Golf VII viat, häiriöt ja niiden korjaus

Aloittaja digiGolf, 06.12.12 - klo:10:06

« edellinen - seuraava »

Tsuokas

Omassa 16tkm ajetussa 1.6 TDI:ssä ärsyttää oikeastaan eniten nitinät ja tekniikan heiluminen konehuoneessa. Jälkimmäisen takia kävi korjaamolla, on kuulemma normaalia. Ei vaan ole ollut noin löysiä koneen kannattimia mun entisissä autoissa. Tuo heillumisesta aiheutuva nykiminen on aika raivostuttavaa, kun jopa lähes 40 vuotta vanha harraste autoni on siltä osin parempi ;).  Kulutuslukemat ovat melko lähellä tehtaan ilmottamia, työmatka ajossani pääsen useasti alle 4 litran. Pikkuviat kun saisi veks niin olisi käyttöauto mun makuun..

Golffari7

Kertokaas hyvä vw huolto pk seudulta. Vw center espoossa ei oikein hommat hoidu. Huolto mättää mielestäni yhdestä syystä. Auton kun tuo huoltoon, niin asio ''huoltoneuvojan'' eli jonkun kesätyö tytön kanssa. Näille henkilöille yrittää sitten kertoa mikä on vikana ja sitten heiltä se tieto välitetään huoltoon rikkinäisen puhelimen välityksellä.. Huollon jälkeen taas huoltoneuvojan kanssa arvotaan ja veikkailtaan mitäköhän siellä huollossa on mahdettu tehdä. Asikasta ei ainakaan oman kokemukseni mukaan lähes poikkeuksetta päästetä asioimaan suoraan huoltomiesten/mekaanikkojen kanssa. Ilmeisesti koko konserni tähtää tämmöiseen toimintamalliin, koska samaa ongelmaa olen havainnut audin puolella. Toimii varmasti tietylle asiakaskunnalla ja on helppoa asiakkaalle, itselleni ei. Oma golffi nyt kolmatta kertaa menossa kosketusnäytön temppuilun takia huoltoon. Ensimmäisellä kerralla ei tehty mitään, toisella kerra päivitettiin softat eikä auttanut, katsotaas mitä nyt.

Volvolla omamekaanikko systeemi toimii taas täysin päinvastoin. Kun autossa on joku vikana, niin käydään mekaanikon kanssa yhdessä vaikka ajamassa autoa ja katsotaan mikä on vikana. Sitten suoraan mekaanikolta varataan aika huoltoon ja huollon jälkeen saa suoraan mekaanikolta tiedon mitä tehtiin jne. Toimii erittäin hyvin.

Murska

Pikkasen on täälläkin huono maku Espoon korjaamon saavutuksista, katsotaan onko siellä tehty ryhtiliike kun ensi viikolla auto menee huoltoon sekä heidän töppöjen korjaukseen toista kertaa.
BMW 118dA M-Sport

performance

14tkm ajettu GTI Performance.

Discovery PRO. Ajoprofiilin valintaruutujen kehys ei värity keltaiseksi kosketusnäytöstä valittaessa, vaikka mittarin keskinäytössä näkyy että profiili vaihtuu. Individual-valinta ei päästä lainkaan tekemään yksilöllisiä muutoksia, valintanapin jälkeen tulee vain tyhjä ruutu. Laitteessa oli hiukan vastaavaa joulukuussa, jolloin Herttoniemessä ajoivat uuden softan sekä Disovery PROhon että moottorinohjausyksikköön. Tuosta saakka toiminut normaalisti, kunnes tänään yhtäkkiä ed. mainitut havainnot.

performance

Lainaus käyttäjältä: performance - 22.02.14 - klo:17:14
14tkm ajettu GTI Performance.

Discovery PRO. Ajoprofiilin valintaruutujen kehys ei värity keltaiseksi kosketusnäytöstä valittaessa, vaikka mittarin keskinäytössä näkyy että profiili vaihtuu. Individual-valinta ei päästä lainkaan tekemään yksilöllisiä muutoksia, valintanapin jälkeen tulee vain tyhjä ruutu. Laitteessa oli hiukan vastaavaa joulukuussa, jolloin Herttoniemessä ajoivat uuden softan sekä Disovery PROhon että moottorinohjausyksikköön. Tuosta saakka toiminut normaalisti, kunnes tänään yhtäkkiä ed. mainitut havainnot.

Discovery PRO resetoitu, nyt toimii normaalisti...  ::)

sakke2013

Oma autoni VW Golf 1,6tdi kävi viikko sitten määräaikaishuollossa ja kaikki ok. Paitsi se, että auto oli valuttanut öljyä kolmen ruokalusikallisen verran moottorin pohjaan. Asialla ei olisi ollut kiire, mutta sain ajan huoltoon uudemman kerran. Hiukkassuodatin irti ja päästiin tutkimaan. Kävi ilmi, että vika oli imusarjan tiivisteessä. Palvelu ihan kympin arvoista ja sijaisautona toimi Audi a3 1,4tsi. Sillä ajelin mielelläni. Mutta vielä mieluummin hain eilen oman autoni pois. Ihan hyvä mieli jäi koko jutusta. Parasta oli tietysti "lasku" nolla euroa.

Joey

Golf:iin on ainakin dsg osalta öljynvaihto kampanja maahantuojalla. Omaani viedessäni määräaikaishuoltoon ilmoittivat tästä tänään
Audi A3 1,6tdi stronic -17

Silverstar

Omassa vuodenvaihteessa käyttöön otetussa Golf 1.6tdi:ssä on ikävä nykimis ilmiö pintakaasulla.
Auto on siis manuaali neliveto. Nykiminen on lämpötilariippuvainen ilmiö ja tulee esille kun moottorin veden lämmöt yli 75c ja öljyn lämmöt alle 70c. Kun öljyt lämmenneet yli 70n tai vedet ovat alle 75 niin nykimistä ei ole ilmennyt. Useimmin nykiminen ilmenee 3 vaihteella 2000rpm ja 4 vaihteella 1600rmp.
Vwcenterissä vikaa nyt tutkittu pari kertaa tuloksetta ja kolmas aika varattuna. Saa nähdä saavatko vian diagnotisoitua ja korjattua vai julistetaanko ko mallin ominaisuudeksi. Onkohan muilla ollut vastaavaa ongelmaa 1.6tdin kanssa? Tässä uudessa golffissa on vaihtunut ecu Boschin tuotteeseen aiemman Siemensin tilalle. Lieneekö asialla yhteyttä...tiedähäntä ..mutta vastaavaa ilmiötä ei samalla tekniikalla varustetussa Ocussa aikanaan esiintynyt. Toki
sama hengettömyys alakierroksilla ja yli pitkät vaihteet ...varsinkin 5 ja 6 jotka täysin tarpeettomia taajamassa alle 80kmt nopeuksien. Samoin kulutus lukemat on yllättäneet....maistuu menovettä litran verran enemmän kuin passatille 2.0tdi koneella.
Golf VII 1.6tdi 4x4 man, comfort
Passat VII 2.0tdi dsg, highline
Ocu II facelift, 1.6tdi 4x4 man, elegance

juila

Lainaus käyttäjältä: juila - 15.02.14 - klo:10:03
Tilasin lokakuussa 2013 uuden golf variantin ja auton luovutuksen piti olla 7.2.2014, mutta luovutushuollossa sattuneen asentajan virheen vuoksi se siirtyi tälle viikolle. 11.2 menin luovutukseen hakemaan autoa ja havaitsin heti liikkeen pihasta pois ajaessani oudon naputus äänen autosta, joka kuului myös auton ulkopuolelle. Ajoin auton takaisin liikkeelle ja siellä todettiin äänen kuuluvan vaihdelaatikosta, auto jäi liikkeelle. Eilen selvisi että vaihdelaatikko menee vaihtoon. Kyseessä siis 1.2 tsi 77kw. manuaalilaatikolla. Ensimmäinen vw ja ensikokemusta voisi kuvailla sanalla mielenkiintoinen.

Viime torstaina sain auton ajoon. Autossa tehdasuusi laatikko ja nyt toimii moitteetta. Lyhyen ajokokemuksen perusteella ihan käteenkäypä auto ja miksipä ei olisi, kaiketi näitä ominaisuuksia siellä tehtaalla joku taho miettii. Hyvä että tuli otettua xenon paketti, valot on erinomaiset.
Golf variant VII comfortline 1.2TSI 77kw. -14

rautiainen

Uudesta Variant 2.0TDi 4Motionista kokemusta nyt 700 km. Onkohan moottorijarrutuksessa kuuluva pienoinen ujellus - lähinnä 4 tai 5 vaihteilla - ominaisuus vai mahdollisesti vika? Minulla ei ole aiempaa kokemusta Haldexista.

Valoista on keskusteltu tällä palstalla. Pimeä ajoa on nyt muutama tunti kokeiltu ja minun mielestäni tavan valot on ihan kelvolliset. Ei ainakaan huonommat, kun edellisen version halogeenit tai Mazda 6:n Xenonit muutaman vuoden takaa. Se mikä ihmetyttää, niin umpion 'lasi' on mielestäni muovia ja kuinkahan kestää pinta naarmuuntumatta pidemmän päälle?

Tourano

Lainaus käyttäjältä: rautiainen - 02.03.14 - klo:20:28
Se mikä ihmetyttää, niin umpion 'lasi' on mielestäni muovia ja kuinkahan kestää pinta naarmuuntumatta pidemmän päälle?

Muoviumpioita on ollut jo pitkän aikaa autoissa käytössä, ihan 1990-luvulta asti. Kyllä ne kestävät mutta halogeenipolttimoissa täytyy olla UV-suojatut polttimot. Yksi hyvä syy niihin on se, ettei ihan ensimmäisenä hajoa kiveniskuista.

Sen verran tietysti herkempiä ovat, että valojen pyyhinpesureita ei näiden muoviumpioiden kanssa ole ollut. Yhdessä lähemmäs 700 000 tkm ajetussa autossa totesin omistajalle, että varmaan noita umpioita saisi uusiakin...  ;)

Netistä löytyy keskusteluja siitä, miten umpiot saa edes vähän kirkkaammiksi jos ne ovat saaneet kilometrien myötä hiekkapuhalluksen.
2014 Toyota LandCruiser 150 & Passat Variant TDI... ja jokunen muu.

Murska

Umpion lasit/muovit kannattaa muutaman kerran vuodessa pyyhkästä autovahalla niin pysyy paremmassa kunnossa, ei naarmuunnu niin helposti ja lika lähtee niistä paremmin irti.
BMW 118dA M-Sport

nolte

Lainaus käyttäjältä: Silverstar - 26.02.14 - klo:14:54
Omassa vuodenvaihteessa käyttöön otetussa Golf 1.6tdi:ssä on ikävä nykimis ilmiö pintakaasulla.
Auto on siis manuaali neliveto. Nykiminen on lämpötilariippuvainen ilmiö ja tulee esille kun moottorin veden lämmöt yli 75c ja öljyn lämmöt alle 70c. Kun öljyt lämmenneet yli 70n tai vedet ovat alle 75 niin nykimistä ei ole ilmennyt. Useimmin nykiminen ilmenee 3 vaihteella 2000rpm ja 4 vaihteella 1600rmp.
Vwcenterissä vikaa nyt tutkittu pari kertaa tuloksetta ja kolmas aika varattuna. Saa nähdä saavatko vian diagnotisoitua ja korjattua vai julistetaanko ko mallin ominaisuudeksi. Onkohan muilla ollut vastaavaa ongelmaa 1.6tdin kanssa? Tässä uudessa golffissa on vaihtunut ecu Boschin tuotteeseen aiemman Siemensin tilalle. Lieneekö asialla yhteyttä...tiedähäntä ..mutta vastaavaa ilmiötä ei samalla tekniikalla varustetussa Ocussa aikanaan esiintynyt. Toki
sama hengettömyys alakierroksilla ja yli pitkät vaihteet ...varsinkin 5 ja 6 jotka täysin tarpeettomia taajamassa alle 80kmt nopeuksien. Samoin kulutus lukemat on yllättäneet....maistuu menovettä litran verran enemmän kuin passatille 2.0tdi koneella.

En ole omassani huomannut nykimistä. Menovesi varmasti maistuu, jos ajat liian pienellä vaihteella taajamassa, vitonen on ihan passeli vaihde 50 rajoitusalueella. Kutosella menee tasamaalla kepeästi kuudestakympistä ylöspäin. Mäkisemmässä maastossa kannattaa pysyä vitosella. Pysähtelevässä kaupunkiajossa neliveto haukkaa jonkin verran enemmän, kun paikaltaan lähdettäessä se on aina toiminnassa.
Skoda Superb iV Combi L&K -22
ex Skoda Octavia Combi 1.0 TSI Style DSG -18
ex Golf Variant VII 1.6 TDI 4Motion -13
ex Golf Variant VI 1.4 TSI DSG -10

Tseno

Lainaus käyttäjältä: Silverstar - 26.02.14 - klo:14:54
Omassa vuodenvaihteessa käyttöön otetussa Golf 1.6tdi:ssä on ikävä nykimis ilmiö pintakaasulla.
Auto on siis manuaali neliveto. Nykiminen on lämpötilariippuvainen ilmiö ja tulee esille kun moottorin veden lämmöt yli 75c ja öljyn lämmöt alle 70c. Kun öljyt lämmenneet yli 70n tai vedet ovat alle 75 niin nykimistä ei ole ilmennyt. Useimmin nykiminen ilmenee 3 vaihteella 2000rpm ja 4 vaihteella 1600rmp.
Vwcenterissä vikaa nyt tutkittu pari kertaa tuloksetta ja kolmas aika varattuna. Saa nähdä saavatko vian diagnotisoitua ja korjattua vai julistetaanko ko mallin ominaisuudeksi. Onkohan muilla ollut vastaavaa ongelmaa 1.6tdin kanssa? Tässä uudessa golffissa on vaihtunut ecu Boschin tuotteeseen aiemman Siemensin tilalle. Lieneekö asialla yhteyttä...tiedähäntä ..mutta vastaavaa ilmiötä ei samalla tekniikalla varustetussa Ocussa aikanaan esiintynyt. Toki
sama hengettömyys alakierroksilla ja yli pitkät vaihteet ...varsinkin 5 ja 6 jotka täysin tarpeettomia taajamassa alle 80kmt nopeuksien. Samoin kulutus lukemat on yllättäneet....maistuu menovettä litran verran enemmän kuin passatille 2.0tdi koneella.


Mulla Octavia 3 samalla moottori/voimansiirto kombinaatiolla ja samaa nykimistä huomattu täälläkin.
Hyvin kevyttä kylläkin, mutta selvästi havaittavissa. Just esim. 40 kympin alueella kurvaillessa kolmos tai nelosvaihteella huomaa selvästi. Vakkari päällä sama juttu, ei siis johdu tärisevästä kaasujalasta.....
Tutkittiin huollossa, ei huomattu mitään, ei voitu korjata mitään...huokaus.

Kulutus täälläkin 7 litran tuntumassa pakkasilla ja webastolla(mitattu tankkauksista).
Viime viikolla vajaat 900 km matkaa Etelä-Suomessa ja keskikulutus tippu tasan viiteen litraan. Aikasemmin atk näytti longtermiä 6.3. Autolla nyt ajettu reilut 9 tuhatta.

Silverstar

Lainaus käyttäjältä: nolte - 03.03.14 - klo:13:58
En ole omassani huomannut nykimistä. Menovesi varmasti maistuu, jos ajat liian pienellä vaihteella taajamassa, vitonen on ihan passeli vaihde 50 rajoitusalueella. Kutosella menee tasamaalla kepeästi kuudestakympistä ylöspäin. Mäkisemmässä maastossa kannattaa pysyä vitosella. Pysähtelevässä kaupunkiajossa neliveto haukkaa jonkin verran enemmän, kun paikaltaan lähdettäessä se on aina toiminnassa.

Sekalaista ajoa on ollut....mutta kuinka alhaalta sulla alkaa vääntämään vitosella? 50rajotus alueella jos ajelee sitä viittäkymppiä niin sopiva vaihde on mun golffissa nelonen että jaksaa mennä ...vitosella ei mene kuin tasasella ja reilulla kaasulla ja runsaammalla kulutuksella. Kutonen tuntuu olevan käyttökelpoinen säästövaihde vasta yli kahdentonnin kierroksilla ja reilut 110 lasissa silloinkin säästö vitoseen nähden häviää kun joutuu vastamäessä sotkemaan pedaalia syvemmälle.
Nykiminen edelleen jatkuu....tyypillisesti 50-75c öljynlämpötila välillä. Tuntuu että vika olisi jotenkin aaltoileva.....jurnuttaa vastaan...menee...jurnuttaa vastaan..menee..n. Sekunnin intervallilla. Huomaa hyvin kolmosella kun tasamaalla pintakaasulla pitää nopeuden 45n tuntumassa. Mikäköhän piru senkin aiheuttaa? Imusarjassa on ilmeisesti sähkömoottorilla ohjattu läppä ja pakokaasujen takasin kierrätys systeemi....voisikohan vika olla tuossa läpän toiminnassa?....jumittaa tai liikkuu omia aikojaan?
Kulutuksesta vielä että nyt mittari näyttää 6.3l pitkän ajan keskikulutusta....ja mielestäni olen ajanut taloudellisesti. Vertailun vuoksi passat 2.0tdi konella oli samoissa ajoissa 5.4-5.6l tosin dsg6 laatikolla.
Golf VII 1.6tdi 4x4 man, comfort
Passat VII 2.0tdi dsg, highline
Ocu II facelift, 1.6tdi 4x4 man, elegance

Silverstar

Lainaus käyttäjältä: Tseno - 03.03.14 - klo:14:27

Mulla Octavia 3 samalla moottori/voimansiirto kombinaatiolla ja samaa nykimistä huomattu täälläkin.
Hyvin kevyttä kylläkin, mutta selvästi havaittavissa. Just esim. 40 kympin alueella kurvaillessa kolmos tai nelosvaihteella huomaa selvästi. Vakkari päällä sama juttu, ei siis johdu tärisevästä kaasujalasta.....
Tutkittiin huollossa, ei huomattu mitään, ei voitu korjata mitään...huokaus.

Kulutus täälläkin 7 litran tuntumassa pakkasilla ja webastolla(mitattu tankkauksista).
Viime viikolla vajaat 900 km matkaa Etelä-Suomessa ja keskikulutus tippu tasan viiteen litraan. Aikasemmin atk näytti longtermiä 6.3. Autolla nyt ajettu reilut 9 tuhatta.

Ei se nykiminen mullakaan hirveen terävää ole mutta selvästi huomaa persdynolla ja apparikin että kaikki ei ole kohdallaa. Oletko seurannut öljyn ja vesien lämpöjä....onko lämpötilasta riippuvainen vika?
Missä päin autoasi tutkittiin? Omani on menossa 2viikon päästä uusinta otille ja aikaa on varattu 3pv...
aion kyllä olla asiassa sitkeä ja vaatia että vika hoidetaan kuntoon. Vaihtakoot sitten vaikka osa osalta eliminoidakseen mahdolliset vikalähteet jos diagnostiikka ohjelma ei anna viitettä vikalähteestä. Jos centerissä ei tule kuntoon niin siirryn maahantuojan kimppuun.
Ei mun mielestä pidä tyytyä vialliseen tuotteeseen.
Golf VII 1.6tdi 4x4 man, comfort
Passat VII 2.0tdi dsg, highline
Ocu II facelift, 1.6tdi 4x4 man, elegance

Tseno

Lainaus käyttäjältä: Silverstar - 03.03.14 - klo:15:16
Ei se nykiminen mullakaan hirveen terävää ole mutta selvästi huomaa persdynolla ja apparikin että kaikki ei ole kohdallaa. Oletko seurannut öljyn ja vesien lämpöjä....onko lämpötilasta riippuvainen vika?
Missä päin autoasi tutkittiin? Omani on menossa 2viikon päästä uusinta otille ja aikaa on varattu 3pv...
aion kyllä olla asiassa sitkeä ja vaatia että vika hoidetaan kuntoon. Vaihtakoot sitten vaikka osa osalta eliminoidakseen mahdolliset vikalähteet jos diagnostiikka ohjelma ei anna viitettä vikalähteestä. Jos centerissä ei tule kuntoon niin siirryn maahantuojan kimppuun.
Ei mun mielestä pidä tyytyä vialliseen tuotteeseen.

Tätä syynättiin Lappeenrannassa. En ole lämpötiloja seurannut, enkä osaa sanoa onko niistä riippuvainen. Kuulostellaan, ei tuo vielä ole niin pahaksi heittäytynyt.

Silverstar

Joo kyllä golfillakin pystyy ajamaan ei siinä mitään...uutena meni n. Viikko kun alkoi ensikertaa huomata että nykästelee oudosti ....ja nyt kun sen tietää niin tullu lähinnä pakkomielle kokeilla nykiikö se joka reissulla....mutta kun ei nykästele....arviolta kahdella lähdöllä kolmesta saa nykästelyn esille.
Ja eihän siihen silloin ole kuin yksi lääke...kuntoon se on saatava. Oletko katsonut onko ocu tällä uudella Bochin ohjaimella?...golfissa sen tunnistaa siitä että on kyljellään pystyssä akun vieressä liitin eteen päin.
Joka tapauksessa olisi hyvä saada tänne palstalle tietoa mistä moinen nykiminen johtuu. Katsotaan nyt josko kolmaskerta centerissä kertoisi jotain. Laitan infoa kun golffi käynyt pajalla.
Golf VII 1.6tdi 4x4 man, comfort
Passat VII 2.0tdi dsg, highline
Ocu II facelift, 1.6tdi 4x4 man, elegance

ptrs57

Kenelläkään ollut sanomista vaihdelaatikossa?
Omassa 6vaiht manuaalissa pakkivaihde pomppaa silloin tällöin paikoiltaan. Tehnyt nyt 1400km aikana sen noin 5 kertaa.
Pitänee huollossa asiasta sanoa.
VW Passat B8 2.0TDI 110kW Variant Comfortline + R-line -17
ex: Golf VII 1.4 103kW Variant Comfortline -14
exex: Golf VI 1.6 16V BCB HB -03
VCDS V2 vikakoodin lukua / koodausta. Seinäjoki+lähialueet

Huikko

Takaluukkua on nyt säädetty huollossa kolmeen kertaan. Joka kerta se menee huonommaksi. Kolisee kuopissa eikä ole pölytiivis.
Myös suojaverhon mekanismi rämisee ja napisee paitsi jos ajaa lentokentän kiitotiellä tai muulla tasaisella alustalla.

5 eri variantia millä olen omani lisäksi ajanut ei tuota ääntä pidä.
Luukkua ei saanut pakkasella myöskään kiinni. Ei saanut huoltokaan ja säätivät sen nyt sitten ilmeisesti liian löysälle.
Seurataan mitä tapahtuu...Tampereen Laakkosella on yritystä mutta aika paljon palaa aikaa turhiin käynteihin - heillä ja minulla.
En tiedä kuka tässä pompottaa?
2015 Citroën C4 Cactus VTi82 ETG Shine
1992 Mercedes-Benz 190E
1980 Oldsmobile Omega V6
1977 Volvo 66GT
1975 Volvo 66GL
2000 Skoda Octavia 1.8T A L&K

Huikko

Auto menossa taas luukkuihmettelyyn 10. päivä. Katsotaan mitä siitä nyt seuraa. Jos tavaraverhon räminä on kerran ominaisuus jolle ei voi mitään otan verhon kainaloon ja vaihdan huollon sijaisautosta verhon päikseen. Eihän se ääni ketään haittaa, joten toimenpide on täysin kivuton...
2015 Citroën C4 Cactus VTi82 ETG Shine
1992 Mercedes-Benz 190E
1980 Oldsmobile Omega V6
1977 Volvo 66GT
1975 Volvo 66GL
2000 Skoda Octavia 1.8T A L&K

Hanksi

Tässä kun on pari viikkoa ajeltu niin olen pistänyt merkille radion huonon kuuluvuuden. Tänäänkään mikään kanava ei kuulunut täysin rutinoitta tässä kaupunkialuellakaan. Onkos muilla ollut ongelmia Discover Media navin radion kuuluvuudessa? Pajalla tuota kai pitää käyttää joka tapauksessa.
Tiguan eHybrid Style -22
Exät: Golf VII Variant 1.4 TSI 90kw DSG Highline -14, Golf V Variant 1.4 TSI 90kw DSG Sportline -09, Audi A4 2.0 -03

Huikko

On ollut muunlaista ongelmaa. Kolme kertaa päivitettiin softaa ja sen jälkeen vaihdettiin radio. Onko sinulla variant vai HB? Variantissa on ilmeisesti paremmat antennit ja ongelmia vähemmän.
2015 Citroën C4 Cactus VTi82 ETG Shine
1992 Mercedes-Benz 190E
1980 Oldsmobile Omega V6
1977 Volvo 66GT
1975 Volvo 66GL
2000 Skoda Octavia 1.8T A L&K

Günther Wasélin os. Nivea

Onko seiskassa antennit takalasissa? (jos on tummennuskalvoitus niin voi siten vaikuttaa)
Sent from my Tietokone using Näppäimistö

popmheffalumpy

autossa manualinen ilmastointi. kun ac nappulasta painaa ilmastoinnin päälle näin talven jälkeen niin ilmansuuttimien suunnasta alkaa kuulua selkeästi eroitettavaa vähän kovempaa pihinää tai suhinaa normaalin puhaltimen äänen lisäksi. ei ole kuulunut aiemmin. kun ilmastoinnin laittaa pois päältä niin ääni lakkaa. ei riipu puhaltimen nopeudesta. no eipä osaa merkkikorjaamo sanoa muuta kun että aika varattava, se siinä sitten tuli tehtyä.

JPN_V70D3OR

Lainaus käyttäjältä: popmheffalumpy - 04.04.14 - klo:15:34
autossa manualinen ilmastointi. kun ac nappulasta painaa ilmastoinnin päälle näin talven jälkeen niin ilmansuuttimien suunnasta alkaa kuulua selkeästi eroitettavaa vähän kovempaa pihinää tai suhinaa normaalin puhaltimen äänen lisäksi. ei ole kuulunut aiemmin. kun ilmastoinnin laittaa pois päältä niin ääni lakkaa. ei riipu puhaltimen nopeudesta. no eipä osaa merkkikorjaamo sanoa muuta kun että aika varattava, se siinä sitten tuli tehtyä.
Tod.näk. aivan normiääni. Kylmäaineen laajentuessa kuuluu pihinää ja puhinaa, ennen kierronpaineet tasaantuvat.
Golf VII Multifuel 1.4TSI -14
Volvo V70 D3 OceanRace -12 DriverSupport

popmheffalumpy

Tämmöstä minäkin aluksi ajattelin mutta kun muutaman päivän ajelussa ääni ei tunnu häviävän niin jostain muusta lienee kyse. Liekö sitten jokin vuoto kylmäaineeseen liittyen kun auton ulkopuolelle kompressori ei ääntele, saa nähdä mitä asiantuntijat kertovat. Olisi tietysti kiva jos tietokone tmv antaisi jonkin selkeän vian ettei tarvitsisi esim koko autoa katkaista keskeltä asiaa tutkittaessa.

tet

^ Kyllä se ilmastoinnin höyrystin aina "kihisee" jos ilmastointi on päällä, se on täysin normaalia koska nestemäinen kylmäaine siellä kiehuu höyryksi. Mutta yleensä muut äänet peittävät sen alleen. Pulputustakin tai korinaa se voi pitää aluksi, mutta sen pitäisi kyllä loppua melko nopeasti. Jos normaalia kovempaa kohinaa, suhinaa, pulputusta tms. kuuluu vaikka ilmastointi on ollut päällä jo kauan, kyse voi olla kylmäainee vähyydestä. Saattaa sieltä löytyä jo vikakoodeja huoltotesterillä, kuljettajalle niistä ei vain välttämättä auto paljoa ilmoittele.
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

popmheffalumpy

Jep, yritinkin kysyä että jos pikahuollossa olisi voinut ekana silmästä että onko kylmäainetta ylipäänsä riittävästi mutta huoltoneuvoja mukaan se ei käynyt ollenkaan päinsä. Jostain syystä. Olen hieman kyllästynyt koivuhaassa sijaitsevan merkkiliikkeen huollon asiakaspalveluun tai oikeammin sen puutteeseen.

tet

Lainaus käyttäjältä: popmheffalumpy - 06.04.14 - klo:09:55
Jep, yritinkin kysyä että jos pikahuollossa olisi voinut ekana silmästä että onko kylmäainetta ylipäänsä riittävästi mutta huoltoneuvoja mukaan se ei käynyt ollenkaan päinsä. Jostain syystä. Olen hieman kyllästynyt koivuhaassa sijaitsevan merkkiliikkeen huollon asiakaspalveluun tai oikeammin sen puutteeseen.

Kylmäaineen määrää ei oikein pysty mistään silmäilemään. Helpoin ja varmin tapa on imaista järjestelmä tyhjäksi ja punnita pois imetty ainemäärä.
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy