TDI koneiden polttoaineenjäähdytys

Aloittaja jAuuso, 05.03.15 - klo:18:55

« edellinen - seuraava »

jAuuso

Itsellä Octavia -05 2.0TDI BKD koneella, kävi niin että napsahti jostain syystä toinen polttoainelauhduttimen pulteista poikki, lauhduttimessa ei näy osumajälkiä ja kaverin ukolla käynyt samalla tavalla.

No tässä mietin että onko polttoaineen jäähdyttäminen edes tarpeellista?

Okei kyllähän pumppusuutinkoneissa paineet ovat korkeat ja palolämpötila suuri ja polttoainelinjat kulkevat koneen päällä mutta epäilen silti liiallista lämpenemistä.
Mitä haittoja voisi koitua jos poistan lauduttimen auton pohjasta?

Larmatin

Tankki voi pehmetä liikaa kun ajat kesällä kokopäivän, Jos se ei vuoda niin laita se jollain kunnolla vain kiinni sinne
-01 syncro T4 "lessumalli" keittolevyllä

Tos®

Ex. golffissa oli PolarFis, jolla sai tutkittua arvoja ilma vcds:ää mittariston kautta.
Polttoaineen lämpötilat kipusivat ~70 asteeseen säännöllisesti, ettei se jäähy turhaa liene.
Autotalli:
Golf8 2021 "GTE Style" 1.5 eTSI
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

MarkoL

Polttoaine jäähdyttää suuttimia joten sen kuuluukin lämmetä ja siksi jäähdytys on tarpeen.
Skoda Octavia RS -11
Skoda Octavia RS -01

bowtie81

kuorma-autoissa tankki on usein tällaisella märällä talvikelilläkin ihan lämmin ja kuiva, vaikka ainetta mitä lämmittää on paljon. Siksi jatkuvasti liikkuvat kuorkit voivat ajaa vaikka kesälaadulla ympäri vuoden (raskaankaluston mittareilla tarjolla koko vuoden kesälaatua). Eli kyllä se jäähdytys on tärkeää, PA järjestelmään kuuluu paluuvirtaus jo riittävän ja tasaisen ruiskutuspaineen takia ja kyllähän se lämpiää.

vwp

Silloin kun puhdistin suuttimet diesel purgella ja käytin vartin autoa pelkästään sillä, niin jo tyhjäkäynnillä huomasi että tavara höyrysi purkissa ja letkut olivat ihan oikeasti lämpimät. Ei olisi tehnyt mieli kovin kauaa pidellä kädellä letkuja, varsinkaan jos kierroksia olisi ollut enemmänkin
Passat B7 Variant 2.0 TDI R-Line

jni

Polttoaineen jäähdyttäminen pumppusuutinkoneissa on tarpeellista. Lauhduttaminen ei.
Ajossa: Skoda Enyaq 80 125 Edition iV
Ex M-B E 250 T 4Matic Elegance
Ex Suzuki Swift 1.2 VVT GL 5D
Ex Volvo XC60 2.4D AWD Geartronic Momentum
Ex Mitsubishi Outlander 2.2 DI-D EXE
Ex VAG:t:
2 x Skoda Kodiaq
4 x Skoda Superb
4 x Skoda Octavia
1 x Skoda Felicia
1 x Seat Ibiza

Ajoniekat Savosta kaahaa. Katso vastakeinoja.

qwe

Lainaus käyttäjältä: jni - 06.03.15 - klo:08:52
Polttoaineen jäähdyttäminen pumppusuutinkoneissa on tarpeellista. Lauhduttaminen ei.

Mutta jos höyryä muodostuu, niin sitten lauhdutetaan. ;)
Golf 4-motion
Tiguan 4-motion ex.
Q5

vwp

Noo, ehkä tämä on vähän erityylinen tilanne kuin normaaliajossa :p
http://1drv.ms/1NoBmls
Passat B7 Variant 2.0 TDI R-Line

jAuuso

Kiitokset vastauksista. Täytyy nyt vain uskoa että jäähdyttäminen on tarpeellista ja repiä vanhapultti pois ja uutta tilalle. Eipä ole koskaan ajon jälkeen tullut polttoainelinjoja/jäähdytintä tunnusteltua kuinka lämpenevät.

Ja tosiaan jos puhutaan asioista niiden oikeilla nimillä niin harvemmin polttoaine on linjoissa höyrynä joten jätetään ne lauhduttimet muualle :D

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy