Pieniä aluemuutteluita ehdottelisin

Aloittaja eGetin, 30.11.09 - klo:22:38

« edellinen - seuraava »

eGetin

Eikös olisi vähän selkeämpää, jos nämä aiheet heitettäisiin tuonne Foorumin yleiset asiat -alueen alle?:
Parannusehdotukset
Päivitykset
Hiekkalaatikko
Ohjeet ja vinkit

Samalla tuonne Autotalliin laitettaisiin omat alueensa Audeille, Skodille, VW:lle ja Seateille, ja tarvittaessa sitten muillekin merkeille jos nyt sattuu muita löytymään :)

fish

Ja vielä kun se on mahdollista:
yritettäisiin eroon foorumien helmasynnistä, liiasta määrästä eri aihealueita joiden alla on aihealueita jne.
Touran 1.6 TDI DSG7

Quality


LainaaJa vielä kun se on mahdollista:
yritettäisiin eroon foorumien helmasynnistä, liiasta määrästä eri aihealueita joiden alla on aihealueita jne.
Tästä ei ole mitään tarkkaa sopimusta ylläpidon kesken, mutta itse olen tuota samaa tuuminut. Pitää aika tarkoin miettiä tuota aihestruktuuria, jossa uusien haarojen lisääminen on helposti liian houkuttelevaa, mutta vaikeuttaa sivuston lukemista.
A4 1.8T Avant Pro Business autom. --> XC60 D5 AWD Ocean Race + Summum Geartronic

Leben und leben lassen.

Jyri

Lainaus käyttäjältä: fish - 30.11.09 - klo:23:08
Ja vielä kun se on mahdollista:
yritettäisiin eroon foorumien helmasynnistä, liiasta määrästä eri aihealueita joiden alla on aihealueita jne.
On totta että se "vaikeuttaa" selaamista, mutta verrattuna esim UVW palstaan en pitäisi sitä ihna helmasyntinä, siellä kun ei noita alueita liaaksi ollut vaan olisikohan ollut 6 kpl ja sitten oli kasa järjettömiä mammuttiketjuja joista ei löytänyt mitenkään haluamaansa.

Mutta pannaan korvan taakse ja katsotaan miten asiat kehittyvät.

wiltzu

Lainaus käyttäjältä: Jyri - 01.12.09 - klo:00:28
ja sitten oli kasa järjettömiä mammuttiketjuja joista ei löytänyt mitenkään haluamaansa.

Joo, näistä mammuttiketjuista olis hyvä päästä eroon.
btw. he..etin hyvä idea perustaa paremmin toimiva ja selkeempi sivusto, toivottavasti saa tuulta siipien alle.

JiiÄssä

Makiampi homma että on perustettu uus foorumi korvaamaan tuota tökkivää ultimatea..

Omasta mielestä tuo kategorioitten määrä lähti näpeistä heti..  ;D Eli toisinsanoen niitä on "hieman" liikaa..

Mutta aika varmaan muovaa tämänki asian kohillee..  :)

iso peukku ylläpitäjälle...

Jyri

Kiitoksia vaan palautteesta, yritetään löytää tasapaino tuossa rakenteessa, aika tosian näyttää mikä toimii parhaiten.

vkjoki

Tähänastisen kokemuksen perusteella pitäisin luonnollisimpana pääaluejärjestyksenä seuraavaa:
1. Automerkit ja -mallit
2. Tekniikka
3. Yleiset
4. Galleria (näin kirjoitettuna) ... ja siitä eteenpäin siten kuin nyt on.
1.4MPI; 1.9TDI; 2.0TDI 103 kW; 2D-4D 130 kW; 1.4TSI 103 kW DSG-6; 1.8TSI 118 kW DSG-7;  2.0 D3 5-syl. 120 kW Geartronic-6; 2.0 TDCi 120 kW Powershift-6; 1.4TSI ACT 103 kW DSG-7; V40 2.0 D3 5-syl. 110 kW Geartronic-6

Jyri

Ajattelitko että tuo autot on eniten katsottu ja siksi ylimmäiseksi vai oliko taustalla jotain muuta?

Jonde

Juu, foorumin jakoa voisi etusivulla parantaa, nyt saa rullata puoli ruutua että tulee auto osiot eteen. Tuossa yleiset kategorian alla on vähän liikaa tavaraa, melkein kannattaisi miettiä onko kaikki ihan tarpeen juuri etusivulla, puhumattakaan onko kaikki ollenkaan tarpeen. FFp:n puolella toimii hyvin että tuollaiset offtopic, linkki jne ketjut ovat vain yksi ylös lukittu aihe jonka alle sitten tapahtuu aina tämä, ei niin tärkeä keskustelu.

vkjoki

^ ^ Juuri niin, kiinnostavuutta ajattelin. Uskoisin, että automerkkejä ja -malleja suurin osa palstalaisista etsii ensimmäiseksi. Toki nyt aluksi pinnalla ovat sivuston rakenteeseen liittyvät asiat.
1.4MPI; 1.9TDI; 2.0TDI 103 kW; 2D-4D 130 kW; 1.4TSI 103 kW DSG-6; 1.8TSI 118 kW DSG-7;  2.0 D3 5-syl. 120 kW Geartronic-6; 2.0 TDCi 120 kW Powershift-6; 1.4TSI ACT 103 kW DSG-7; V40 2.0 D3 5-syl. 110 kW Geartronic-6

Jyri

Tämäkään ei ole ihan helppo asia, kun noita tapoja seurata palstaa on lähes yhtä monia kuin on käyttäjiäkin. Osa selaa etusivua, osa lukee RSSiä, osa klikkaa näytä viimeiset lukemattomat, kuka mitenkin. Osa etsii spesifisesti tiettyjä tietoja/alueita, osa on kiinnostunut kaikesta, toiset vain tekniikast, jotkut kaikesta modaamiseen liittyvästä. Kaikille tätä ei saa täydelliseksi, mutta tokihan tässä sitä kohti pinnistellään.
Ja olen vakuuttunut että tällä alustalla päästään useampia tyydyttävään ratkaisuun kuin vanhalla.

Pohditaan...

ile

Itse kanssa typistäisin hieman pääotsikoita sekä varsinkin madaltaisin ketjurakennetta. Itse ainakin olen sen verran laiska, että jaksa kliksutella esim. autot/audi/a5/käyttökokemuksia läpi tai lähteä erikseen pomppimaan paikasta toiseen - voisin jopa provota, että uvw:n megaketjutkin ovat vähemmän rasittavia kuin suuri määrä alueita ;)

FFP/ACF/Audiworld:n forumit ovat omaan silmääni aika toimivia.

VodmarVortex

Ihan kyllä aavistuksen epäonnistuneeksi sanoisin tätä uutta aluejakoa. Henk.koht. aika montaa isoa foorumia seuraavana ja paria moderoivanakin olen kyllä aika vakuuttunut siitä, että liian tarkaksi menevä aluejako ei ole käytettävyyden kannalta hyvä asia. Subfoorumeita voi olla (esim. Skoda), subfoorumillakin voi olla subfoorumi (Skoda>>Octavia), mutta siihen pitäisi vetää raja. Ei enää jaottelua sen alle, nyt niitäkin on vielä 4!

Ajatellaan nyt vaikka tuota Skoda-aluetta. Jokaiselle mallille oma alueensa, se nyt on vielä ihan ok. Koska alueita on ihan perhanasti, niin saapa nähdä paljonko tuolle yleiselle tasolle noita viestejä tulee. Periaatteessahan aiheen pitäisi koskea kaikkia Skodillaceja, kaikkia malleja...

Mennään siitä alatasolle, vaikka Roomster. Tuolla tasolla ei viestejä vielä ole, alatasoja löytyy kuitenkin vielä neljä, sieltä vissiin joku viestikin. Sinänsä mä en jaksa uskoa, etteikö kaikki noihin alakategorioihin nyt sijoitettu keskustelu tulisi mahtumaan tämän "Roomster" tason alle. Varsinkin kun ainakin itse näen, että keskustelu tyyppivioista, lisävarusteista kuin virityksistä koskee paremminkin useampia Skoda-malleja kuin ainoastaan yhtä yksilöityä. Onhan esim. Roomsterin lisävarustekeskustelu pitkälti yhtenevä Fabian ja Octavian kanssa, viat varmaan myös. Toisekseen, on hiukan hassua että automallikohtaiset foorumit on jaoteltu älyttömän moneen alatasoon mutta esim. huolto-osiossa jutellaan huoltojen hinnoista kaikki merkit ja mallit sulassa sovussa.

Tärkein asia toimivuuden ja käytettävyyden kannalta on ketjujen huolellinen nimeäminen, joka sekä helpottaa hakutoiminnon käyttöä että moderaattoreiden työtä siirrellä viestiketjuja "oikeisiin" paikkoihin. Ja ennenkaikkea sillä vältytään "kaikkea xxxxx-mallista" megaketjujen synnyttämiseltä... Tuota työtä on odotettavissa paljon ainakin näin alkuun, ennenkuin käytännöt muotoutuvat ja foorumin jäsenet oppivat tavoille. Oleellista on myös muistaa että foorumilla on hakutoiminto. Toisin kuin kivikautisessa ultimatevw:ssä, tässä smf-pohjaisessa foorumissa se myös toimii, ja sitä pitää oikeasti käyttää.


Quality


Kiitos VodmarVortexille erinomaisen selkeästä, rehellisestä ja asiapitoisesta kommentoinnista. Tässähän sitä nyt tasapainoillaan. Itsekin näen sivuston rakenteessa samanlaisia ongelmia. Jos se on sellainen, että yleiskuvan saamiseksi pitää joka kerta käyttää erillistä apuvälinettä (onneksi niitä löytyy), ei lopputulos ehkä ole toimivin mahdollinen. Itse luon yleissilmäyksen uusimpaan sisältöön vaikkapa yläreunasta löytyvän "Näytä edellisen käynnin jälkeen kirjoitetut viestit" -linkin tai RSS-syötteen avulla. Tämä siksi, että mielelläni seuraan useita ellen kaikkia keskusteluita, niiden etenemistä ja sisältöä, enkä ainoastaan jotain tiettyä yksittäistä mallia puhumattakaan vain sen yksityiskohtia koskevaa.

Toisaalta, jos koosteen tuottava apulistausväline on riittävän selkeä ja helppokäyttöinen, eikö sen avulla voisi saavuttaa moniportaisen hierarkiarakenteen sekä yhtenäisen listan avulla mahdollisesti tavoitettavat edut?
A4 1.8T Avant Pro Business autom. --> XC60 D5 AWD Ocean Race + Summum Geartronic

Leben und leben lassen.

Pertsa

Tätä saittia nyt vajaan viikon seuranneena yhdyn kyllä täysin VodmarVortexin mielipiteisiin. Alakategorioita on liikaa.
Aluksi se tuntui ihan hyvältä kun vertaili UVW:hen josta nuo automerkki/mallikohtaiset osiot puuttuivat kokonaan. Mutta nyt tuo on alkanut käydä aika sekavaksi.
Tuolla aiemmin ile mainitsi AudiWorldin jota itsekin tulee jonkin verran seurattua. Mielestäni se on aika hyvä. Samoin Audizine.

RoccoScientist

#16
Edit: Sama asia löytyikin melkein tismalleen samana jo toisesta aiheesta eri tyypin sanomana.
Ex: Scirocco BlueMotion Technology 1,4 TSI 90 kW

VodmarVortex

#17
Lainaus käyttäjältä: Quality - 04.12.09 - klo:10:19

Kiitos VodmarVortexille erinomaisen selkeästä, rehellisestä ja asiapitoisesta kommentoinnista. Tässähän sitä nyt tasapainoillaan. Itsekin näen sivuston rakenteessa samanlaisia ongelmia. Jos se on sellainen, että yleiskuvan saamiseksi pitää joka kerta käyttää erillistä apuvälinettä (onneksi niitä löytyy), ei lopputulos ehkä ole toimivin mahdollinen. Itse luon yleissilmäyksen uusimpaan sisältöön vaikkapa yläreunasta löytyvän "Näytä edellisen käynnin jälkeen kirjoitetut viestit" -linkin tai RSS-syötteen avulla. Tämä siksi, että mielelläni seuraan useita ellen kaikkia keskusteluita, niiden etenemistä ja sisältöä, enkä ainoastaan jotain tiettyä yksittäistä mallia puhumattakaan vain sen yksityiskohtia koskevaa.

Toisaalta, jos koosteen tuottava apulistausväline on riittävän selkeä ja helppokäyttöinen, eikö sen avulla voisi saavuttaa moniportaisen hierarkiarakenteen sekä yhtenäisen listan avulla mahdollisesti tavoitettavat edut?

Näytä uudet viestit -toiminto on erinomainen, ja itse seuraan foorumeita aina sitä kautta. Ongelma muodostuu vain, mikäli olet foorumilta pidempään poissa ja tuo lista pääsee kasvamaan. (Qualityähän tämä ei koske, koska hän ilmeisesti lähes asuu volkkarifoorumeilla.)  ;)

Nörtit ja foorumeiden power-userit selviävät ihan mistä foorumirakenteesta tahansa, kestihän tämä "irtiotto" ultimatevw:stäkin näin kauan, vaikka sen puutteista on kärsitty vuosia. Passiivisimmille "read-only" -tyypeille liialliset subfoorumit aiheuttavat ihan yhtä lailla harmaita hiuksia kuin 2000 sivuinen "kaikkea octaviasta" ketju. Sitä omaa kysymystä saati omaa topiccia on haastavaa sijoitella. Liiallisessa subforum-intoilussa voi myös käydä niin, että syntyy aiheita jotka sopivat useampaan subfoorumiin. Ja voipa käydä niinkin, että ketju vaihtaa paikkaa moneen kertaan eri moderaattorin tulkinnan mukaan. Tämäkin on nähty. :D  

Ajatus useasta subfoorumista tuntuu ensi alkuun hyvältä, se on kuin mappi jossa on paljon välilehtiä. Mutta ei se järjestyksessä pysy, koska tietojen lisääjiä on paljon, samoin niitä lajittelutapoja.  

Edit: Lisäyksenä vielä; en ole mitenkään minkään forum-alan ammattilainen tai edes käyttöliittymäsuunnittelija. Aktiivinen forumkäyttäjä ainoastaan ja osallistunut usealla foorumilla kehittämiseen ihan vaan omasta mielenkiinnosta. Että sen kummemmilla meriiteillä en näitä ideoita täältä heittele.

Jyri

LainaaPassiivisimmille "read-only" -tyypeille liialliset subfoorumit aiheuttavat ihan yhtä lailla harmaita hiuksia kuin 2000 sivuinen "kaikkea octaviasta" ketju
Ei tarkoitus ole että kaikki osiot olisivat vilkkaita keskustelun tyyssijoja, vaan osa on olemassa enemmänkin tiedon arkistoimista varten, hieman kuin Wikin tyyliin, mutta kommentointi mahdollisuudella.

Marko_K

Omana mielipiteenä sanoisin, että turkasen suuri kategorioiden ja alakategorioiden määrä on ongelma ainakin meille mobiilikäyttäjille. Opera Mini on mitä mainioin selain, mutta näin monitasoisen foorumin käyttäminen menee sillä turhan kömpelöksi. Toinen puoli sitten on se, että ainakin itselleni on vaikeaa muista, missä monista kategorioista mikäkin keskustelu mahtoikaan sijaita -- tätäkin ketjua piti hetkinen etsiä ja kaivaa... Kolmas puoli on tiedon löytäminen -- satunnaisen käyttäjän voi olla vaikea löytää vaikkapa keskustelua Media-In-liitännästä, kun ainoa tämänhetkinen keskustelu on Passat CC:n alla.

RSS-ominaisuus onneksi auttaa käytettävyydessä paljon, mutta jos forumalusta sallii siihen muutoksia, niin olisi hienoa, jos RSS-feedissä näkyisi aina vain kunkin keskustelun UUSIN vastaus, näin feediin mahtuisi paljon enemmän asiaa -- nythän siinä voi olla nippu samoja rivejä peräkkäin, jotka vain vievät saman ketjun peräkkäisiin viesteihin.

Kokonaisuutena edelleen hieno foorumi, mutta ainakin minusta hivenen kompleksinen ja hajanainen rakenteeltaan. Pienillä parannuksilla tästä tulisi loistava!

Jyri

Kiitos, parhaamme yritetään, on tietysti totta että näin laaja rakenne kaipaa paljon kävijöitä / keskustelua kunnolla toimiakseen, mutta kuten olen yrittänyt tuoda esiin ei kaikkien osioiden ole tarkoituskaan olla varsinaisesti aktiivisia keskustelualueita, vaan osan on tosiaan takoitus olla enemmänkin tietopankkia. Jos tuota Media inn liitäntää haluaa käsitellä yleisesti niin oikea paikka olisi Elektroniikka -> Hifi ja multimedia -alue.

eGetin

Mieluusti juu autoalueet kanssa ylös, mutta se nyt ei ole ihan niin tärkeätä.
Sen sijaan tuo Offtopic takaisin etusivulle.

Jyri

Kyllähän se Off Topic edelleen löytyy etusivulta, sijaitsee vain Yleiset kohdan alla, eli samalla tavalla sinne pääsee yhdellä klikkauksella ja onpa jopa hieman ylempänäkin.

Loco

Aivan liikaa täällä asiaa mielestäni silputaan alakategorioihin.

Korjaamokäsikirjat on sitten erikseen.

Esimerkiksi Stronicit kiinnostavat yleisesti.
Ei jokaista eri tyyppiä tarvitse eri otsikon alla jakaa.
Kohta kai sitten eri softapäivityksetkin pitäisi eritellä omiin lokeroihinsa.

Harkintaa, pyydän.

Micco

Lisään tämän alla olevan lainauksen myös tänne. Toivottavasti se on oikeassa paikassa. UltimateVW:llä on keskustelua näistä kahdesta foorumista, ja niiden tarpeellisuudesta jne. Liitin sinne kirjoittamani vastauksen aiheesta tuonne foorumin yleisistä asioista löytyneeseen topiciin, mutta pitänee liittää se myös tänne parannusehdotukset-alialueelta löytyvään keskusteluun.

LainaaLoCal: tottakai keskustelua pitää olla. Eli foorumin pitäisi olla kompromissi siitä, että löytääkö keskustelun seasta mitään tietoa järkevästi, tai joutuuko miettimään päänsä kipeäksi, että minkähän alialueen alialueen alialueelle viestinsä kirjoittaisi.

Kirjoitan tähän nyt oman, kärjistetyn ja ehkä ontuvan vertauksen näistä kahdesta foorumista:

UVW: Iso "miljoonalaatikko", jossa on kaikki pultit, mutterit, ruuvit jne tilpehööri kipattuna samaan astiaan. Foorumin hakutoiminto on lähinnä kuin iso magneetti. Siihen tarttuu kaikki metallinen muun sälän jäädessä pohjalle.

UVAG: Ensinäkemältä foorumi on kuin seinän kokoinen vetolaatikosto. Jokaisen pienen lokeron kannessa on etiketti, mitä se sisältää. Mutteri M4, Mutteri M5, Mutteri M6, Pultti M4, Pultti M5, Pultti M6, Porakärkiruuvi 4.2x12, Porakärkiruuvi 4.2x16, Porakärkiruuvi 4.2x19 jne jne jne. Ja näitä tosiaan on se seinällinen.

Kaikki on järjestelty ja lajiteltu omiin lokeroihinsa. Kaikki löytyy kyllä, kun lukulasien kanssa(jos tarvitsee) etsii oikean lokeron sieltä hyllystä. Sinänsä hieno juttu, ja toimivakin käyttötarkoituksesta riippuen.

Tästä päästään siihen, että mikä hyöty saavutetaan tuolla lokeroinnilla sen viemään tilaan/sen ylläpidon vaatimaan työmäärään nähden.

Itse ehkä ottaisin muutaman isomman kipon, joissa yhdessä lukisi Pultit, Toisessa Mutterit, Kolmannessa Ruuvit(no ehkä erikseen Porakärkiruuvit ja Itseporautuvat) ja muutaman muun tarvittavan astian. Näihin isompiin kippoihin sitten käytäntö tuo tullessaan ne pienemmät pussit/laatikot, joista päällimmäisenä löytyy ne asiat, joita eniten/useiten tarvitaan.

Donitsin mieliksi laitan tämän viestin myös UVAG:lle, koska oikeassahan hän on. Pitääkin mennä samontein tutkimaan, että mihin tämän viestini siellä laitan.

Ja jos joillekin vielä jäi epäselväksi, peräänkuulutan sitä kultaista keskitietä ja vanhaa kunnon maalaisjärkeä.
Torsen + haldex + visco

Quality


LoCal on suorastaan loistava "pedagogi" - hän saa asian havainnollistettua niin, että kaikille on selvää, mistä on kysymys. Toinen asia sitten on, mikä on tämän sivuston tavoite.
A4 1.8T Avant Pro Business autom. --> XC60 D5 AWD Ocean Race + Summum Geartronic

Leben und leben lassen.

Micco

Niin tuo oli siis mun kirjoittamaa tekstiä, selvennykseksi. Vaikken loistava pedagogi olekaan.  :)
Torsen + haldex + visco

Quality


Anteeksi, Micco. Tulkitsin väärin tuota aloitusta. Huomasin juuri tuolta toisesta ketjusta asian oikean laidan. SINÃ,, olet siis LOISTAVA pedagogi ;)
A4 1.8T Avant Pro Business autom. --> XC60 D5 AWD Ocean Race + Summum Geartronic

Leben und leben lassen.

tlindstr

Olen myös sitä mieltä, että täällä foorumilla ollaan menty juuri siihen toiseen ääripäähän mitä UVW edustaa.

Itseäni kiinnostaa aktiivisesti muutamat tietyt aiheet ja niitä haluaisin seurata nopeasti parilla silmäyksellä onko tullut mitä uutta. Tähän asti se on ollut hankalaa, varsinkin kännykällä surffaillessa, koska otsikoita on niin turkasen paljon. "Näytä edellisen käynnin jälkeen kirjoitetut viestit" on hyvä, mutta kuten on tullut todettua niin se ei toimi mikäli on pari päivääkin pysynyt poissa foorumilta tai tulee sivulle ilman kirjaantumista.

Ongelmana on myös yleisten juttujen kirjoittelu joka on haastavaa kun ei pysty valitsemaan mihin otsikon alle mikäkin keskustelu kuuluu. Esim. Rengasmelu ja äänieristysasiat vaikkapa Superbissa. Foorumin yleisen linjauksen mukaan näistä pitäisi tehdä ilmeisesti omat otsikot molemmista? Mielestäni nämä esim. automerkeittäin yleiset keskusteluketjut pitäisi säilyttää ja niistä sitten vasta tarpeen tullen poimia oleelliset asiat omiksi aihealueiksi mallimerkin alle, mutta ei siten että jokaisesta ruuvvin millimetrijaosta tehtäisiin oma aiheensa, johon tulee maksimissaan vastausta tai kaksi.

Sen olen muista seuraamistani palstoista huomannut esim. uuden laitteen(viimeisin hyvä esimerkki Nokia N900) tullessa markkinoille kirjoitetaan kymmeniä sivuja pelkästään toimituksesta ja milloin laite on saatu käteen. Näiden viestien välissä on kuitenkin myös niitä hyvin asiallisia kysymyksiä&vinkkejä, mutta ne katoavat täysin sen hetken kuuman asian alle. Tässä tapauksessa kun havaitaan jonkun asian "tukkivan" Yleisen keskusteluaiheen niin tällöin vasta siitä pitäisi tehdä oma otsikkonsa jonne jokainen voi käydä päivittämänsä sen hetken tietonsa, koska moni kuitenkin haluaa aiheeseen lisää informaatiota sekä kertoa omakohtaisen tilanteensa. Olisipahan siinä sitten yhdessä paikkaa kokonainen stoori asiasta. Moderaattorien pitäisi siis olla ajan tasalla missä mennään ja milloin mahdollisesti olisi ylitetty "uutiskynnys" uudelle aiheelle.

Etukäteen on siis hyvin hankala tietää mistä asiasta keskustelua alkaa syntymään. Täälläkin on luotu kymmenittäin aiheita jo valmiiksi vaikkei kukaan niihin olisikaan kirjoittamassa koskaan mitään. Ei kuulosta järkevältä, koska kyllä se haku ne yksittäiset viestit pitäisi löytää ja tosiaan sitten vasta tarpeen tullen perustettaisiin uusi otsikko jottei pääse syntymään sitä UVW:n kaltaista tuhansien viestien ketjuja.

Vielä se ettei koskaan pidä alkaa teilaamaan samoin tein toisten ajatuksia vaan koittaa poimia sieltä ne tärkeimmät asiat ja niiden pohjalta alkaa kehittämään palvelua. Jokaista ei voi/pidä yrittää palvella, mutta Miccon sanoin kultaista keskitietä ja maalaisjärkeä käyttäen hyvä tulee. Ã,,ärilaidat eivät ainakaan koskaan palvele suurempaa massaa.

Itse olen erittäin aktiivinen foorumeiden seuraaja ja yleensä avaan suuni vasta kun näen jotain sanomisen aihetta :)
Pihassa majailee Pappa-Pasuuna -15

Jyri

Toivottavasti en ole teilannut suoralta kädeltä asioita/ehdotuksia, ei ole ainakaan tarkoitus, vaikka on selvää että kaikkien mieleen ei voi olla, täällä on kuitenkin niitäkin jotka kokevat nyksyisen rakenteen hyväksi ja toimivaksi. Useinhan se on juuri niin että isoin ääni lähtee niistä tyytymättömistä, olen kuitenkin sitä mieltä että tämä SMF tarjoaa modernina keskustelualustana niin paljon mahdollisuuksia että sieltä luulisi suurelle osalle löytyvän kelpo keinot päästä tietoon käsiksi haluamallaan tavalla.

Jos keskustelu pääsee liikaa kertymään samaan kasaan on jälkikäteen kova työ lähteä erittelemään ja toisaalta jo tässä vaiheessa olemassa oleva tietyntasoinen kategoriointi omalta osaltaan ohjaa keskustelui ttietyille uomille.

Automerkkien keskusteluillehan on olemassa paikka, suoraan kyseisen merkin alle perustamaan. Kunhan ei keskustelu ala muistuttamaan niitä kaikennieleviä mammuttiketjuja. Tässäkin on totta että moderaattoreiden tulisi olla varpaillaa ja hereillä, eli milloin pitää jokin osa keksutelua pilkkoa omaan topikkiinsa.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy