Audi A4 B8 chat

Aloittaja Flat, 08.01.10 - klo:19:19

« edellinen - seuraava »

Flat

Eipä ainakaan tässä bensaautossa kuulu ylimääräisiä lorinoita, vaikka joka aamu piuhan päästä lähdetään liikenteeseen.

Tosin tuon sinun diiselin systeemit on aika lailla erinlaiset.

1.8 "APR" Q

LainaaJa sitten uutta kytkintä ym. kuluvaa osaa perässä - siitä se sitten lähti
Eipäs maalailla piruja seinälle...........  ;) Eihän tuo vääntö ja teho ole edes 2.0 TFSI:in tasolla. Eli kyllä paikkojen pitäisi kestää. Itsellä ei kuitenkaan mikään kauhean "repivä" ajotyyli ole.
Olen paljon hakenut tietoa virittämisestä ja uskallan kyllä kaiken informaation jälkeen virittää auton. LMS muuten on Volkswagenin valtuuttama merkkikorjaamo ja siinä sivussa samassa hallissa viritetään sulassa sovussa VAG-autoja. Takuun kanssa ei pitäisi tulla ongelmia,ohjelma poistetaan huoltojen ajaksi.
ex-vagit: Skoda Fabia 1.4 16V,Skoda Octavia 1.6,Skoda Superb 1.8 Turbo,Skoda Octavia 2.0 TDI DSG,Audi Avant 2.0 TDI Multitronic (B7),Audi sedan 2.0 TDI Multitronic (B8), Audi Avant 1.8 TFSI (B8), Audi A4 Sedan 1.8 TFSI Quattro...Audi A4 1.8 TFSI "facelift" quattro...nykyinen A3 2.0 TDI Quattro

Flat

Olen antanut itseni ymmärtää, että huollossa näkevät jos koneessa on ollut virisofta, vaikka vakiosofta palautetaan huollon ajaksi.

1.8 "APR" Q

LainaaOlen antanut itseni ymmärtää, että huollossa näkevät jos koneessa on ollut virisofta, vaikka vakiosofta palautetaan huollon ajaksi.
Kyllähän sen näkee,jos alkaa oikein "penkomaan" moottorin ahtopaineita,virtauksia ja jne... tuskin ehtivät semmoisia tutkimaan sen enemmän huollossa. Jos moottorinohjainlaitteelle tehdään päivitys,niin ohjelma häviää ja sen takia olisi tarkoitus pistää vakiosofta huollon ajaksi koneeseen.
ex-vagit: Skoda Fabia 1.4 16V,Skoda Octavia 1.6,Skoda Superb 1.8 Turbo,Skoda Octavia 2.0 TDI DSG,Audi Avant 2.0 TDI Multitronic (B7),Audi sedan 2.0 TDI Multitronic (B8), Audi Avant 1.8 TFSI (B8), Audi A4 Sedan 1.8 TFSI Quattro...Audi A4 1.8 TFSI "facelift" quattro...nykyinen A3 2.0 TDI Quattro

MVQ

Tästä taisi olla jossain muuallakin juttua jokin aika sitten mutta mites nuo virisoftat ja automaattivaihteisto - no sanotaan nyt suoraan S-tronic mun tapauksessa? Nuo softathan eivät kai sisällä mitään vaihteistokonfiguraatiota eli voiko noita laittaa (voimalinjahan kyllä ainakin S-tronicissa kuitenkin kestää ainakin "hieman" perustasoa suuremmat tehot/väännöt) ja onko mitään hyötyä eli osaako "perus" S-tronicci käyttää hyväkseen nuo kasvaneet lukemat - miksi ei osaisi?
A4 (B8) FL 2.0TFSI q str & Ford Mustang GT convertible - ex-VAG: A4 (B6) Avant 1.8T q, A4 (B7) Avant 2.0T q sport S-line, A4 (B8) 2.0TFSI q str

Flat

Tulipa  nyt sitten tänään tilattua nuo loputkin audin zubehör korisarjan osat.... kun halvalla sai, vileenin suloa siteeraten.

Sitten vielä pitäisi ne uudet vanteet kesäksi hommata......niin alkaa auto oleen taas trimmissä kevättä varten.

1.8 "APR" Q

LainaaTästä taisi olla jossain muuallakin juttua jokin aika sitten mutta mites nuo virisoftat ja automaattivaihteisto - no sanotaan nyt suoraan S-tronic mun tapauksessa? Nuo softathan eivät kai sisällä mitään vaihteistokonfiguraatiota eli voiko noita laittaa (voimalinjahan kyllä ainakin S-tronicissa kuitenkin kestää ainakin "hieman" perustasoa suuremmat tehot/väännöt) ja onko mitään hyötyä eli osaako "perus" S-tronicci käyttää hyväkseen nuo kasvaneet lukemat - miksi ei osaisi?
Tuossa kun viimeksi juttelin LMS:än korjaamopäällikön kanssa oman auton tulevasta viri-softasta,niin kertoi just edellisenä päivänä olleen Q5:sen 2.0 TDI S-tronic ohjainlaitteen "päivityksessä" Semmoisen käsityksen sain,että 6-vaihteinen DSG kestää kasvaneet voimavarat ja toimii ihan hyvin viritetyssä autossa. DSG käyttää ajossa  etenkin S-moodissa korkeita kierroksia ja näin ollen saadaan hyöty myös kasvaneesta tehosta.
Itsellä ensimmäiset kymmenet kilometrit takana uudella Avantilla ja täytyy sanoa,että "mopo" malli tuntuu ajossa yllättävän pirteältä näin ihan uutenakin. Renkaat vaihtui vielä kerran,kun 225/55 17 oli vähän liian "massiivinen" mun makuun ja valitsin 215/55 kokoiset Contin CVC 5:set. ensimmäisten kilometrien jälkeen auto tuntuu erittäin hiljaiselta,niin rengasääniltään kuin moottoriääniltään.
Lisää kokemuksia sunnuntain Helsingin keikan jälkeen.
ex-vagit: Skoda Fabia 1.4 16V,Skoda Octavia 1.6,Skoda Superb 1.8 Turbo,Skoda Octavia 2.0 TDI DSG,Audi Avant 2.0 TDI Multitronic (B7),Audi sedan 2.0 TDI Multitronic (B8), Audi Avant 1.8 TFSI (B8), Audi A4 Sedan 1.8 TFSI Quattro...Audi A4 1.8 TFSI "facelift" quattro...nykyinen A3 2.0 TDI Quattro

skula

LainaaItsellä ensimmäiset kymmenet kilometrit takana uudella Avantilla ja täytyy sanoa,että "mopo" malli tuntuu ajossa yllättävän pirteältä näin ihan uutenakin.

Ja tämä ei voi yllättää ketään muuta kuin sellaisen joka on ajanut 2.0TDI:llä ensin. Pensaa sen olla pitää!

Pekka T

Lainaus käyttäjältä: Flat - 15.01.10 - klo:18:12

Sitten vielä pitäisi ne uudet vanteet kesäksi hommata......niin alkaa auto oleen taas trimmissä kevättä varten.

Minkälaiset kesävanteet sinulla on kiikarissa ? Oem tyyliset vai joku muu , kokoluokka ja missä hintaluokassa mennään ?
Audi e-tron 55 quattro -20
BMW 328 i xDrive -13

Flat

Audin jotkut replicat tulee tod näk alle. Olen kautta aikain ostellut replicoja ja ei ole ollut koskaan moitittavaa. Koko saa jäädä 18 tuumaan. Se on varmaa jos jokin on varmaa.

Hieman olen haaveillut jotain mustaa vannetta jossa olisi melko paljon hopeata. Jotain etabetan jofiel tyyliin tms, mutta eipä taida rohkeus riittää.

Tuolla autotallin puolella kyselinkin hieman ehdotelmia omaani, ne ovat edelleen sinne tervetulleita. Sinne voi postailla sopivia vanteita autooni......

PTG

Lainaus käyttäjältä: 2.0 DSG - 14.01.10 - klo:21:16
Eipäs maalailla piruja seinälle...........  ;) Eihän tuo vääntö ja teho ole edes 2.0 TFSI:in tasolla. Eli kyllä paikkojen pitäisi kestää. Itsellä ei kuitenkaan mikään kauhean "repivä" ajotyyli ole.
Olen paljon hakenut tietoa virittämisestä ja uskallan kyllä kaiken informaation jälkeen virittää auton. LMS muuten on Volkswagenin valtuuttama merkkikorjaamo ja siinä sivussa samassa hallissa viritetään sulassa sovussa VAG-autoja. Takuun kanssa ei pitäisi tulla ongelmia,ohjelma poistetaan huoltojen ajaksi.

Paikat varmaan kestävät tuon tehonlisäyksen varsinkin, kun väännöt ovat varsin maltilliset.

Tavallaan sääli, ettei täällä peräpohjolassa ole tarjolla softaajan takuuta niiltä osin kuin takuu valmistajan osalta softan seurauksena (välittömästi) raukeaa. Itse ainakin maksaisin ihan mielelläni vähän lisää mielenrauhasta/siitä, ettei tarvitsi kikkailla. Yleensähän mitään suoranaisesti softaan liittyviä ongelmia ei esiinny, mutta mahdolliset muut bugit ovat kuitenkin ongelmallisia jos ja kun pajalle joudutaan esmes suoraan reissun päältä...

Flat

Minulla on vapautumassa tuon zubehör korisarjan sivuhelmojen myötä nämä s-line sivulistat. Niistä voisi saada mukavan projektin johonkin autoon. Eli maalaisi ne mustaksi , silloin auton esim black&white tai red&black teema voi saada terästystä. Tai sitten ne voisi kromauttaa hopeisiksi. Tästähän  oli jo kuva tuolla tuunausohjeiden puolella.

Eli jos joku haluaa pelata varman päälle ,eikä halua kokeilla auton mukana tulleilla listoilla, niin täältä saa jossain vaiheessa nimellistä korvausta vastaan ne. Laitan listat sitten joskus myyntiin tuonne torille, ellei joku jo tässä vaiheessa ennakkovaraa niitä.

ram1

LainaaYleensähän mitään suoranaisesti softaan liittyviä ongelmia ei esiinny, mutta mahdolliset muut bugit ovat kuitenkin ongelmallisia jos ja kun pajalle joudutaan esmes suoraan reissun päältä...
Tuo täyttä totta.Oikeastaan en ole ikinä kuullut softatussa autossa sen ohjelman takia hajonneen mitään, mutta ongelmahan on se jos autosta kuitenkin hajoaa jotain ja auto kiikutetaan pajalle tutkittavaksi.Se oli itselläkin aikoinaan kokoajan peikkona perseessä.Mutta omat kokemukseni on silti myönteisiä.Tuo on hyvä kikka ottaa halvin auto hyllystä ja siihen softa ja auto 4 tonnia kalliimman tasolla kulkupuolelta.Miinuspuolia on siis tuo edellämainittu pelko perseessä ajelu vaikka usein turhaan.
Ibiza V Fr CPTA)
Ex- Vagit:Leon 1M Fr, A4 8.5 2.0Tq S-line, Leon Fr Act, (CZEA),1P Cupra, Leon Ts,Superb 1.8T, Ibiza Fr, Leon Ts,Fabia Rs I,Rs Ocu I,Rs Ocu I, Gti IV,
Octavia Tdi Hb Rs- 08
Octavia Combi 1.8Tsi Elegance Dsg 2010
Octavia Rs 2.0Tfsi -06 .IV gti- 03.Polo Classic- 98

1.8 "APR" Q

Lainaa
Ja tämä ei voi yllättää ketään muuta kuin sellaisen joka on ajanut 2.0TDI:llä ensin. Pensaa sen olla pitää!
Lainaa
Lainaus
Joo,tuo mopomalli tuntuu yhtä tehokkaalta kuin edellinen 105 kw:in diesel.
Lainaus
Lainaa
Paikat varmaan kestävät tuon tehonlisäyksen varsinkin, kun väännöt ovat varsin maltilliset.

Tavallaan sääli, ettei täällä peräpohjolassa ole tarjolla softaajan takuuta niiltä osin kuin takuu valmistajan osalta softan seurauksena (välittömästi) raukeaa. Itse ainakin maksaisin ihan mielelläni vähän lisää mielenrauhasta/siitä, ettei tarvitsi kikkailla. Yleensähän mitään suoranaisesti softaan liittyviä ongelmia ei esiinny, mutta mahdolliset muut bugit ovat kuitenkin ongelmallisia jos ja kun pajalle joudutaan esmes suoraan reissun päältä..[quote
Lainaus
Lainaus
ABT on ainut mikä antaa kunnon takuun viritykseen,mutta se hintakin on sen näköinen. MTM:llä sama takuu,mutta ei ole Suomessa. Ise sain puhuttua vähän ABT:en tapaisen takuun MTM:än softaan,vaatii vähän vaan "ajoa" itseltä.

ex-vagit: Skoda Fabia 1.4 16V,Skoda Octavia 1.6,Skoda Superb 1.8 Turbo,Skoda Octavia 2.0 TDI DSG,Audi Avant 2.0 TDI Multitronic (B7),Audi sedan 2.0 TDI Multitronic (B8), Audi Avant 1.8 TFSI (B8), Audi A4 Sedan 1.8 TFSI Quattro...Audi A4 1.8 TFSI "facelift" quattro...nykyinen A3 2.0 TDI Quattro

1.8 "APR" Q

Meni nuo lainaukset edellisessä viestissä väärinpäin,mutta nyt ei jaksa korjata...väsyttää...ja nyt nukkumaan..
ex-vagit: Skoda Fabia 1.4 16V,Skoda Octavia 1.6,Skoda Superb 1.8 Turbo,Skoda Octavia 2.0 TDI DSG,Audi Avant 2.0 TDI Multitronic (B7),Audi sedan 2.0 TDI Multitronic (B8), Audi Avant 1.8 TFSI (B8), Audi A4 Sedan 1.8 TFSI Quattro...Audi A4 1.8 TFSI "facelift" quattro...nykyinen A3 2.0 TDI Quattro

Wilperi



Lainaus käyttäjältä: Flat - 16.01.10 - klo:21:36
Minulla on vapautumassa tuon zubehör korisarjan sivuhelmojen myötä nämä s-line sivulistat. Niistä voisi saada mukavan projektin johonkin autoon. Eli maalaisi ne mustaksi , silloin auton esim black&white tai red&black teema voi saada terästystä. Tai sitten ne voisi kromauttaa hopeisiksi. Tästähän  oli jo kuva tuolla tuunausohjeiden puolella.

Eli jos joku haluaa pelata varman päälle ,eikä halua kokeilla auton mukana tulleilla listoilla, niin täältä saa jossain vaiheessa nimellistä korvausta vastaan ne. Laitan listat sitten joskus myyntiin tuonne torille, ellei joku jo tässä vaiheessa ennakkovaraa niitä.

Täältä nousee käpälä pystyyn noitten s-line listojen suhteen. Tulevaan Black&White teemaan noita voisi suunnitella mustana. Eli jos suht sopu hintaan oot niistä luopumassa, niin ilmoittele.
MB Vito -15
Seat Leon -13

Flat

Wilburi, listat on korvamerkitty sinulle.
Omassa projektissa varmaan hieman kestää...kuljetus uk.sta - maalaus ja asennus ja hämäläisyys kaupan päälle,mutta toivottavasti sinulla ei ole hoppu?

Pekka T


Flat , eikös olisi ihan kohteliasta kirjoittaa toisen nimi oikein  :)
Audi e-tron 55 quattro -20
BMW 328 i xDrive -13

Flat

Sorry, taitaa mennä uvw:n ja tämän palstan henkilöllisyydet sekaisin.....

Jotenkin taas oletinettä tuttu nickname se oli, mutta ei tainnut ollakkaan ?

Tai sitten omassa päässä viiraa pahemman kerran! .......taas....

1.8 "APR" Q

No nyt on varattu aika LMS:lle Audin viritykseen. Ens viikon torstaina tiedetään miten homma onnistui ja ensi kokemukset viritetystä Audista.
ex-vagit: Skoda Fabia 1.4 16V,Skoda Octavia 1.6,Skoda Superb 1.8 Turbo,Skoda Octavia 2.0 TDI DSG,Audi Avant 2.0 TDI Multitronic (B7),Audi sedan 2.0 TDI Multitronic (B8), Audi Avant 1.8 TFSI (B8), Audi A4 Sedan 1.8 TFSI Quattro...Audi A4 1.8 TFSI "facelift" quattro...nykyinen A3 2.0 TDI Quattro

Pekka T


Mikä tämä LMS on ?
Audi e-tron 55 quattro -20
BMW 328 i xDrive -13

Micco

Torsen + haldex + visco

Wilperi

Lainaus käyttäjältä: Flat - 17.01.10 - klo:21:06
Sorry, taitaa mennä uvw:n ja tämän palstan henkilöllisyydet sekaisin.....

Jotenkin taas oletinettä tuttu nickname se oli, mutta ei tainnut ollakkaan ?

Tai sitten omassa päässä viiraa pahemman kerran! .......taas....

Juu aika samanlainen nickki on tuolla naapuri palstalla. Itse kans tuolla uvw:llä samalla nicknamella kun täällä, tosin aika hiljaksiin oon ollu.

Lainaus käyttäjältä: Flat - 17.01.10 - klo:20:45
Wilburi, listat on korvamerkitty sinulle.
Omassa projektissa varmaan hieman kestää...kuljetus uk.sta - maalaus ja asennus ja hämäläisyys kaupan päälle,mutta toivottavasti sinulla ei ole hoppu?
Ei niin kauheeta hoppua ole, autokin tulee vasta nyt loppuviikosta ja ulkoisesti autoa aletaan laittaa keväämmällä, eli no horry.
Tosin kesävanteet on jo tietty hommattu ;D
MB Vito -15
Seat Leon -13

Flat

2.0 DSG, mielenkiinnolla odotan tunnelmiasi ja vaikutusta polttoaineenkulutukseen.

$anla

#114
Tuli viimein rekisteröidyttyä palstalle, kun A4 Avantin arvioituun luovutukseen on kolmisen viikkoa aikaa. Vatulointi 1.8 bensan ja 2.0 TDI:n välillä kallistui loppupeleissä dieselin hyväksi. Varusteita ruksin vain "pakolliset" eli sporttipaketti, Audi sound system sekä kiiltolistat ja -kaiteet. Niin tosiaan myös läpilastausmahdollisuus kuului omiin pakollisiin varusteisiin. Työkiireiden takia tilauksen jälkeinen fiilistelyvaihe jäi väliin, mutta nyt alkaa pikkuhiljaa polttelemaan. Koeajolta jäi nimittäin niin hyvä maku, että paluu 3C-passattiin tuntui aika ankealta - vaikkei nykyinenkään huono kulkine ole ollut. Tämänkin palstan 99-prosenttisesti positiiviset kommentit ovat vahvistaneet uskoa hyvästä valinnasta!

Vähän OT: Nykyinen vaihtoväli on ollut 3-4 vuotta, ja Audilla olisi tarkoitus ajella seuraavat viisi vuotta. Tämän takia kiinnostaa kokemukset uuden auton maalipinnan ja alustan suojakäsittelyistä. Törmäsin myös venture shieldin suojakalvoihin, joilla saa keulan teipattua lähes 2-komponenttivahauksen hinnalla. Näihin en ole törmännyt livenä takapuskurin suojakalvoa lukuunottamatta.

EDIT: näppäilyvirheitä
EDIT2: varustepäivitystä

Flat

Tervetuloa foorumille, tämä on oikea paikka hakea fiilistä viime metreille odotuksessa.

Laita autonsitten aikanaan tuonne autotalliin esille.

Noista kalvoista ei itsellä ole kokemusta. Kiveniskuja omakin keula onsaannut aika lailla, joten jotain tarttis varmaan tehdä?

Kiviharju

Lainaus käyttäjältä: $anla - 18.01.10 - klo:21:44
Koeajolta jäi nimittäin niin hyvä maku, että paluu 3C-passattiin tuntui aika ankealta - vaikkei nykyinenkään huono kulkine ole ollut.
En nyt mitenkään halua mollata Passattia, mutta minulla kävin tämän Golfin kanssa samalla tavalla.
Ei nuo Comfort ja trendlinet näin vaikuttaneet, mutta Highline Golffin jälkeen ei Passat tuntunut enää yhtään niin hienolta kuin uutena...
Minulla oli siis edellisenä autona Passat 3C Variant Luxline

Sori OT :-[
Audi A4 Allroad quattro -17

Wilperi

Dodiih, perjantaina päättyy 3 kk:n piinallinen odotus, kun A4 on noudettavissa  ;D
MB Vito -15
Seat Leon -13

$anla

Kieltämättä alkoi hymyilyttämään, kun CR-koneisen audin jälkeen hehkutteli oman pumpparin käyntiin. Se missä Passat tuntui etevämmältä, oli ohjauksen palautus hitaassa ajossa. Osittain tietysti tottumuskysymys.

Loppujen lopuksi Audi vaan tuntui niin ylivoimaiselta paketilta, etten viitsinyt lähteä V70:lla edes koeajolle. Tai no, 1.6 Ecodrive tuli huvikseen kokeiltua, ja se riitti. 3-sarjan bemari jäi kauppaan puhtaasti ulkonäkösyistä.

Flat

Wilperillä on piiiiitkä viikko tiedossa. No mikäs sitä on odotellessa, kun  tietää sen fiiliksen  mikä on kun auton liikkeestä ulos ensi kertaa ajaa.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy