Kokemuksia Karoqista, eka mallivuosi

Aloittaja jamo75, 17.02.18 - klo:09:19

« edellinen - seuraava »

allis

Millaisia kokemuksia on tullut 2.0 tdi 4x4 stylesta, siis 150hv?
Sellainen harkinnassa.

jamo75

tänään tuli sitten ensimmäiset vikakooditkin esille.

LA peräluukku alkoi mennä itsestään kiinni, antoi sitä varoitusääntä joten luultavasi avain osui jonnekkin ja käynnistin luukun kiinni laiton, estin sen kädellä ja pienen säädön jälkeen toimi normaalisti.

SU kolumbus sekosi joten totaalisesti hyytyi ja alkoi antamaan staattista ääntä kuten radiossa kun asema ei ole kohdallaaan. auton käynnistys ja sammutus antoi vika koodia: SOS järjestelmä jotain KORJAAMO. virran katkominen ei tehnyt mitään, piti poistua autosta ja odotella jotain minuutin verran että virrat katkeaisivat oikeasti tämän jälkeen toiminta oli taas normaali. luultavasti audio järjestelmä hirtti kiinni ja laitteen CPU kelloitti iloisesti 100% joka hyydytti myöskin e-call järjestelmän.

mutta muuten 2000KM tuli täyteen joten virallinen sisäänajo on suoritettu, työmatkat kun menee nykyisin bussilla niin ei tule kilometreja kovinkaan paljoa.
yhden minkä huomasin niin sportin ja econ ero on hyvin merkittävä esim. ratin herkkyyteen sportilla mutkaisella tiellä saa todella kääntää rattia.



Ajossa: VW ID.4 Pro Performance Business 150 kW, akku 77 kWh
Edelliset: VW ID.3 1st max, Skoda Karoq 1.5 TSI Style DSG Aut
, Volvo V40 D2, Volvo XC60 AWD D3, Volvo C30 D5, 3xRenault Megane

LateJ

Yhden illan ajeluiden perusteella Karoq 1.5 TSI DSG Style vs 2016 Octavia RS 2.0 TSI DSG:

  • Alusta on hyvä. Tietysti paljon räsää mukavuuspainotteisempi mutta yllättävän hyvin toi taittuu mutkiinkin.
  • Melutaso kesärenkailla (17" Hankook mikälie) hiljaisempi kuin RS 2 talvea ajetuilla 17" CVC6 kitkoilla. Paljon hiljaisempi kuin RS 18" Bridgestone kesägummeilla.
  • Tehoero on, noh, huomattava. :) Tämä oli toki tiedossa etukäteen eikä sinänsä mikään yllätys.
  • Kuiva DSG (semmoinenhan tässä oli?) toimii yllättävänkin sivistyneesti. Ei minusta sen kulmikkaampi kuin RS:n DSG:kään.
  • Sisätiloiltaan Karoq on ehkä yllättävänkin paljon Octaviaa kompaktimpi. En tiedä mitä noi erot senteissä on mutta Karoq tuntuu käytännössä sisätiloiltaan selkeästi Octaviaa pienenemmältä. Korkeutta toki on vaikka kuinka.
  • Infotainment on mennyt paljon eteenpäin 2 vuodessa. Bolero toimii sutjakasti, care connect yms lähti toimimaan tosta vaan. Canton ihan ok, ainakin parempi kuin RS:n perusäänentoisto.

hjk

Vihdoinkin kesikset (Hankook Ventus Prime 3) alle keskiviikkona!
Selvästi äänekkäämmät kuin Continentalin kitkat. Joku pari kolme desibeliä lisää melua.
Ja enemmän meteliä kuin ent. Ocussa, jossa oli alla Hakka blue 2.
Mutta eiköhän se siitä hiljene, kun pinnat kesän myötä tasoittuvat.
Eilen Kuo-Jkl-Kuo, eli reilut 300km mukavaa ajelua suunnilleen rajoitusten mukaan.
Kulutus ajocompuutterin mukaan 5,8l/100km.
Edeltävällä Oculla pääsi hieman vähemmällä, mutta sehän on jo toinen juttu...
Nopeusmittarin virhe satanen lasissa tällä rengastuksella luokkaa 5 - 6km/h liian vähän.
-----
hjk
-----

Nestori

Vikakoodeja luettu. Etututka jättänyt viestin, että näkyvyys kadonnut. Ja äänentoisto kertoi, että katkos optisessa väylässä. Ja erikoista, että vaikka molempi häiriöitä on useampi, vain ensimmäisestä kerrasta jäänyt jälki. Täytyy varata kunnon aika korjaamolta, niin voivat avata työmääräyksen, ja lähettää vikakoodit eteenpäin maahantuojalle/tehtaalle ja kysyä, mitä näille voi tehdä.

Kesärenkaat alla, Bridgestone Turanza T001 225/55R17. Odotin pahempaa, koska aikoinaan Bridgestone oli kuuluisa melustaan, josta syystä niitä ei ensiasennusrenkaina Suomeen tullut. Nämä ovat ihan ok töppöset. Ja, mikä myös merkilleantavaa, mittarivirhe pieneni nyt 4km tunniksi. Talvikiekoillahan se oli jopa 8%. Selitys löytynee siitä, että Contin nasta on kokoa 215/55R17 ja tämä 225/55R17, ja niiden vierintäkehässä on kohtuullisen iso ero. Nyt täytyy opetella uusiksi vanhat mittarivirhesäännöt, enää ei rajoituksen päälle 15km/h vaan 11km/h, niin pysyy huomautuksen puolella.

Kaltsu75

Lainaus käyttäjältä: Nestori - 29.04.18 - klo:13:38
Vikakoodeja luettu. Etututka jättänyt viestin, että näkyvyys kadonnut. Ja äänentoisto kertoi, että katkos optisessa väylässä. Ja erikoista, että vaikka molempi häiriöitä on useampi, vain ensimmäisestä kerrasta jäänyt jälki. Täytyy varata kunnon aika korjaamolta, niin voivat avata työmääräyksen, ja lähettää vikakoodit eteenpäin maahantuojalle/tehtaalle ja kysyä, mitä näille voi tehdä.

Kesärenkaat alla, Bridgestone Turanza T001 225/55R17. Odotin pahempaa, koska aikoinaan Bridgestone oli kuuluisa melustaan, josta syystä niitä ei ensiasennusrenkaina Suomeen tullut. Nämä ovat ihan ok töppöset. Ja, mikä myös merkilleantavaa, mittarivirhe pieneni nyt 4km tunniksi. Talvikiekoillahan se oli jopa 8%. Selitys löytynee siitä, että Contin nasta on kokoa 215/55R17 ja tämä 225/55R17, ja niiden vierintäkehässä on kohtuullisen iso ero. Nyt täytyy opetella uusiksi vanhat mittarivirhesäännöt, enää ei rajoituksen päälle 15km/h vaan 11km/h, niin pysyy huomautuksen puolella.

Meikäläisellä samat renkaat, mutta koko on kyllä 215/55/17 joka on se normaali koko Style varusteisessa Karoqissa. Onko todellakin niin, että sun autossa on pykälää leveämmät nakit, onko käynyt joku virhe tehtaalla...rengaspakkaan eksynyt "vääriä" nakkeja...  :)
Ajossa: Skoda Karoq 1.5 TSI DSG Exclusive Lava Blue -21

Nestori

Lainaus käyttäjältä: Kaltsu75 - 01.05.18 - klo:17:56
Meikäläisellä samat renkaat, mutta koko on kyllä 215/55/17 joka on se normaali koko Style varusteisessa Karoqissa. Onko todellakin niin, että sun autossa on pykälää leveämmät nakit, onko käynyt joku virhe tehtaalla...rengaspakkaan eksynyt "vääriä" nakkeja...  :)

Ei ole, samaa itsekin aikoinaan ihmettelin. 2,0 TSI Style 4x4 DSG on varustettu leveämmillä nakeilla.. Kun penkoo teknisiä tietoja niin tämä rengaskoko on hakasuluissa, mutta missään ei ole selitettä, mihin hakasulut viittaa, joten oli pienen salapoliisityön takana löytää info. Olikohan Saksan sivuilta vai mistä sen sitten löysin.

edit:typo

Sakolar

Lainaus käyttäjältä: Nestori - 02.05.18 - klo:13:00
Ei ole, samaa itsekin aikoinaan ihmettelin. 2,0 TSI Style 4x4 DSG on varustettu leveämmillä nakeilla.. Kun penkoo teknisiä tietoja niin tämä rengaskoko on hakasuluissa, mutta missään ei ole selitettä, mihin hakasulut viittaa, joten oli pienen salapoliisityön takana löytää info. Olikohan Saksan sivuilta vai mistä sen sitten löysin.

edit:typo
Tarkoittaa neliveto malleja
Edit:
http://web.skoda.fi/lataukset/karoq/karoq/SKODA-Karoq-tekniset-tiedot.pdf


Kaltsu75

Lainaus käyttäjältä: Sakolar - 02.05.18 - klo:14:35
Tarkoittaa neliveto malleja
Edit:
http://web.skoda.fi/lataukset/karoq/karoq/SKODA-Karoq-tekniset-tiedot.pdf

Totta, tuohan se on selitys, nelivedossa on tosiaan pykälää leveämmät kumit.
Ajossa: Skoda Karoq 1.5 TSI DSG Exclusive Lava Blue -21

jamo75

tuli sitten ensimmäinen kerran auto hinkattua ja suurempi peltipintala ei hirveästi lämmittänyt katolle on vaikea yltää, XC60:ssa oli runnning boardit vaikka ne olivat hyvin kapeat niistä jotain tukea kuitenkin sai mutta tässä ilman tuolia ei katon keskelle yllä.

mielenkiintoinen ratkaisu takaovissa, näyttää siltä että kumi suojat ovat pyöräkotelon ja oven välissä ja falskaavat aika lailla, varmaan aika moisessa kunnossa pidemmän ajan päästä
kuljettajan ovi oli säästynyt liekö suojaus parempi siinä sitä kuitenkin rampataan eniten, tosin se ehkä on tiellä sillä puhtaimmalla puolella

takaovi



takaovi



matkustajanovi

Ajossa: VW ID.4 Pro Performance Business 150 kW, akku 77 kWh
Edelliset: VW ID.3 1st max, Skoda Karoq 1.5 TSI Style DSG Aut
, Volvo V40 D2, Volvo XC60 AWD D3, Volvo C30 D5, 3xRenault Megane

PaMake

No niin torstaina tuli oma Karoq kotiin ja reilu 300 km on tullut nautiskeltua. On se kyllä äärimmäisen mukava ja hyvin tehty auto.
+ Hiljainen: Bridgestone Turanza 215/55R17 renkaat alla ja verrattuna Octaviaan (Dunlop 225/50R17) on ero kuin yöllä ja päivällä. Jos nyt lähtisin Octavialla ajamaan, varmaan pitäis peltorit päähän vetää. Onhan noissa Bridgestoneissa hieman enemmän kumia alla, mutta äänieristys on Karoqissa todella hyvällä tasolla noin muutenkin.
+ 1.5 TSI + DSG: toimii yhteen todella loistavasti. Toki normaalimoodilla ajo on aika verkkaista ja kaasua saa painaa reilusti, jos meinaa vähänkin rivakammin kiihdytellä. Myös pientä ryntäysherkkyyttä havaittavissa varsinkin start-stopin kanssa, mutta tämän kanssa oppii elämään.
+ Jousitus&ajettavuus: Töyssyjen yli mennään todella mukavasti ja sivistyneesti, mutta toisaalta mutkissa kori ei liioin kallistele korkeasta painopisteestä huolimatta. Täys kymppi tästä. Ohjaus on kevyt, mutta silti tunnokas ja tarkka.
+ Canton: Todella upea soundi. Hieman, kun säätelee omien mietymysten mukaan, siitä saa erinomaisen.
- Oven muovit: Hieman muuten laadukasta tunnelmaa laskee, että ovet ovat sisäpuolelta kovaa muovia eikä ovien säilytyslokeroihin viitti mitään kovaa tavaraa laittaa, kun alkaa rämisemään.
- Kyynärnoja: muuten ihan kiva ratkaisu, että korkeutta pystyy säätämään, mutta sen alta tavaraa otettaessa joutuu sopivan korkeuden säätämään aina uudelleen.

Kokonaisuudessaan oon positiivisesti yllättynyt ja negatiiviset asiat ovat hyvin pieniä. Hyvää kannatti odottaa reilu 5 kk  8)
Ajossa: Karoq 1.5 TSI DSG Style -18
Entisiä: Octavia 1.4 TSI DSG Elegance -14 Ford Mondeo 1.6 titanium bsn -11, Ford Focus, Peugeot 307, BMW 328i, VW Golf

Nestori

Stop-start ryntäysherkkyys tuntuu olevan varsinkin moottoritoimittajille se liki ainoa kritiikin kohde, kun muuta ei oikein löydy. Lieneekö kaikki kovin kiireisiä ja runttaavat polkimen pohjaan kun lähtevät liikkeelle? Vai olisiko peräti kysymys uusavuttomuudesta autolla ajamisessa?

Itse olen opetellut sellaisen rauhallisen miehen lähdön, esimerkiksi liikennevaloista. Kun sipaisee ihan todella kevyesti kaasupoljinta ja antaa moottorin käynnistyä kunnolla, ja vasta sitten painasee rauhallisesti liikkeelle lähtemistä varten, niin se ryntäys jää pääsääntöisesti pois, ja auto lähtee liikkeelle sujuvasti. Myös pieni ennakointi esim liikennavaloissa hoituu aivan aavistuksenomaisella ratin käännöllä silloin, kun jalankkulkuvalo vaihtuu punaiseksi - kone käynnistyy, ja kun valot vaihtuvat pääsee nykäyksettä liikkeelle. Tämä kaikki, ellei runttaa kaasupoljinta surutta pohjaan liikkeelle lähtiessä. Sillälailla sivistyneesti, niin eipä juuri nykäise  8). Enkä edes näin toimiessa ole se hitain liikkeellelähtijä !

-T-

hjk

jamo75 kirjoitteli Karoqin ovien reunoista.
Itsekin vähän olen kummastellut etenkin takaovien reunaa rapakaaren kohdalla, kuten myös ovien karmeissa vastaavia kohtia.
Aluksi jopa arvelin ajelleeni ovi auki rapakelillä.
Mahtaa nuo olla muutaman vuoden päästä heikossa hapessa.
Kun nuo autopesut hoituvat olosuhteista johtuen lähinnä automaateissa...
-----
hjk
-----

hjk

Komppaan Nestoria tuossa ryntäilyasiassa.
Pienellä maltilla onnistuvat lähdöt oikein mukavasti.
Jos ei käytä hill-holdia, saa moottorin käyntiin hieman jarrujalkaa keventämällä ja vasta sitten kaasuttamalla.
Samaa kikkaa käytin kahdessa edeltävässä Octaviassa.
-----
hjk
-----

jamo75

veikkaan että toi oven puolen kumi on sellainen että se huollossa vaihdetaan tai syytä olisi, en vaan ymmärrä mikä tekninen syy on tuohon ratkaisuun ajanut, toihan keventää jo rakenteen vahvuutta. tohon ryntäilyyn muuten voi lisätä sellaisen että se näyttää vaikuttavan huomattavasti millä moodilla ajaa, käytän yleensä ecoa mutta joskus valitettavasti muka kiireen takia tulee ajeltua vähän vauhdikkaammin sportilla. kiihdytettäessä vaihteen vaihtot tokkäisevät väillä vähän, aikoinaan toi C30 volvo vaihtoi silkin pehmeästi vaikka tallaa piti pohjassa sen jälkeiset autot ovat olleet niin tehottomia että sama pitääkö kaasua pohjassa vai ei.

Lainaus käyttäjältä: hjk - 08.05.18 - klo:17:22
jamo75 kirjoitteli Karoqin ovien reunoista.
Itsekin vähän olen kummastellut etenkin takaovien reunaa rapakaaren kohdalla, kuten myös ovien karmeissa vastaavia kohtia.
Aluksi jopa arvelin ajelleeni ovi auki rapakelillä.
Mahtaa nuo olla muutaman vuoden päästä heikossa hapessa.
Kun nuo autopesut hoituvat olosuhteista johtuen lähinnä automaateissa...
Ajossa: VW ID.4 Pro Performance Business 150 kW, akku 77 kWh
Edelliset: VW ID.3 1st max, Skoda Karoq 1.5 TSI Style DSG Aut
, Volvo V40 D2, Volvo XC60 AWD D3, Volvo C30 D5, 3xRenault Megane

masadrive

Oma auto sitten saatu eilen liikenteeseen. Ensituntuma todella hyvä ja valintaan tyytyväinen.
Oli sitten yksi pieni yksityiskohta pielessä kuitenkin.
Eilen autolla kotiin päästyäni huomasin, että kuljettajan ovesta sisäpuolelta puuttuu se punainen heijastin.
Tiedä sitten missä vaiheessa se on jäänyt siitä pois.
No liikkeen kautta tänään kävin näyttämässä tuota kosmeettista epäkohtaa, joka korjataan.
Ajossa: VW ID4 1ST MAX Honey Yellow
Edelliset: Skoda Karoq 1.6 TDI Style DSG,  Skoda Octavia III  Style Combi 1.6 TDI Corrida Red, Skoda Octavia III Style Combi 1.6 TDI Corrida Red , Skoda Octavia II Elegance Combi 1.6 TDI cappuccino Beige

Nestori

Tyhmä kysyy, kun ei pikaisella haulla manuaalista löytänyt vastausta. Maapallo radion näytössä on nyt punainen, mielestäni ennen valkoinen. Varmaan ihan looginen selitys, ei vaan tule mieleen. Anybody?


jni

Nettiyhteys ei ole päällä.
Ajossa: Skoda Enyaq 80 125 Edition iV
Ex M-B E 250 T 4Matic Elegance
Ex Suzuki Swift 1.2 VVT GL 5D
Ex Volvo XC60 2.4D AWD Geartronic Momentum
Ex Mitsubishi Outlander 2.2 DI-D EXE
Ex VAG:t:
2 x Skoda Kodiaq
4 x Skoda Superb
4 x Skoda Octavia
1 x Skoda Felicia
1 x Seat Ibiza

Ajoniekat Savosta kaahaa. Katso vastakeinoja.

jamo75

jos käytät wlan jakoa kännykästä niin se pitää valita joka kerta uudellen sekä mennä jonnekkin joka tarvitsee netti yhteyttä (esim google earth) sitten se vaihtuu eri väriseksi. ainakin applen puhelinella jako sekoilee aika usein auttaa kun käynnyssä käynnistää jaon uudestaan.

myöskin valinta mobiilidata muistaakseni poistaa valinnan

Lainaus käyttäjältä: Nestori - 24.06.18 - klo:12:15
Tyhmä kysyy, kun ei pikaisella haulla manuaalista löytänyt vastausta. Maapallo radion näytössä on nyt punainen, mielestäni ennen valkoinen. Varmaan ihan looginen selitys, ei vaan tule mieleen. Anybody?

Ajossa: VW ID.4 Pro Performance Business 150 kW, akku 77 kWh
Edelliset: VW ID.3 1st max, Skoda Karoq 1.5 TSI Style DSG Aut
, Volvo V40 D2, Volvo XC60 AWD D3, Volvo C30 D5, 3xRenault Megane

Nestori

Ei ole ollut lainkaan jako päällä, joten siitä ei ole kysymys. Jotenkin täytyy olla joku häiriö Skoda-tilin asetusten, bluetoothin tms kanssa. Vaatii lisää tutkimista.

jni

Lainaus käyttäjältä: Nestori - 25.06.18 - klo:11:42
Ei ole ollut lainkaan jako päällä, joten siitä ei ole kysymys. Jotenkin täytyy olla joku häiriö Skoda-tilin asetusten, bluetoothin tms kanssa. Vaatii lisää tutkimista.

No ei vaadi.

Tuo punainen symboli merkitsee, ettei laite (Columbus, Amundsen, Bolero) ole yhteydessä internettiin. Riippuen siitä, millainen radio autossasi on sen voi liittää nettiin omalla SIM-kortilla (Columbus), mokkulalla tai WIFI:n (mahd. myös blutoothin) avulla käyttäen esim puhelimen jakoa.

Skoda-tilin yhteys on päällä tuon valokuvasi perusteella.
Ajossa: Skoda Enyaq 80 125 Edition iV
Ex M-B E 250 T 4Matic Elegance
Ex Suzuki Swift 1.2 VVT GL 5D
Ex Volvo XC60 2.4D AWD Geartronic Momentum
Ex Mitsubishi Outlander 2.2 DI-D EXE
Ex VAG:t:
2 x Skoda Kodiaq
4 x Skoda Superb
4 x Skoda Octavia
1 x Skoda Felicia
1 x Seat Ibiza

Ajoniekat Savosta kaahaa. Katso vastakeinoja.

Nestori

Ymmärretty. Hämää vain se, että vielä hetki (pari viikkoa) sitten maapallo oli valkea, ja nyt punainen. Pitänee tulkita siten, että auton oma SIM-kortti ei enää toimi, ellei kyseessä ole hätäpuhelu kattopaneelin nappulan kautta. Ts. se tehtaan SIM on voimassa vain tietyn ajan luovutuksesta. Näillä mennään.

-T-

jni

Lainaus käyttäjältä: Nestori - 25.06.18 - klo:19:08
Ymmärretty. Hämää vain se, että vielä hetki (pari viikkoa) sitten maapallo oli valkea, ja nyt punainen. Pitänee tulkita siten, että auton oma SIM-kortti ei enää toimi, ellei kyseessä ole hätäpuhelu kattopaneelin nappulan kautta. Ts. se tehtaan SIM on voimassa vain tietyn ajan luovutuksesta. Näillä mennään.

-T-

No ei.

Kerro nyt tarkemmin mikä soitin autossasi on, niin voi sanoa tarkemmin. Soittimessa on oma SIM hätäpuheluita, korjaamoyhteyttä ja Skoda Connectia varten. Se on postaamasi kuvan perusteella yhteydessä verkkoon, kuten jo aikaisemmin kerroin.

Punainen maapallo kertoo, että muuta nettiyhteyttä ei ole, jolla siis saa mm google earth kartat naviin tai esim kytkeytyä tableteilla nettiin.
Ajossa: Skoda Enyaq 80 125 Edition iV
Ex M-B E 250 T 4Matic Elegance
Ex Suzuki Swift 1.2 VVT GL 5D
Ex Volvo XC60 2.4D AWD Geartronic Momentum
Ex Mitsubishi Outlander 2.2 DI-D EXE
Ex VAG:t:
2 x Skoda Kodiaq
4 x Skoda Superb
4 x Skoda Octavia
1 x Skoda Felicia
1 x Seat Ibiza

Ajoniekat Savosta kaahaa. Katso vastakeinoja.

Nestori

Huomenta. Perus-Bolerohan tuo on, kun en erillistä tehdas-navia katsonut tarvitsevani - Waze toimii riittävän hyvin (paitsi aivan pikkuisilla mökkiteillä, joita se ei tunnista lainkaan!)

Siis se, mikä tässä oudoksuttaa on, että maaliskuun 5 päivästä, jolloin auton sain, se oli valkoinen. Nyt viimeiset pari viikkoa ihmetellyt, miksi se on muuttunut punaiseksi. Ja varmaan on niin, ettei enää ole nettiyhteyttä. Mutta miksi vielä pari viikkoa sitten se yhteys oli olemassa? Luurissa ei ole ollut jakoa päällä koskaan, ei tarvetta näin kotimaassa rajoittamattoman datan aikana. Ja navi toimii Wazen kautta piuhalla - tarvittaessa. En siis kaipaa sitä yhteyttä.

Ei tässä tämän kummempaa dramatiikkaa ole, pelkkää ihmetystä vain. Enemmänkin häiritsee nuo satunnaiset Sound Systemin paukkumiset ja sekoileva etukamera - viimeksi toissa päivänä, jolloin lumesta tai räntäsateesta ei varmaan ole ollut haittaa :-)

-T-

Enhancer

Ymmärsit tuon nettikuvion hiukan väärin. Sinun pitää jakaa puhelimesta autoon se nettiyhteys WLAN:a käyttämällä, jotta auto pääsee nettiin. Eli autolle pitää tarjota langaton verkko, johon se voi liittyä.

Vaihtoehtoisesti USB-paikkaan myydään Skoda-brändättyä 3G-mokkulaa, itselle tulossa Amundsen-versio mutta muistaakseni Bolerokin tukee tätä.

Itse ajattelin Octavian saavuttua hoitaa homman niin, että laitan peräkontin sähköpistokkeeseen USB-muuntimen ja sinne ns. akkumokkulan joka jakaa 4G-yhteyttä WLAN:lla aina.

Säästyypä puhelimista samalla akkua, eikä moinen maksa esim. R-kioskin taksoilla prepaidin yhteydessä kuin sen 50â,¬ + liittymä joita saa 2-10â,¬ hintaluokkaan kuussa.
Sähkövoimaa: e-UP, e-Golf, ID.3 -> Enyaq -> ID.4 GTX.

Nestori

Alkaa hihat mennä gämän etututkan kanssa. Eilen viimeksi, sitä ennen toissa viikolla putosi lähdön yhteydessä pois päältä. Ja ei taatusti lunta tai räntää häiritsemässä. Kirjoitin s-postin maahantuontiin ja kyselin mitä pitäisi tehdä.


Ja kuten kuvasta näkyy, maapallo on taas valkoinen. Taisi olla joku mystinen extra-terrestial ongelma :-).

miki

Nyt viikon verran ajeltu omalla Karoqilla n. 500km. Tässä vähän fiiliksiä, siis 1.5 DSG Style:

7kk odottelun aikana olosuhteet (työpaikka) muuttuneet sen verran että webastoa en olisi ehkä enää ottanut, vaikkei siitä nyt haittakaan ole. Asennutin kuitenkin defan moottorilämmittimen ja akkutaturin. Sen sijaan harmittaa vähän ettei tullut vetokoukkua laitettua mutta sellaisen saa kai jälkikäteenkin asennettua jos on pakko.

Erityisen tyytyväisiä ollaan puolison kanssa oltu sähköpenkistä ja siitä että säädöt saa kytkettyä eri avaimiin.

Tavaratilan suojapeite on kiinni takaluukussa joten se ei ole ikinä tiellä, mielestäni toimiva ratkaisu.

Oma golfbägi ei mahdu tavaratilaan kunnolla ellei pisimpiä puumailoja ota bägistä pois mutta se taitaa olla sama tilanne muissakin tämän kokoluokan autoissa. Toki, jos liuttaa jommankumman takapenkeistä vähän eteenpäin niin sitten mahtuu hyvin. Myös keski-istuimen kun kääntää alas niin saa bägin tungettua siitä aukosta ihan näppärästi. Vaatii tietysti Varioflexin.

Ja Varioflexistä myös sen verran että vähän yllätti miten tiukkoja penkkien remmit ovat. Ainakaan meidän lapset eivät saa keskipenkkiä kaadettua niin että saisivat cup holderit käyttöönsä. Voihan sen ajatella niinkin että ihan hyvä ettei lapset omineen ala säätää penkkejä.

Varioflexin kanssa tavaratilaan ei saanut välipohjaa mikä vähän ihmetyttää.

Sähköinen lapsilukko on kätevä kun lapset on sen ikäisiä että osaavat nousta autosta itse mutta kuljettaja voi kuitenkin valita milloin ovet saa avata. Vielä kun saisi niin että lukot on oletuksena aina päällä niin olisi melkein täydellinen mutta sellaista asetusta en löytänyt menusta.

Muiden mainitsema start-stop ei itseäni muuten häiritse paitsi kun kovilla helteillä ilmastointi kytkeytyy pois päältä.
Nyt: Skoda Karoq 1.5 TSI DSG Style -18
Oli: Toyota Auris Touring Sports Hybrid, Seat Ibiza ST, Nissan Almera, Nissan Sunny

jamo75

Lainaus käyttäjältä: miki - 23.07.18 - klo:23:58

Erityisen tyytyväisiä ollaan puolison kanssa oltu sähköpenkistä ja siitä että säädöt saa kytkettyä eri avaimiin

Oma golfbägi ei mahdu tavaratilaan kunnolla ellei pisimpiä puumailoja ota bägistä pois mutta se taitaa olla sama tilanne muissakin tämän kokoluokan autoissa

Ja Varioflexistä myös sen verran että vähän yllätti miten tiukkoja penkkien remmit ovat.

Varioflexin kanssa tavaratilaan ei saanut välipohjaa mikä vähän ihmetyttää

Muiden mainitsema start-stop ei itseäni muuten häiritse paitsi kun kovilla helteillä ilmastointi kytkeytyy pois päältä.

koukun saa varmasti jälkikäteen halpaa se ei varmasti ole

varioflexin nauhoja pitää vetää just oikeassa kulmassa vähän kömpöle ratkaisu varmaan kustannus syistä.

tuskin se varioflex sitä välipohjaa poisti,  canton ja varapyörä poistavat. parissa autossa se ollut mielestäni se vain vie korkeus tilaa ei siitö varsinaista hyötyä ole, irtokamat voi aina kuitenkin heittää muualle.

ainakin volvossa ilmastointi käynnistää moottorin jos on tarpeen en muista tässä samaa huomanneeni. aikaisemmin kun vielä ei ollut tota auto holdia niin kun vain painoi kaasua niin sen sai myöskin päälle, nykisin auto taitaa liikkua väkisin kun hipaiseeki  kaasupoljinta

jos haluaa pitemmän tavaratilan niin kyllö se superb tai 5 paikkainen kodiaq. huvittavan näköistä kun farkku superb on vieressä miten paljon pitempi se on..

skodan start/stop sammuttaa moottorin jo kun auto on vielä liikkeessö valoihin tultaessa tai kääntyessä se on varsin epämukavaa.
Ajossa: VW ID.4 Pro Performance Business 150 kW, akku 77 kWh
Edelliset: VW ID.3 1st max, Skoda Karoq 1.5 TSI Style DSG Aut
, Volvo V40 D2, Volvo XC60 AWD D3, Volvo C30 D5, 3xRenault Megane

miki

Lainaus käyttäjältä: jamo75 - 24.07.18 - klo:15:29
tuskin se varioflex sitä välipohjaa poisti,  canton ja varapyörä poistavat. parissa autossa se ollut mielestäni se vain vie korkeus tilaa ei siitö varsinaista hyötyä ole, irtokamat voi aina kuitenkin heittää muualle.

No lisävarustehinnastosahan voi tuon katsoa että tavaratilan välipohjan poissulkevia varusteita on pitkä lista ja varioflex on yksi niistä. Myyjä sen vahvisti myös tilauksen yhteydessä muttei osannut kertoa syytä.

Luulen että ihmiset arvostavat enemmän tasaista pohjaa ilman kynnystä kuin välipohjan alle jäävää tilaa pikkusälälle. Edellisessä autossa oli välipohja yläasennossa 95% ajasta ja olisin sen ottanut tähänkin jos olisi ollut mahdollista. Mutta ei siitä sen enempää, tähän varustuluun on ollut 7kk aikaa varautua henkisesti...   :)
Nyt: Skoda Karoq 1.5 TSI DSG Style -18
Oli: Toyota Auris Touring Sports Hybrid, Seat Ibiza ST, Nissan Almera, Nissan Sunny

Enhancer

Ei sammutusautomatiikan pitäisi toimia, mikäli autossa on liian kylmä / lämmin suhteessa ilmastoinnilta pyydettyyn lämpötilaan.
Sähkövoimaa: e-UP, e-Golf, ID.3 -> Enyaq -> ID.4 GTX.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy