Uuden Octavia III viat/murheet.

Aloittaja Ocufemma, 13.06.13 - klo:19:07

« edellinen - seuraava »

fender

Lainaus käyttäjältä: b1mpo - 15.06.18 - klo:15:39
Itsellä paljastui tänään ujellus kutosvaihteesta ja alustamikrofonilla vitosvaihteestakin kuulemma. Veikkasivat laakeria. Itse olen useaan kertaan juossut vaivan takia merkkiliikkeessä, mutta ovat niin kuuroja, että hävettää heidän puolestaan. Nyt vihdoin saadaan työn alle jossain kohtaa. Eli veto päällä 90km/h kuuluu selvimmin kutosvaihteella ujellus. Viitosvaihteen ujellusta en ole itse kuullut.

Nyt on ~45tkm ajettu ja laatikko ollut jo kerran levällään kutosen synkron ja rattaan takia. Paras olisi, jos tulisi uusi laatikko tilalle, niin pääsisi vanha tutkimuksiin. Kutonen meni siis rusahtaen päälle rullauksen jälkeen. Mekaanikko meinasi, ettei auto saa vapaalla rullata, mutta maahantuoja ja minä oltiin eri mieltä. Muut vaihteet meni päälle rusahtamatta vastaavissa tilanteissa. Minusta kertoo vain asentajan ymmärtämättömyydestä tuollainen. Ei ihme, ettei aikaisemmin ujellustakaan kuultu.

Autolla ei ole vedetty kuin kerran tyhjää kärryä, eikä ole ajettu vaihdeopastimen mukaan vedättämällä.

Muuten hyvä auto(käyttökulut vs tilat/mukavuus), kun vielä sinkkikuplat maahantuoja myöntäisi. Välillä tulee vilkuiltua toista tilalle, kun kypsyttää maahantuoja/huolto.

Samaa mieltä, että Octaviassa on hyvää juuri käyttökulut/tilat/mukavuus, mutta itse kanssa hieman kyllästynyt näihin erinäisiin ongelmiin (joiden kanssa tosin voi mennä pitkäänkin ennen kuin tulee jokin totaalinen hajoaminen, josta seuraa iso lasku), vaikka mitään isompaa ei vielä ole tullutkaan vastaan. Toki tuo laatikon kestävyys arveluttaa kovasti. Ei ole tullut itselläkään ajettua isoilla vaihteilla pienissä nopeuksissa, en tosin edellisestä omistajasta tiedä. Eikä näillä kilometreillä pitäisi laatikosta kuulua mitään ylimääräistä vielä.

Hidalgo

Lainaus käyttäjältä: fender - 15.06.18 - klo:16:47
Samaa mieltä, että Octaviassa on hyvää juuri käyttökulut/tilat/mukavuus, mutta itse kanssa hieman kyllästynyt näihin erinäisiin ongelmiin (joiden kanssa tosin voi mennä pitkäänkin ennen kuin tulee jokin totaalinen hajoaminen, josta seuraa iso lasku), vaikka mitään isompaa ei vielä ole tullutkaan vastaan. Toki tuo laatikon kestävyys arveluttaa kovasti. Ei ole tullut itselläkään ajettua isoilla vaihteilla pienissä nopeuksissa, en tosin edellisestä omistajasta tiedä. Eikä näillä kilometreillä pitäisi laatikosta kuulua mitään ylimääräistä vielä.
Taitaa olla manuaalin ongelma, kun ei DSG:llä ole ollut mitään vikaa.

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: b1mpo - 15.06.18 - klo:15:39
Autolla ei ole vedetty kuin kerran tyhjää kärryä, eikä ole ajettu vaihdeopastimen mukaan vedättämällä.

Muuten hyvä auto(käyttökulut vs tilat/mukavuus), kun vielä sinkkikuplat maahantuoja myöntäisi. Välillä tulee vilkuiltua toista tilalle, kun kypsyttää maahantuoja/huolto.

Helkama-autolla ei myönnetä mitään ja asiakaskin haukutaan, vaikka olisi oikeassa. Ota suoraan yhteyttä toimitusjohtajaan, niin asia voi ruveta etenemään.

En ole ikinä nähnyt noin hankalaa konsernia saada, joku kiinni edes neljässä kuukaudessa!

Lainaus käyttäjältä: fender - 15.06.18 - klo:16:47
itse kanssa hieman kyllästynyt näihin erinäisiin ongelmiin (joiden kanssa tosin voi mennä pitkäänkin ennen kuin tulee jokin totaalinen hajoaminen, josta seuraa iso lasku), vaikka mitään isompaa ei vielä ole tullutkaan vastaan. Toki tuo laatikon kestävyys arveluttaa kovasti. Ei ole tullut itselläkään ajettua isoilla vaihteilla pienissä nopeuksissa, en tosin edellisestä omistajasta tiedä. Eikä näillä kilometreillä pitäisi laatikosta kuulua mitään ylimääräistä vielä.

Ei ne ole ongelmia. Ne on ominaisuuksia  ;D.
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

ropellihattu

Oman ajattelin hukata kesäloman aikana. Alkaa vituttamaan koko peltiloota siinämäärin paljon.

Kaikenmaailman varustetta on, oikeastaan mikään ei toimi moitteetta.

- ACC toimii muuten oikeastaan hyvin, mutta talvella usein jäässä sekä satunnaisesti tekee jarrutuksia ohitettaessa autoa. Ensin mainittu ongelma olisi voitu suunnittelijoiden toimesta korjata suunnittelemalla se oikein, mutta ei ole kiinnostanut
- Valoassari käyttökelvoton, ei softakorjauista tiedossa, tuskin edes voi korjata pelkällä ohjelmistopäivityksellä
- Ajovalot erittäin keskinkertaiset
- Boleron Carplay sekoilee / yhdistämisongelmia melkein jatkuvasti
- Handsfreen äänenlaatu surkea, koodattu mikrofonin herkkyyttä +10db jolloin ääni sentään kuuluu vastapuolelle, mutta niin kuuluu ajomelukin
- Sähköluukku pykii
- Ilmastoinnissa todennäköisesti feelua
- Mutteriohjaus talvella
- Ajomelun takia olen pohtinut, että mitäs jos laittais sellaset ilmailukuulokkeet jokaiselle istuinpaikalle... :D
- Vaimon 2015 Rapid 1.2TSI käy nätimmin, oma on kuin joku 90-luvun halvemman pään auto. Nykydieselitkin ovat käyntiääneltään hiljaisempia.
- Moottori nykii kiihdytyksissä, etenkin kylmänä

Noh, tähän kaikkeen on lääke, laita kaksi kertaa enemmän oravannahkoja tiskiin niin saat auton jossa kaikki em. vitutuksenaiheet on pois. :P

Skoda. Simply disappointing.
Edelliset: Golf Variant VI 1,6TDI -11 / Golf Variant V 1,9TDI -09 / Golf Variant IV 1,9TDI -04 / Opel Astra 1,6 -00 / Audi 80 1,8e -83 / BMW E21 1,5 -80

passo_s

Passat B8, 1.6 TDi dsg on ollut ongelmaton, 40 tkm matkalla. Luulisi että nuo ACC ja muut tilpehöörit joita B8 Passatissa on olisivat samoja kuin saman ikäluokan Octaviassa? ACC menee mulla talvella pois päältä kun sensorissa on lunta, ei se muuten sekoile. Haamujarrutuksen olen saanut aikaiseksi kerran, ajoin julmettuun loivaan monttuun satasen vauhdilla. Passatissa on huippu hyvä handsfree, IPhone carplayn kautta toimii jouheasti.

seatts

Lainaus käyttäjältä: ropellihattu - 16.06.18 - klo:08:53
Oman ajattelin hukata kesäloman aikana. Alkaa vituttamaan koko peltiloota siinämäärin paljon.

Kaikenmaailman varustetta on, oikeastaan mikään ei toimi moitteetta.

- ACC toimii muuten oikeastaan hyvin, mutta talvella usein jäässä sekä satunnaisesti tekee jarrutuksia ohitettaessa autoa. Ensin mainittu ongelma olisi voitu suunnittelijoiden toimesta korjata suunnittelemalla se oikein, mutta ei ole kiinnostanut
- Valoassari käyttökelvoton, ei softakorjauista tiedossa, tuskin edes voi korjata pelkällä ohjelmistopäivityksellä
- Ajovalot erittäin keskinkertaiset
- Boleron Carplay sekoilee / yhdistämisongelmia melkein jatkuvasti
- Handsfreen äänenlaatu surkea, koodattu mikrofonin herkkyyttä +10db jolloin ääni sentään kuuluu vastapuolelle, mutta niin kuuluu ajomelukin
- Sähköluukku pykii
- Ilmastoinnissa todennäköisesti feelua
- Mutteriohjaus talvella
- Ajomelun takia olen pohtinut, että mitäs jos laittais sellaset ilmailukuulokkeet jokaiselle istuinpaikalle... :D
- Vaimon 2015 Rapid 1.2TSI käy nätimmin, oma on kuin joku 90-luvun halvemman pään auto. Nykydieselitkin ovat käyntiääneltään hiljaisempia.
- Moottori nykii kiihdytyksissä, etenkin kylmänä

Noh, tähän kaikkeen on lääke, laita kaksi kertaa enemmän oravannahkoja tiskiin niin saat auton jossa kaikki em. vitutuksenaiheet on pois. :P

Skoda. Simply disappointing.

On kyllä pakko ihmetellä tätä.
Mulla taas ei ole kuin positiivista sanottavaa vastaavasta Ocusta.  :o
Korrek pro käsittelyt

VW Passat variant 2.0 tdi 4motion -21
Peugeot E-2008 -23

b1mpo

Kääntyy täälläkin positiivisen puolelle, varsinkin kun käy toisia kokeilemassa. Valot, bt hf ja acc pelaa loistavasti. Ei mutteriohjausta, eikä pahoin meteliäkään. Huonot tiet suurin metelin aiheuttaja, mutta siihen ei auta renkaiden vaihtokaan. Tankatessa hymyilyttää ja pieni eristys(takaluukun seutu, ovet, kardaanitunneli takaa, ja kattopaneeli) vaikuttaa positiivisesti ajokokemukseen ja musiikin kuunteluun.
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

fender

Ei ole missään nimessä huono auto. Hakkaa mennen tullen monta kalliimpaa autoa, joita olen kokeillut. Jos siis ajattelee asiaa puhtaasti järjellä. Mutta jos laatikko ulisee jo muutaman vuoden ikäisessä autossa, niin kyllä se päällimmäinen tunne on pettymys. Ei voi mitään. Pitää ruveta selvittelemään asiaa tarkemmin.

samileim

2017 mallisella 1.6 TDI Oculla päästellään, mukava auto ajella. 30 tkm huollossa uusiksi meni jakopäänhihna+kiristin. Piti kylmänä vikisevää/sirittävää ääntä, kuulemma hihnassa/kiristimessä jotain valmistusvikaa.... Täysin takuun piikkiin tuo homma.
Aiemmin vaihdettu yksi lasinnostimen kytkin kun ei enää sulkenut lasia.
Skoda Octavia 1.6 TDI Greenline 2017

Petunet

Lainaus käyttäjältä: ropellihattu - 16.06.18 - klo:08:53
Oman ajattelin hukata kesäloman aikana. Alkaa vituttamaan koko peltiloota siinämäärin paljon.
Kaikenmaailman varustetta on, oikeastaan mikään ei toimi moitteetta...

Omani toimii hyvin:

- ACC on lakannut toimimasta tasan yhden kerran 40 000km matkalla, lumimyrskyssä.
- Kaukovaloavustin toimii hyvin mutta minulla onkin kaistavahti ja sen myötä parempi kamera.
- Lähivalot ok, kaukovalot välttävät. Lisäkaukovaloilla tuokin korjattavissa.
- Ei ongelmia soittimen kanssa. Nykyään tosin Alpine käytössä parempien liitäntöjen takia.
- Handsfree toimii hyvin, ei ole tarvinnut muokata asetuksia.
- Sähkökäyttöinen takaluukku on käytössä PALJON, kymmeniä kertoja päivässä. Ei kertaakaan mitään ongelmaa.
- Ilmastointi toimii hyytävän hyvin.
- RS:n progressiivinen ohjaus on mainio.
- Auto on hifikäytössä joten äänieristetty ja hyvin hiljainen.
- Diesel toimii hyvin, on hiljainen ja nykyään myös ripeä.

En tiedä oliko tämä sitten paljonkin kalliimpi auto...
Tesla Model 3 Performance
Volkswagen e-up!
Ford Fiesta 1.0

passo_s

Onko RS octavia kovin äänekäs?

Hidalgo

Lainaus käyttäjältä: passo_s - 17.06.18 - klo:11:49
Onko RS octavia kovin äänekäs?
Samat eristykset niissä kaikissa on, riippumatta varustelutasosta.

ropellihattu

Mainittakoon sen verran, että olen krooninen valittaja ja minulla on aina kaikki huonosti, joten voi johtua pettymys ihan siitäkin... :D 8)
Edelliset: Golf Variant VI 1,6TDI -11 / Golf Variant V 1,9TDI -09 / Golf Variant IV 1,9TDI -04 / Opel Astra 1,6 -00 / Audi 80 1,8e -83 / BMW E21 1,5 -80

JJambs

Lainaus käyttäjältä: passo_s - 17.06.18 - klo:11:49
Onko RS octavia kovin äänekäs?
Minun autohistoria on allekirjoituksessa. Kaikissa paitsi neloskorin Golfissa ollut sama rengastus: 225/40/18 ja RS Combi on näistä kaikista ollut tähän mennessä hiljaisin.
Ajossa:
Seat Leon ST 1.5 TGI Style Business Class 2019

Entiset:
BMW 530e Charged Edition M Sport 2019
Skoda Octavia Combi 2.0 TSI RS DSG 2018
Seat Leon 1.0 TSI Style 2017
Volvo S60 2.4 170hv Momentum, 2006
Seat Leon 1.4 TSI 140 Style 2014
Volvo S60 2.5T Kinetic 2005
Mazda 6 HB, 2.0i 2006
VW Golf IV 1.6 2003

Petunet

Lainaus käyttäjältä: Hidalgo - 17.06.18 - klo:12:10
Samat eristykset niissä kaikissa on, riippumatta varustelutasosta.

Yhden myös äänieristyksiä tekevän yrityksen mukaan tuo ei pidä paikkaansa.
Esim. Superb L&K oli hyvin erilailla äänieristetty kuin Ambition.
Tesla Model 3 Performance
Volkswagen e-up!
Ford Fiesta 1.0

jaakko

Lainaus käyttäjältä: b1mpo - 15.06.18 - klo:15:39
Itsellä paljastui tänään ujellus kutosvaihteesta ja alustamikrofonilla vitosvaihteestakin kuulemma. Veikkasivat laakeria. Itse olen useaan kertaan juossut vaivan takia merkkiliikkeessä, mutta ovat niin kuuroja, että hävettää heidän puolestaan. Nyt vihdoin saadaan työn alle jossain kohtaa. Eli veto päällä 90km/h kuuluu selvimmin kutosvaihteella ujellus. Viitosvaihteen ujellusta en ole itse kuullut.

Nyt on ~45tkm ajettu ja laatikko ollut jo kerran levällään kutosen synkron ja rattaan takia. Paras olisi, jos tulisi uusi laatikko tilalle, niin pääsisi vanha tutkimuksiin. Kutonen meni siis rusahtaen päälle rullauksen jälkeen. Mekaanikko meinasi, ettei auto saa vapaalla rullata, mutta maahantuoja ja minä oltiin eri mieltä. Muut vaihteet meni päälle rusahtamatta vastaavissa tilanteissa. Minusta kertoo vain asentajan ymmärtämättömyydestä tuollainen. Ei ihme, ettei aikaisemmin ujellustakaan kuultu.

Autolla ei ole vedetty kuin kerran tyhjää kärryä, eikä ole ajettu vaihdeopastimen mukaan vedättämällä.

Muuten hyvä auto(käyttökulut vs tilat/mukavuus), kun vielä sinkkikuplat maahantuoja myöntäisi. Välillä tulee vilkuiltua toista tilalle, kun kypsyttää maahantuoja/huolto.

Omassa autossa kolmisen vuotta sitten ujellus/rohina/tms muistaakseni ajonopeudella 60-100 km/h, voimakkaimmillaan 80-90 km/h. Merkkiliikkeessä epäiltiin ensin epätasaisesti kuluneita renkaita, mutta ääni ei poistunut renkaiden uusinnalla. Huolto kuunteli autoa tarkemmin ja ilmeisesti tallensi ääntä ja lähetti tehtaalle. Lopputuloksena autoon tuli takuuna uusi vaihdelaatikko ja häiriöäänet häipyi sen tien. Ikää oli tuolloin 1 ½ v ja mittarissa noin 40 tkm.
Nyt: Skoda Karoq 1.0 tsi -23
Ex: Skoda Octavia Combi 1.2 tsi -14
Skoda Octavia 1.9 tdi -01
Seat Toledo 1.9 D -96
useita muita
Skoda 120 LS -81

ropellihattu

Lainaus käyttäjältä: b1mpo - 15.06.18 - klo:15:39
Mekaanikko meinasi, ettei auto saa vapaalla rullata, mutta maahantuoja ja minä oltiin eri mieltä.

Tämä... :D

Jo se, että autossa on vika, vituttaa. Sitten pitää vielä taistella idioottiviidakon läpi jotta saa asialle jotain tehtyä.
Edelliset: Golf Variant VI 1,6TDI -11 / Golf Variant V 1,9TDI -09 / Golf Variant IV 1,9TDI -04 / Opel Astra 1,6 -00 / Audi 80 1,8e -83 / BMW E21 1,5 -80

MHA050

Moro, Octavia 2013. Moottorivalo syttyi ja moottorin lämmöt tippui nolliin ja öljyn lämmöt näytti viivaa. Vcds ilmoitti cooling bypass calve open circuit. Korjaamo vaihtoi jäähdytysnesteen lämpötila anturin ja bypass venttiilin. Tämän jälkeen lukulaite alkoi herjaamaan paisuntasäiliön sensoria...  :-\
Ja lykkäs koodin P2556. Onko kenelläkään ollut vastaavaa vikaa vai pitääkö vaihtaa vaan palikka kerralla että saa lopulta sen viallisen osan löydettyä? Kiitos vastauksista etukäteen  :)

hanuri

vika/bugi/vaiko osaamattomuutta?

RS:n ajomoodin valinta, lähden ajamaan ja valitsen esim. eco moodin. Toimii normaalisti ja esim. vaihtaa vapaalle rullauksessa ja mittariston näytöllä vaihteen numeron yhteydessä kirjain E. Sammutan auton, laitan käyntiin ja edelleen eco moodi näkyy radion näytöllä, mutta eipä olekkaan enää eco-moodi päällä. Mittaristossa vaihde näkyy D- kirjaimen kanssa. Ajomoodin eco valinta palauttaa toiminnan ecolle.

Onkos muilla tullut vastaavaa vastaan? Vikakoodeja ei ole ja marmorillakaan eivät osanneet auttaa. Lupasivat palata asiaan kunhan kyseleevät lisää. Ei ole kolmeen viikkoon kuulunut mitään...



Jahas. Otin manuaalin käteen ja kyseessä taitaa olla bugi...

Virran sammuttamisen ja päällekytkennän jälkeen käytössä on Normal-ajotapa.
Jos haluat muuttaa käyttöasetusta, valitse uudelleen kyseinen ajotapa.


tet

^ Oma Atecani on viime vuoden keväältä, siinä vaihteisto pysyy E-moodissa ja näin ollen rullaa myös sammutuksen ja uuden startin jälkeen. Sen sijaan uudemmissa ei enää pysy, vaan startin jälkeen on D-kirjain taulussa eikä rullaa. Atecan kohdalla ilmeisesti mallivuoden vaihtuessa 2017->2018 tämä muutos tapahtui. Kyse on lienee ihan tarkoituksellisesta muutoksesta, koska ainakin Atecan manuaalissa on tuon ajomoodivalinnan selostus samassa kohtaa muuttunut vastaamaan uutta toimintaa. Onko moisessa muutoksessa sitten mitään järkeä, se onkin toinen juttu. :P

Lainaus käyttäjältä: hanuri - 19.06.18 - klo:15:46
Virran sammuttamisen ja päällekytkennän jälkeen käytössä on Normal-ajotapa.
Jos haluat muuttaa käyttöasetusta, valitse uudelleen kyseinen ajotapa.

Tämähän minusta viittaa ihan samaan: vaikka jätät Ecolle niin sammutuksen jälkeen on Normal. Jos haluat Econ niin moodivalintaa ränkläämällä onnistuu...
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

hanuri

Lainaus käyttäjältä: tet - 19.06.18 - klo:15:53
^ Oma Atecani on viime vuoden keväältä, siinä vaihteisto pysyy E-moodissa ja näin ollen rullaa myös sammutuksen ja uuden startin jälkeen. Sen sijaan uudemmissa ei enää pysy, vaan startin jälkeen on D-kirjain taulussa eikä rullaa. Atecan kohdalla ilmeisesti mallivuoden vaihtuessa 2017->2018 tämä muutos tapahtui. Kyse on lienee ihan tarkoituksellisesta muutoksesta, koska ainakin Atecan manuaalissa on tuon ajomoodivalinnan selostus samassa kohtaa muuttunut vastaamaan uutta toimintaa. Onko moisessa muutoksessa sitten mitään järkeä, se onkin toinen juttu. :P

Tämähän minusta viittaa ihan samaan: vaikka jätät Ecolle niin sammutuksen jälkeen on Normal. Jos haluat Econ niin moodivalintaa ränkläämällä onnistuu...

Sillä erolla, kuten kirjoitin, että minulla auton sammuttamisen ja uudelleen käynnistämisen jälkeen radion näytöllä vasemmassa yläkulmassa näkyy ajomoodina eco, vaikka se ei sitä todellisuudessa ole! Pitäisi siis olla normal, kuten yllä kirjoitit...

iltavilli

Lainaus käyttäjältä: fender - 15.06.18 - klo:12:54
Itse miettinyt, että mistä voisi johtua kun 6-vaihteella kuuluu pieni viheltävä ääni 80-90 km/h välissä. Loppuu heti kun löysää kaasupolkimen. Ja moottorijarrutuksen aikana kuuluu sellaista rohinaa/lievä ujeltava ääni (ääni muuttuu nopeuden hidastuessa) ja joka loppuu kun painaa kaasua tai kytkintä. Onko tietoa ovatko ominaisuuksia vai jotain voimansiirrosta tai turbosta peräisin olevia mahdollisia vikoja?

Kyseessä on 2014 vuoden 1.2 TSI manuaalivaihteistolla ja mittarissa on 75 000 km.

Kuinka äänekkäästä vihellyksestä on kyse? Minulla on uudesta asti pitänyt nelonen ja vähän kolmonenkin hentoa vihellystä. Kilsoja ei nytkään ole kuin 9000. Mietin pitäisikö tuosta käydä sanomassa, intoa ei nyt hirveästi olisi huollon kanssa asiointiin.

jni

Lainaus käyttäjältä: hanuri - 19.06.18 - klo:17:28
Sillä erolla, kuten kirjoitin, että minulla auton sammuttamisen ja uudelleen käynnistämisen jälkeen radion näytöllä vasemmassa yläkulmassa näkyy ajomoodina eco, vaikka se ei sitä todellisuudessa ole! Pitäisi siis olla normal, kuten yllä kirjoitit...

Ei siinä mitään vikaa ole. Ajomoodi on edelleen ECO. Vain vaihde on D:llä. Se johtuu siitä, että auton käynnistäessä pitää olka se vaihteiston asento päällä, jolla virallinen päästömittaus on tehty. Näin ne nykyään toimii kaikissa Skodissa.
Ajossa: Skoda Enyaq 80 125 Edition iV
Ex M-B E 250 T 4Matic Elegance
Ex Suzuki Swift 1.2 VVT GL 5D
Ex Volvo XC60 2.4D AWD Geartronic Momentum
Ex Mitsubishi Outlander 2.2 DI-D EXE
Ex VAG:t:
2 x Skoda Kodiaq
4 x Skoda Superb
4 x Skoda Octavia
1 x Skoda Felicia
1 x Seat Ibiza

Ajoniekat Savosta kaahaa. Katso vastakeinoja.

hanuri

Lainaus käyttäjältä: jni - 19.06.18 - klo:18:43
Ei siinä mitään vikaa ole. Ajomoodi on edelleen ECO. Vain vaihde on D:llä. Se johtuu siitä, että auton käynnistäessä pitää olka se vaihteiston asento päällä, jolla virallinen päästömittaus on tehty. Näin ne nykyään toimii kaikissa Skodissa.

Ei taida olla ECO, koska auto ei esim. rullaa vapaalla ollenkaan, niinkuin se tekee ECO moodi näppäintä uudestaan painamalla. Sama sportilla, ei vedätä samalla vaihteella korkeammille kierroksille, ennenkuin vaihtaa isompaa sisään ja tämäkin siis korjaantuu nappia uudestaan painamalla.

edit. Pitää kattoo onko ton vaikutus nyt vaihdelaatikon juttuja vai vaikuttaako muihinkin "säätöihin"

jni

Siis AJOTILA on ECO. Se vaikuttaa muuhunkin kuin vaihteistoon sikäli mikäli niitä ominaisuuksia autosta löytyy (ACC, säädettävä iskunvaimennus, ilmastointi, ohjaus).
Ajossa: Skoda Enyaq 80 125 Edition iV
Ex M-B E 250 T 4Matic Elegance
Ex Suzuki Swift 1.2 VVT GL 5D
Ex Volvo XC60 2.4D AWD Geartronic Momentum
Ex Mitsubishi Outlander 2.2 DI-D EXE
Ex VAG:t:
2 x Skoda Kodiaq
4 x Skoda Superb
4 x Skoda Octavia
1 x Skoda Felicia
1 x Seat Ibiza

Ajoniekat Savosta kaahaa. Katso vastakeinoja.

hanuri

#4975
Lainaus käyttäjältä: jni - 19.06.18 - klo:19:50
Siis AJOTILA on ECO. Se vaikuttaa muuhunkin kuin vaihteistoon sikäli mikäli niitä ominaisuuksia autosta löytyy (ACC, säädettävä iskunvaimennus, ilmastointi, ohjaus).

Mjo olet varmastikkin oikeassa. Taisi mennä tila ja tapa minulta sekaisin.
.
edit. Eli selvennyksenä itselle ja muillekkin, ajotila vaikuttaa vaihdelaatikkoon ja ajotapa on koko setuppi, joka valitaan sillä mode näppäimellä? Menikö oikein?

jni

Lainaus käyttäjältä: hanuri - 19.06.18 - klo:20:13
Mjo olet varmastikkin oikeassa. Taisi mennä tila ja tapa minulta sekaisin.
.
edit. Eli selvennyksenä itselle ja muillekkin, ajotila vaikuttaa vaihdelaatikkoon ja ajotapa on koko setuppi, joka valitaan sillä mode näppäimellä? Menikö oikein?

Meni
Ajossa: Skoda Enyaq 80 125 Edition iV
Ex M-B E 250 T 4Matic Elegance
Ex Suzuki Swift 1.2 VVT GL 5D
Ex Volvo XC60 2.4D AWD Geartronic Momentum
Ex Mitsubishi Outlander 2.2 DI-D EXE
Ex VAG:t:
2 x Skoda Kodiaq
4 x Skoda Superb
4 x Skoda Octavia
1 x Skoda Felicia
1 x Seat Ibiza

Ajoniekat Savosta kaahaa. Katso vastakeinoja.

Petunet

Lainaus käyttäjältä: hanuri - 19.06.18 - klo:19:39
Ei taida olla ECO, koska auto ei esim. rullaa vapaalla ollenkaan, niinkuin se tekee ECO moodi näppäintä uudestaan painamalla.

Oletko kokeillut käynnistyksen jälkeen käyttää vaihdevalitsinta kokonaan takana jousikuormitteisen valinnan alueella?
Sehän vaihtaa vaihdelaatikon moodia Normal ja valitun ajomoodin välillä, itselläni Normal <-> Sport.

Tesla Model 3 Performance
Volkswagen e-up!
Ford Fiesta 1.0

pomo

Lainaus käyttäjältä: ropellihattu - 17.06.18 - klo:12:47
Mainittakoon sen verran, että olen krooninen valittaja ja minulla on aina kaikki huonosti, joten voi johtua pettymys ihan siitäkin... :D 8)

Silloin ei taida edes se oravannahkojen lisääminen auttaa asiaa ;D

hanuri

Lainaus käyttäjältä: Petunet - 19.06.18 - klo:21:39
Oletko kokeillut käynnistyksen jälkeen käyttää vaihdevalitsinta kokonaan takana jousikuormitteisen valinnan alueella?
Sehän vaihtaa vaihdelaatikon moodia Normal ja valitun ajomoodin välillä, itselläni Normal <-> Sport.

Kyllä se sportille muuttaa vaihteiston, olipa mikä tahansa ajomoodi valittuna.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy