Pa-tankin luukku 00332 vikakoodilla

Aloittaja sonic, 10.08.21 - klo:12:45

« edellinen - seuraava »

sonic

-06 octavia ja pa-luukku ongelmaa, ei aina sulkeudu eikä avaudu,purin tuon moottorihärvelin esiin ja näyttäs toimivan niin, että mukavuusboxi antaa toiseen suuntaan johtimille + - ja kääntää sitten sen virran toisinpäin, kiinnimenolla jännite jää n. 8 volttiin ja aukikäskyllä 12 volttia, tai toisinpäin,samaan hommeliin liittyy myös vasemman takaoven keskuslukko-ongelmaa, lukkomoduuli vaihdettu ja johtojen tutkiminen käynnissä, silmämääräisesti haitarin sisällä ja muutoinkin ehjät, pitänee mittailla väli ovelta mukavuusboxille joka lienee hanskalokeron alla jossain,hommeli pirun aikaavievää ja muutoinkin vaatii motivointia,,,tolla samalla ajalla vaihtas muutaman nokkahihnan, oliko hyviä vinkkejä tai kellään vastaavaa, yritän siis päästä helpolla.....?

Jultsu

Näiden väyläohjattujen autojen kanssa ei pääse ikinä helpolla. Ohjaus tuolle luukun moottorille taitaa tulla transistoriohjatulta lähdöltä, jolloin se jännitteen mittaaminen ilman kunnon kuormaa ei vielä kerro yhtään mistään.

Oliko vikakoodit jo luettu VCDS:n kanssa tuolta CECMiltä? (central electric control module) ?
Omasta mielestäni Jultsu on pieni mies, jolla on ainainen tarve öykkäröidä. -mikey

o.b.

Eipä ole kytkentäkaaviota, mutta voisin kuvitella, että kun luukku avataan, moottorille annetaan +12V jännite hetkeksi (luukku ponnahtaa raolleen). Tämän jälkeen luulisi jousivoiman palauttavan lukituksen takaisin päälle. Tällöin moottori pyörisi "väärin päin" ja aiheuttaa sen -8V jännitteen.

Takaoven keskuslukituksella ja tuolla saataisi olla yhdistävänä tekijänä maadoituspiste ???

Johtojen mittaus on haastava laji ja milliohmimittari ei olisi pahitteeksi. Itsellä on halpa kiinalainen YAOREA YR2050 mittari, jonka resoluutio on milliohmin sadasosat. Tarkkuus onkin sitten toinen juttu ;) Valikko mittarissa on hieman haastava kun on kokonaan kiinaksi.

M_M

Vasemmalla takaovella ja tankin luukulla on yhteinen tekijä, ohjausboksilta takaoven lukolle lähtevä johto yhdistyy jossain päin johtosarjaa tuohon tankin luukun ohjaukseen (liitos B175).

Kuvassa F222 vasemman takaoven lukkolaite, V155 tankin luukun lukkolaite ja J393 keskuselektroniikan aivolaatikko.

VCDS (HEX-V2) käytettävissä, Kotkan seudulla

Skoda Enyaq iV 80x 4x4 -23
Seat Ateca 2.0TSI 190 DSG 4x4 -18

erWin - täältä löydät kaikki korjausoppaat ja kytkentäkaaviot autoosi

sonic

No niin kiitoksia nopeista vastauksista,tiedot luettu VCDS:llä ja nuo jännitemittauksien tarkoitus oli vaan selvittää että jotain tulee,tuo luukku aukeaa ja sulkeutuu pelkästään sähkömoottorilla ,jousivoimaa(kellonjousta ) ei ole kun pitää jäädä haluttuun asentoon, kaivoin tuon mukavuusboksien esiin ja mittasin johdotuksen boksilta lukkolaitteelle kaikki kunnossa, pitää kaivaa tuo maapiste vielä esiin,nuo sähkökuvat myös käytössä, jatketaan sinnikkäästi...

sonic

No niin uurastusta jatkettu,liitin vanhan ,säästetyn lukkolaitteen kiinni johtoon ja niin vain se toimii, kun tuo uusi lukkolaite vuosi sitten tuli, niin sen laatu tai muoviosien istuvuus oli niin huono, että siirsin vanhasta siihen jotakin ja uudesta tähän vanhaan vastaavan kappaleen,joko se kappale oli alkuperäisen vian aiheuttaja tai sitten jotain muuta, myöskin tankin luukun lukko lähti toimimaan, täytyy siis äheltää tuo lukkomoduuli tuosta ovesta vielä pois ja tää kaikki ilman olutta....

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy