Yleistä Kodiaqista

Aloittaja vasara, 30.08.16 - klo:16:09

« edellinen - seuraava »

James Bond

Lainaus käyttäjältä: jamo75 - 02.04.18 - klo:08:40
eiköhän tuo ole se messuilla esitellyn VisionX:n erikoisväri jota lupailtiin joihinkin malleihin

Jaa-a, noita ”erityisiä lakkauksia” on tsekkikofiguraattorissa kuitenkin tarjolla 55 kappaletta normaalien värien (perusvärit ja metallivärit) lisäksi.

Skodan konfiguraattorit
http://cc-cloud.skoda-auto.com (Kaikki maat)
http://cc-cloud.skoda-auto.com/cze/cze/cs-cz (Tšekki)

jni

Kaikki nuo värit ovat tilattavissa Suomeenkin, kunhan latoo riittävästiseteleitä tiskiin. Joskus on ollut puhetta muutaman kappaleen minimitilausmäärästä, mutta aikoinaan kysyin myyjältä ja sanoi, että minkä värin tahansa saa kyllä Suomeen.
Ajossa: Skoda Enyaq 80 125 Edition iV
Ex M-B E 250 T 4Matic Elegance
Ex Suzuki Swift 1.2 VVT GL 5D
Ex Volvo XC60 2.4D AWD Geartronic Momentum
Ex Mitsubishi Outlander 2.2 DI-D EXE
Ex VAG:t:
2 x Skoda Kodiaq
4 x Skoda Superb
4 x Skoda Octavia
1 x Skoda Felicia
1 x Seat Ibiza

Ajoniekat Savosta kaahaa. Katso vastakeinoja.

jamo75

ainakin superb sportlineen saa saman valinnan maksullinen erikoisväri jossa on tismalleen sama ikoni, eiköhän siihen saa ihan samat väritkin kuin tsekeistä niitä vain ei ole jaksettu laittaa näkyviin.

Lainaus käyttäjältä: James Bond - 02.04.18 - klo:12:53
Jaa-a, noita ”erityisiä lakkauksia” on tsekkikofiguraattorissa kuitenkin tarjolla 55 kappaletta normaalien värien (perusvärit ja metallivärit) lisäksi.

Skodan konfiguraattorit
http://cc-cloud.skoda-auto.com (Kaikki maat)
http://cc-cloud.skoda-auto.com/cze/cze/cs-cz (Tšekki)
Ajossa: VW ID.4 Pro Performance Business 150 kW, akku 77 kWh
Edelliset: VW ID.3 1st max, Skoda Karoq 1.5 TSI Style DSG Aut
, Volvo V40 D2, Volvo XC60 AWD D3, Volvo C30 D5, 3xRenault Megane

Tonttu66

Lainaus käyttäjältä: jni - 02.04.18 - klo:17:04
Kaikki nuo värit ovat tilattavissa Suomeenkin, kunhan latoo riittävästiseteleitä tiskiin. Joskus on ollut puhetta muutaman kappaleen minimitilausmäärästä, mutta aikoinaan kysyin myyjältä ja sanoi, että minkä värin tahansa saa kyllä Suomeen.

Jos ne värit on tilattavissa Suomeen, niin miksi niitä ei ole hinnoiteltu hinnastoon?




Volvo V90 T8 AWD Inscription -20
ex VW Passat Variant Highline 2,0 TDI 140 kW 4MOTION DSG -15

James Bond

#514
Lainaus käyttäjältä: Tonttu66 - 07.04.18 - klo:18:02
Jos ne värit on tilattavissa Suomeen, niin miksi niitä ei ole hinnoiteltu hinnastoon?

Ainakin minä sain jälleenmyyjän kautta maahantuojan vastauksen ettei niitä voi tilata kuin erikoistapauksissa. Ilmeisesti tällaisia voisivat olla esim. pelastuslaitokset tai muut viranomaistahot, jos ne tarvitsisivat erikoisvärin. Kuulemma niitä ei voi myydä kun niillä ei ole hintaa. Taustalla voi olla jokin lainsäädännöllinen tms. syy. Liittyykö kenties veron lasketaan?

Katsoin aika monen maan konfiguraattorista, eikä Kodiaqille niitä löytynyt muualta kuin tsekeistä, ja todellakin sieltä niitä löytyikin sitten 55 kpl! Muutama oli todella hyvä. Harmi, ettei niitä saa. Teknisesti ilmeisesti vastaavat suunnilleen Suberbin Dragon skiniä, kun tosiaan vastaavan valikon takaa löytyvät?

jni

Lainaus käyttäjältä: Tonttu66 - 07.04.18 - klo:18:02
Jos ne värit on tilattavissa Suomeen, niin miksi niitä ei ole hinnoiteltu hinnastoon?

Siksi, kun niillä ei ole hintaa, kuten tuossa ylempänä on mainittu.

Nuo erikoustapaukset näköjään vaihtelevat. Joskus oli mainittu minimi viisi samanlaista yhdenaikaista tilausta.

Onhan noita erikoistilausvärejä näkynyt Suomessakin, mm. vaaleanpunaisia Ocuja.
Ajossa: Skoda Enyaq 80 125 Edition iV
Ex M-B E 250 T 4Matic Elegance
Ex Suzuki Swift 1.2 VVT GL 5D
Ex Volvo XC60 2.4D AWD Geartronic Momentum
Ex Mitsubishi Outlander 2.2 DI-D EXE
Ex VAG:t:
2 x Skoda Kodiaq
4 x Skoda Superb
4 x Skoda Octavia
1 x Skoda Felicia
1 x Seat Ibiza

Ajoniekat Savosta kaahaa. Katso vastakeinoja.

s-mod

Hyvinkäällä nelipyörä  koeajettavana sportline "kallein" sun 11-15.
LIIKENTEESS,,: POLO GTI 2.0
EX SKODA OCTAVIA COMBI MY-14
ex: Skoda Fabia RS: 2010

allis

Pystyyköhän kodiaq styleen lisäämään jälkikäteen peruutuskameran?

Mirna

Lainaus käyttäjältä: allis - 24.04.18 - klo:19:44
Pystyyköhän kodiaq styleen lisäämään jälkikäteen peruutuskameran?
ainakin muistelen että jossain toisessa foorumissa (kodiaqforum tai briskoda), niin oli retrofitattuna. mutta en nyt varmuudella uskalla sanoa. pitäisi vähän tutkia asiaa.

FroDoZu

Lainaus käyttäjältä: Mirna - 25.04.18 - klo:10:35
ainakin muistelen että jossain toisessa foorumissa (kodiaqforum tai briskoda), niin oli retrofitattuna. mutta en nyt varmuudella uskalla sanoa. pitäisi vähän tutkia asiaa.

Tuttu tuota merkkihuollosta kyseli omaan Styleensä ja siihen ainakin olisi onnistunut. Hinta vain oli melko suolainen liikkeen tekemänä.
Tulossa Skoda Kodiaq 1.4TSI DSG Ambition
Skoda Octavia Combi RS TDI -16
EX:Skoda Octavia Combi RS TSI -15

iltanen

Onko näissä Kodiaqin malleissa kaikissa samanlaiset takapenkit? Kävin Scoutia istumassa ja takapenkillä oli oikeasti tilaa istua. Istuin oli tarpeeksi pitkä ja korkealla, jolloin saa 190cm varrelle hyvän reisituen istuma-asentoon. Ei nyt tietysti yllätä ero Octaviaan ja Karoqiin, mutta silti semmoinen vau-efekti.
Skoda Kodiaq 1.5 TSI 6-v Ambition (2018)

allis

FroDoZu, muistatko millaisen hinnan olivat sanoneet?

iltanen

Lainaus käyttäjältä: iltanen - 25.04.18 - klo:13:53
Onko näissä Kodiaqin malleissa kaikissa samanlaiset takapenkit? Kävin Scoutia istumassa ja takapenkillä oli oikeasti tilaa istua. Istuin oli tarpeeksi pitkä ja korkealla, jolloin saa 190cm varrelle hyvän reisituen istuma-asentoon. Ei nyt tietysti yllätä ero Octaviaan ja Karoqiin, mutta silti semmoinen vau-efekti.
Kysellääs vielä uudestaan :)
Skoda Kodiaq 1.5 TSI 6-v Ambition (2018)

jni

Ei nyt ainakaan tule mieleen, miksi ne olisivat erilaiset.
Ajossa: Skoda Enyaq 80 125 Edition iV
Ex M-B E 250 T 4Matic Elegance
Ex Suzuki Swift 1.2 VVT GL 5D
Ex Volvo XC60 2.4D AWD Geartronic Momentum
Ex Mitsubishi Outlander 2.2 DI-D EXE
Ex VAG:t:
2 x Skoda Kodiaq
4 x Skoda Superb
4 x Skoda Octavia
1 x Skoda Felicia
1 x Seat Ibiza

Ajoniekat Savosta kaahaa. Katso vastakeinoja.

FroDoZu

Lainaus käyttäjältä: allis - 25.04.18 - klo:14:03
FroDoZu, muistatko millaisen hinnan olivat sanoneet?

Muistaakseni arvio oli noin tonnin luokkaa.
Tulossa Skoda Kodiaq 1.4TSI DSG Ambition
Skoda Octavia Combi RS TDI -16
EX:Skoda Octavia Combi RS TSI -15

vesap

Kesärenkaiden alle vaihto aiheutti yli litran kulutuksen nousun täysin samalla ajomatkalla (sama tie)? Pitänee tsekata onko rengaspaineet kunnossa. Nokia Hakka 8 nastat -> Michelin Latitude Sport 3 (235X55 18") ::)
Kodiaq 2.0 Tsi AWD Exclusive

iltanen

Skoda Kodiaq 1.5 TSI 6-v Ambition (2018)

James Bond

Lainaus käyttäjältä: vesap - 04.05.18 - klo:13:44
Kesärenkaiden alle vaihto aiheutti yli litran kulutuksen nousun täysin samalla ajomatkalla (sama tie)? Pitänee tsekata onko rengaspaineet kunnossa. Nokia Hakka 8 nastat -> Michelin Latitude Sport 3 (235X55 18") ::)

Oliko matkan ohella myös ajonopeus sama? Onko talvirenkaat 215?  Tai selvisikö muu syy?

vesap

Ajonopeus about sama. Nostin vähän rengaspaineita ja tuo ero kaventui jonkin verran. Uuden renkaan vastus lienee myös vaikuttamassa asiaan. Talvirengas 215 kokoa.
Kodiaq 2.0 Tsi AWD Exclusive

James Bond

#529
Lainaus käyttäjältä: iltanen - 25.04.18 - klo:13:53
Onko näissä Kodiaqin malleissa kaikissa samanlaiset takapenkit? Kävin Scoutia istumassa ja takapenkillä oli oikeasti tilaa istua. Istuin oli tarpeeksi pitkä ja korkealla, jolloin saa 190cm varrelle hyvän reisituen istuma-asentoon. Ei nyt tietysti yllätä ero Octaviaan ja Karoqiin, mutta silti semmoinen vau-efekti.

Itse olen 196 cm pitkä ja olen saanut erinomaisen asennon sekä etu- että takapenkillä kaikissa koeistumissani ja -ajamissani malleissa, ja myös kattoikkunalla varustelluissa autoissa. Saan säädettyä itselleni hyvän istuma-asennon taakse (viisipaikkaisessa) jopa silloin, kun etupenkki on säädetty itselleni. Kattoikkunan reunus tulee kohtalaisen lähelle päätä vaikkei osukaan, joten pieneen henkiseen totutteluun täytyy varautua kun auto joskus saapuu. Eiköhän tunteeseen totu muutaman ajokerran jälkeen. Myös meidän selkä menosuuntaan taakse asennettavat varsin isokokoiset turvaistuimet (toinen jopa nelivuotiaalle riittävä) sallivat vielä hyvin ajamisen ja edessä istumisen. Esim. uusin Volvo XC60 ei meidän istuimilla riittänyt lähellekään. Ainoa järkihintainen saman kokoluokan auto (SUV) oli uusi Peugeot 5008. Korean ihmeitä emme edes käyneet katsomassa. Kannattaa testata ennen ostopäätöstä eri merkeillä, jos tuo on tärkeä ominaisuus ja vanhemmat ovat pitkiä.

iltanen

Lainaus käyttäjältä: James Bond - 08.05.18 - klo:09:48
Itse olen 196 cm pitkä ja olen saanut erinomaisen asennon sekä etu- että takapenkillä kaikissa koeistumissani ja -ajamissani malleissa, ja myös kattoikkunalla varustelluissa autoissa. Saan säädettyä itselleni hyvän istuma-asennon taakse (viisipaikkaisessa) jopa silloin, kun etupenkki on säädetty itselleni. Kattoikkunan reunus tulee kohtalaisen lähelle päätä vaikkei osukaan, joten pieneen henkiseen totutteluun täytyy varautua kun auto joskus saapuu. Eiköhän tunteeseen totu muutaman ajokerran jälkeen. Myös meidän selkä menosuuntaan taakse asennettavat varsin isokokoiset turvaistuimet (toinen jopa nelivuotiaalle riittävä) sallivat vielä hyvin ajamisen ja edessä istumisen. Esim. uusin Volvo XC60 ei meidän istuimilla riittänyt lähellekään. Ainoa järkihintainen saman kokoluokan auto (SUV) oli uusi Peugeot 5008. Korean ihmeitä emme edes käyneet katsomassa. Kannattaa testata ennen ostopäätöstä eri merkeillä, jos tuo on tärkeä ominaisuus ja vanhemmat ovat pitkiä.
Kiitti! Tosiaan mietein, jos etupenkitkin voivat olla erilaisia, miksei sitten takapenkitkin.

Itse tulee myös istuttua takapenkillä pitkiä matkoja, kun yleensä seurueesta löytyy niitä, jotka haluavat huonoa oloa välttääkseen matkustaa etupenkillä tai ajaa. Aikamoista jäkitystä oli Lapin reissu Octavian takapenkillä, kun hyvää asentoa saa millään. Lyhyempi ja pienempi ihminen ei tällaista välttämättä osaa edes ajatella.

Alkaa varmaan olla ostotilanne lähellä, kun vaan saadaan tuo digimittari myyntiin.
Skoda Kodiaq 1.5 TSI 6-v Ambition (2018)

James Bond

Lainaus käyttäjältä: iltanen - 08.05.18 - klo:10:03
Kiitti! Tosiaan mietein, jos etupenkitkin voivat olla erilaisia, miksei sitten takapenkitkin.

Itse tulee myös istuttua takapenkillä pitkiä matkoja, kun yleensä seurueesta löytyy niitä, jotka haluavat huonoa oloa välttääkseen matkustaa etupenkillä tai ajaa. Aikamoista jäkitystä oli Lapin reissu Octavian takapenkillä, kun hyvää asentoa saa millään. Lyhyempi ja pienempi ihminen ei tällaista välttämättä osaa edes ajatella.

Alkaa varmaan olla ostotilanne lähellä, kun vaan saadaan tuo digimittari myyntiin.

Itse en tosiaan ole pitkää matkaa takana istunut, koeistunut vain, mutta jos se ei tuossa autossa onnistu, seuraava vaihtoehto lienee Volvo XC90. Toki jos auto on seitsenpaikkainen ja 6-7 paikkojen jalkatila maksimoidaan, se pienentää keskirivin tiloja.

Aina tuohon sopivuuteen vaikuttaa pituuden ohella mittasuhteetkin, varsinkin sääriluun, reisiluun ja selän väliset. Kannattaa kokeilla itse kaikki tarpeet huomioiden. Pelkkä mittanauha ei todellakaan kerro kaikkea. Ja varo/harkitse tarkkaan niitä etupenkkien selkänojan taitettavia pöytiä. Itse en missään tapauksessa halunnut niitä tilaa syömään.

Monessa matalammassa autossa saattaa olla ensivaikutelmana paremmat jalkatilat, koska niissä on etu- ja takapenkin väli sentteinä pitempi kuin SUVeissa. Tällöin myös turvaistuimet saattavat mahtua niihin jopa paremmin. SUVissa taas istuma-asento on (ainakin yleensä) korkeampi ja pystympi, minkä vuoksi penkkirivit ovat usein lähempänä toisiaan. Tämän vuoksi hyvään istuma-asentoon ja matkustusmukavuuteen ei tarvita pituussuunnassa niin paljon senttejä.

Itse tilasin auton reilu kuukausi sitten. Katsotaan, tuleeko analogi- vai digimittaristolla. Digiä odottelin, sitten houkutti L&K, mutta annoin periksi ja otin riskin, koska vaimo tahtoi ja itsellekään ei digimittaristo mikään kynnys ollut. Mieluusti otan vastaan, jos sen saan - vaikka sitten odotusaikana lisähinnan maksamalla tilaukseen ennen tuotantovaihetta lisäten. Myyjän kanssa sovittiin, että asiaa seurataan.

iltanen

Uusi hinnasto! Myös digimittari löytyy!
Skoda Kodiaq 1.5 TSI 6-v Ambition (2018)

James Bond

Lainaus käyttäjältä: iltanen - 12.06.18 - klo:17:17
Uusi hinnasto! Myös digimittari löytyy!

Veroton hinta 430 e, ei vakiona edes Exclusivessa.

190 hv bensamoottoreiden päästöt ja kulutukset samaa tasoa kuin aiempien 180 hv moottoreiden.

Eipä harmita, että oma auto tulee ilman noita uudistuksia.

iltanen

Kaipa tuo lasketaan vielä varusteeksi jota ei ehkä haluta. Siksi valinnainen.

On uudella dsgllä kova hinta, kun hinnaston alkupäässä korotus 3800e.

Teknisiä tietoja ei julkaistu.
Skoda Kodiaq 1.5 TSI 6-v Ambition (2018)

jamo75

skoda on ottanut eri linjan esim. volvolla pieni mittaristo on vakio ja isommasta pitää maksaa. sinänänsä huvittavaa että mittari piti tulla karoqiin ekaksi mutta käytännössä kaikkiin uusiin malleihin sen saa

Lainaus käyttäjältä: iltanen - 12.06.18 - klo:19:14
Kaipa tuo lasketaan vielä varusteeksi jota ei ehkä haluta. Siksi valinnainen.

On uudella dsgllä kova hinta, kun hinnaston alkupäässä korotus 3800e.

Teknisiä tietoja ei julkaistu.
Ajossa: VW ID.4 Pro Performance Business 150 kW, akku 77 kWh
Edelliset: VW ID.3 1st max, Skoda Karoq 1.5 TSI Style DSG Aut
, Volvo V40 D2, Volvo XC60 AWD D3, Volvo C30 D5, 3xRenault Megane

FillAri

Osaako joku neuvoa (tietysti voin kysäistä jatkossa Skodan huollostakin) miksi painaessani puheohjaus painiketta se ei käynnisty vaan tuohon infotainment ruutuun tulee jatkuvasti ilmoitus "puheohjaus ei ole käytettävissä".
Autoni on Kodiaq exclusive 2.0 bensa turbo ja lisävarusteina kaikki mitä nyt siihen sai.... rattikin on monitoimiratti jossa lämmitys ja muut tilpehöörit, data simmikin Moi:lta. Eli kaikki lisvarusteet on.

Kun istun autoon ja laitan virran päälle ja painan heti puheohjaus nappia niin tauluun tulee teksti "puheohjaus latautuu" ..... jonkin ajan kuluttua teksti poistuu ja kun painan uudelleen ratin puheohjeus napista niin taluun tulee ....  "puheohjaus ei ole käytettävissä". Sen jälkeen siis vain tämä teksti aina puheohjausnappia painaessa oli mulla käytössä sillä hetkellä mikä tahansa ohjelma: navigointi, puhelin tms.

jni

Puheohjaus ei toimi, jos kieleksi on valittu Suomi.
Ajossa: Skoda Enyaq 80 125 Edition iV
Ex M-B E 250 T 4Matic Elegance
Ex Suzuki Swift 1.2 VVT GL 5D
Ex Volvo XC60 2.4D AWD Geartronic Momentum
Ex Mitsubishi Outlander 2.2 DI-D EXE
Ex VAG:t:
2 x Skoda Kodiaq
4 x Skoda Superb
4 x Skoda Octavia
1 x Skoda Felicia
1 x Seat Ibiza

Ajoniekat Savosta kaahaa. Katso vastakeinoja.

iltanen

Voiko olla, että uuden 1.5 tsi päästöt ovat tasan samat mitä 1.4 tsi?

1,4 TSI ACT Active DSG Autom. 143 g/km
1,5 TSI ACT Active DSG Autom. 143 g/km
http://www.aritaherttoniemi.fi/skoda/kodiaq

Skodalta ei vielä saa teknisiä tietoja pdf.
http://www.skoda.fi/muut/hinnastot
Skoda Kodiaq 1.5 TSI 6-v Ambition (2018)

Enhancer

1.5 päästöt lienee uuden standardin mukaan ja 1.4 vanhan. Jos 1.4 tyypitettäisiin WLTP-mittauksella, saattaisi lukema olla sille aika paljon korkeampi.
Sähkövoimaa: e-UP, e-Golf, ID.3 -> Enyaq -> ID.4 GTX.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy