Menu

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit Menu

Viestit - jni

#1771
Täällä mainituista olen itse bongannut hämeenlinnan TAX-1, joka tosin oli siellä asuessani ensi Avensis ja sittemmin Corolla Verso. Kuski sanoi, että aika paljon ovat kolleegat kuulemma tarjonneet, mutta ei ole myynyt.

Samoin Haminassa on usein nähty RS-6.

Parisenkymmentä vuotta sitten Haminassa oli myös eräs punainen Nissan ZX-300, sekä rekisteri että auton malli.

Kaikkein "legendaarisin" on kuitenkin mainitsematta, tosin ei käsittääkseni enää ajossa. Aika monet ovat sen aioinaan ehkä nähneetkin. Kyseessä on Onni Vilkkaan Saab, jossa oli rekisteri ONN-1.
#1772
Lainaus käyttäjältä: anttir - 09.02.11 - klo:15:08
Itse tilasin octavia rs tdi dsg:n joulukuun 7 päivä ja luovutus oli 3,2,2011 eli alle 2kk meni tilauksesta. Varusteita oli reilusti mutta eivät pidentäneet toimitusaikaa.

Johtuisiko siitä, että Octavian "erikoismallit" tehdään vieläkin eri tehtaassa kuin muut? Eli nelivedot, RS:t ja Laurin&Klementit.

Itsellä aikoinaan neliveto tuli myös kahdessa kuukaudessa, vaikka oletus oli 3 kk.
#1773
Octavia II (04-13) / Vs: Octavian valoista
09.02.11 - klo:13:28
Kyllä ne värisee Superbissakin kiharaisella tiellä. On niissä umpioissa aina automaattisen korkeussäädön moottori ja nivelet eli on siellä aina pieni klappi väkisinkin.
#1774
Octavia II (04-13) / Vs: Octavian valoista
08.02.11 - klo:22:36
Lainaus käyttäjältä: Kapa - 08.02.11 - klo:20:59
jni, Onko sulla hyväkin ajokoira?

On, paitsi että se on Beagle. :)
#1775
Octavia II (04-13) / Vs: Octavian valoista
08.02.11 - klo:20:45
Omassa Octavia II:ssa (2,0 FSI 4x4 Elegance) vaihdoin pitkien polttimot "Super White Extra Power" -tyyppisiksi ja niilä ei ollut ongelmaa näkyvyyden kanssa. Kai ne olivat hieman tehokkaammat kuin alkuperäiset ja ainakin saman väriset kuin lähivaloksennit jotka paloivat siis yhdessä pitkien kanssa.

Sitä edellinen autoni oli Superb I 1,8T Comfort, jossa oli vakiot bixenonit apupitkillä (Halogen). Niissä vaihto pitkiltä lyhyelle pimeällä mantiellä muistutti kaikkien valojen sammuttamista - Mielestäni Octavian valot olivat paremmat. Niissä vain näytti, ettei pitkät tuoneet lisää valokantamaa. No onneksi nykySuperbissa on toimiva bixenonsysteemi.
#1776
Omassa Superbissani (elokuu 2008) näyttäisi toimivan niin, että silloin kun on päällä päivävalot (ksenonit tai ilman) niin mittariston valo on himmeämpi. Kun ajovalot syttyvät, niin mittariston ja MAxi Dot -näytön valot selvästi kirkastuvat, koska minulla on säätöpyörä täysillä. Kun päivävalot ovat päällä ei säätö vaikuta.

Superbissa palaa aina mittarivalot, koska numerot ovat sitä mallia, jotka eivät muuten oikein näy. Omassa eivät kyllä loista lian kirkkaasti päivällä. Yöllä joskus, mutta siihen auttaa säätö. Tosin pidän säädön täysillä, koska radion (Bolero) näyttö loistaa silloin liian kirkkaasti. Sitä ei pysty himmentämään samasta säätöpyörästä eikä oikein muutenkaan valikkojen ja asetusten kautta, mikä on huono ominaisuus.
#1777
Superb II (08-15) / Vs: Tyyppivikoja
07.02.11 - klo:15:59
^Käsittääkseni arvauksesi ongelman ytimestä menee oikein. Omat ja kavereiden kokemukset ovat päätyneet siihen, että lämmittimen käyttö (sisätila / eberi) ja LYHYT ajo saa aikaan sen, että lukon mekanismit jäätyvät. Sitten ovet ei joko aukea tai sulkeudu. Eli ovikoteloo ja lukkomekanismiin syntynyt kosteus ei ehdi kuivua.

Aikoinaan Superb I:llä kyseinen ilmiö syntyi myös, kun tammikuussa kelit vaihtelivat vesisateen ja pakkasen välillä pari viikkoa ja ajoa oli vain 2 km aamuin illoin. Sain asettumaan erään toisen Superbin omistajan vinkistä suihkuttaa lukkosulaa kahvan rakosista koneistoon.

Kyseinen ominaisuus on meilläpäin havaittu myös firman Golfeissa.
#1778
No niin siinä kävi, että 8. Skoda itselläni lähti tänään tilaukseen. Kyseessä on Superb Combi Ambition Greenline. Värinä Candy White ja sisusta musta Rubicon. Lisävarusteet:

- Amundsen-navigointilaitteistó 5" värillinen kosketusnäyttö - RNB
- Bluetooth-matkapuhelinvalmius - PT3
- KESSY - avaimeton keskuslukitus ja käynnistys - PK7
- MDI-multimediasovitin (Mobile Device Interface) - UF6
- Moon-kevytmetallivanteet 7Jx16" 205/55R16 - PJ8
- Nahkainen monitoimiohjauspyörä, nelipuolainen (radion ja puhelimen säätimet) - PLC
- Noblesse-viimeistely -koristelistat ovipaneeleissa ja kojelaudassa - 5TK
- Pysäköintiavustin - PPA
- SunSet-tummennetut takasivu- ja takaikkunat (B-pilarista taaksepäin) - 4KF
- Tavaratilan ja matkustamon väliverkko - 3CB

Lisäksi tulee lohkolämmitin+ sisätilalämmitin ja nokialaiset talvirenkaat alkup. aluvanteilla

3 kk on odotettu toimitusaika.
#1779
Terve. Omassa Superb 2,0 TDI DSG:ssä on myös tuo ominaisuus ollut uudesta asti (10/2008). Olen päätynyt siihen, että kyse on aivan tarkoituksellisesta ominaisuudesta. Eli vahingossa rullaa pyöritettäessä ei hypähdä volumet äkisti täysille.
#1780
Skoda / Vs: Miten päädyit Skodaan
05.02.11 - klo:11:13
Terve mieheen (ja naiseen)

Kun nyt on Skodan päivitys jälleen ajankohtainen ja selailin netistä eri hakuja, päädyinkin tälle sivustolle. Totta kai päätin liittyä, koska joku voisi mainita meikäläisen "Skodamieheksi" :).

Eli miksi valitsin Skodan? Ensimmäinen "autoni" oli aikoinaan 80-luvun alussa Morris Marina! Joskus se on valittu maailman kaikkien aikojen huomnoimmaksi autoksi, minkä allekirjoitan täysin. Uskokaa pois, Lada on kertaluokkaa parempi auto kaikilla osa-alueilla.

Marinan jälkeen ajelin Opeleilla (Corsa, Kadett, Ascona), kunnes vuona 1996 totesin, että nyt tämä autoilun kärsimys saa loppua ja ostan uuden auton. Valinnassa oli VW Polo ja Skoda Felicia Combi 1.6, josta koeajojen jälkeen oli helppo valita Skoda. Vähän vielä mietitytti vaihto Skodaan, koska olin silloin ainakin oman tuttavapiirini ensimmäinen eikä kokemuksia ollut juurikaan. Auto kuitenkin vakuutti ja työn jälki oli kunnossa.

Felicia vaihtui sitten juuri ennen vuosituhannen vaihdetta Octavia LX 1,6:een. Se vaihtui kahden vuoden päästä Octavia 1,6 Ambienteen. Siitä sitten loppuvuonna 2003 Octavia 2,0 Dynamic, jossa oli ensi kertaa ilmastointi.

Seuraavaksi oli vuoro Superb 1,8T Comfort loppuvuonna 2005, jolla ajeltiin kaksi vuotta. Sitten tuli tarve nelivedolle ja vuorossa oli Octavia 2,0 FSI 4x4 Elegance.

Ja taas noin kahden vuoden kuluttua tuli auton vaihdon vuoro, kun muutettiin toiselle paikkakunnalle ja KUN VAIMO VÃ,,LTTÃ,,MÃ,,TTÃ,, halusi. Ei sitten muuta, kun ostamaan esittelykäytössä ollut Superb II 2,0 TDI DSG Ambiente.

Nyt on lähdössä (maanantaina) tilaukseen Superb Combi Greenline Ambiente lisävarustettuna. Syynä vaihtoon on farmarin tarve (koira). Lisäksi nykyinen ajomäärä (30 000 km/v) maantieajoa puoltaa Greenlinea, sillä pärjää kyllä.

Laitetaan tähän loppuun vielä luettelo noissa edelisissä 7 Skodassa olleet viat. Toki ei niillä ollut juurikaan ajettu kuin luokkaa 30 000 - 60 000 km, mutta silti:

- Felicia: Kaasuläppään porattiin reikä, jolla pintakaasun nykiminen ja tyhjäkäynnin aaltoilu poistui
- Octavia LX: Takaluukun keskuslukituksen moottori vaihdettiin
- Octavia 1,6: ei vikoja
- Octavia 2,0: ei vikoja
- Superb I: Takalukun lukituksen vaijeri (helteellä ei luukku auennut), cd-soitin/radio vaihdettiin (levy jäi sisään)
- Octavia II: ei vikoja
- Superb II: parkkitutkat ilmoitivat virheestä. Korjaantui uuden ohjelman asentamisella

Näillä mennään.

Jyrki
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy