Seat Leon 5F Facelift

Aloittaja -ruoska-, 19.10.16 - klo:20:38

« edellinen - seuraava »

Gudmund

Lainaus käyttäjältä: Uiva_Nakki - 16.04.17 - klo:13:28
Noniin, turhaan tässä sitten avaudun.. ;D Paikallinen Seat-huolto on vaan niin toista luokkaa asiakaspalvelussa. Jäänyt erilainen kuva, vaikka saman katon alla ovat. Siitä syystä olen käyttänyt ja aion jatkossakin käyttää merkkihuoltoa vaikka saattaisi olla hieman kalliimpi.

Siitä tulikin mieleeni. Oletteko ostaneet huolenpitosopimuksen uusiin autoihin? Hyvää siinä olisi, että tietää tarkalleen auton huoltokustannukset vuosittain. Huonoa taas se, että jos vuosihuolto olisi vaikka 395â,¬ ja huolenpitosopimus olisi 56,90â,¬/kk niin pikkusen siinä tulee takkiin. Autoa olemme ajatelleet pitää n. 3-4 vuotta, joten kalliit huollot voisi tuurilla välttää ennen vaihtoa uuteen.

Juu ihan normaalia on etteivät liiemmin pidä yhteyttä kauppojen jälkeen.

Itse en ole huolenpitosopimuksia harrastanut, mutta pitäisi tutustua ehtoihin tarkemmin ennen kuin voi täysin tyrmätä niitä. Lähtökohtaisesti kuitenkin, mikäli autossa on 5 vuoden takuu, niin kuinka isoja huoltoja voi sattua ensimmäisen 4 vuoden ajalle 1.4TSI-koneessa? Eikös esim. 30tkm vuosiajolla huoltokulut ole aika kohtuulliset ensimmäiset vuodet, eihän siellä mitään kovin suuria huoltokohteita ole (käsittääkseni).
Octavia III RS TDI

Uiva_Nakki

Lainaus käyttäjältä: Gudmund - 16.04.17 - klo:13:49
Juu ihan normaalia on etteivät liiemmin pidä yhteyttä kauppojen jälkeen.

Itse en ole huolenpitosopimuksia harrastanut, mutta pitäisi tutustua ehtoihin tarkemmin ennen kuin voi täysin tyrmätä niitä. Lähtökohtaisesti kuitenkin, mikäli autossa on 5 vuoden takuu, niin kuinka isoja huoltoja voi sattua ensimmäisen 4 vuoden ajalle 1.4TSI-koneessa? Eikös esim. 30tkm vuosiajolla huoltokulut ole aika kohtuulliset ensimmäiset vuodet, eihän siellä mitään kovin suuria huoltokohteita ole (käsittääkseni).

Hyvä pointti tuo 5 vuoden takuu. Luulisi että kolme vuotta selviää vuosihuolloilla. Auto tosin on on 2,0TDI neliveto DSG, tarkoittaen että teoriassa siinä on enemmän rikki menevää tekniikkaa. Mutta mitä sitä tässä piruja seinille maalaamaan ennen kuin auto on edes ajossa. Ehkä yrityksille tuo huolenpitosoppari on hyvä helppouden ja kiinteiden kulujen takia..

Gudmund

Lainaus käyttäjältä: Uiva_Nakki - 16.04.17 - klo:14:07
Hyvä pointti tuo 5 vuoden takuu. Luulisi että kolme vuotta selviää vuosihuolloilla. Auto tosin on on 2,0TDI neliveto DSG, tarkoittaen että teoriassa siinä on enemmän rikki menevää tekniikkaa. Mutta mitä sitä tässä piruja seinille maalaamaan ennen kuin auto on edes ajossa. Ehkä yrityksille tuo huolenpitosoppari on hyvä helppouden ja kiinteiden kulujen takia..

Juu totta että 2.0TDI ja 4x4 DSG tarvitsee hiukan enempi huolenpitoa kuin 1.4TSI, mutta itse ajattelisin niin että entistä parempi etu siinä kohtaa on juuri tuo 5 vuoden takuu (kun autossa on enemmän särkyviä osiakin).

Kaiken kaikkiaan on ollut mukava todeta, että tämä Leon 5f FL-ketju on herännyt mukavasti eloon lukuisien uusien tilausten johdosta. :) Itse en ihmettele yhtään että Leon-kauppa tuntuu käyvän.

Mitäs tuo uusi Business-hinnoittelu on nyt tuonut Leoniin, osaako joku tiivistää? Eli saako siinä vielä kilpailukykyisemmän paketin, vai onko käytännössä kysymys vain uusista "varustetasoista"?
Octavia III RS TDI

Cayman

Lainaus käyttäjältä: snoogie - 12.04.17 - klo:09:58
Itselläkin lähti viime viikon perjantaina Leon tilaukseen, toimitusarvio oli elokuussa.

1.4 TSI FR DSG business, Pirineos gray
- Full link
- teknologiapaketti 4
- lämmitinpaketti

Ostitko suoralla vai vaihtaen,paljon näissä Business malleissa on suorankaupan ale? Entä paljon lämpöpaketti kustansi
ID.3 Business
Golf VIII

Uiva_Nakki

Lainaus käyttäjältä: Gudmund - 16.04.17 - klo:14:32
Juu totta että 2.0TDI ja 4x4 DSG tarvitsee hiukan enempi huolenpitoa kuin 1.4TSI, mutta itse ajattelisin niin että entistä parempi etu siinä kohtaa on juuri tuo 5 vuoden takuu (kun autossa on enemmän särkyviä osiakin).

Kaiken kaikkiaan on ollut mukava todeta, että tämä Leon 5f FL-ketju on herännyt mukavasti eloon lukuisien uusien tilausten johdosta. :) Itse en ihmettele yhtään että Leon-kauppa tuntuu käyvän.

Mitäs tuo uusi Business-hinnoittelu on nyt tuonut Leoniin, osaako joku tiivistää? Eli saako siinä vielä kilpailukykyisemmän paketin, vai onko käytännössä kysymys vain uusista "varustetasoista"?

Kyllä vaan. Ei kai ne tuota 5 vuoden takuuta myöntäisi ihan susille autoille muutenkaan. :)

Kait Seat kauppa nostaa Suomessa päätään. Tilausajat on vielä ihan inhimilliset näissä Leoneissa ollen 3-4kk. Atecasta tosin ei viitsi puhua... Luulempa, että uusi Ibiza nosti B-segmentin riman uudelle tasolle ja sitä tullaan näkemään Suomen katukuvassa edellistä mallia enemmän. Kunhan Keskon toimitukset pelaa niinkuin Leonin kohdalla.

Business-varustelutaso kyssäriin saa joku viisaampi vastata. Oma mutu tuntuma on, että se on vain hinnoittelultaan kilpailukykyinen varustetaso. Vrt. Audin Land of Quattro varustetasoon. Omaa autoamme tilatessa ei business vaihtista edes ollut.

Pekkoperkele

Moro!
Ihan piti tänne rekisteröityä kun areenaa tulee usein selattua ja Vaggilaisia kehonkuljettimia tässä on vuosia ollut perseen alla...niin käyttö, harraste kuin työkalunakin.
Seuraavaksi kulkineeksi valikoitui topicin otsikon kaltainen pirssi seuraavilla spekseillä:
Leon ST ecomotive style 1,0TSI DSG
-Nevada white
-led pack
-style pack
-Navi
-Kessy
-teknologiapaketti 2 (liikennemerkkien tunnistus,valo-assari ja kaistavahti)
-Alcantara sporttijakkarat
-Sähkösäätöinen kuskin penkki
-Tummennetut lasit
-Koiraverkko
-Mustat kattokaiteet
-Lohkolämppäri

Tilaus tehtiin Helmikuun loppupuolella 10 min koeajon perusteella ja toimitusajaksi liike ennusteli Toukokuuta...mutta vielä ei tarkempaa faktaa ajankohdasta ole. Odottavan aika on todella pitkä :D.




Cayman

Moottorin koeajo

http://www.moottori.fi/ajoneuvot/jutut/koeajo-edullinen-espanjalainen-seat-leon/

Onko porukat koodannut tuota ärsyttävää startstoppia kokoaan pois olevaksi?
ID.3 Business
Golf VIII

Yaffa0

Lainaus käyttäjältä: Cayman - 17.04.17 - klo:16:41
Moottorin koeajo

http://www.moottori.fi/ajoneuvot/jutut/koeajo-edullinen-espanjalainen-seat-leon/

Onko porukat koodannut tuota ärsyttävää startstoppia kokoaan pois olevaksi?

Siihen on kaksi helppoa "koodausta": heti koneen käynnistyttyä klikkaa A-nappia, jolloin tuo ominaisuus ei toimi tai manuaalivaihteisella pistää kytkimen pohjaan liikennevaloissa (kun vaihde on vapaalla). Silloin kone ei sammu.  ;D
Nyt: Seat Leon ST eHybrid FR (2022), Seat Ibiza Xcellence (2018)
Ex-Vag tuotteet:
Fabia 1.2 TSI (2016), Leon ST FR 1.4 ACT (2017), Leon ST FR TSI (2014), VW Touran TDI, VW Polo TDI, Octavia HB II TDI, VW Golf Variant IV TDI, Octavia Combi I
Muita: Opel Astra 1.6-2.0, Peugeot 206, Nissan Micra

sakal83

Kaksi vaihtoehtoa lisää:
http://www.vwwatercooled.com.au/forums/f197/disable-stop-start-vcds-tweak-94276.html

Itse käytin tuota jännitehuijausta. Toimii.
Vielä kun saisi sen ilmoituksenkin pois, joka ilmoittaa aina pysähtyessä että s&s ei aktiivinen. ???
SuperB L&K 2.0 TSI 4x4 360hp/500Nm

stadilainen

Katselin tuossa Viron hintoja niin monta tuhatta euroa halvemmalla lähtee uusi Leon samoilla kampanjoilla:

http://www.seat.ee/562/hinnad

Wikipedia kertoo että Kesko hoitaa Seatin maahantuonnin Viroon ja Latviaan:

https://en.wikipedia.org/wiki/Kesko

Suomessa maksetaan ylimääräistä, hintaero ei selity pelkällä autoverolla.

Kodiaq81

Toikin tieto vahvistaa sen ,että suomessa lypsetään autoilijoita maailmassa ehkä eniten.Mikä maksu vaan nyt edes liittyyy autoon jollain tavalla.
Eikä lypsylle ole loppua näkyvissä :-X

matlock

Karkeasti verrattuna vastaava itselle tilaamani auto olisi lähtöhinnaltaan ilman lisävarusteita noin 1400 euroa halvempi Virossa. Vähän siis halvempi, mutta ei kuitenkaan "montaa tonnia" halvempi, kuten edellä esitettiin. Toki kalleemmissa versioissa ero kasvanee. Viron hintaan kun vielä lisää päälle Suomen autoveron, niin ero muodostunee marginaaliseksi. Mutta esim. "stadilainen":han voisi toimia asian suhteen pioneerina ja osoittaa, kuinka paljon halvemmaksi Leonin osto Virosta muodostuisi? Sinähän et käsittääkseni ollut vielä autoa tilannut? Mielenkiinnolla kuulisin, millaiseksi ero käytännössä muodostuu.

stadilainen

Sieltä voi jokainen katsoa hintaeron. Sitä lisää Suomessa perittävät toimituskulut 600 euroa, jota ei ole missään muualla maailmassa. Virossa myös isommat alennukset tarjouksissa.

Kyseistä merkkiä myydään Virossa vain joitakin kymmeniä vuosittain. Venäjän markkinoilta poistuivat jo vuosia sitten kun kukaan ei ostanut. Täällä myynti on muutama sata kappaletta vuodessa. Perinteiset saksalaiset valmistajat hallitsee markkinoita noissakin maissa.

Cayman

Lainaus käyttäjältä: stadilainen - 18.04.17 - klo:11:50
Sieltä voi jokainen katsoa hintaeron. Sitä lisää Suomessa perittävät toimituskulut 600 euroa, jota ei ole missään muualla maailmassa. Virossa myös isommat alennukset tarjouksissa.


Juuri näin,tuo toimituskulu on ihan käsittämätön,vuodessa siis noin 70 000 000â,¬ toimituskuluja menee lasipalatsien taskuun!
ID.3 Business
Golf VIII

Yaffa0

#314
Lainaus käyttäjältä: stadilainen - 18.04.17 - klo:11:50
Sieltä voi jokainen katsoa hintaeron. Sitä lisää Suomessa perittävät toimituskulut 600 euroa, jota ei ole missään muualla maailmassa. Virossa myös isommat alennukset tarjouksissa.

Kyseistä merkkiä myydään Virossa vain joitakin kymmeniä vuosittain. Venäjän markkinoilta poistuivat jo vuosia sitten kun kukaan ei ostanut. Täällä myynti on muutama sata kappaletta vuodessa. Perinteiset saksalaiset valmistajat hallitsee markkinoita noissakin maissa.

Ã,,läs nyt ala dissaamaan taas liikaa Seatia.  :D
Suomessa rekisteröitiin viime vuonna 2332 Seat -merkkistä uutta autoa. Pelkästään ST-mallia meni 818 kappaletta. Tilastot löytyvät Trafin sivuilta, linkki alla:

https://www.trafi.fi/tietopalvelut/tilastot/tieliikenne/ensirekisteroinnit/ensirekisterointien_merkki-_ja_mallitilastot/vuosi_2016

ja suora linkki Excel-fileen (joulukuu 2016, jossa koko vuoden summary)
https://www.trafi.fi/filebank/a/1484039350/a2bbed9366335edb1ab01b2d374ef360/23668-Ensirekisteroidyt_henkiloautot_merkin_ja_mallin_mukaan_joulukuu.xlsx

Ja lisätään vielä loppuun, että kasvua oli Suomessa 36,4 %, mikä on kohtuullisen hyvä luku, kun ei ihan nollasta ponnisteta kuitenkaan.

Nyt: Seat Leon ST eHybrid FR (2022), Seat Ibiza Xcellence (2018)
Ex-Vag tuotteet:
Fabia 1.2 TSI (2016), Leon ST FR 1.4 ACT (2017), Leon ST FR TSI (2014), VW Touran TDI, VW Polo TDI, Octavia HB II TDI, VW Golf Variant IV TDI, Octavia Combi I
Muita: Opel Astra 1.6-2.0, Peugeot 206, Nissan Micra

mfroberg

#315
Homer Simpsonin sanoin: "No faktoillahan nyt voi todistaa mitä vaan!"
VW Golf Variant 1.5 eTSI DSG Style 2021
VW Tiguan Allspace 2.0 TDI DSG 4Motion 2018
Peugeot 307 1.6 Olympia 2006

stadilainen

Niin jos tänään myy yhden ja huomenna toisen niin kasvu on 100%. Tosiasia on että kyseisen merkin osuus kaikista rekisteröinneistä oli viime vuonna 1,9%. ;D

Siis kaikista viime vuoden rekisteröinneistä Seateja oli 1,9%. ;D Tänä vuonna vielä vähemmän kun tuotetta ei saada tehtailta ulos asiakkaille kohtuullisella toimitusajalla. Atecan rekisteröinnit menee vuoden 2018 loppuun jos silloinkaan. Ibizaa ei osta kukaan.

jukkanen

Lainaus käyttäjältä: stadilainen - 18.04.17 - klo:13:07
Niin jos tänään myy yhden ja huomenna toisen niin kasvu on 100%. Tosiasia on että kyseisen merkin osuus kaikista rekisteröinneistä oli viime vuonna 1,9%. ;D

Siis kaikista viime vuoden rekisteröinneistä Seateja oli 1,9%. ;D Tänä vuonna vielä vähemmän kun tuotetta ei saada tehtailta ulos asiakkaille kohtuullisella toimitusajalla. Atecan rekisteröinnit menee vuoden 2018 loppuun jos silloinkaan. Ibizaa ei osta kukaan.

Väärin pyöristetty. Joka tapauksessa pienihän tuo noin parin prosentin luokkaa oleva osuus ensirekisteröinneistä Suomessa on. Lisäksi tämä alkuvuosi on ollut Seatin kohdalla huomattavasti viime vuotta huonompi, eikä ole siten mikään ihme että merkittävää kampanjointia on ollut havaittavissa. Uudet malliversiot, etenkin Ibiza (ja Leon business), antaisivat kyllä hyvät edellytykset tilastojen kaunisteluun jos tuotanto vain ei yskähtele, vaikka pikkuautoja ei Suomessa yleisesti ottaen niin merkittäviä määriä myydäkään keski- ja etelä-Eurooppaan verrattuna. Saapa nähdä mihin suuntaan tilastot jatkossa lähtevät.

Yaffa0

Lainaus käyttäjältä: stadilainen - 18.04.17 - klo:13:07
Niin jos tänään myy yhden ja huomenna toisen niin kasvu on 100%. Tosiasia on että kyseisen merkin osuus kaikista rekisteröinneistä oli viime vuonna 1,9%. ;D

Siis kaikista viime vuoden rekisteröinneistä Seateja oli 1,9%. ;D Tänä vuonna vielä vähemmän kun tuotetta ei saada tehtailta ulos asiakkaille kohtuullisella toimitusajalla. Atecan rekisteröinnit menee vuoden 2018 loppuun jos silloinkaan. Ibizaa ei osta kukaan.

Silti sun alkuperäisestä kommentistasi sai kuvan, että Seatia myydään muutama sata kpl. Eli tarkoitushakuista vääristelyä. Seatin myynti on isompi kuin esim. Citroenin, Mitsubishin, Minin, Fiatin ja Subarun. Peugeot n. 2400 ja Huyndai n. 2800 autolla ovat suurinpiirtein samassa suuruusluokassa. Seat on pieni verrattuna moneen muuhun merkkiin, mutta myynti on silti eri luokkaa kuin väittämäsi muutama sata kpl. Ja päinvastoin kuin viestisi antaa ymmärtää, niin myynti on varsinkin muualla Euroopassa ollut kovassa kasvussa viimeiset pari vuotta. Väitän lisäksi, että Ibiza tulee myymään hyvin. Suomesta en tiedä, kun täällä ei kovin paljoa pikkuautoja arvosteta, mutta muualla kyllä. Ibiza on ensimmäinen uuden pienpohjalevyn malli ja hyötyy siitä. Polo tulee myöhemmin (Fabian kanssa).

Eli palataanko taas siihen, että mikä on sun agenda? Uskomme ja tiedämme kaikki jo, ettet pidä Seatista. Se on tullut selväksi. Pitäisikö sun siirtyä sitten jonkun muun automerkin palstalle? Vähättelet ja levität täällä palstalla disinformaatiota, jolla ei ole mitään faktapohjaa.
Nyt: Seat Leon ST eHybrid FR (2022), Seat Ibiza Xcellence (2018)
Ex-Vag tuotteet:
Fabia 1.2 TSI (2016), Leon ST FR 1.4 ACT (2017), Leon ST FR TSI (2014), VW Touran TDI, VW Polo TDI, Octavia HB II TDI, VW Golf Variant IV TDI, Octavia Combi I
Muita: Opel Astra 1.6-2.0, Peugeot 206, Nissan Micra

stadilainen

Etelä-Euroopassa toki myy ja syy siihen tiedetään. Venäjällä ja USA:ssa ei myydä ensimmäistäkään. Kiinassa kokeilevat hyvin pienellä erällä. Turhaa yrität sepittää että Seat on joku iso tekijä autoteollisuudessa, kun se ei sitä ole. Suurin osa maailman ihmisistä ei ole kyseisestä merkistä ikinä mitään kuullutkaan. Toisin kun saman konsernin Volkswagen, jonka tietää kaikki.

stadilainen

Korjataan sen verran että ilmeisesti Kiinassakaan ei ole mitään tekeillä, viimeisin uutinen on viiden vuoden takaa. En ihmettelisi vaikka Kesko lopettaisi maahantuonnin, sen verran pienet on volyymit. Osti juuri Porschen maahantuonnin, jonka kotimaan myynnistä suurin osa menee ulkomaan rekisteriin, koska autoverotus.

Yaffa0

#321
Lainaus käyttäjältä: stadilainen - 18.04.17 - klo:14:49
Etelä-Euroopassa toki myy ja syy siihen tiedetään. Venäjällä ja USA:ssa ei myydä ensimmäistäkään. Kiinassa kokeilevat hyvin pienellä erällä. Turhaa yrität sepittää että Seat on joku iso tekijä autoteollisuudessa, kun se ei sitä ole. Suurin osa maailman ihmisistä ei ole kyseisestä merkistä ikinä mitään kuullutkaan. Toisin kun saman konsernin Volkswagen, jonka tietää kaikki.

Ei täällä ole kukaan Seatia isoksi väittänytkään. Oletkohan ollenkaan lukenut noita aiempia viestejä? Nimenomaan täällä on kritisoitu Keskon toimintaa ja vähiä/huonoja ponnistuksia myynnin edistämiseksi. Vertailukohtaa voi hakea vaikka Helkaman ponnisteluista Skodan eteen.

SILTI, sinun väittämäsi muutamasta sadasta myydystä autosta on täyttä sitä ihteään. Se on tarkoituksella vääristeltyä ja virheellistä informaatiota.

PS. Mites muuten toi myynti Mexicossa? ;)
PS2. Ai niin, Englannissa näyttää myös SEAT:n myynti sun harmiksi sujuvan. Tiedoksi, ettei se ole etelä-Eurooppaa. Siellä on myyty alkuvuonna 2017 11.200 SEATia (kasvua 29 %). Vertailun vuoksi samassa ajassa myytiin 13.655 Skodaa (kasvua 9%).
Nyt: Seat Leon ST eHybrid FR (2022), Seat Ibiza Xcellence (2018)
Ex-Vag tuotteet:
Fabia 1.2 TSI (2016), Leon ST FR 1.4 ACT (2017), Leon ST FR TSI (2014), VW Touran TDI, VW Polo TDI, Octavia HB II TDI, VW Golf Variant IV TDI, Octavia Combi I
Muita: Opel Astra 1.6-2.0, Peugeot 206, Nissan Micra

psxgamer

Ihan käsittämätöntä diipadaapaa tuo stadilaisen kirjoittelu. Jättäkää vaan kommentointi omaan arvoonsa, ei omaa päätä kannata rikkoa jääräpään päähän sitä hakkaamalla.

Mikkeller

Joo mahtaa olla parempi, kun ette tartu ollenkaan noihin off-topic -kirjotteluihin. Menee vaan jänkkäämiseksi.
VAG:lla vuodesta 1999.

sambolo

Stadilainen on varmaan ostanut volkkarin ja nyt harmittaa kun seatin olisi saanu samaa hintaa tehokkaampana ja paremmilla varusteilla ja toki paremman näköisenä  ::)
Octavia RS III
Ex vag:
5F Leon 1.4 tsi style
08 Leon TDI FR
07 Ibiza FR

Matskasi

Lainaus käyttäjältä: Matskasi - 01.04.17 - klo:09:41
Odottavan aika on pitkä, 22.3. auto saapunut Suomeen ja reilun viikon verran pitää vielä odotella Webaston asennusta. Ohessa listaa tulevan DSG-FR-farkun varusteista.
-metalliväri Desire red
-FR Pack
-Full Link
-Webasto
-lisäksi tavaratilaan kumimatto ja takapuskurin päälle läpinäkyvä lastaussuoja.

Nyt viikon verran takana pääasiassa kaupunkipyörittelyä FR-farkulla ja täytyy kyllä sanoa, että on muuten makea peli! Värivalintakin oli erittäin onnistunut, vaikka tehtiin se pelkästään konfiguraattorin, kuvien, Youtube-videoiden ja autoliikkeen pienen värimallipalan perusteella. Värin tummuusaste kivasti vaihtelee eri valaistuksessa, varsinkin vähän hämärällä tuo desire red on upean tumma. Auto on mukavan hiljainen, tosin nuo Bridgestonen ensiasennusrenkaat 225/40 R18 pitävät kyllä melkoista ääntä, jos on vähänkään karkeampi asfaltti. Tosin on sekin suhteellista; kokeilin kaverin uutta Rellua samalla tienpätkällä ja rengasmelu oli suorastaan infernaalinen, vaikka alla oli ns. "akuankkarenkaat". Muuten auto toimii renkaiden kanssa hienosti, ei etukäteispeloista huolimatta vetele juuri ollenkaan uriin ja muutenkin ohjaus on varsin mukava enkä ole huomannut mitään keskialueen tunnottomuutta, jota joissakin lehtiartikkeleissa(?) on moitittu.

Mutta sitten pientä negatiivistakin: polttoainemittari ei reagoinut mitenkään ensimmäiseen täyteen tankkaukseen, vaan näyttää edelleen tyhjää tankkia. Toimintasäde on ollut jo reilun 50 km ajan 0 km eli kerrankin auto, joka toimii pelkillä höyryillä. ;) No, ensi viikolla auto tutkittavaksi, että missä vika on.
Ajossa: Seat Leon ST 1.4 PHEV 204 eHybrid Xcellence DSG
Ex: Seat Leon ST 1.4 TSI 150 ACT FR DSG
Ex: Skoda Octavia Combi 1.4 TSI Elegance

Gudmund

Lainaus käyttäjältä: Matskasi - 20.04.17 - klo:08:37
Nyt viikon verran takana pääasiassa kaupunkipyörittelyä FR-farkulla ja täytyy kyllä sanoa, että on muuten makea peli! Värivalintakin oli erittäin onnistunut, vaikka tehtiin se pelkästään konfiguraattorin, kuvien, Youtube-videoiden ja autoliikkeen pienen värimallipalan perusteella. Värin tummuusaste kivasti vaihtelee eri valaistuksessa, varsinkin vähän hämärällä tuo desire red on upean tumma. Auto on mukavan hiljainen, tosin nuo Bridgestonen ensiasennusrenkaat 225/40 R18 pitävät kyllä melkoista ääntä, jos on vähänkään karkeampi asfaltti. Tosin on sekin suhteellista; kokeilin kaverin uutta Rellua samalla tienpätkällä ja rengasmelu oli suorastaan infernaalinen, vaikka alla oli ns. "akuankkarenkaat". Muuten auto toimii renkaiden kanssa hienosti, ei etukäteispeloista huolimatta vetele juuri ollenkaan uriin ja muutenkin ohjaus on varsin mukava enkä ole huomannut mitään keskialueen tunnottomuutta, jota joissakin lehtiartikkeleissa(?) on moitittu.

Mutta sitten pientä negatiivistakin: polttoainemittari ei reagoinut mitenkään ensimmäiseen täyteen tankkaukseen, vaan näyttää edelleen tyhjää tankkia. Toimintasäde on ollut jo reilun 50 km ajan 0 km eli kerrankin auto, joka toimii pelkillä höyryillä. ;) No, ensi viikolla auto tutkittavaksi, että missä vika on.

Mukava kuulla, että homma pääosin rulettaa ja että olet autoon näin ensialkuun tyytyväinen. Kivan pirteä autohan tuo on ja kun vielä DSG hoitaa vaihdot. Eikä liiasta meluisuudesta kannata valittaa kun muistaa ajoneuvoluokan.
Saatkos kuvia näytille tänne, tuo FR/punainen yhdistelmä kiinnostaisi.  :)
Octavia III RS TDI

stadilainen

Siis kolme palstalaista on saanut autonsa ja taitavat kaikki olla jo korjaamolla? Kyllä tulee pidennetty takuu tarpeeseen. ;D Itse aion katsoa kyllä tämän työryhmän väliraportin elokuussa ja sitten katsotaan onko tarvetta uudelle autolle:

https://tekniikanmaailma.fi/autot/uusi-tyoryhma-alkaa-selvittaa-jalleen-liikenneverkon-tulevaisuutta-berner-puheenjohtajana/


Matskasi

Lainaus käyttäjältä: Gudmund - 20.04.17 - klo:08:45
Mukava kuulla, että homma pääosin rulettaa ja että olet autoon näin ensialkuun tyytyväinen. Kivan pirteä autohan tuo on ja kun vielä DSG hoitaa vaihdot. Eikä liiasta meluisuudesta kannata valittaa kun muistaa ajoneuvoluokan.
Saatkos kuvia näytille tänne, tuo FR/punainen yhdistelmä kiinnostaisi.  :)

Todellakin olen ollut tyytyväinen, jopa kovat ennakko-odotukset ovat ylittyneet. Täytyy myöskin kehua erittäin paljon tuota Full Link -ominaisuutta; Android Auto pelittää hienosti puhelimellani ja Google Maps navigaattorina ääniohjauksineen on todella sujuva käyttää. Laitan kuvia autosta tänne sitten, kun olen saanut huuhdeltua katupölyt pois.
Ajossa: Seat Leon ST 1.4 PHEV 204 eHybrid Xcellence DSG
Ex: Seat Leon ST 1.4 TSI 150 ACT FR DSG
Ex: Skoda Octavia Combi 1.4 TSI Elegance

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy