Golf 7 - kulutus: kokemuksia, tietoja, keskustelua

Aloittaja vkjoki, 21.11.12 - klo:20:31

« edellinen - seuraava »

Ocu_P

Lainaus käyttäjältä: Zaasa - 04.03.14 - klo:20:40
Öljynvaihto auton hankintahintaan nähden marginaalinen kustannus.

Niinhän se on. Mutta sun pitoaikaennusteella pitää silti vähän ihmetellä. ;)

Itse olen mennyt LL-ohjelmalla. (Ainakin) yhden 30000 km vaihtovälin olen yleensä täyteen ajellut. :)

Zaasa

Lainaus käyttäjältä: Ocu_P - 04.03.14 - klo:20:54
Niinhän se on. Mutta sun pitoaikaennusteella pitää silti vähän ihmetellä. ;)
Ylimääräiset öljynvaihdot omissani on tuottanut ainoastaan hyvää mieltä, ei harmitakkaan jälkikäteen. Autokuume on kavala sairaus johon ei auta muu kuin rahattomuus.


Ocu_P

Leoni (ja tietenkin erityisesti Cupra) voi auttaa ja kyllä sen kessyttömyyden kestää. Tänä talvena täällä etelässä myös Webastottomuuden.

pizza_delivery

joo mietin, että voisi vaihtaa kesärenkaiden vaihdon yhteydessä.  Oli jo öljy minimissään kun merkkivalo syttyi.

sakke2013

VW Golf 1,6tdi.

Työmatkan (65km) kulutus 3,3L/100km ja long term kulutus 4,0L/100km.

Eikä olla tien tukkona vaan vakionopeudensäädin lukemaan 89kmh ja muiden mukana ajellaan.

Murska

Ootko laskenut paljonko näytössä ja todellisessa kulutuksessa on eroa?

Litran verran meillä näyttäisi olevan eroa long term lukemassa, mulla se keikkuu siinä 4.9-5.3 välillä.
BMW 118dA M-Sport

sakke2013

Moi, olen laskenut laskimella tankkausten yhteydessä, voin tehdä sen huomennakin, kun tankkaan töistä tullessani.

Ajotietokone pitää kutinsa just eikä melkein.

Olen erittäin tyytyväinen tämän auton polttoainetaloudellisuuteen :)

Tomi R

Lainaus käyttäjältä: JGekko - 04.03.14 - klo:20:31
Voisitko kertoa liikkeen missä koodaus tehtiin?
Juu, ilman muuta. LänsiAuto Kouvola kuunteli asiakasta ja toteutti toiveeni.

sakke2013


El_Miguel

Lainaus käyttäjältä: sakke2013 - 06.03.14 - klo:20:16
Long term kulutus.

Itsellä ei kyllä ole puhettakaan päästä alle 4L lukemiin, pari kertaan olen työmatkan ajanut näytön mukaan 3,8-3,9L/100km kulutuksella. Mutta tankilliset menee 4,5L/100km luokkaan laskettuna. Mullakin tuo long term näyttää kyllä 4,2L/100km.

Mutta oma ajo on tietysti suurimmaksi osaksi motaria 100km/h ja vakkarissa talvella 113km/h. Eli sen puoleen olen ihan tyytyväinen kulutukseen.
VW Golf VII 1.6TDI bluemotion 81kw

ketokoski


Moi kaikille Golffin omistajille!!

Olen seurannut keskustelua suurella mielenkiinnolla varsinkin kulutuksien suhteen, ja aika hyvältä näyttää. Itselle tulossa toukokuun alussa 1.2tsi variant comfortline. Lisävarusteina comfort ja xenon paketti ja sitten vielä webasto ja ergoactive! Minkähän kokoinen (ah) akku mahtaa olla kyseisessä pelissä, ja vaikuttaako webaston valitseminen lisävarusteeksi tehtaalla asennettavan akun kokoon mitenkään??

janne-90

Golffissa ei mielestäni webasto suurenna akun kokoa. Tarkkaa ah määrää en muista mutta akku on AGM akku mikä kestää paremmin purkauksia kun tavallinen. Start&Stop takia tarvitaan jo paremmin kestävä akku. Suosittelen kyllä asentamaan /asennuttamaan defan akkulaturin mikäli paljon webastoa käyttää ja ajoa ei tule tarpeeksi. Itse webastohan ei paljon virtaa vie mutta puhallinmoottori vie sit senkin edestä.

Huikko

Olen koko talven käyttänyt dieselkoneen kanssa webastoa surutta 60min lämmitysajalla ihan testimielessä että kyykkääkö akku. Ei mitään ongelmia eikä varausongelmia.
2015 Citroën C4 Cactus VTi82 ETG Shine
1992 Mercedes-Benz 190E
1980 Oldsmobile Omega V6
1977 Volvo 66GT
1975 Volvo 66GL
2000 Skoda Octavia 1.8T A L&K

JPN_V70D3OR

No niin, kärry saapui talouteen, joten ensimmäisen 300km tuntumat. Myyjä liike oli ~250km päässä ja vaihdossa meni -06 Golf 1.6FSI. Entinen kulutti menomatkalla (nastarenkailla) 6.0l/100km ja tämä uusi 1.4 Multifuel (100%bensalla&kesärenkain) vei paluumatkalla 6.0l/100km. 'Hupaisaa' että, CO2 päästöt ovat 159 vs. 123 g/km  :o Käytännössä kuitenkin näyttäisi, ettei kulutus ole 8v:ssa laskenut!

Talouden ykkösauto on -12 V70, joten siihenkin tätä tulee väkisinkin verrattua.

7 kuulostaa V:sta hiljaisemmalle (tosin V:ssä oli nastat alla). Tois'aalta 7:ssa katolle putoavat vesipisarat (esim. katulampuista) kuuluu selvästi, eli kattopaneelissa ei ole paljoa vaimennusmateriaalia. Toinen yllättävä ääni on soran ropina pohjaan, V:ssa rapina on pehmeä, mutta 7:ssa ääni on peltisempi.

Comfortline peruspenkit ovat parantuneet 8v, jonkun verran, muttei ole (luonnollisesti) lähelläkään Volvon penkkeja.

Xenonien pitkä valaisevat varsin OK, mutta lyhyisiin (vertailuna V70) olisi jonkun verran odottanut kantavuutta lisää. Luovutushuollossa kuulemma tsekattu suuntaus, vaan eipähän TM:n testeissäkään huippuarvoja mittailtu.

ACC toimii V70:stä miellyttävämmin, saavutettaessa hitaampaa hidastaa lähempänä, kuin Volvo. Samaten toisen auton tullessa eteen, näyttöön tulee selkeä animaatio etäisyydestä ja sen muutoksesta.

Avaimeton käyttö on kuten pitääkin, koska auton voi myös lukita ilman avainta.

Multifuel pitäisi olla kiinteällä huoltovälillä, mutta ainakin nyt huoltonäyttö tarjoaa 29800km ja huoltopäivä on --/--

Yllätys oli, että puhelimelle on aktiivinen antenni, kun puhelimen laittaa joko vaihdekepin edessä, tai kyynärhojan alla olevaan lokeroon.  :)

Travelpackin radion ääni on aika kumiseva, eikä 3-alueisella sävykorjaimella ääntä juurikaan saa parannettua. (Pitäisi olla 5-alueinen, jolloin 2. alimmalla säädöllä (~160Hz) pystyisi ehkä hieman auttamaan asiaa). Eri ohjelmalähteille voi hienosäätää äänenvoimakkuuksia.

Navigaattori tuntuu ihan järjelliselle ja siinä on myös liikennetiedotusten vastaanotto. Hieman yllättäen suomea ei ole tarjolla, englannin kielinen lausuu kadut ko. aksentilla.

Ratti tuntuu käteen hyvälle, samoin kytkimet, tämä tuli jo todettua koeajolla.

Alusta on napakka ja suuntavakaa, ei tarvinnut kiinnittää ohjastamiseen huomiota.

Kuitenkin, kaiken kaikkiaan G7 ihan soiva peli, 250km tuli ihan mukavasti, kun V:ssa rupesi loppumatkasta jo vähän puuduttamaan. Matka-autoksi kuitenkin valikoituu jatkossakin V70. Sillä ajaa 500km yhdellä istumalla huomaamatta, eikä 1000km ole mikään tekemätön paikka.

Tietty vertailu 7 vs. V70 ei ole reilu. Tois'aalta lohdullista huomata, että 30tâ,¬ vs. 50tâ,¬ saa jotain vastinetta rahalle  :D

7 vs. V (käytettynäkin), onkin sitten tiukempi rasti. V:hän on erityisen onnistunut malli.
Golf VII Multifuel 1.4TSI -14
Volvo V70 D3 OceanRace -12 DriverSupport

rautiainen

Kokemusta Variant 4Motion 2.0 TDi. Ajotietokoneen näyttämä kulutus 5,9 ja tankkauksista laskettu 6,25 l/100 km. Meneeköhän Webaston kuluttama ohi mittauksen vai onko kalibrointi pielessä?

Hanksi

Ensimmäinen n. 150km maantielenkki heitetty uudella autolla.

Reitti oli tuttu ja ajettu vanhalla Golf V variantilla useita kertoja. Vanhalla ajotietokone näytti aina 6.2 - 6.4 lukemia, uusi näytti 5.4l/100km ihan normiajossa ilman pyrkimyksiä mihinkään säästelyyn. Molemmissa 1.4 tsi 90kw ja DSG. Ajotietokoneen poikkeamaa oikeaan kulutukseen ei ole mitattu kummassakaan.

Jotain pientä kehitystä näyttäisi siis tapahtuneen.
Tiguan eHybrid Style -22
Exät: Golf VII Variant 1.4 TSI 90kw DSG Highline -14, Golf V Variant 1.4 TSI 90kw DSG Sportline -09, Audi A4 2.0 -03

jtn58

Lainaus käyttäjältä: JPN_V70D3OR - 08.03.14 - klo:23:11
No niin, kärry saapui talouteen, joten ensimmäisen 300km tuntumat. Myyjä liike oli ~250km päässä ja vaihdossa meni -06 Golf 1.6FSI. Entinen kulutti menomatkalla (nastarenkailla) 6.0l/100km ja tämä uusi 1.4 Multifuel (100%bensalla&kesärenkain) vei paluumatkalla 6.0l/100km. 'Hupaisaa' että, CO2 päästöt ovat 159 vs. 123 g/km  :o Käytännössä kuitenkin näyttäisi, ettei kulutus ole 8v:ssa laskenut!

Talouden ykkösauto on -12 V70, joten siihenkin tätä tulee väkisinkin verrattua.

7 kuulostaa V:sta hiljaisemmalle (tosin V:ssä oli nastat alla). Tois'aalta 7:ssa katolle putoavat vesipisarat (esim. katulampuista) kuuluu selvästi, eli kattopaneelissa ei ole paljoa vaimennusmateriaalia. Toinen yllättävä ääni on soran ropina pohjaan, V:ssa rapina on pehmeä, mutta 7:ssa ääni on peltisempi.

Comfortline peruspenkit ovat parantuneet 8v, jonkun verran, muttei ole (luonnollisesti) lähelläkään Volvon penkkeja.

Xenonien pitkä valaisevat varsin OK, mutta lyhyisiin (vertailuna V70) olisi jonkun verran odottanut kantavuutta lisää. Luovutushuollossa kuulemma tsekattu suuntaus, vaan eipähän TM:n testeissäkään huippuarvoja mittailtu.

ACC toimii V70:stä miellyttävämmin, saavutettaessa hitaampaa hidastaa lähempänä, kuin Volvo. Samaten toisen auton tullessa eteen, näyttöön tulee selkeä animaatio etäisyydestä ja sen muutoksesta.

Avaimeton käyttö on kuten pitääkin, koska auton voi myös lukita ilman avainta.

Multifuel pitäisi olla kiinteällä huoltovälillä, mutta ainakin nyt huoltonäyttö tarjoaa 29800km ja huoltopäivä on --/--

Yllätys oli, että puhelimelle on aktiivinen antenni, kun puhelimen laittaa joko vaihdekepin edessä, tai kyynärhojan alla olevaan lokeroon.  :)

Travelpackin radion ääni on aika kumiseva, eikä 3-alueisella sävykorjaimella ääntä juurikaan saa parannettua. (Pitäisi olla 5-alueinen, jolloin 2. alimmalla säädöllä (~160Hz) pystyisi ehkä hieman auttamaan asiaa). Eri ohjelmalähteille voi hienosäätää äänenvoimakkuuksia.

Navigaattori tuntuu ihan järjelliselle ja siinä on myös liikennetiedotusten vastaanotto. Hieman yllättäen suomea ei ole tarjolla, englannin kielinen lausuu kadut ko. aksentilla.

Ratti tuntuu käteen hyvälle, samoin kytkimet, tämä tuli jo todettua koeajolla.

Alusta on napakka ja suuntavakaa, ei tarvinnut kiinnittää ohjastamiseen huomiota.

Kuitenkin, kaiken kaikkiaan G7 ihan soiva peli, 250km tuli ihan mukavasti, kun V:ssa rupesi loppumatkasta jo vähän puuduttamaan. Matka-autoksi kuitenkin valikoituu jatkossakin V70. Sillä ajaa 500km yhdellä istumalla huomaamatta, eikä 1000km ole mikään tekemätön paikka.

Tietty vertailu 7 vs. V70 ei ole reilu. Tois'aalta lohdullista huomata, että 30tâ,¬ vs. 50tâ,¬ saa jotain vastinetta rahalle  :D

7 vs. V (käytettynäkin), onkin sitten tiukempi rasti. V:hän on erityisen onnistunut malli.

Uusi Variant 7 rekisteröitiin 27.2.2014. Talvirenkaiksi valikoituivat autolehtien testien perusteella Nokian Hakkapeliitta R2:et.

Reilun tuhannen kilometrin jälkeen tuntuu siltä, että joko rengasvalinta oli huono tai auton ohjauskulmissa on jotain häikkää.

Tilasin autolle ohjauskulmien tarkastuksen, koska auton suuntavakavuus on 6 -Varianttia (Nokian Hakkapeliitta R -renkailla) selvästi heikompi. Urattomalla tiellä kulku on vakaata, mutta pääteiden uraisuus ja/tai navakka tuuli ohjailevat autoa niin paljon, että apukuskin paikalla istuvakin kommentoi luikertelevaa ajotyyliäni.

Aiemmin koeajamissani 7 HB:ssa huomasin, että vastaavanlainen ilmiö, tosin paljon miedompana, oli havaittavissa Contin nastarenkaalla varustetussa autossa. Misukan kitkoilla olleessa Variantissa en uraherkkyyttä huomannut. Ajoin myöskin kesärenkailla varustettua useampaakin autoa, eikä niiden ajettavuudessa ollut mitään kummallista.

Ajo-olosuhteissa on varmaankin ollut eroja, mutta mielestäni se ei voi selittää näin suurta poikkeamaa uraherkkyydessä.

Minkälainen rengastus sinulla on autossasi?

JPN_V70D3OR

Alla on tehtaan Continental EcoContact 195/65R15
Golf VII Multifuel 1.4TSI -14
Volvo V70 D3 OceanRace -12 DriverSupport

ketokoski

Nyt taisi mennä vielä omat talvirenkaat harkintaan. Olin kaavaillut juuri tuota Nokian R2 kitkaa itsellekkin. Onko muuten tehtaan kesärengas ekocontact 3 vai 5???

jtn58

Lainaus käyttäjältä: jtn58 - 09.03.14 - klo:13:22
Uusi Variant 7 rekisteröitiin 27.2.2014. Talvirenkaiksi valikoituivat autolehtien testien perusteella Nokian Hakkapeliitta R2:et.

Reilun tuhannen kilometrin jälkeen tuntuu siltä, että joko rengasvalinta oli huono tai auton ohjauskulmissa on jotain häikkää.

Tilasin autolle ohjauskulmien tarkastuksen, koska auton suuntavakavuus on 6 -Varianttia (Nokian Hakkapeliitta R -renkailla) selvästi heikompi. Urattomalla tiellä kulku on vakaata, mutta pääteiden uraisuus ja/tai navakka tuuli ohjailevat autoa niin paljon, että apukuskin paikalla istuvakin kommentoi luikertelevaa ajotyyliäni.

Aiemmin koeajamissani 7 HB:ssa huomasin, että vastaavanlainen ilmiö, tosin paljon miedompana, oli havaittavissa Contin nastarenkaalla varustetussa autossa. Misukan kitkoilla olleessa Variantissa en uraherkkyyttä huomannut. Ajoin myöskin kesärenkailla varustettua useampaakin autoa, eikä niiden ajettavuudessa ollut mitään kummallista.

Ajo-olosuhteissa on varmaankin ollut eroja, mutta mielestäni se ei voi selittää näin suurta poikkeamaa uraherkkyydessä.

Minkälainen rengastus sinulla on autossasi?
Ja auton rengaskoko on 205/55 R16.

Ahven

Omassa tehtaan kesärenkaina 195/65 R15 EcoContact 3.
Nykyinen: Passat Variant 1,6 TDI Comfortline
Edelliset: Golf Variant VII 1,4 TSI+DSG Comfortline  Golf V 1,6 Comfortline

jtn58

#321
Lainaus käyttäjältä: jtn58 - 09.03.14 - klo:13:22
Uusi Variant 7 rekisteröitiin 27.2.2014. Talvirenkaiksi valikoituivat autolehtien testien perusteella Nokian Hakkapeliitta R2:et.

Reilun tuhannen kilometrin jälkeen tuntuu siltä, että joko rengasvalinta oli huono tai auton ohjauskulmissa on jotain häikkää.

Tilasin autolle ohjauskulmien tarkastuksen, koska auton suuntavakavuus on 6 -Varianttia (Nokian Hakkapeliitta R -renkailla) selvästi heikompi. Urattomalla tiellä kulku on vakaata, mutta pääteiden uraisuus ja/tai navakka tuuli ohjailevat autoa niin paljon, että apukuskin paikalla istuvakin kommentoi luikertelevaa ajotyyliäni.

Aiemmin koeajamissani 7 HB:ssa huomasin, että vastaavanlainen ilmiö, tosin paljon miedompana, oli havaittavissa Contin nastarenkaalla varustetussa autossa. Misukan kitkoilla olleessa Variantissa en uraherkkyyttä huomannut. Ajoin myöskin kesärenkailla varustettua useampaakin autoa, eikä niiden ajettavuudessa ollut mitään kummallista.

Ajo-olosuhteissa on varmaankin ollut eroja, mutta mielestäni se ei voi selittää näin suurta poikkeamaa uraherkkyydessä.

Minkälainen rengastus sinulla on autossasi?

Takapyörien kulmat olivat ohjearvoissaan, mutta etupyörien pienoinen haritus säädettiin saman verran aurauksen puolelle.

Säätö paransi hiukan suuntavakavuutta, mutta edelleen maantienopeudella ja uraisella tiellä autolla on taipumusta hakea uran reunalta toiselle. Tyynellä säällä hakeminen on aika vähäistä, mutta tuulinen sää korostaa ominaisuutta. Vielä on kokeilematta, olisiko rengaspaineilla vaikutusta asiaan.

Michelinin kitka olisi varmaankin ollut sopivampi rengas Golfiin, ainakaan ko. renkaalla varustetussa koeajoautossa en huomannut vastaavaa ongelmaa. Nokialainen toimii kaikissa muissa talvisissa tilanteissa mainiosti, mutta ilmeisesti renkaan löysyys aiheuttaa tuota hakemista.

Täytyy vielä kokeilla, mikä vaikutus on erilaisilla rengaspaineilla ja siitä ei löydy apua, vaihtaa talvikumit tarvittaessa Michelinin kitkoiksi. Nokian uutta kitkaa en tämän kokemuksen perusteella voi suositella Golfin talvirenkaaksi. Auton rengaskoko on 205/55 R16.

JGekko

Lainaus käyttäjältä: jtn58 - 21.03.14 - klo:14:16
Takapyörien kulmat olivat ohjearvoissaan, mutta etupyörien pienoinen haritus säädettiin saman verran aurauksen puolelle.

Säätö paransi hiukan suuntavakavuutta, mutta edelleen maantienopeudella ja uraisella tiellä autolla on taipumusta hakea uran reunalta toiselle. Tyynellä säällä hakeminen on aika vähäistä, mutta tuulinen sää korostaa ominaisuutta. Vielä on kokeilematta, olisiko rengaspaineilla vaikutusta asiaan.

Michelinin kitka olisi varmaankin ollut sopivampi rengas Golfiin, ainakaan ko. renkaalla varustetussa koeajoautossa en huomannut vastaavaa ongelmaa. Nokialainen toimii kaikissa muissa talvisissa tilanteissa mainiosti, mutta ilmeisesti renkaan löysyys aiheuttaa tuota hakemista.

Täytyy vielä kokeilla, mikä vaikutus on erilaisilla rengaspaineilla ja siitä ei löydy apua, vaihtaa talvikumit tarvittaessa Michelinin kitkoiksi. Nokian uutta kitkaa en tämän kokemuksen perusteella voi suositella Golfin talvirenkaaksi. Auton rengaskoko on 205/55 R16.
Tämä tarina on kuin suoraan minun autosta. Juurikin tänään säädettiin lievä haritus lieväksi auraukseksi. En osaa vielä sanoa, että oliko vaikutusta asiaan, kun oli niin pirun tuulinen keli. Renkaana ovat Nokian Hakka R2 205/5516. Kohtahan saa laitettua kesärenkaat alle niin silloin viimeistään huomaa loppuuko levottomuus.
Golf Variant 1.0 DSG 2021
Polo 1.0 trendline 2018

ketokoski

Kertokaa ihmeessä jos uraherkkyys katoaa kesärenkailla! Minulla pari viikkoa aikaa ilmoittaa millä talvirenkaalla autoni haluan ja kovasti haluaisin juuri Nokian r2 kitkat, toki ne tulisivat koossa 195/65/15. Tuo pieni ero leveydessä voi vaikuttaa kyllä paljonkin, että kertokaa ihmeessä kokemuksia jos jollain on kyseiset renkaat 195 leveänä.

lari

No niin - eka tankki E85:sta kulutettu ... juuri ja juuri huomattava pidempi käynnistys on yksi ero 95seen verrattuna ja muut erot äänessä tms voi olla kuvitelmaa. Se tärkein on kuitenkin kulutus ja tän ekan tankillisen jälkeen auton kompuutteri kertoo keskiarvoksi 7.5 l / 100 km  kun se samanlaisessa muiden mukana ajossa oli 95:lla  just päälle 6 litraa. Eli eroa siis ...tekeekös se nyt siis 25% enemmän sitä E85sta. Ei paha, mutta ajotapa jne voi vaikuttaa paljon , katsotaan mihin toi ero sitten pidemmän päälle menee.

Kuitenkin se E85 tankkaus on hauska kokemus kun n. 50:llä saa tankin täyteen.

jtn58

Lainaus käyttäjältä: jtn58 - 21.03.14 - klo:14:16
Takapyörien kulmat olivat ohjearvoissaan, mutta etupyörien pienoinen haritus säädettiin saman verran aurauksen puolelle.

Säätö paransi hiukan suuntavakavuutta, mutta edelleen maantienopeudella ja uraisella tiellä autolla on taipumusta hakea uran reunalta toiselle. Tyynellä säällä hakeminen on aika vähäistä, mutta tuulinen sää korostaa ominaisuutta. Vielä on kokeilematta, olisiko rengaspaineilla vaikutusta asiaan.

Michelinin kitka olisi varmaankin ollut sopivampi rengas Golfiin, ainakaan ko. renkaalla varustetussa koeajoautossa en huomannut vastaavaa ongelmaa. Nokialainen toimii kaikissa muissa talvisissa tilanteissa mainiosti, mutta ilmeisesti renkaan löysyys aiheuttaa tuota hakemista.

Täytyy vielä kokeilla, mikä vaikutus on erilaisilla rengaspaineilla ja siitä ei löydy apua, vaihtaa talvikumit tarvittaessa Michelinin kitkoiksi. Nokian uutta kitkaa en tämän kokemuksen perusteella voi suositella Golfin talvirenkaaksi. Auton rengaskoko on 205/55 R16.
Paineiden lisäyksellä ei ollut suuntavakavuuteen havaittavaa vaikutusta. Kokeilin eri paineilla aina 3,0 baariin saakka; kovemmilla paineilla en huomannut muuta vaikutusta kuin ajomukavuuden huononemisen ja rengasmelun lisääntymisen.

Bao

Minulla on 1.4 103kw ACT ja sain auton 4.4.2014. Olen ajanut samaa 35km pätkää säännöllisesti jossa on noin 10km kaupunkiajoa ja 25km maantie ajoa. Olen huomannut selvän jutun että polttoaineen kulutus tippuu vähitellen kun moottoriin tulee kilometrejä. Ensimmäisillä kerroilla meni keskiarvolla 6.7l/100km ja ihan viime kerralla meni enää 5.7l/100km. Pitää toivoa että polttoaineen kulutus jatkaa tippumista samaan tahtiin myös tulevaisuudessa kun auton sisäänajo edistyy.

arsik

Vielä ei ole päässyt alle 7l kulutuksiin.
Pääosin rauhallista taajama ajoa.

Huikko

Tuosta kulutuksen tippumisesta tuli mieleen, että onko VAG:lla käytössä sisäänajo-ohjelma, joka pitää ensimmäisen x kilometriä eri säätöjä koneelle?
2015 Citroën C4 Cactus VTi82 ETG Shine
1992 Mercedes-Benz 190E
1980 Oldsmobile Omega V6
1977 Volvo 66GT
1975 Volvo 66GL
2000 Skoda Octavia 1.8T A L&K

jtn58

Ainakin ensimmäisten noin 2.000 kilometrin aikana kone alkoi selvästi puutumaan jo ennen 5.000 rpm rajaa. Nyt 5.500 km ajettuna kiertää noin 6.500 rpm saakka, jonka jälkeen rajoitin puuttuu peliin.

103 kW koneen luonne poikkeaa selkeästi aiemmasta 90 kW koneesta, jossa meno oli raikkaimmilaan suurimman tehon tuntumassa. Tämä nykyinen vääntää hienosti, mutta yläkierroksilla tuntuu kuin tehoa häviäisi jonnekin. Johtunee ilmeisesti siitä, ettei teho enää kasva 4.500 rpm yläpuolella?

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy