Passatin ajotietokoneen trippimittari nollautuu seuraavana päivänä

Aloittaja Vesku84, 14.11.19 - klo:22:52

« edellinen - seuraava »

Vesku84

Morjens foorumin tyypit,

Olen ostanut juuri vm 2016 Passatin B8 korimallin, jossa ajotietokoneessa kolme eri tyyppistä trippimittarilukemaa. Lähdöstä alkaen, Tankkauksesta lähtien ja Pitkäaikainen. Nyt näistä tuo lähdöstä alkaen vaikuttaisi toimivan ihan normaalisti, mutta tankkauksesta lähtien ei suinkaan nollaudu tankkauksen yhteydessä, vaan elää omaa elämäänsä pitkäaikaisen tripin kanssa. Seuraavana päivänä kun lähden ajamaan autolla ja tarkastan trippimittareiden lukemat, ovat molemmat nollissa. No, Lähdöstä alkaen -pitäisikin nollautua kahden tunnin jälkeen, mutta nuo kaksi trippiä tuntuisi siltä että eivät toimi niin kuin ohjekirja väittää.

Onko muilla Volkkarin omistajilla ilmennyt samaa ongelmaa? Onko näille tehtävissä mitään? uutta softausta, Liikkeen ohjelmistopäivitystä tms.

Kiitos avusta jo etukäteen!!

finnman

Minulla on ollut satunnaisesti seuraavaa: Lähdöstä mittaava osio on toiminut aina ilman häiriötä sekä pitkän ajan mittaus. Tankkausesta taasen on tehnyt samaa mitä kerroit(nollaantunut), mutta syynä on ollut se, että auto on peruutettu parkkiin nyppylää vasten siten, että perä on korkeammalla. Ilmeisesti polttoaineanturi heilahtaa sen verran, että systeemi luulee autoa tankatun?
Pari kertaa on kello nollaatunut, mutta kun ei ole tehnyt sitä kuin tuon pari kertaa 65tkm matkalla ei se minun verenpainetta nosta.
Edelleen on satunnaisesti radion ääni mykkänä minuutin parkkitutkan aktivoinnin jälkeen. Se(kään) ei vielä nosta painetta  :)

Vesku84

Ok ok. Sulla vaikuttaa aika vähäisiltä noi nollautumiset omalla autolla. 😊

Tuossa huomasin kun kävin tankkaamassa auton, niin ”tankkauksesta lähtien” nollautui.
Mutta jälleen aamulla kun lähtee ajamaan niin kaikki nollissa. Kysyin Turun wauhtipisteessä mistä voisi johtua. Epäilivät että voisi johtua joidenkin jännitteiden nollautumisesta. Auto menee ensi viikolla huoltoon. Katotaan tuleeko selvyyttä asiaan 😊

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy