VW Golf 2,0TDI DSG Sportline Variant -08

Aloittaja ntix, 11.03.12 - klo:10:02

« edellinen - seuraava »

ntix

Tällainen katiska tuli hankittua 5.1.2012 55tkm ajettuna enemmänkin hetken mielijohteesta, kun järkiperustein. Nyt 9000 ajettua kilometriä myöhemmin, en ole juurikaan valintaani katunut. Itse kuulun auton vaihtajista niihin, jotka vaihtaa auton silloin kun siltä tuntuu ja varallisuus antaa periksi, kuin niihin jotka katsoo kalenterista että nyt on aika. Kriteereinä aina kuitenkin se, että vakkari ja automaatti-ilmastointi löytyy ja koko kööri mahtuu itkemättä kyytiin. Kaikki muut, kuten tämän auton mm. xenonit ja peruutustutka sun muut kilkkeet on pelkkää plussaa. Ainut mitä kaipaamaan olen jäänyt on aux-pistoke mitä en kovista etsinnöistä huolimatta ole löytänyt. Virhe korjataan kyllä pikimmiten.

Toistaiseksi auton ulkoasulle ei ole tehty muuta kuin kalvotettu ikkunat ja poistettu turhat merkit takaloosterista. Jotain on kuitenkin tehtävä. Kertaalleen olen jo epähuomiossa mennyt nykimään täsmälleen samanlaisen golfin ovia ja siitä aiheutuneen häpeän määrä on tarpeettoman suuri. Mitään suurta tai mautonta ei ole luvassa, itse kun ajattelen, että yksinkertainen on kaunista.

Varastosta löytyy setti 18 tuuman vanteita, mutta koska aiemmissa autoissa ovat olleet jo saman "värimaailman" vannesarjoja ( Borbet LS, OZ Power ) voisi välillä kokeilla jotain muuta.

Ã,,änimaailman osalta tässä autossa on panostettu jos sitten toisella tapaa:
- Ã,,äntä tuottamassa takapenkin molemmille laidoille sijoitetut kaksoset.
- Diskanttina takakonttiin asennettu Cardigan uros.
- Subwooferin virkaa hoitaa Dogo Argentino. Sijoituspaikka sama kuin ylläolevalla.
- Turhaa melusaastetta vastaan auton vakiovarusteina korvatulpat. Peltorit vakavassa harkinnassa.

Vanteet/Renkaat:
Talvi: Atlanta 16"
Kesä: Oxxo Bond "Hunter" /  8" ET45

Tällä mennään kunnes muuta keksitään.

Laitettu:
Dietrich takapuskurin lastaussuoja, musta
Dietrich ohjauspyörän kromisarja
VW Laakkonen takakontin kromilista
2011 VI Golf Variant:in takavalot
Lustig 5% kalvot
Aux-pistoke
Päiväajovalot sumuvalojen paikalle (ritilät Laakkoselta)
Roiskeläpät taakse (Laakkoselta)
Teipattu: peilivilkut, maski, 1/3 takavaloista, päiväajovalot, vw-logot edestä ja takaa, ikkunoiden kromilistat mustattu
Bilstein B14-alusta
Takaa jarruvalo ja taka(ajo)valo vaihtanet paikkaa
Alutec:in hopeiset keskiöt saaneet päälle musta/hopeiset vw-logot, joiden päällä gunsmoke-kalvo

Tulevaisuuden suunnitelmia/haaveita:
Milotech ilm.säätövivuston kromirenkaat (katotaan laitanko edes paikalleen)
Kesä-/talvivanteet
Järeämpi "pohjapanssari"
sisustaan jotain uutta
http://www.vagarena.fi/index.php?topic=8831.0
Audi 100 Avant 2,2 Turbo Quattro 1988

ex - http://www.vagarena.fi/index.php?topic=12726.0

ja monta muuta kulkinetta

Ville R


ntix

Joo olen kyllä itse tykännyt. Pitkään meni sopivia asetuksia hakiessa, mutta kova työ ja sinnikkyys palkittiin. Kuusi vuotta on mukana kulkenut eikä ole käynyt mielessä vaihtaa mihinkään muuhun.
http://www.vagarena.fi/index.php?topic=8831.0
Audi 100 Avant 2,2 Turbo Quattro 1988

ex - http://www.vagarena.fi/index.php?topic=12726.0

ja monta muuta kulkinetta

Kiviharju

Kesävanteet näyttää erittäin hienoilta varsinkin mustaan autoon, mutta voi kuinka paljon painoja niissä on ::)
Oliko jo uutena noin paljon, vai onko ostettu käytettyinä?

Hieno auto jokatapauksessa :D
OEM+ on ihan hyvä varustelusuuntaus, kun kerran olet jotain pientä kivaa autoon laittamassa ;)
Audi A4 Allroad quattro -17

ntix

Nuo vanteet tulivat auton mukana. Vanteet näyttävät saaneen karua kohtelua kaikin puolin, joten veikkaan, että tuo painonippu seurausta siitä. Kesällä sitten näkee ja tuntee, onko noista enää mihinkään.

Kyllähän se on ensin aloitettava näistä vähemmän näkyvistä asioista, kuten kynnyslistoista ja lastaussuojista. Ja maalipinta kaipaa kipeästi TLC:tä  ;)

Mutta kiitoksia  :)
http://www.vagarena.fi/index.php?topic=8831.0
Audi 100 Avant 2,2 Turbo Quattro 1988

ex - http://www.vagarena.fi/index.php?topic=12726.0

ja monta muuta kulkinetta

Peltzi

Mikäs häkki sulla on kuvassa?
Näyttäis variocagelta? Aukeeko luukku kunnolla?

ntix

Oikein katsottu. Häkki on variocagen single xl. Pikkasen joutuu häkin ovea nostamaan, kun sitä aukaisee. Mutta kohtuu kivuttomasti aukeaa. Sovitus on kyllä melko nafti (ainakin verrattuna aiempaan mondeoon). Häkin katossa olevaa "lippaa" oli pakko hieman muotoilla, että menee kontin aukosta sisään niin, ettei kattoverhoilu kärsi. Tuossa on kyllä kontissa välipohja vararenkaan yläpuolella mikä mataloittanee tuota kynnystä kontin pohjan ja lastausaukon alareunan välillä.

http://www.vagarena.fi/index.php?topic=8831.0
Audi 100 Avant 2,2 Turbo Quattro 1988

ex - http://www.vagarena.fi/index.php?topic=12726.0

ja monta muuta kulkinetta

ntix

Auttakaas naista mäessä ja vinkatkaa mistä löytäisin kutoskoppaisen takavalot muualta kuin volkswagen liikkeen tiskiltä? Olisi ajatuksena tuikata sellaiset tähän vempeleeseen. Ovat "sävyltään" paremmat kuin nämä mitkä tässä vitosessa on ja LED-tuikkuja en tahtoisi laittaa... Nekään ei tosin ole täysin poissuljetut vaihtoehdot, jos siistit tummahkot ( ei mustat ) jostain löytyisi. Ideoita?
http://www.vagarena.fi/index.php?topic=8831.0
Audi 100 Avant 2,2 Turbo Quattro 1988

ex - http://www.vagarena.fi/index.php?topic=12726.0

ja monta muuta kulkinetta

Wilperi

Slamit.net toimittaa kaikkea vag-konsernin autoihin.
Tuolta olen itsekkin ex Audiin ja nykyiseen Transporteriin tavaraa tilannut ja selvästi alle marmoritiskin hintojen.
Jos haluat päästä helpommalla/halvemmalla niin laita Lamin-x tai Quartz kalvot takavaloihin.
MB Vito -15
Seat Leon -13

ntix

Slamit:in sivuilla olen kyllä seikkailut, mutta sieltä ei silmiin ole sattunut näiden valojen osalta kun noita LED-malleja. Niuho vai mitä, mutta mulle riittää, että kalvot ikkunoissa  :) Slamit:ilta oli ajatus hommata tuo muu krääsä mitä olin autoon ajatellut.
http://www.vagarena.fi/index.php?topic=8831.0
Audi 100 Avant 2,2 Turbo Quattro 1988

ex - http://www.vagarena.fi/index.php?topic=12726.0

ja monta muuta kulkinetta

Wilperi

Eikun vaan soitto/mailia Slamitille ja kerrot mitä olet hakemassa, niin etsivät kyllä osat. Vastaus tulee mailiin nopeammin kuin osaatkaan odottaa, ainakin itselle on tullut vastaus viimeistään sama päivän aikana.
MB Vito -15
Seat Leon -13

ntix

Selvä peli. Taidan rustata viestiä samantien. Kiitos!
http://www.vagarena.fi/index.php?topic=8831.0
Audi 100 Avant 2,2 Turbo Quattro 1988

ex - http://www.vagarena.fi/index.php?topic=12726.0

ja monta muuta kulkinetta

ntix

Päivällä ajellessani Kuopiosta kotia kohden herkkätuntoinen hanurini tiesi kertoa, että auto tuntui pehmeästi nykivän. Kierroslukumittari kertoi sitä samaa, tasaisella tiellä/nopeudella kierrokset heijasivat pienesti ylös ja alas. Kokeilin tasakaasulla ajoa ilman vakkaria ja sama lopputulos. Mittarin mukaan tasan 110km/h, mutta perse ja kierroslukumittari kertoo heittelyä. Mistä johtuu?

Soitin hienovaraisen "mitähän nyt"-puhelun Laakkoselle ja siinä auton tietoja tutkiessa paljastui, että huolto-ohjelman (?) mukaan vaihteistolle olisi pitänyt edellisessä huollossa tehdä öljynvaihto, mutta tämä on jätetty tekemättä. Epäilivät, että syy voisi nytkähtelyyn voisi olla siinä. Auto on kuitenkin vietävä huoltoon ja katsottava mistä kiikastaa.

Seuraava puhelu auton myyjälle, kertoen "ongelmasta" ja auton huoltohistoriasta ilmenneestä asiasta. Minä en öljynvaihtoa maksa, koska auto takuunalainen ja myyty äskettäin juuri huollettuna. Oli ihme kyllä samaa mieltä, että näin lyhyellä ajalla ja näillä kilometreillä ei autoon pitäisi mitään suurempia vikoja ilmaantua. Ja jos nytkähtely johtuu tästä tekemättä jätetystä huollosta, niin he korvaavat. Mutta auto on ensin vietävä liikkeeseen ja diagnosoitava, ennen kuin virallista päätöstä siitä, kuka maksaa ja mitä, voidaan tehdä.

Minun tuurillani tämä ei tule menemään kuin strömsössä, mutta odotan innolla ensi viikon huoltoa. Joskus toivoo, että edes jossakin autossa olisi joku selkeä vika, eikä tällaisia musta tuntuu-tyyppisiä juttuja mitä selvitellessä menee ikä, terveys ja hermot. Aiempien autojen osalta olen jossain vaiheessa diagnosoinut itseäni luulotautiseksi, mutta onneksi ennen pitkään on joku selkeä vikakin löytynyt.
http://www.vagarena.fi/index.php?topic=8831.0
Audi 100 Avant 2,2 Turbo Quattro 1988

ex - http://www.vagarena.fi/index.php?topic=12726.0

ja monta muuta kulkinetta

VAG!

Lainaus käyttäjältä: ntix - 27.03.12 - klo:18:25
Soitin hienovaraisen "mitähän nyt"-puhelun Laakkoselle ja siinä auton tietoja tutkiessa paljastui, että huolto-ohjelman (?) mukaan vaihteistolle olisi pitänyt edellisessä huollossa tehdä öljynvaihto, mutta tämä on jätetty tekemättä.

Pitäisikö Laakkosen huollon tietää, että DSG6:sen öljyt vaihdetaan 60tkm huollossa? Olisiko se jotenkin kohtuullista olettaa, että pitäisi. Katsoitko muuten huoltokirjasta mitä DSG-öljyjen kohdalle oli ruksittu 60tkm huollossa?

ntix

Tässä oli käynyt loppupeleissään kämmi niin minulle kun myyjälle. Auto oli käynyt määräaikaishuollossa n.51tkm kohdalla. Edellinen omistaja oli tuossa vaiheessa päättänyt jättää öljynvaihdon tekemättä siinä yhteydessä. Autohan oli vaihtoauto rivissä reilun 54tkm kohdalla. Niin myyjältä kuin minulta (puusilmät) jäi tämä pienen pieni printti huomaamatta huoltovihkon alalaidasta.

Enivei, autoon vaihdettiin ne öljyt Laakkosen piikkiin perjantaina ja huomenna meinasivat soitella perään, että nykiikö vielä vai ei. Toistaiseksi en ole vaivaa uudelleen huomannut.
http://www.vagarena.fi/index.php?topic=8831.0
Audi 100 Avant 2,2 Turbo Quattro 1988

ex - http://www.vagarena.fi/index.php?topic=12726.0

ja monta muuta kulkinetta

ntix

#15
Se olisi 3kk ja 12500 ajettua kilometriä takana volkkarin kanssa.

Hyvin on selvitty yli -30 pakkasista huolimatta. Ainoastaan parina aamuna tarvitsi hermota aukeamattomien ovien kanssa. Vaikka polttoainekäyttöistä lisälämppäriä ei ole, auto lämpesi sisältä oikein mukavasti. Viimasuojista oli kyllä merkittävä apu. Autossahan on defan warm up-systeemi; tuo ajastin ja akun latauksen näyttö on kyllä hyvä, mutta väsynyt on se lehmä mikä hoitaa konehuoneessa lämmittämisen. Karun kuuloinen laitos aamulla käynnistettäessä lämmityksestä huolimatta. Jos lompakko suinkin antaa myöten, hommaan eberin avuksi ensi talveksi.

Suuria tunteitahan tämä Golf  ei juurikaan herätä. Sisältä kovin muovinen, mutta ei sentään natise. Kaikki on paikallaan ja toimii. Edelliset 7 vuotta fordin ratissa viihtyneenä, tämäkään asia ei ole itsestään selvyys. Napin painallus ei aina tarkoittanut minkäänlaista toimintoa. Ajettavuudeltaan Mondeo oli ehkä hieman miellyttävämpi, vaikka ei tämä sille juurikaan häviä. Hinttusen pintakovalta tuo alusta ainakin tuntuu, mistään muusta en osaa vielä sanoa, kun talvirenkailla mutkatiellä ajo antaa täysin väärän mielikuvan.

Eniten tässä paketissa pidän tuosta moottorista, juuri tässä autossa. Ajan paljon matka-ajoa ja edelliseen autoon verrattuna tuo lisäteho on enemmän kuin tervetullutta. Ohitusta ei tarvitse ihan niin paljoa suunnitella. Ja sitten se DSG... Onhan se kiva... Paitsi silloin kun jää kiinni. Monet sanoo, että kun olet kerran omistanut auton missä on automaatti/DSG, et enää manuaalia halua. En ainakaan tässä vaiheessa menisi tuota allekirjoittamaan.

Juuri kävin heittämässä 400km lastenhakureissun, matka koostui pääosin pienemmistä mutkittelevista maanteistä ja taajama-ajosta, reippaista ohituksista ja kiihdytyksistä. Auto näytti keskinopeudeksi 81km/h ja kulutukseksi 5,0L/100km. Ei paha. Mitä tuohon polttoainemittarin näyttöön tulee, niin siihen voi uskoa yhtä hyvin kuin säätiedotuksiin. Ensimmäisellä tankin puolikkaalla pääsee 500-600km ja loppu puolikas lurahtaakin 300-400km aikana. Range-näytön viimeiset kilometrit tippuu kyllä hurjaa vauhtia. Välillä tuntuu, että 10km häviää ajettua 5km kohden.

Mitä tulee tuohon somisteluun yms ulkonäön paranteluun tulee, niin sitä en ole ehtinyt tekemään ollenkaan. Auto on ollut sen verran kovassa ajossa ja oma aikakin tiukilla, ettei yksinkertaisesti ole jaksanut innostua. Vielä...

Kuten kuvista huomaa, auto on pesty pari päivää sitten. Voi ristus sentään, että mä tykkään tästä keväästä   >:( Meillä täällä ei aivan vielä ole kesärenkaiden aika.
http://www.vagarena.fi/index.php?topic=8831.0
Audi 100 Avant 2,2 Turbo Quattro 1988

ex - http://www.vagarena.fi/index.php?topic=12726.0

ja monta muuta kulkinetta

ntix

#16
Nyt olisi auto pesty, vanteet pesty ja vahattu. Keskiötkin löysin talven jäljiltä. Asunnon nurkasta löytyisi vaikka mitä pientää kivaa paikalleen laitettavaksi. Kunhan vaan aikaa järjestyisi. Vielä tuo autonhoito.com:in paketin sisältökin testaamatta.

Oli muuten ensimmäistä kertaa 7 vuoteen peräkärry perässä ja hyvinhän tuo S-mutka tuli peruuttaen loivaan ylämäkeen. Pihassakin onnistui kulman taakse peruuttaminen. Pienet on ilon aiheet, mutta jostain nekin on revittävä  :D
http://www.vagarena.fi/index.php?topic=8831.0
Audi 100 Avant 2,2 Turbo Quattro 1988

ex - http://www.vagarena.fi/index.php?topic=12726.0

ja monta muuta kulkinetta

ntix

#17
Kesäasu.

Laitettu paikoilleen kesärinkelit, lastaussuoja, kromilista sekä VI variantin takavalot (pieni ero sävyssä, mutta mulle riittävä).
http://www.vagarena.fi/index.php?topic=8831.0
Audi 100 Avant 2,2 Turbo Quattro 1988

ex - http://www.vagarena.fi/index.php?topic=12726.0

ja monta muuta kulkinetta

ntix

#18
*******
http://www.vagarena.fi/index.php?topic=8831.0
Audi 100 Avant 2,2 Turbo Quattro 1988

ex - http://www.vagarena.fi/index.php?topic=12726.0

ja monta muuta kulkinetta

ntix

#19
Auto tahtoo huoltoon. Edellinen huolto tehty n.51tkm kohdalla joskus viime elo-syyskuussa. Tänään pyörähti 72tkm mittariin eli omaa ajoa 17tkm/4kk. Ensi viikolle kai sitä huoltoa pitäisi suunnitella, mutta ei taida auto joutaa päiväksi minnekään. Käytön suhteen ei raportoitavaa, auto toimii kuten pitääkin.

Suunnittelin tuossa yhdessä vaiheessa maskin "mustaamista", mutta kun tuntuu että joka toisessa autossa on maski teipattu/maalattu tai vaihdettu mustaan (en sano sillä etteikö näyttäisi hyvälle), niin pitäisikö minun olla erilainen nuori ja laittaa alamaskin keskirimoihin kromikuoret...? En kyllä erityisemmin pidä kromista, mutta ei se välttämättä pahallekaan näyttäisi. Ja kun en itse saanut aikaiseksi hommata sitä alusta asti mainostamaani aux-hässäkkää, sain sen syntymäpäivä lahjaksi  :D Lahjaan kuuluu myös paikalleen asennus (luojan kiitos). Enää ei tarvitsisi, kun löytää aikaa, että ehtisi viedä auton "asentajalle".

Sen verran sain hommattua sentään itsekin, että vaihdoin ratin puolien klipsit uusiin kiiltäviin kynsittyjen mustien tilalle. Mikä lie edellistä omistajaa riivannut, kun ratti on niin karseassa kunnossa. Muutenkin näyttää siltä, että siellä on joku pikkukoira kynsinyt kuskin oven kynnyksen ja ratin. Jos se ei ole koiran aikaansaannosta, niin omistajalla on ollut suuria henkisiä hiertymiä... Niiden piilottamiseksi pitäisi keksiä jotain. Kenties kynnyslistaa ja teippiä.

http://www.vagarena.fi/index.php?topic=8831.0
Audi 100 Avant 2,2 Turbo Quattro 1988

ex - http://www.vagarena.fi/index.php?topic=12726.0

ja monta muuta kulkinetta

Kiviharju

Hienosti ne vanteet autoon istuu, vaikkei OOEEÃ,,MMÃ,,Ã,, olekkaan ;)

Siitä se varustelukierre lähtee ;D
Audi A4 Allroad quattro -17

ntix

Vannekuume kyllä käy huolestuttavan kuumana, vaikka vannotin itseäni pitämään tämän sarjan alla ainakin tämän kesän. Nättejä OEM-vanteita olen kyllä etsiskellyt, mutta mutta... Bilbaot on esimerkiksi juuri niin rumat, että ne voisi olla jopa nätit. Tänään kyllä näin uuden vw cc:n tienvarsi-mainoksessa aika muikean näköisen sarjan. Nimeä niille en ole vielä löytänyt, kun en ole ehtinyt etsimään. Ehdotuksia otetaan toki aina vastaan!

Toisaalta taas msw:n 20-5 oli mulla vakavassa harkinnassa jo edellisen auton aikaan ja edelleen ne miellyttää silmää. Jajajajajaja... Voi voi... Liikaa vaihtoehtoja ja liian heikko mieli. Ehkä kompromissina etsin jostain peltivanteet ja niihin jotkut todella komeat bilteman pölärit.

Kovasti mua yritetään aivopestä laittamaan kunnollista korkeussäädettävää alustasarjaa. Keulii kuulemma niin kovin...  :-\
http://www.vagarena.fi/index.php?topic=8831.0
Audi 100 Avant 2,2 Turbo Quattro 1988

ex - http://www.vagarena.fi/index.php?topic=12726.0

ja monta muuta kulkinetta

ntix

Päivitetty tulossa olevien listausta.
http://www.vagarena.fi/index.php?topic=8831.0
Audi 100 Avant 2,2 Turbo Quattro 1988

ex - http://www.vagarena.fi/index.php?topic=12726.0

ja monta muuta kulkinetta

ntix

Kun se menee putkeen niin se menee putkeen.

Vein auton aamulla klo 7:30 määräaikaishuoltoon minkä piti sisältää nelipyöräsuuntaus ekstrana. Huoltoneuvojahan oli edeltävällä viikolla infonnut, että "Joo tuo vaan se autosi tänne heti aamusta, niin otetaan se työn alle heti aamusta. On varmasti valmiina kun tulet iltapäivällä hakemaan". Karkasin töistä puoli kolmen aikaan hakemaan autoa huomatakseni, ettei sitä näkynyt parkkipaikalla. Tuntia myöhemmin ei näy ei kuulu, vastaus sama "Kyllä se kohta". 1,5h odottelun jälkeen tulee peräkamarissa itsensä kanssa kuteneen näköinen mies sanomaan, että "Joo, ei sitä nyt saada valmiiks. Se on toi pyörien suuntaus nyt niin vaikeeta ja meiltä loppuu työaika". Voin mennä kuulemma huomenna kymmenen aikaan hakemaan uudelleen. Eihän siinä mitä, mutta oman olisi pitänyt jatkaa matkaa Joensuuhun tänään, että olisi heti huomenna piuhan päässä seuraavia toimenpiteitä varten. Jäähän mulle huomenna tunti aikaa tehdä siirtymä ja hankkia vara-auto, että pääsen takaisin töihin.

No antoihan ne vara-auton. Mikä jumalainen laitos se onkaan. Jos jotain tuon velttovaihteisen tapporusinan ajamisesta jää käteen, niin se on varmaa nyt, että pösöä ei minun talouteen tule ikinä! En muista milloin viimeksi olisin ajanut autolla, missä on noin surkea alusta ja ohjaus. Moottori on kyllä suht jees, mutta ei se mitään pelasta kun vaihdekeppi on kuin veltto m****u vailla määränpäätä ja kaarteeseen reilummalla nopeudella ajaessa tuntuu, että renkaat pysyy maassa, mutta kori jatkaa matkaa. Tähän verrattuna äitini omistama Nissan Note on todella hyvä!

Mutta se sentään lohduttavaa kuulla, että autossa ei ole mitään vikaa. Kiitoksena siitä tulen saamaan 450 euron arvoisen laskun.
http://www.vagarena.fi/index.php?topic=8831.0
Audi 100 Avant 2,2 Turbo Quattro 1988

ex - http://www.vagarena.fi/index.php?topic=12726.0

ja monta muuta kulkinetta

ntix

#24
Vihdoin on huollot ja säädöt tehtynä. Vihdoinkin soitin ymmärtää aux:in päälle ja saan heittää hyvästit autossa pyöriville cd-levyille. Samalla laitettiin nuo valohommat siihen tilaan, että ledejä voisi alkaa laittamaan paikalleen jahka sumuvaloritilät tulevat ja saan ledit hommattua. Siihen asti pitäisi muistaa käännellä kytkimestä valot päälle. Kummasti tuo mieli muuttuu, kun olen aina pitänyt led-päiväajovaloja yhtenä suurimmista turhakkeista ja ennen kaikkea hölmön näköisinä jos palavat esim. sumuvalojen paikalla. Nyt kuitenkin olen niitä omaan autoon laittamassa. Turhalta tuntuu kyllä tuo xenonien läpyttely, varsinkin kun ne sammuvat aina valokytkimen ollessa 0-asennossa ja vedettäessä käsijarru päälle.

Auto oli kaverin pihassa säilössä yön yli ja innokas kalvottaja oli iskenyt kyntensä minunkin autoon sen suurempia kyselemättä. Jättääkö kalvot peilivilkkuihin vai ottaako pois? Mielipiteitä otetaan ilolla vastaan.
http://www.vagarena.fi/index.php?topic=8831.0
Audi 100 Avant 2,2 Turbo Quattro 1988

ex - http://www.vagarena.fi/index.php?topic=12726.0

ja monta muuta kulkinetta

Killer

Anna vaan olla. Sopii hyvin tummaan autoon.
Kaikki on siistiä minkä itse tekee.....
Skoda Octavia RS 4x4 -18 hb

ntix

#26
*******
http://www.vagarena.fi/index.php?topic=8831.0
Audi 100 Avant 2,2 Turbo Quattro 1988

ex - http://www.vagarena.fi/index.php?topic=12726.0

ja monta muuta kulkinetta

ntix

Päivitetty tehtyjen ja tulevien listausta.

Aamulla päätin haluta taakse roiskeläpät. Onneksi Joensuusta löytyi yksi pari varastosta valmiina --> paikoillaan.
Päiväajovalot toiminnassa.
http://www.vagarena.fi/index.php?topic=8831.0
Audi 100 Avant 2,2 Turbo Quattro 1988

ex - http://www.vagarena.fi/index.php?topic=12726.0

ja monta muuta kulkinetta

ntix

"Hoviasentaja" heitti ilmoille seuraavat sanat: "Laitan yhden piuhan paikoilleen. Ihan pikku juttu, ei mene kun hetki."

Hetkeä myöhemmin näky oli tämä

Olisin utelias tietämään millainen näky on, jos homma on h****tin vaikea ja menee ikuisuus...
http://www.vagarena.fi/index.php?topic=8831.0
Audi 100 Avant 2,2 Turbo Quattro 1988

ex - http://www.vagarena.fi/index.php?topic=12726.0

ja monta muuta kulkinetta

ntix

#29
No niin, autossa alkaa 80tkm rajapyykki tulla täyteen. Ei mitään suurempia valittamisen aiheita eikä mitään vikoja tämän 25tkm ja reilun puolen vuoden ajalta mitä auto ollut. Ainut, että renkaat alkaa olla sen verran finaalissa, että peltorit lisätään piakoin vakiovarustukseen. Uusia en hanki ennen kuin uusi alusta alla. Nykyiset saa toimia testirenkaina siihen asti, kun alusta saatu haluttuun asentoon ja kehtaa viedä kulmien säädätykseen. Alustaksihan valikoitui pikapäätöksellä Bilstein B14. Eihän noista nyt hirveästi käyttökokemuksia löytynyt, mutta saahan niitä uusia tai entisetkin takaisin jos ei miellytä.

Lainaus käyttäjältä: ntix - 06.05.12 - klo:22:08
Suunnittelin tuossa yhdessä vaiheessa maskin "mustaamista", mutta kun tuntuu että joka toisessa autossa on maski teipattu/maalattu tai vaihdettu mustaan (en sano sillä etteikö näyttäisi hyvälle), niin pitäisikö minun olla erilainen nuori ja laittaa alamaskin keskirimoihin kromikuoret...? En kyllä erityisemmin pidä kromista, mutta ei se välttämättä pahallekaan näyttäisi.

Ja niin se mieli muuttui taas... Olisiko tämä sellainen puolivälin kompromissi? Katsellaan jätänkö maskin näin, kunhan annan vähän aikaa olla.

http://www.vagarena.fi/index.php?topic=8831.0
Audi 100 Avant 2,2 Turbo Quattro 1988

ex - http://www.vagarena.fi/index.php?topic=12726.0

ja monta muuta kulkinetta

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy