahaani.

Huonoja kokemuksia on myös kahdelta peräkkäiseltä kausivaihdolta Konalan Rengasmaailmasta. Molemmilla kerroilla muutama pultti jätetty kiristämättä kokonaan eli olivat tippumaisillaan -onneksi tsekkasin heti operaation jälkeen kotona asian. Toisella kerralla asentaja unohti laittaa autoon lukkopulttien adapterin ja piti hakea se uudella reissulla firmasta. Ei edes nahkapää-jannu pahoitellut vaan virnisteli naureskellen.

Tämä on ilmeisimmin arkea tänä päivänä sekä rengas- että muillakin aloilla. Työn laadusta ei voi puhua, eikä ammatillista itsekunnioitusta enää ole. Välillä jopa tuntuu, että toisen omaisuutta vahingoitetaan jopa virne naamalla kiusallaan, se tuli eilen mieleen.

rami

No sellaista "rääpimistähän" nuo hommat näyttää monestikkin olevan. Itse en vie koskaan autoa mihinkään renkaanvaihtoon juuri sen takia. Siellä saattaa olla sellaisia tolloja ettei paremmasta väliä. Autoa saatetaan nostella mistä kohtaa vaan. Selkävaivaisena minäkin taistelen aina renkaat itse paikalleen. Pieni hallitunkki ja oikeanmallinen nostokäpälä siihen ja jatkovarsiavain,momenttiavain niin homma sujuu.

GTI

Sama täällä,niinkauan vaihdetaan itse kun selkä vähänkin taipuu.

WKurki

Täysin sama asenne täälläkin kuin rami:lla ja GTI:llä: Talvi- ja kesäpyörät vaihdetaan alle itse.

Kun on tarve vaihdattaa renkaat vanteille, kannan itse pyörät autosta liikkeeseen ja lastaan ne lopuksi itse autoon.



Opel Astra Sports Tourer 1,0 ECT 2017

ex.
Opel Astra 5 ov 1,0 ECT 2016

ex.
Seat Leon ST 1,6 TDI 2014

ex.
Seat Ibiza ST 1,2 TSI 2011

Tourano

Sen verran olen rengasliikkeiden touhua nähnyt, etten asioi rengasliikkeessä kuin uusien renkaiden hankinnan vuoksi. Ja silloinkin kuskaan ne renkaat sinne vaihdettavaksi ja mieluiten vielä ruuhka-ajan ulkopuolella.

Jos sitten syystä tai toisesta joutuu esimerkiksi rengasvaurion tai tasapainotusongelman vuoksi kesken kauden rengasliikkeeseen, pölykapselit irroitan ja kiinnitän itse.

Sitten se tasapainotus! On se vaan kumma kuinka aina pitää lähteä myymään uutta vannetta ja/tai rengasta tasapainotuksen vuoksi. "Vanne/rengas viallinen, ei saa tasapainoon". Kummasti se vaan toisessa koneessa menee vähäisin painoin tasapainoon...

Rengaskonetta ja tasapainotuskonetta en kuitenkaan lähde itselle ostamaan. Sisärenkaallisia henkilöautonrenkaita on tullut laitettua itse vanteellekin ilman konevoimaa, mutta vain poikkeustapauksessa.
2014 Toyota LandCruiser 150 & Passat Variant TDI... ja jokunen muu.

Reterete

Eipä ole vuosiin tullut käytettyä rengasliikkeitä muuhun kuin renkaiden vanteelle laittoon. Viimeksi kun ne vaihdettiin siellä katselin touhua vierestä. Muuten ihan jees, mutta pultit pyssyllä kiinni ja sitten näytetään momenttiavainta. Eipä se momenttiavain enää mitään auta jos on vedetty jo pyssyllä ihan huolella. Paras tapaus oli emännän auto. Ei rengasliike vaan paikallinen merkkikorjaamo. Siellä laittoivat uudet renkaat alle ja kun yritin ottaa niitä pois eipä lähtenyt normaalilla ristikkoavaimella. Piti hakea metrin putki, että sai pultit auki. Onko se niin vaikeaa laittaa ne oikeaan momenttiin kiinni? Vaikka ne vetäisi pyssyllä kiinni pitää siinä olla rajoitin >:(

Myhky

Lainaus käyttäjältä: Peeveli - 21.03.14 - klo:09:37
Olin erikseen huomauttanut työn vastaanottajalle että sanokaa asentajille että varovat naarmuttamasta puskuria renkaita nostellessaan.

Tuossa taitaa olla syy naarmuuntumiseen ::) Luuletko että pyynnöstäsi käsittelisivät sinun pyhää lehmääsi jotenkin varovaisemmin kuin muita? Kyseessä nyt on kuitenkin vain audi A3 eikä mitään keräilyauto spesiaalipinstripe maalipinnalla.

Itse asiasta:
En jää koskaan koskaan kahvioon odottelemaan vaan menen halliin seuraamaan vierestä jos tarvetta on rengasliikkeessä asioida.

Malmin vianorilla olin paikkauttamassa kumia joka oli noin 1000km ajetulla uudella alumiinivanteella. Kumia takaisin vanteelle laitettaessa vanne pääsi hyppäämään irti koneesta ja kolahti siihen laitteen "rautakäteen" Näin parin metrin päästä jo pahat jäljet mitkä vanteeseen tuli. En sanonut mitään vaan annoin miehen tehdä työn loppuun nähdäkseni kertooko hän asiasta minulle oma-aloitteisesti. Ei kertonut. Kun ukko sitten edelleen tuppisuuna oli jo laittamassa rengasta takaisin alle, kysyin että mitäs tehdään noilla helvetinmoisille naarmuille?

Myönsi siinä vaiheessa tietenkin tapahtuneen ja alkoi räkimään vanteeseen ja hinkkaamaan jälkiä vimmatusti paskaisilla käsillään. Esimies yritti ehdottaa hinnan alennusta / vanteen korjausta kesärengaskauden jälkeen ( kesää noin 7kk jäljellä ). En suostunut joten tilasivat uuden vanteen eli siltä osin hyvin meni.

Nyt jo jännittää kun joutuu menemään vaihtamaan tulevan kesän aikana uusia kumeja kesärenkaille.
Golf GTI PP -19

exät:
Golf GTI - 14
Skoda Octavia RS Combi -15
VW Golf VI GTI DSG -10
VW Golf VII 1.4TSI 103kw -13
VW Golf VI Variant 1.4TSI -11
Audi A3 Sportback 2.0TFSI -06

SNG

Voin allekirjoittaa ketjun edelliset kommentit. Peevelille hatunnosto hyvästä tarinasta.

Itse tullut havaittua, että kannattaa kiertää ketjuliikkeet kaukaa ja pyrkiä asioimaan vain sesonkien ulkopuolella rengasliikkeissä. Mitä isompi liike (esim rengashotelli) palvelu heikointa mahdollista. Yksi vanne kanssa tuhottu tällaisessa rengashotellissa talven aikana. Scoutin alkuperäisvanteen keskiö ulompana kuin rengas, ja olivat ilmeisesti säilyttäneet alimmaista pyörää trukkilavalla "naamallaan". Huomasin tuhot vasta viikkojen päästä pesun yhteydessä, ja kyllä vitutti!

Sen jälkeen olen tehnyt kausivaihdot itse, ja rengaskaupat pienissä yrittäjävetoisissa liikkeissä. Esim K.Ylönen Lempäälän Sääksjärvellä tarjosi mainion asiakaskokemuksen lokakuussa uuden kesärengassarjan vaihdossa.

Auton sikahintaisissa ja huonoissa automaattipesuissakin sattunut pari vahinkoa ja laatu ei vastaa lainkaan hintaa. Auton pesut olen tehnyt pääosin omatoimisesti jo pari vuotta.

msvahn

Sympatiat ketjun aloittajalle ja muille kärsineille. Mielestäni ei ole väliä onko kyseessä tonnin kippo vai arvoauto. Työn pitäisi olla huolellista kaikissa tilanteissa.

Mulla ajatus omista rengaskoneista kypsyi hankintaan asti vuosi sitten ja tyytyväinen olen ollut, kun voi naarmuttamatta ja huolellisesti hoitaa homman itse (jos naarmuja syntyy, niin voi sitten syyttää ihan itseään). Ajansäästöäkin syntyy, kun ei mene noita mainittuja vapaapäiviä asian hoitamiseen vaan, voi tehdä vaikka keskellä yötä rengastyöt alusta loppuun. Vielä kun renkaat hommaa maailmalta, niin koneet on kuoletettu muutamassa vuodessa. Tilaa ne kyllä vievät paljon.

Liikkeistä mieleen on jäänyt Espoon Tekno-Rengas ja tuo mainittu Ylönen. Molemmissa tuntuvat arvostavan asiakkaan omaisuutta (Espoossa hallikaverit on ilmeisesti motivoitu tekemään huolellista työtä ja Tampereen suunnallakin omistaja halusi  lähes ylivarjella käytettyjä 16" Audin vanteita laskiessaan ne hallin lattialle minun tarkasteltavakseni.
Nykykalusto
4-pyöräset: 2x B8 A4 Avant 3.0TDIQ, 1x B8 A4 Avant 2.0TDI, LT35 2.5TDI
2-pyöräset: zx10r, gs1000g, gs850g, gs550e, xl600, yz250, gas gas 250, kx85

OMK


Tämän voi mun mielestä helposti yleistää koskemaan kaikkia autolle tehtäviä töitä. Itsellä menossa auto ikkunoiden tummennukseen ja jousien sekä kesärenkaiden allelaittoon ja jo nyt jännityksellä odottelen miten tuo tulee menemään. Siinähän on miljoona kohtaa jotka voi mennä pieleen. Itse veikkaan jotakin näistä: takapää kolisee jousien vaihdon jälkeen, vanteissa on naarmuja, sisustassa on naarmuja tai vähintään kuraa. Pessimisti ei pety  ;D

Miten tuon nätisti voisi ilmaista tiskillä että tehkää rauhassa ja siististi, niin maksan vaikka mielelläni sen lisätunnin huolellisesta työstä, pitää varmaan vaan reippaasti koittaa jututtaa kavereita ja saada kontaktia työn suorittajaan toiveena että tekisivät huolella. Itse en vaan small talkkia / rasvaisia / kovaäänisiä asennusläppiä yleensä tykkää heittää, vaan toivoisin että em asiat hoituisivat itsestään ja oletusarvoisesti.

Sormet ristiin ja jännittämään :)




Peeveli

Jaahas, ei se naarmuttomaksi fiksattu takapuskuri pysynytkään sellaisena. Pesin eilen illalla auton ja samat jäljet taas näkyvissä. Oli varmaan fiksattu Autoklinikalla filleroivalla (täyttävällä) vahalla tmv:lla ja Korrekin liuotinpesuvaha-shampoon liuotin varmaan poisti fixin pesun yhteydessä. Kyllä v...ttaa, taas otettava arkena puhelinsoittoa ja ylimääräistä käyntiä. En aio antaa periksi toisten aiheuttamassa vahinkoasiassa. >:(

Ylempänä oli maininta muistakin autoihin tehtävästä työstä ja sen laatupuutteista. Itselläni esimerkkinä oli foorumeillakin kehuttu Lustig joka kalvotti syksyllä 2012 silloin uuden Volvo V40:ni takalasit Tikkurilan Nesteellä. Homma sujui ennätysnopeasti mutta nopeuden hintana oli kammottavat naarmut B- ja C-pilarien kiiltomustissa muovisissa ulkopaneeleissa. Lisäksi niissä, lasien ulkopinnoilla ja maalipinnassa oli muuta asennustöhnää ja maalipinnassakin naarmuja. Onneksi oli valkoinen väri niin eivät niin näkyneet.

Yhden asian olen nyt oppinut: tummaa väriä en enää autooni jatkossa ota, sen verran helposti kaikki jäljet näkyvät ja niitä jälkiä tulee ihan merkkihuollossakin...

jannekni

Aikoinaan käytiin kaaran renkaanvaihdossa Kajaanissa(Puistola) Rengaspisteessä. Sattui olemaan sesonki ja asentajina monenlaista viheltäjää. 70e sai renkaat vanteille, jarrupalojen merkkivalon palamaan, 2 rengasta pyörimään väärinpäin, ja puolet pulteista niin tiukkaan että ristikkoavain vääntyi eikä auenneet silti! Seuraavana päivänä vielä kaupan päälle vittumaista asiakaspalvelua kassatädiltä. Eikä vajakin oloinen asentaja enää muistanut renkaita asentaneensakaan. Liike on mustalla listallani edelleen.

HiTecci

Kyllä pesut ja renkaanvaihdot on niin pieniä töitä vs. paljonko niillä voi saada vahinkoa aikaiseksi, jotta itse ne on tullut about kautta aikain aina tehtyä, oli tuolloin autona joku parempipintainen tahi jo sieltä-täältä raamittu perus-käyttis. Pysyy itsekin siinä samalla hollilla auton pintapuolisesta kunnosta, esim. renkaanvaihdon yhteydessä levyt ja palat. Mutta ennen kaikkea se hyvä fiilis jälkeenpäin omien kätten töistä :)

Citroën Berlingo III 1.5BlueHDi 130 Shine XL -20
Dethleffs C'Go 495 QSK -16, Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08

pomo

Ainoa kunnon palveleva rengasliike oulussa oman  kokemusteni perusteella on k-rengas sammaltiellä ruskossa. Siellä onnistuu tasapainotus kerrasta, vanteet kiristetään momenttiavaimella ja palvelu pelaa muutenkin! Rengashotelllikin löytyy ja kunnollinen eli renkaat ja vanteet ei oo missään peltihallissa mullassa/hietikossa niin kuin monella! Suosittelen kokeilemaan kauempaakin tulevana. Löytyy kuusamontien varresta, oulun ohi mennessä 4 tieltä joutuu poikkeamaan noin1 km suuntaan ja kuusamon suuntan  muutaman sata metriä! Hinnatkin on kilpailukykyisiä huomioiden laatu!

Ishvan

Itse olen aina käyttänyt pienempien paikallisten rengasliikkeiden palveluja. Aina hommat sujuneet ilman valittamista. Olen aina ihmetellyt kuka viitsi näitä isoja ketjuja käyttää jo ihan pelkästään hintojen vuoksi.
MY -17 Volvo S60 D4AWD R-Design "Polestar 220hp/440nm" + Renault Clio 0.9Tce GTLine
ex.Volvo V60 D4A Ocean Race
ex.Volvo V60 D5 R-Design "Polestar"
ex.Volvo V60 D5A Summum

Reneto

Itse kun tekee kausivaihdot, vanteet pääsee myös pesemään ja putsaamaan kunnolla. Rengasliikkeiden pesukoneet ovat täysi vitsi. Jos vanteelle laittoon tulee aihetta, niin pyrin menemään rengasliikkeeseen sesongin ulkopuolella. Kiire ja sesonkiapulaiset on sellainen yhdistelmä ettei kiinnosta mennä koettamaan arpaonnea. Olen toistaiseksi selvinnyt ilman vahinkoja. Harmittelut Peevelin puolesta. Voisi olla turvallisempaa valita pikkuliike, jossa pääsee seuraamaan työskentelyä.. luulisin.

VW Golf 1.5 eTSI 110 First Edition Style 2020

petri

Pari vuotta sitten vein Euromasterille juuri maalatut BBS:n CH:t ja pyysin tiskillä työnjohtajalta erityistä varovaisuutta vanteiden kanssa. Seuraavassa hetkessä huomaan kun virolainen rengasmiekkonen nostaa vanteen rengaskoneen päälle ja pokkana laittaa sitten hiekkaisen renkaan vanteen päälle pystyyn, alkaa pyörittelemään rengasta siinä vanteen päällä kun levittää asennusrasvaa. Pakko oli pinkaista halliin ja esittää taas mulkkua asiakasta mille ei mikään kelpaa. Sellainen olo kyllä vahavasti tuli  ::) Loppukesä sitten ajeltiinkin naarmuisella vanteella.

Markku

Minä vaihdan itse renkaat meidän molempiin ja vielä äidin Superbiin. Rengasliikkeestä ostetaan renkaat tai laitatetaan netistä tilatut vanteille.
Kuopion rengasliikkeistä olen keskittynyt asioimaan Rengaskulmassa. Työn jäljessä ei ole ollut moittimista, palvelu sujuvaa ja hinnat kilpailukykyiset. Viimeksi ostin sieltä Michelin Xin 3 kitkat 195/65x15 hintaan 400â,¬.
Kuopiossa on toinen edullinen liike nimeltään Rengaspari. Viimeksi kun siellä asioin niin sain kuulla miten paskat vanteet autossani on. Ei kuulemma saa kohdalleen millään. Auto oli Samara, mutta vanteet tarvikepeltivanteet, ei venäläiset. Jostain syystä kaveri tunki sinne sisärenkaan vaikka ei olisi tarvinnut. Ei edes niissä alkuperäisvanteissa. Tuumasinkin sille asentajalle että katotaanpa nyt, kumpi on paskempi, tuo vanne vai sinun ammatitaitosi. Myyjälle sanoin että koska maksan renkaista saman hinnan kuin muutkin niin en oikein halua tuollaista kuunnella. Tuon jälkeen en ole siellä asioinut. Aikaa tastä on tosin jo toistakymmentä vuotta,tilanne on voinut muuttua. Ei se rengas muuten sattunut tasapainoon., ennekuin kävin Leppävirran Teboililla. Siellä osataan myös rengastyöt tehdä kunnolla.
Octavia 1,9 tdi 2008
Rouvalla Skoda Rapid 1,6 tdi dsg -14
Pojalla Jetta V 2,0 tfsi -07

xmasa

Lainaus käyttäjältä: Peeveli - 22.03.14 - klo:08:21
Yhden asian olen nyt oppinut: tummaa väriä en enää autooni jatkossa ota, sen verran helposti kaikki jäljet näkyvät ja niitä jälkiä tulee ihan merkkihuollossakin...
Vaikka tämä nyt ei kyseiseen renkaiden vaihtoon liity, niin yhdyn tuohon sinun lauseeseen täysin. Ei kiitos enään ikinä tummaa väriä. Tällä hetkellä kaksi tummaa/mustaa kotteroa, joista toinen vaihtuu ensi keskiviikkona ja toinen kesään mennessä.
Sori, kun meni OT:ksi.
Nyk: Avensis -18
Ex: BMW F31 320iA xDrive -13
Ex: Toyota Auris -14
Ex: VeeWee Golf TSI -09

dosetti

Lainaus käyttäjältä: Ishvan - 22.03.14 - klo:09:04
Itse olen aina käyttänyt pienempien paikallisten rengasliikkeiden palveluja. Aina hommat sujuneet ilman valittamista. Olen aina ihmetellyt kuka viitsi näitä isoja ketjuja käyttää jo ihan pelkästään hintojen vuoksi.
Samaa itsekin teen, suosin pienempiä ja huomattavasti edullisempia firmoja, jotka ennen kaikkea tekee huolellista työtä. Voisin maksaa isojen liikkeiden törkyhintoja, mutta vain sillä ehdolla, että työn laatu olisi huippuluokkaa. Ja sitä se ei todellakaan ole.

sambolo

Huh onneksi on kavereita jotka voivat hoitaa homman jos ei itse pysty. Sesonkinahan voi olla mitä tahansa taidotonta porukkaa kiireissä auttamassa ja ne varmasti niitä jotka möhlivätkin. Asennekkinvoi olla mitä tahansa kun ei kuitenkaan kauemmin lafkassa työskentele..
Octavia RS III
Ex vag:
5F Leon 1.4 tsi style
08 Leon TDI FR
07 Ibiza FR

rami

Rengasfirmathan kuuluttaa justiin näitä rengasukkoja hommiin sesonkiajaksi.
Eilisessä lehdessä viimeksi. "Työsuhde kestää yhden kuukauden" oli ilmoituksessa.
Sinne kun tulee sellainen "jamppa" hommiin joka ei ole koskaan omistanut uudehkoa autoa tai ei ole muuten kokemusta hommista niin pommi on valmis. Ei sellaisen ajatusmailma monestikkaan riitä tajuamaan,että tässä nyt käsitellään toisen omaisuutta.
Ainakin täällä(?) on yksi rengasliike joka panee renkaat polkemalla vanteille ettei paremmasta väliä.
Syksyllä erehdyin kyseiseen firmaan enkä ollut tyytyväinen koko palettiin niin johtaja rupesi kettuilemaan oikein kunnolla.
Minähän en moista juttua kuunte vaan suolsin täysillä tulemaan takaisin.
Rengasliikkeen nuoret jätkät katseli monttu auki kun annoin kunnollista palautetta.
;D

skodamig

Helppo "kikka"; auto pesuun ennen rengasrulettia..kuvat kaikista vanteista kännykällä (voi kuvata helmatkin).
Sitten kun on vaurioita eipä tartte kinastella maksajasta; toki se v*******a.
Ajossa: Seat LeonST 2.0 TDI 150 Style+++ ja Seat Mii 1.0 75 Style+
Menneitä: Octavia II Combi 1.4 TSI(ex) Elegance Octavia II Combi 2.0 TDI Elegance(ex) Octavia I Combi 1.9 TDI 81 kW SLX(ex)

SNG

Lainaus käyttäjältä: rami - 22.03.14 - klo:11:00
Rengasfirmathan kuuluttaa justiin näitä rengasukkoja hommiin sesonkiajaksi.
Eilisessä lehdessä viimeksi. "Työsuhde kestää yhden kuukauden" oli ilmoituksessa.
Sinne kun tulee sellainen "jamppa" hommiin joka ei ole koskaan omistanut uudehkoa autoa tai ei ole muuten kokemusta hommista niin pommi on valmis. Ei sellaisen ajatusmailma monestikkaan riitä tajuamaan,että tässä nyt käsitellään toisen omaisuutta.
Ainakin täällä(?) on yksi rengasliike joka panee renkaat polkemalla vanteille ettei paremmasta väliä.
Syksyllä erehdyin kyseiseen firmaan enkä ollut tyytyväinen koko palettiin niin johtaja rupesi kettuilemaan oikein kunnolla.
Minähän en moista juttua kuunte vaan suolsin täysillä tulemaan takaisin.
Rengasliikkeen nuoret jätkät katseli monttu auki kun annoin kunnollista palautetta.
;D

Näin on. Todellisia "AMMATTILAISIA" töissä sesonkiapuna  :-[

Ihan oikein. Jos asiallista palautetta ei suostuta ottamaan vastaan, niin sitten volyymiä pitää nostaa ja palautetta suoraviivaistaa  8)

Arcca

Lainaus käyttäjältä: rami - 22.03.14 - klo:11:00
Rengasfirmathan kuuluttaa justiin näitä rengasukkoja hommiin sesonkiajaksi.
Eilisessä lehdessä viimeksi. "Työsuhde kestää yhden kuukauden" oli ilmoituksessa.
Sinne kun tulee sellainen "jamppa" hommiin joka ei ole koskaan omistanut uudehkoa autoa tai ei ole muuten kokemusta hommista niin pommi on valmis. Ei sellaisen ajatusmailma monestikkaan riitä tajuamaan,että tässä nyt käsitellään toisen omaisuutta.


Tuohon voi myös varmaan lisätä sen, että suurin osa asiakkaistakaan ei välitä vanteista höykäsen pöläystä verrattuna täällä kirjoittaviin. Sen vuoksi monesti varmaan tuollainen sesonkijamppa ei vaan tule ajatelleeksi että asia on niin nokon nuukaa joillekin.

Jos paria tapausta lähimmästä sukulaispiiristäni katsoo niin kumpikin vaihtaa yleensä renkaat itse mutta toisella ne on heittynä kymmenen vuoden liat mukana varastoon, ja toinen taas ei pese autoaan kertaakaan koko talvessa, aika harvoin kesälläkään. Voin kuvitella ettei hänelläkään joku naarmu vanteessa merkitsisi mitään. Liekö kumpikaan edes kuulleet että vanteissa voi olla naarmuja.
VW ID.4 Pro Elegance 4MOTION -24

rami

Lainaus käyttäjältä: Arcca - 22.03.14 - klo:11:27
Tuohon voi myös varmaan lisätä sen, että suurin osa asiakkaistakaan ei välitä vanteista höykäsen pöläystä verrattuna täällä kirjoittaviin. Sen vuoksi monesti varmaan tuollainen sesonkijamppa ei vaan tule ajatelleeksi että asia on niin nokon nuukaa joillekin.

Jos paria tapausta lähimmästä sukulaispiiristäni katsoo niin kumpikin vaihtaa yleensä renkaat itse mutta toisella ne on heittynä kymmenen vuoden liat mukana varastoon, ja toinen taas ei pese autoaan kertaakaan koko talvessa, aika harvoin kesälläkään. Voin kuvitella ettei hänelläkään joku naarmu vanteessa merkitsisi mitään. Liekö kumpikaan edes kuulleet että vanteissa voi olla naarmuja.
Kyllä näinkin on,mutta kyllä asia on niin kun käsitellään yleensä toisen omaisuutta niin ei sitä saa vaurioittaa.
Kyllä täytyy pyrkiä siihen ettei saa vahinkoja tulla olipa kyseessä minkälainen auto tai renkaat tahansa.
Sellainen työntekijä joka ei sisäistä tälläistä asiaa ei saisi olla nuissa hommissa.
Jokin isompi raapima puskurissa tekee korjauksineen 500â,¬ irroitus maalaus ja paikalleenlaitto.
Pelkkä ovipuolikkaan tai oven maalaus on nykyään noin 500â,¬ ettei niitä kannata nastarenkailla hankailla.

On tietysti eri asia jos on joku vanhempi lintta jossa ei muuta päämäärää ole kuin saada pyklättyä lailliset renkaat alle niin ei kait niin nöpö-nuukaa.

sakke2013

En asu paikkakunnalla vaan eri maakunnassa, mutta voin todella kehua Lappajärven Euromasteria; todella nopeasti sujuu renkaiden vaihto. Lisäksi voin seurata operaatiota vierestä.

Syksyllä ostin uudet kitkat sieltä, mutta ne tuntuivat älyttömän liukkailta jääkelillä, joka tuli viikon päästä renkaiden ostosta No sain vaihdettua alle sitten uudet Nokian nastat ja mitään mukisemista ei tullut vaan kaikki sujui moitteitta.

Lisäksi alta otetut renkaat pestään ja kuivataan saman tien.

Todella hyvää palvelua ja hinnat halvimmat myös kyseisen ketjun osalta. Kysyin rengastarjouksia aika lailla, mutta tämä liike oli edullisin aina.

pomo

Eikö aika monella merkillä ole tuo käytäntö, että kitkat voi vaihtaa nastaan jos ei ole tyytyväinen? Sitten vaan pestään kitkat ja myydään uusina seuraavalla ;D

ttiikeri

Vaihdatin autooni renkaat joku vuosi sitten paikallisella euromasterilla. Vein alut ja pultit mukana joille asennettiin kesärenkaat. Renkaat vanteille ja alle. Lähdin ajelemaan pihasta ja 10 m ajettuani kuului kauhea kolina auton alta. Menin liikkeeseen takaisin ja kerroin että kolisee, vastaus sulla on liian pitkät pultit. No niitä sitten vaihtelivat, muita asiakkaitakin tuli joten ei nyt ehdi. Odottelin aikani ja homma lopahti siihen. Lopuksi renkaat otettiin edestä pois ja huomattiin, kas painot ottaa satuloihin kiinni koska ne on väärässä paikassa liimattuna. Painot irti, painotus ja liimaus eri kohtaan. Homma selvä.

Opetus:

Asiantunteva vaihtaja pyöräyttää aina rengasta käsin kun auto ilmassa onko kaikki kunnossa. Jos näin olisi tehty olisi kolina huomattu heti eikä olisi tuntia tarvinnut odotella asian etenemistä.
Audi A4 1.8 TFSI

Jule

Renkaiden vaihtopalvelusta ei ole omakohtaista kokemusta minkään liikkeen tekemänä, mutta jos jonnekin pitäisi vaihdettavaksi viedä, itse testaisin ensimmäiseksi aikaisemminkin täällä mainittua Espoon Tekno-Rengasta. Tilasin sieltä tulevaan autooni vanteet + kitkarenkaat, ja kaikin puolin palvelu oli ainakin omalla kohdallani erinomaista. Tarjouspyyntöihin vastattiin nopeasti ja renkaita noudettaessa kaikilta paikalla olleilta sai hyvää palvelua. Varmastin tulen asioimaan kyseisessä paikassa jatkossakin, mahdollisesti joskus tuota renkaiden vaihtoakin kokeillen.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy