Vajaan vuoden ikäinen 1.2 TSI ei käynnisty

Aloittaja restroom, 01.02.13 - klo:13:39

« edellinen - seuraava »

restroom

Alle 10 000 ajettu 1.2 TSI Roomsterimme ei suostu tänään käynnistymään.
Se on seissyt yön yli ulkona ja sitä lämmitettiin ennen käynnistysyritystä lohkolämmittimellä.
Kone käynnistyy pariksi sekunniksi ja sammuu sitten. Jos yrittää heti perään uutta käynnistystä se ei käynnisty ollenkaan.
Kaasun antaminen ennen tai jälkeen käynnistämistä ei auta.
Mikä voisi olla vikana?


restroom


eGetin

Annappa jäähtyä ja yritä sitten uudelleen. Todnäk. anturit ovat lämmenneet mutta moottori itsessään ei -> säätöarvot menee poskelleen ja moottori ei käy.

K1mble


xmasa

Jos ei ongelmat korjaannu, niin soitat liikkumisturvaan ja he hakevat auton pajalle. Tosin olisi vielä parempi, jos sen auton saisi vaikka 200m päähän parkkipaikasta, koska muuten eivät toimita sijaisautoa. Vai onko tuohon tullut muutoksia?
Nyk: Avensis -18
Ex: BMW F31 320iA xDrive -13
Ex: Toyota Auris -14
Ex: VeeWee Golf TSI -09

restroom

Tunnin mittainen jäähdyttely ja avaimien vaihto ei tuottanut tulosta.
Täytyy vielä yrittää uudelleen kun kone on varmasti jäähtynyt.


restroom

Ei käynnistynyt kylmänäkään ja nyt vasta huomasin, ettei mittaristoon syty valoja käynnistäessä. muut valot (esim airbag) syttyvät kyllä. Täytynee siis soittaa Ajoturvaan...

Routa

Tutulla kävi 1.4TSI:n kanssa juuri noin. Diagnoosina hypännyt jako, joten moottorinohjaus ei antanut yrittääkään moottoria käyntiin.
Entinen VAG-kuljettaja.

wolf6

Meillä kävi samanlailla 1.4 TSI Golffilla. Käynnistyi ensin ja sammui sitten eikä sen jälkeen lähtenyt enää käyntiin.

Vika oli siinä että pakoputken viimeisessä äänenvaimentajassa oli vesi jäätynyt ja tukkinut putken.
Sen kun kuumailmapuhaltimella sulatti taas lähti käyntiin.
A3 Premium

restroom

Auto lähti kohti korjaamoa. Maanantaina vika toivottavasti selviää. Kiitokset kaikille vastanneille avusta.

restroom

Korjaamon diagnoosi oli rikkinäinen mittaristo. Ajonesto sijaitsee kuulemma mittaristossa, joten se esti koneen käynnistymisen.

restroom

Tänään auto teki taas saman tempun.
Lohko- ja sisälämppärillä lämmittämisen jälkeen käynnistettäessä auton mittaristo oli pimeä ja auto sammui välittömästi käynnistymisen jälkeen. Monen yrityksen jälkeen noin tuntia myöhemmin mittariston valot syttyivät ja auto käynnistyi.
Osaako joku kertoa mikä tuossa lohko- tai sisälämppärissä (alkuperäisvaruste) voi mittariston ja käynnistykseneston sekoittaa?
Viimeksi koko mittaristo jouduttiin uusimaan.

Kiukas

#13
Leoni teki tänään saman tempun. Ei lähtenyt käyntiin, mittaristossa ei valoja ja mittarin takaa ihmeellistä rohinaa. Pari tuntia jäähdyttelyä ja kerrasta käyntiin. Auto oli tolpassa ja sisätilanlämppäri oli myös puhaltamassa.

Viimeviikolla ajotietokoneen näyttöön ilmestyi ylimääräinen lumihiutale, joten mittarivika kuulostaa mahdolliselta.
-16 Skoda Octavia Combi 1.8TSI 4x4
-09 Seat Exeo ST TSI sport
-06 Seat Leon TFSI

lemmentalja

#14
Lainaus käyttäjältä: restroom - 07.01.15 - klo:19:42
Tänään auto teki taas saman tempun.
Lohko- ja sisälämppärillä lämmittämisen jälkeen käynnistettäessä auton mittaristo oli pimeä ja auto sammui välittömästi käynnistymisen jälkeen. Monen yrityksen jälkeen noin tuntia myöhemmin mittariston valot syttyivät ja auto käynnistyi.
Osaako joku kertoa mikä tuossa lohko- tai sisälämppärissä (alkuperäisvaruste) voi mittariston ja käynnistykseneston sekoittaa?
Viimeksi koko mittaristo jouduttiin uusimaan.

Ei mikään. Auton ja lohkon sähköt eivät kohtaa missään vaiheessa, poislukien elementtikaapelin maadoitus, joka löytyy konehuoneesta. Jos mittaristossa jokin kosketushäiriö, niin sisätilapuhaltimen lämmin-ilma voi laajentaa jotain mikä sitten vetää oikariin. Öljypohjan säteilylämmitin ei mootoria/jäähdytinnestettä niin paljoa lämmitä, että antaisi antureille väärää tietoa. Mitä tuota turhaan arpomaan. Jos autossa on takuu, niin ajat tai hinautat auton huoltoon ja haet ehjänä pois...ajoturvasta saat vielä sijaisauton tilalle.   ;)
VAG: Passat 3B, Passat 3Bg 1.8T, Golf IV, Jetta V Fsi, Octavia II Mpi, Octavia II Fsi, Octavia II Rs Tfsi, Ibiza St Tsi, Fabia II Combi Rs, A3 8P, Leon Fr Tfsi, Leon Tsi, Leon Tsi, Leon Fr Tdi CR, Golf VI Tsi, Golf VI TSI

Länskäri

#15
Lainaus käyttäjältä: Kiukas - 07.01.15 - klo:20:02
Leoni teki tänään saman tempun. Auto oli tolpassa ja sisätilanlämppäri oli myös
Tuo lämppäri synnyttää pienissä aivoissani epäilyksen heikohkosta maadoituksesta jossain kohtaa lämmitysvirtapiiriä. Tämä kun saattaa aiheuttaa indusoituneita vuotovirtoja, jotka voivat nousta jännitteeltään hyvinkin korkeiksi ja siten rikkoa/häiritä auton virtapiirejä.

restroom

Lainaus käyttäjältä: lemmentalja - 08.01.15 - klo:11:12
Ei mikään. Auton ja lohkon sähköt eivät kohtaa missään vaiheessa, poislukien elementtikaapelin maadoitus, joka löytyy konehuoneesta. Jos mittaristossa jokin kosketushäiriö, niin sisätilapuhaltimen lämmin-ilma voi laajentaa jotain mikä sitten vetää oikariin. Öljypohjan säteilylämmitin ei mootoria/jäähdytinnestettä niin paljoa lämmitä, että antaisi antureille väärää tietoa. Mitä tuota turhaan arpomaan. Jos autossa on takuu, niin ajat tai hinautat auton huoltoon ja haet ehjänä pois...ajoturvasta saat vielä sijaisauton tilalle.   ;)

Sepä juuri murheena, että takuu ei enää ole voimassa. Viimeksi mittaristo vaihdettiin takuuseen, mutta vian uusiutuminen viittaisi siihen, että vian aiheuttajaa ei tuon korjauksen yhteydessä poistettu...


JarnoF

Lainaus käyttäjältä: restroom - 08.01.15 - klo:13:11
Sepä juuri murheena, että takuu ei enää ole voimassa. Viimeksi mittaristo vaihdettiin takuuseen, mutta vian uusiutuminen viittaisi siihen, että vian aiheuttajaa ei tuon korjauksen yhteydessä poistettu...

Vajaan vuoden ikäisessä autossa ei ole takuuta? Vai onko moottori vajaan vuoden ikäinen?

edit: Jaa tämä ketju on aloitettu jo 2013. Itsekin kommentoinut! :D

lemmentalja

Sitten vaan vikakoodin lukuu ja katsot, että onko kyseesä edes sama vika/aiheuttaja.
VAG: Passat 3B, Passat 3Bg 1.8T, Golf IV, Jetta V Fsi, Octavia II Mpi, Octavia II Fsi, Octavia II Rs Tfsi, Ibiza St Tsi, Fabia II Combi Rs, A3 8P, Leon Fr Tfsi, Leon Tsi, Leon Tsi, Leon Fr Tdi CR, Golf VI Tsi, Golf VI TSI

JPN_V70D3OR

Lainaus käyttäjältä: restroom - 08.01.15 - klo:13:11
Sepä juuri murheena, että takuu ei enää ole voimassa. Viimeksi mittaristo vaihdettiin takuuseen, mutta vian uusiutuminen viittaisi siihen, että vian aiheuttajaa ei tuon korjauksen yhteydessä poistettu...
Takuun on vain myyjän antama lappunen, laki tuntee vain tuotevastuun ja siinä ei ole mitään aikarajaa.
Auton mittariston voi olettaa kestävän reilusti yli 2v, joten tuotevastuun perusteella korjauksen oletettavasti pitäisi olla veloitukseton.
Golf VII Multifuel 1.4TSI -14
Volvo V70 D3 OceanRace -12 DriverSupport

restroom

Lainaus käyttäjältä: restroom - 07.01.15 - klo:19:42
Tänään auto teki taas saman tempun.
Lohko- ja sisälämppärillä lämmittämisen jälkeen käynnistettäessä auton mittaristo oli pimeä ja auto sammui välittömästi käynnistymisen jälkeen. Monen yrityksen jälkeen noin tuntia myöhemmin mittariston valot syttyivät ja auto käynnistyi.
Osaako joku kertoa mikä tuossa lohko- tai sisälämppärissä (alkuperäisvaruste) voi mittariston ja käynnistykseneston sekoittaa?
Viimeksi koko mittaristo jouduttiin uusimaan.

Huomasin nyt, että myös auton valomuisti oli lakannut toimimasta. Löysin sattumalta sulaketaulusta valokatkaisijan ja kun tuota katkaisijaa käytti pois päältä ja taas päälle valomuisti rupesi taas toimimaan.
Myös auton kello oli seonnut tuon käynnistysongelman yhteydessä.
Jotain outoa sähköjärjestelmässä siis on tapahtunut.


jni

^Vaihda siihen autoon uusi ehjä akku.
Ajossa: Skoda Enyaq 80 125 Edition iV
Ex M-B E 250 T 4Matic Elegance
Ex Suzuki Swift 1.2 VVT GL 5D
Ex Volvo XC60 2.4D AWD Geartronic Momentum
Ex Mitsubishi Outlander 2.2 DI-D EXE
Ex VAG:t:
2 x Skoda Kodiaq
4 x Skoda Superb
4 x Skoda Octavia
1 x Skoda Felicia
1 x Seat Ibiza

Ajoniekat Savosta kaahaa. Katso vastakeinoja.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy