Superb iV (PHEV)

Aloittaja livejungle, 11.10.19 - klo:23:46

« edellinen - seuraava »

slarpa

Samaa mieltä. Auto erittäin mukava ja omaan käyttöön täydellinen voimalinja. Ainut miinus tulee tästä toimimattomasta etäyhteydestä josta pitäisi alkaa maksamaan ensi kuussa, ei kiitos.
Vaikka minullakin on webasto, on silti tarve etäyhteydelle suuri koska aika harvoin sitä on webaston kauko-ohjaimen kantamalla. Mielestäni Skodan pitäisi nyt myöntää että paska mikä paska ja poistaa maksullisuus kunnes yhteydet todistettavasti toimivat kaikilla hyvin.
Skoda Superb iV Style -20

ex - Kia Optima 1.7CRDi Business Premium DCT A/T -16
exex - VW Passat sedan 1.6TDi bmt -12
exexex - VW Jetta 1.9TDi -08
exexexex - VW Golf 1.6 -98

tet

Lainaus käyttäjältä: slarpa - 28.01.21 - klo:07:29
Vaikka minullakin on webasto, on silti tarve etäyhteydelle suuri koska aika harvoin sitä on webaston kauko-ohjaimen kantamalla.

Tähän taas on yhtenä syynä se, että nuo tehdaswebastojen kaket on ihan kuraa. Atecan kanssa kiroilin monet kerrat tuota weban kakea, sen kantomatka huonoimmillaan oli noin 50 metriä. No parhaimmillaan järven jäällä taisi päästä jopa 500 metriin, kun auto oli näkyvissä eikä missään pusikon takana. Sen sijaan edellisen Octavian jälkiasennuswebaston T100 HTM kantoi jäälakeudella ainakin kilometrin (testattu tasan kilometrin päästä ja toimi). Rakennuksen sisältä ikkunan läheltä toimi ainakin 350 m päästä, vaikka oli erilaisia rakennuksia ja rakenteita välissä (tehdasalue).
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

BertilDator

Lainaus käyttäjältä: 658136 - 27.01.21 - klo:13:48
"Skoda-tuotekniikka" lähestyi sähköpostilla, että nyt jotku Proactive Services-palvelut ovat aktivoituneet. Saapas nähdä tuoko parannusta tilanteeseen. Sovellus poistettu, välimuisti tyhjenetty ja sovellus uudelleen asennettu.

Proactive on autossa 10vee mukana oleva, katon puhelunappeihin jne. liittyvä juttu. Ei liity näihin ongelmallisiin maksullisiin Connect palveluihin mitenkään. Jälleen yrittävät sekoittaa pakkaa, palvelu on ollut käytössä kaikilla koko ajan.

"Proactive Service -palvelut auttavat sinua erilaisten toimintahäiriöiden, vikatilanteiden tai muiden autosi kuntoon liittyvien asioiden yhteydessä. Pienen onnettomuuden sattuessa auto soittaa automaattisesti Ajoturvan päivystyskeskukseen tarvittavan avun saamiseksi. Proactive Service on yhteensopiva useimpien tietoviihdejärjestelmien kanssa ja saattaa sisältyä niiden vakiovarusteisiin toimintoihin."

TLA8

Jotain sekoilua noiden lisenssien kanssa on ollut, kun itselläni näkyi web-sivulla välillä viisikin eri palvelua, joista yksi tosiaan tuo uutena tullut Proactive. Tilanne muuttui eilen takaisin kolmeen ja tänään Androidin MySkoda- sovellus ei löytänyt enää uudelleen käynnistystenkään jälkeen yhtään autoa (pelkkä Lisää ajoneuvo näkyi ruudussa). Kirjauduin manuaalisesti ulos koko softasta ja takaisin sisään, minkä jälkeen alkoikin yhteys taas pelaamaan ja toistaiseksi kaikki käskyt ovat menneet läpi  ::) Toivotaan, että tilanne säilyy nyt pidempään samana.

Pantani

Millä ehdoilla sähköajon saa takaisin päälle jos on tullut painaneeksi liikaa kaasua talvikelillä? Tammikuu on mennyt kaaasua varpaalla painaen koska auto hyppää mielellään hybridille eikä sen jälkeen suostu palautumaan sähkömoodiin. Mitä järkeä? Koeajoauto palautti sähkömoodiin kerkeästi kesällä mutta ei kyllä tämä.
Sekin harmittaa että maantiellä pahus alkaa sitten hybridinä aina lataamaan bensalla, vaikka varausta on akussa joku 70%.
Sekin harmittaa että välillä menee moodiin jossa pykälä on oikea -2, vaikka ei edes lataa ja moottori on +90 astetta. Aja siinä sitten kolmosella viiskytviis. Käy parkissa ja kas, hyvin toimii ja kulutus puolittuu. Tuntuu että auton tila ei adaptoidu takaisin normaaliinpäin millään.
Huollon mielestä olen kuulemma tutustunut auton ominaisuuksiin, en vikoihin.

Ja tietenkin "radio" hakee käyttäjän asetuksia vaikka äärettömiin, kun sille päälle sattuu eikä lämmmitys mene päälle etänä. Eikä ajotilaa voi tietenkään säätää silloin.

Ja sitten se latauspistoke...



b1mpo

Kannattaako sitä taistella automatiikkaa vastaan? Antaa moottorin käydä hetken, ettei tarvi kylmää moottoria heti sammuttaa? Parempihan se niin on, että antaa käydä sitten jos käynnistyy. Rikki ne vehkeet saa tuolla konstilla. Ostaa sähköauton niin ei tarvi polttista käynnistää.
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

Daatta

Lainaus käyttäjältä: b1mpo - 28.01.21 - klo:13:48
Ostaa sähköauton niin ei tarvi polttista käynnistää.

Tämä tulee väistämättä mielen kun näitä ketjuja lukee. Ehkä sitten seuraavaksi autoksi.  ;)
ID.4 Pro 4MOTION Elegance
Ex: ID.3 Pro Performance Business -20, Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18
Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

tet

Lainaus käyttäjältä: Pantani - 28.01.21 - klo:13:25
Millä ehdoilla sähköajon saa takaisin päälle jos on tullut painaneeksi liikaa kaasua talvikelillä? Tammikuu on mennyt kaaasua varpaalla painaen koska auto hyppää mielellään hybridille eikä sen jälkeen suostu palautumaan sähkömoodiin. Mitä järkeä? Koeajoauto palautti sähkömoodiin kerkeästi kesällä mutta ei kyllä tämä.

Eiköhän tuo ole aika vakio suojaustoimenpide kaikissa plugareissa, että konetta ei saa (ainakaan ilman jotain kikkailuja) sammuksiin ennenkuin se on lämmennyt normaaliin käyntilämpötilaan. Näin se ainakin on tuossa omassa Fordissa. Kesällä sammuu vähän nopeammin, mutta talvipakkasessa ottaa reilummin aikaa päästä yli jostain lämpötilarajasta.
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

jopo

Lainaus käyttäjältä: Pantani - 28.01.21 - klo:13:25
Millä ehdoilla sähköajon saa takaisin päälle jos on tullut painaneeksi liikaa kaasua talvikelillä? Tammikuu on mennyt kaaasua varpaalla painaen koska auto hyppää mielellään hybridille eikä sen jälkeen suostu palautumaan sähkömoodiin. Mitä järkeä? Koeajoauto palautti sähkömoodiin kerkeästi kesällä mutta ei kyllä tämä.
....

Jokin softapäivitys varmaan herkisti tuota bensamoottorin käynnistämistä, koska mullakin on sellainen olo, että tänä talvena tuo tahaton käynnistyminen on tapahtunut useammin. Toki pakkaset vaikuttavat (viime talvi vs tämä), mutta tätä on tapahtunut pariin otteeseen aika miedoillakin pakkasilla. Sitten taas välillä auto antaa ajaa -20 kelissä pelkällä sähköllä. Kun bensakone käynnistyy, niin ainoa keino saada se pakotettua pois päältä on pysähtyä ja virrat pois. Ehkä kuitenkin kannattaa antaa sen käydä, koska kyllä sille varmaan ihan hyvä syy on.

658136

Auto ilmeisesti lataa 12V akun samalla kun ajoakku ladataan?

Passatti

Lainaus käyttäjältä: 658136 - 28.01.21 - klo:18:53
Auto ilmeisesti lataa 12V akun samalla kun ajoakku ladataan?
Näin minulle on kerrottu maahantuojalta.
Always lead, never follow

Timppe

Lainaus käyttäjältä: 658136 - 28.01.21 - klo:18:53
Auto ilmeisesti lataa 12V akun samalla kun ajoakku ladataan?
Olisi varmaan mennyt tyhjäksi jos ei lataisi, kun ajelin yli 3 kk ilman yhtään bensa-ajoa.
Ei nyt ainakaan IPadista lähetetty.

Superb iV Combi L&K 2020 kaikilla varusteilla

BertilDator

Tänään kuulemma tullut huollolle viesti, että Connectin ongelmat ovat korkeimmalla prioriteetilla valmistajien pöydällä. Olen varovaisen toiveikas.

Passatti

Lainaus käyttäjältä: BertilDator - 29.01.21 - klo:11:52
Tänään kuulemma tullut huollolle viesti, että Connectin ongelmat ovat korkeimmalla prioriteetilla valmistajien pöydällä. Olen varovaisen toiveikas.
En ihan usko tuohon kun muistissa on tämä latauspiuhan ongelma. Kesti melkein 9 kk että saivat kuntoon piuhan. Lupailivat koko ajan, että nyt se tulee. Toivotaan.
Always lead, never follow

Timppe

Lainaus käyttäjältä: BertilDator - 29.01.21 - klo:11:52
Tänään kuulemma tullut huollolle viesti, että Connectin ongelmat ovat korkeimmalla prioriteetilla valmistajien pöydällä. Olen varovaisen toiveikas.
Tuo on varmaan totta, koska minulla meni tänään kuin ihmeen kaupalla useamman kerran komento läpi autoon, vaikka maapallo oli harmaana  ;)
Ei nyt ainakaan IPadista lähetetty.

Superb iV Combi L&K 2020 kaikilla varusteilla

Routa

Lainaus käyttäjältä: BertilDator - 29.01.21 - klo:11:52
Tänään kuulemma tullut huollolle viesti, että Connectin ongelmat ovat korkeimmalla prioriteetilla valmistajien pöydällä. Olen varovaisen toiveikas.
Ei kannata varmaan henkeä pidättää. Minulla on ollut Octavia kohta 2.5v ja koko ajan Connect on ollut enemmän tai vähemmän paskana.
Entinen VAG-kuljettaja.

golohvi

Nyt kun auto on ollu vähä vajaa pari kuukautta, niin on tullu kokeiltua täällä olleita eri vinkkejä yhteyden saantiin sovelluksella autoon. Menestys on ollu aika huonoa ja enemmänkin tuurista kiinni. Mutta, nyt olen todennut ja jonka puolisonikin on havainnut, että lämmityksen sovelluksella saa parhaiten päälle niin, että sovelluksen ”ilmastointi-valikossa” pyytää ensin päivityksen ulkolämpötilaan. Ei aina tuu kerralla tai kahdellakaan se tieto, vaan tuttu virhetila siinäkin. Mutta sitten kun tuo lämpötila päivittyy ja sen jälkeen klikkaa aloita lämmitys, niin se käynnistyy poikkeuksetta lähes aina ekalla kerralla! Laittakaapa testiin! On nopeampi tapa kuin rämpyttää uudelleen ja uudelleen aloita-painiketta.
Skoda Superb combi IV L&K -21

658136

Lainaus käyttäjältä: golohvi - 30.01.21 - klo:11:27
Nyt kun auto on ollu vähä vajaa pari kuukautta, niin on tullu kokeiltua täällä olleita eri vinkkejä yhteyden saantiin sovelluksella autoon. Menestys on ollu aika huonoa ja enemmänkin tuurista kiinni. Mutta, nyt olen todennut ja jonka puolisonikin on havainnut, että lämmityksen sovelluksella saa parhaiten päälle niin, että sovelluksen ”ilmastointi-valikossa” pyytää ensin päivityksen ulkolämpötilaan. Ei aina tuu kerralla tai kahdellakaan se tieto, vaan tuttu virhetila siinäkin. Mutta sitten kun tuo lämpötila päivittyy ja sen jälkeen klikkaa aloita lämmitys, niin se käynnistyy poikkeuksetta lähes aina ekalla kerralla! Laittakaapa testiin! On nopeampi tapa kuin rämpyttää uudelleen ja uudelleen aloita-painiketta.

Tekisi mieli väittää ettei tuolla lämpötilan päivityksellä ole mitään yhteyttä tuohon. Siitä vain sattuu havaitsemaan sen, että kuu ja tähdet ovat oikeassa asennossa ja yhteys Connectin appin, pilven ja auton välillä sattuu sillä hetkellä toimimaan. Voin toki olla väärässä.

jopo

Tähdet ehkä kuitenkin. Itse myös huomasin taannoin, että kun laitoin ensin ikkunanlämmityksen päälle, onnistui itse lämmityskäsky menemään paremmin läpi sen jälkeen. Luulin jo löytäneeni ratkaisun, mutta nyt taas ei sekään ole pelittänyt. Mutta tuossa on varmaan samaa kuin siinä, että jos autoa on juuri äsken käytetty. Jos sen saa jollain hereille, menee tuo lämmityskäsky paremmin maaliin. Tosin siis nyt mulla ei mene maaliin taas mitenkään.

golohvi

Joo kyllä se taitaa olla enemmän edelleen taivaankappaleiden liikkeistä kiinni, että millon toimii ja millon ei. Pitäs jotenkin saaha sille autossa asuvalle Lauralle huudettua, että nyt akka herää ja toimi!  ;D
Skoda Superb combi IV L&K -21

Timppe

Eilen tuli päivitys ja sen jälkeen ei tullut ilmoitusta "background services could not be started", kuten pari kertaa aiemmin on tapahtunut. Nyt komennot menevät läpi viimeistään kahden, kolmen uudelleenyrityksen jälkeen. Maapallo on välillä harmaa ja taas kohta valkoinen, mutta ei tunnu paljon haittaavan.  Nyt siis jo toista päivää toimii auttavasti. Tosin lämmitys ei aina lähde käyntiin ajastuksella, vaikka lataus lähteekin, mutta sama tapahtuu joskus autostakin ajastettaessa.
Ei nyt ainakaan IPadista lähetetty.

Superb iV Combi L&K 2020 kaikilla varusteilla

BTW

Lainaus käyttäjältä: Timppe - 02.02.21 - klo:16:57
Eilen tuli päivitys ja sen jälkeen ei tullut ilmoitusta "background services could not be started", kuten pari kertaa aiemmin on tapahtunut. Nyt komennot menevät läpi viimeistään kahden, kolmen uudelleenyrityksen jälkeen. Maapallo on välillä harmaa ja taas kohta valkoinen, mutta ei tunnu paljon haittaavan.  Nyt siis jo toista päivää toimii auttavasti. Tosin lämmitys ei aina lähde käyntiin ajastuksella, vaikka lataus lähteekin, mutta sama tapahtuu joskus autostakin ajastettaessa.

Saman huomannut, nyt muutaman päivän ajan on aamuisin menny komennot läpi.. Ei välttämättä ekalla kerralla, mutta toisella sitten. Ei ihan niin paljoa vatuta näillä pakkasilla kun tuo etä lämmitys toimii.

hama

Mitä tuo "Ilmastointi" oikein tekee? Android-appissa löytyy Ilmastointi ja Ikkunoiden lämmitys. Sain jopa kytkettyä molemmat päälle eilen. Minulla ei ole lisälämmitintä joten onko niin, että auto ei käytä latauksessa ollessaan sähköä lämmitysvastuksiin (vain takalasin lämmitys toimii)? 

slarpa

Jos latauskaapeli on kytketty ottaa auto tehon lämmitykseen sitä kautta, eli jos on esim. schukolaturi käytössä ei teho riitä lämmitykseen kunnolla (alle 2kW). Muuten auto ottaa tehon akustosta ja lämmitys on tehokasta (6kW). Itsellä tuo toimii hyvin silloin harvoin kun myskoda toimii, en edes muista milloin viimeksi olen saanut yhteyden autoon päin toimimaan.
Skoda Superb iV Style -20

ex - Kia Optima 1.7CRDi Business Premium DCT A/T -16
exex - VW Passat sedan 1.6TDi bmt -12
exexex - VW Jetta 1.9TDi -08
exexexex - VW Golf 1.6 -98

BTW

Lainaus käyttäjältä: hama - 05.02.21 - klo:09:46
Mitä tuo "Ilmastointi" oikein tekee? Android-appissa löytyy Ilmastointi ja Ikkunoiden lämmitys. Sain jopa kytkettyä molemmat päälle eilen. Minulla ei ole lisälämmitintä joten onko niin, että auto ei käytä latauksessa ollessaan sähköä lämmitysvastuksiin (vain takalasin lämmitys toimii)?

"ilmastointi" eli ilmastointilaite. Käytetään sitä sitten lämmitykseen tai kesällä viilennykseen. Itellä ei myöskään bensalämppäriä ole ja tosiaan latauksessa ollessa ottaa sähkön laturilta. Itsellä Elli käytössä ja 16A:n virralla riittää näillä - 17 pakkasilla vielä jotenkuten kabiinin lämmitykseen.

Jos autossa ei laturin johto ole kytkettynä niin lämmittää sisätilat ajoakun virralla kyllä todella tehokkaasti. (jos sattuu komento menemään perille)

BertilDator

Lainaus käyttäjältä: BTW - 05.02.21 - klo:09:17
Saman huomannut, nyt muutaman päivän ajan on aamuisin menny komennot läpi.. Ei välttämättä ekalla kerralla, mutta toisella sitten. Ei ihan niin paljoa vatuta näillä pakkasilla kun tuo etä lämmitys toimii.
Itselläni ei ole mennyt kertaakaan, ja olen rummuttanut joka päivä eri aikoina monta kertaa peräkanaa.

jiihoo74

Lainaus käyttäjältä: BTW - 05.02.21 - klo:09:17
Saman huomannut, nyt muutaman päivän ajan on aamuisin menny komennot läpi.. Ei välttämättä ekalla kerralla, mutta toisella sitten. Ei ihan niin paljoa vatuta näillä pakkasilla kun tuo etä lämmitys toimii.

Täältä myös +1. Muutaman päivän aikana puhelimesta yllättävän hyvin lähtenyt tuo lämmitys päälle. Ei toki eka yrityksellä mutta muutaman yrityskerran jälkeen.
Skoda Superb IV Style MY21

658136

15. päivä vaihdetaan autoon kattoantenni. En kyllä jaksa uskoa, että tuolla on mitään parantavaa vaikutusta Connectiin.

evilk

Lainaus käyttäjältä: 658136 - 05.02.21 - klo:12:55
15. päivä vaihdetaan autoon kattoantenni. En kyllä jaksa uskoa, että tuolla on mitään parantavaa vaikutusta Connectiin.

Minulla ei ole mennyt iPhonesta varmaan kertaakaan komento autoon perille asti tänä vuonna. No eräänä päivänä keksin, että asennetaas MySkoda tuohon Android -tabletille. Ja kyllä sehän toimikin mainiosti. Tosin toimi vain muutaman päivän ja sen jälkeen ei ole sitäkään kautta menneet komennot perille. Autosta päin status tulee yleensä ihan ongelmitta.
Superb IV 1.4 TSI Sportline Combi -20
EX: Octavia RS 2.0 TSI DSG Combi -15, Octavia RS 2.0 TSI Combi -10, Octavia RS 2.0 TFSI Combi -08, Nissan Primera 5d 2.0 -01, Nissan Primera 4d 2.0 -98, Toyota Corolla 1.3 -88, Ford Escort 1.4 -86

658136

~ klo 1030 etänä lämmitys ei kirveelläkään päälle ja klo ~1400 ykkösellä. Tää homma on ihan randomi.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy