Öljyn mittatikun ja putken vaihto

Aloittaja Sepittäjä, 05.12.23 - klo:08:16

« edellinen - seuraava »

Sepittäjä

Voisko joku,joka tietää, kertoa ja kuvailla millainen oroseduuri on kyseisen mittatukun ohjainputken vaihtaminen Skoda Yeti 2,0 tdi  4 motion autoon ja mistä voi ostaa taatusti sopivan putken,kiitos taas ?

Sepittäjä

Oli tarkoitus kirjoittaa "proseduuri ", jonka voisi korvata myös sanalla " seremonia".

Jultsu

ei ole tietoa vaihdon haastavuudesta, mutta putkea tuskin löytyy muualta kuin marmorilta, tikkuja varmaan voi saadakin tarvikkeina jostain autodocilta. Onko putki vääntynyt / murtunut vai miksi se pitäisi vaihtaa?
Omasta mielestäni Jultsu on pieni mies, jolla on ainainen tarve öykkäröidä. -mikey

o.b.

Motonetista olen johonkin volkkariin öljytikun putken löytänyt. Pitäis tietää hieman enemmän tietoja autosta, että osaisi etsiä oikean putken varaosanumeron ja sitä kautta oikean osan. Vuosimalli ja moottorikoodi auttaisi jo paljon.

Ongelma niissä muovisissa putkissa on se, että ne hapertuu ajan myötä alhaalta ja murenevat sitten palasiksi.

Sepittäjä

Auto on toisella paikkakunnalla ja tietojen saanti hiukan hankalaa.vuosimalli on kuitenkin 2010 ja moottori 2,0 tdi, auto 4 motion. Onkohan tässä metalliputki vai muoviputki? Remppaa suunnitellaan, koska on havaittu,että putken alapään liitoksesta vuotaa öljyä ja ongelma haluttaisiin poistaa.

Jultsu

ettei vaan olisi uuden o-renkaan kanssa taas tiivis?

onkohan tässä mallissa öljyn pinnan tasonturi putken lähdön kanssa samassa paketissa?
Omasta mielestäni Jultsu on pieni mies, jolla on ainainen tarve öykkäröidä. -mikey

Daatta

Motonetistä näkee auton tiedot rekisterinumeroa vastaan, samoin merkkiliikkeestä. Paikallisen merkkiliikkeen tiskille kun soittaa niin varmasti saa sopivan osan tilattua.
ID.4 Pro 4MOTION Elegance
Ex: ID.3 Pro Performance Business -20, Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18
Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

Sepittäjä

Kiitos kommenteista tähän saakka ! Saattaapa hyvinkin olla niin,että uuden o-renkaan vaihdon myötä olis taas tiivis.......
Hiukan lisää tietoja autosta. 140 hv. moottori jokin näistä CBDB,CFHC,CLCB.
Osaako nyt joku kuvailla,miten se tiivisteen vaihtohomma oikein etenisi, paljonko ja mitä täytyy purkaa pois tieltä,että saa putken irti ja voi tiivisteen vaihtaa ? Arvelen,että järkevin homma vois olla uuden o-renkaan vaihtaminen. Tässä taitaa olla metalliputki.......

o.b.

Näyttäisi olevan ylhäältä 6mm pultilla kiinni ja keskellä muovinen halkioniitti. O-rengas on 10x2mm.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy