Tehdas-Webasto ver. 2013 ja muut lämmitysratkaisut

Aloittaja vkjoki, 02.10.12 - klo:08:38

« edellinen - seuraava »

Kaktus

Lainaus käyttäjältä: Murska - 26.03.13 - klo:15:13
Kaukosäädin tuli postissa. Nyt kun vielä tietäisi miten se koodataan, perinteinen sulake irti/kiinni off-nappulan painaminen ei tuottanut tulosta. Jos ei muuta niin pitää käydä marmorilla kääntymässä, hirvittää pelkkä ajatus 90â,¬ laskusta jostain yksinkertaisesta koodauksesta...

Mitä sulaketta koitit?

tet

Lainaus käyttäjältä: TuplaVW - 26.03.13 - klo:12:07
Ei ole suoraan kokemusta manuaali-ilmastoinnista VW:ssä mutta voisiko tuo johtua siitä että ilmanpuhallus olisi valittu suuntaamaan tuulilasille ?  Eli tavoitteena olisi lasin mahdollisen kosteuden poisto, jolloin automaattisesti heitetään kuivatus päälle.

Tuolla lailla se climatic toimi ainakin VI-Golfissa. Aina kun suuntausrinkulan kiersi siihen yläasentoon, meni AC päälle.
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

Murska

Mukana tuli germaanin kieliset ohjeet jonka ymmärtäminen kaatui kielimuuriin...

Nro:37 on seisontalämmittimen sulake ja sen kanssa yritin tuhrata koodausta. Jostain luin että jälkiasenteisessa koodaus onnistuu sulakkeen irroituksella ja tehdas asennuksessa VAG-com:lla?
BMW 118dA M-Sport

Guido

Lainaus käyttäjältä: Murska - 26.03.13 - klo:16:29
Mukana tuli germaanin kieliset ohjeet jonka ymmärtäminen kaatui kielimuuriin...

Jos Lontoo taipuu niin Google-kääntäjä tekee suhteellisen hyviä Saksa-Englanti -käännöksiä, suomeksi ei kannata edes yrittää kääntää: http://translate.google.com/

Murska

Kuukkeli tulkkia on käytetty mutta se ei tilannetta ratkaissut.
BMW 118dA M-Sport

Kaktus

Lainaus käyttäjältä: Murska - 26.03.13 - klo:16:29
Mukana tuli germaanin kieliset ohjeet jonka ymmärtäminen kaatui kielimuuriin...

Nro:37 on seisontalämmittimen sulake ja sen kanssa yritin tuhrata koodausta. Jostain luin että jälkiasenteisessa koodaus onnistuu sulakkeen irroituksella ja tehdas asennuksessa VAG-com:lla?

Kojelaudan sulake nro:7 (10A) herätti ainakin oman kakkoskaukoni toimimaan.

Murska

BMW 118dA M-Sport

keijooni

Tilasin saksan ebaysta webaston kaukosäätimen, maksoiko se nelisenkymppiä. Tuli parissa päivässä. Sitten menin Pörhölle jossa ne koodas sen viidellätoista eerolla. Nyt kaukosäätimiä on mulle ja rouvalle omiin avainnippuihin

vkjoki

Päivitin otsikkoa aiempaa yleisemmäksi, koska sama uusi VAG:in tehdas-Webasto on saatavissa myös esimerkiksi uuteen Octaviaan ja koska tässä ketjussa käyty keskustelu on yleistettävissä muihinkin uutta tehdas-Webastoaratkaisua hyödyntäviin automalleihin kuin Golf 7:an.

Minulla tämä uusi tehdas-Webasto oli käytössä 19.12. alkaen koko talven, ja erinomaisia olivat käyttökokemukset. Webaston esilämmityskäyttökertoja minulle kertyi 35 ja keskimääräiseksi polttoaineenkulutukseksi käyttökertaa kohti arvioin 0,3 litraa. Ajokilometrejä minulle kertyi talven aikana 10 000 km, ja keskikulutus oli 5,7 l/100km ilman Webaston aihauttamaa kulutusta. Jos Webasto lasketaan mukaan keskikulutukseen, kulutus nousee 0,1 l/100km.

Mainittakoon vielä kerran, että oli iloinen yllätys havaita, että Golf 7:n automaatti-ilmastoinnin ohjainvalikosta voi valita, meneekö Webasto ajon aikana automaattisesti päälle vai ei - ominaisuus, jota VAG:eihin on vuosien mittaan kovasti kaivattu. Itse en automaattitoimintoa pitänyt päällä, vaan käynnistin Webaston manuaalisesti silloin, kun lisälämpö oli tarpeen. Tällaisia tilanteita ei talven mittaan montaa kertaa tullut vastaan.

Mielestäni runsas 700,- oli pieni hinta Webaston tuomasta hyödystä.
1.4MPI; 1.9TDI; 2.0TDI 103 kW; 2D-4D 130 kW; 1.4TSI 103 kW DSG-6; 1.8TSI 118 kW DSG-7;  2.0 D3 5-syl. 120 kW Geartronic-6; 2.0 TDCi 120 kW Powershift-6; 1.4TSI ACT 103 kW DSG-7; V40 2.0 D3 5-syl. 110 kW Geartronic-6

Geoman

Lainaus käyttäjältä: vkjoki - 16.04.13 - klo:16:03

Mielestäni runsas 700,- oli pieni hinta Webaston tuomasta hyödystä.

Olen seurannut keskusteluketjua vain osittain. Mikä on 700 euron tehdasasenteisen ja 2000 euron jälkiasenteisen lämmittimen erot? Eli onko jälkiasenteinen huono investointi verrattuna tehdasasenteiseen Eberi/Webasto-lämmittimeen?

Markku J

Eihän niissä muuta eroa ole kuin mahdollisesti tehdasasenteisen laadukkaampi asennus, kun työ on tehty kokoonpanoprosessin osana. Asennustyö vie aikaa noin 10 tuntia, mikä selittää tuon hintaeron. Tehdas myös ostaa lämmittimen Webastolta halvemmalla ilman välikäsiä ja isoilla volyymeillä.

Joey

Tehdaswebasto myös integroidaan auton climatronic järjestelmään josta saa ajastin toiminnot käyttöön. Aivan huippu lisävaruste. Manuaalia selasin webaston osalta niin myös ottaa akun varaustilan huomioon
Audi A3 1,6tdi stronic -17

ConD

#192
Lainaus käyttäjältä: vkjoki - 16.04.13 - klo:16:03
Mainittakoon vielä kerran, että oli iloinen yllätys havaita, että Golf 7:n automaatti-ilmastoinnin ohjainvalikosta voi valita, meneekö Webasto ajon aikana automaattisesti päälle vai ei - ominaisuus, jota VAG:eihin on vuosien mittaan kovasti kaivattu.
Tuli mieleen kun tuolla VCDS puolella on topikki, missä bensa-Superbista on koodattu tehdaswebasto pois päältä itse. Dieseleistä automaattikäyttöä ei saa samalla kikalla pois, mutta miten on 7-Golfin kohdalla. Onko siis kellään dieselmiehellä 7-golfissa tehdaswebaa ja saako sen automaattikäytön pois climatronicista tai koodaamalla.

Eli summa summarumina, bensoista automaattikäytön saa pois siis (ja on saanut aiemminkin), mutta mites dieselit?

edit: eli joo, Ocu_P:hän kirjoitteli näin omassa tallissaan dieseliseiskasta:
LainaaEn käyttänyt webastoa esilämmitykseen ja ajon aikainen käyttö oli kytketty pois valikoista. Näin oli myös käytännössä eli webaston todella saa itse kytkettyä pois toiminnasta. Tällä asetuksella itse jatkan ja käytän laitetta omatoimisesti tarpeen mukaan.
www.autostadium.fi - autoilua ja elämää

Markku J

Piti tovi etsiä Webaston automaattitoiminnon poistoa Golfista. Se kun ei ole normaalin Setup -valikon takana vaan Climatronicin erillisen Setup -napin takana. Miksiköhän sille on tuo oma nappi pitänyt tehdä - ehkä se tottumisen jälkeen on "oikotie" ilmastoinnin säätöihin.






Murska

Lainaus käyttäjältä: ConD - 16.04.13 - klo:22:47Dieseleistä automaattikäyttöä ei saa samalla kikalla pois, mutta miten on 7-Golfin kohdalla. Onko siis kellään dieselmiehellä 7-golfissa tehdaswebaa ja saako sen automaattikäytön pois climatronicista tai koodaamalla.

Saa kytkettyä pois.

Aika jänniä nämä tehdas Weban hinnoittelut, VW on ottanut selkeän "kansanauto" menttaliteetin auton varustamisen suhteen, hinnat on järkeviä monessa suhteessa. Samaa tuotetta laitetaan konsernin rinnakkaismerkkeihin ja kilpaileviin merkkeihin eikä ole kovinkaan erikoista että Weban hinta alkaa kakkosella. Mä annan VW:lle isot pisteet rohkeasta tehdas Webaston hintakilpailun aloittamisesta, oletettavasti muut maahantuojat järkiintyy ja alkaa myös myymään lisähilppeitä tolkulliseen hintaan.
BMW 118dA M-Sport

Loungeliner

Lainaus käyttäjältä: Murska - 17.04.13 - klo:08:39
Aika jänniä nämä tehdas Weban hinnoittelut, VW on ottanut selkeän "kansanauto" menttaliteetin auton varustamisen suhteen, hinnat on järkeviä monessa suhteessa. Samaa tuotetta laitetaan konsernin rinnakkaismerkkeihin ja kilpaileviin merkkeihin eikä ole kovinkaan erikoista että Weban hinta alkaa kakkosella. Mä annan VW:lle isot pisteet rohkeasta tehdas Webaston hintakilpailun aloittamisesta, oletettavasti muut maahantuojat järkiintyy ja alkaa myös myymään lisähilppeitä tolkulliseen hintaan.
Taitaa tuossa Webastoasiassa olla sekin, että tehtaalla (kun auto atomeista muutenkin kootaan) laitteen asennuskustannukset olla luokkaa muutama euro. Asennuksen vaatima lisäaika vrt. auto ilman Webastoa lienee sekin max. muutamia minuutteja, kun vain nostellaan komponentteja liukuhihnalla etenevään autoon ja ruuvataan kiinni. Jälkiasennuksen vaatiman työmäärän tajuaa jokainen, joka joskus on tuollaisen laitteen johonkin asentanut tai nähnyt asennettavan.

Itselleni myönnettiin Seat-kaupassa suoraan, että VW (ja maahantuoja) on halunnut pitää VW:n ja Seatin välillä yhden kilpailuedun emomerkillä juuri tässä asiassa, eli järkihintainen tehdas-Webasto. Toisaalta Espanjasta ei tehtaalta käsittääkseni uuteen Leoniin ainakaan edes ole mahdollista saada Webastoa tällä hetkellä, ehkä joskus? En ole nyt silmäillyt, mitä Audiin tehdas-Weba kustantaa, mutta takuuvarmaa on se, ettei VW:n halpakaan tehdasasennettu Webasto tule myydyksi nollakatteella, miinusmerkkisestä puhumattakaan ;)

Zaasa

A3 tehdasweba taisi olla 2200â,¬ 1.4 moottoriin. Leoniin ei tehtaalta sitä saa.

Apaju

^
Jep on hiukka arvokkaampi toi Audin tehdasweba, samalla hinnalla sai sen jälkiasennettua Suomessa ja samaan hintaan sai kännykkäohjauksen (Thermo Call) ja sillä onnistuu lämmittimen ohjaus useasta kännykästä softan hinnalla 9,99 euroa.
VW ID.3 Life

Markku J

Lieneekö Audilla käytössä Eberspächer myös A3:ssa ? Kuutosessa ainakin oli. Sillä voikin hyvin perustella hinnan, joka A6:een on 2800 - 3250 eur.

Zaasa


Loungeliner

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 17.04.13 - klo:09:12
Lieneekö Audilla käytössä Eberspächer myös A3:ssa ? Kuutosessa ainakin oli. Sillä voikin hyvin perustella hinnan, joka A6:een on 2800 - 3250 eur.
Hyi saatana mikä hinta... Täytyy olla kyllä hyvä pannu, että Volkkarin laitteen hintaan saa listätä kakkosen eteen :o

vkjoki

Tämän aiheen ensimmäisen sivun ensimmäisessä viestissä olen pitänyt yllä tietokantaa puheena olevan tehdas-Webaston (= Webasto Thermo Top Evo 5 kW) ominaisuuksista, käyttöliittymistä ja käytöstä. Uskoisin, että tuosta avauspostauksesta sivulta 1 löytyy hyödyllistä tietoa kaikille tästä uudesta tehdas-Webastosta kiinnostuneille.

Golf VII:n tehdas-Webaston ovh. oli loppuvuonna autoa ostaessani "alkaen 764,-" miinus mahdolliset alennukset.
1.4MPI; 1.9TDI; 2.0TDI 103 kW; 2D-4D 130 kW; 1.4TSI 103 kW DSG-6; 1.8TSI 118 kW DSG-7;  2.0 D3 5-syl. 120 kW Geartronic-6; 2.0 TDCi 120 kW Powershift-6; 1.4TSI ACT 103 kW DSG-7; V40 2.0 D3 5-syl. 110 kW Geartronic-6

user

Manuaali-ilmastoinnin kanssa Webaston automaattikäynnistystä ei saa pois itse mistään asetuksista, kuten Climatronicin tapauksessa. Automyyjämme lupasi kysellä maahantuojalta kuinka tilanne korjataan, mutta kuten odotettua, ei mitään ole kuulunut.

Onko palstalaisilla tietoa, kuinka asia etenee tai eteneekö mitenkään? Softapäivitystä, testerillä poisto vaiko erillinen kytkin?

Tympii, kun webasto joka hemmetin käänteessä, vielä useamman plus-asteen lämpötiloissa, rupeaa pöhisemään ja käryämään.
-> Ei taatusti ennustele pitkää ikää tuollaisella katkokäynnillä.
MB 200 A (w205) 2015
VW Golf 1.2 TSI DSG Comfortline 2013

tlaukkar

Hei.

Yrityksemme Embelin valmistaa erityisesti autojen polttoainelämmittimien etäohjaukseen soveltuvaa Remuc-ohjainta (www.remuc.fi). Ko. ohjaimella pystyy ohjaamaan suurinta osaa tehdas- ja jälkiasennettuja polttoainelämmittimiä älypuhelimen avulla ja mm. ajastusten määrittely on varsin eri tasolla kuin kilpailijoiden ohjaimissa eikä GSM-ohjauksen kantama ole lainkaan niin rajoittunut kuin radiokauko-ohjaimella.

Kuulemamme tiedon mukaan uudessa Golf VII:ssa on sama Webaston polttoainelämmitin kuin mitä ovat tehtaalla aiemminkin laittaneet, mutta ohjausta on muutettu sen verran, että esim. ulkoisen GSM-ohjauksen kytkeminen ei ole samalla tavalla lisättävissä kuin aiempiin versioihin. Hassua tässä on se, että edes Webaston omaa ohjainta ei pysty tuohon kytkemään. Luonnollisesti tarjoaisimme mielellään myös uusiin Golfeihin tämän GSM-ohjauksen, mutta pitäisi ensin päästä vähän testaamaan, miten ohjausta on muutettu ja onnistuuko ulkoinen ohjaus lainkaan.

Löytyisikö foorumin aktiiveista innokasta tehdasasenteisen polttoainelämmittimen ruksannutta Golf VII:n omistajaa, joka voisi tuoda auton meille tutkittavaksi? Aikaa hommaan ei muutamaa tuntia enempää menisi. Täkynä voisi olla, että mikäli ulkoinen ohjaus todetaan mahdolliseksi, niin Golf VII lähtee meiltä markkinoiden parhaalla GSM-ohjauksella varustettuna. Mikäli ohjaus ei onnistu, niin kyllä meiltä aina pullakahvit saa :)

Konttorimme on Oulussa. Kiinnostuneet voivat ottaa yhteyttä spostilla: teemu.laukkarinen@embelin.fi

Terveisin,
Teemu Laukkarinen / Embelin Oy

tlaukkar

...ja kun uteliaisuus asiaa kohtaan on osoittautunut äärimmäisen valtavaksi, niin tarkennetaan vielä, että mikäli asennus seiska-koppaiseen Golfiin onnistuu, saa koekaniini Remuc:in autoonsa siis ilmaiseksi. Eli 0â,¬ :)

- Teemu Laukkarinen / Embelin Oy

Murska

Mä olisin jo huutanut hep, mutta kun välimatkaa on liikaa :(
BMW 118dA M-Sport

vkjoki

Siellä täällä muidenkin aiheiden alla keskustellaan VAG-konsernin uusimman tehdas-Webaston ominaisuuksista ja hankinnan perusteista. Keskustelijoille tiedoksi, että ylläpidän tämän aiheen avausviestissä tietopakettia tämän uusimman konstruktion ominaisuuksista ja päivitän tuota avauspostausta aina kun uutta tietoa tulee. Ja jos keksitte tämän aiheen sivun 1 viestissä nro 1 korjattavaa tai täydennettävää, kertokaa ihmeessä!
1.4MPI; 1.9TDI; 2.0TDI 103 kW; 2D-4D 130 kW; 1.4TSI 103 kW DSG-6; 1.8TSI 118 kW DSG-7;  2.0 D3 5-syl. 120 kW Geartronic-6; 2.0 TDCi 120 kW Powershift-6; 1.4TSI ACT 103 kW DSG-7; V40 2.0 D3 5-syl. 110 kW Geartronic-6

psxgamer

Kun nämä edulliset Webastot yleistyvät Golfin lisäksi Octaviassa, olen ruvennut miettimään sitä mielestäni akun loppumisen lisäksi toista Webaston riskiä lohkoon/letkuun verrattuna: Mites jos se Webasto hajoaakin? Mitähän luokkaa tälläisen laitteen korjaaminen maksaa? 500â,¬, 1000â,¬ vai peräti 1500â,¬? Meinaan jos tehdas weban edullisuus perustuu pieneen työvoimaan kokoamisen yhteydessä, niin olettaisi webaston korjaamisen maksavan suunnilleen saman verran kuin uuden jälkikäteen asennus...

Huikko

En pitäisi tuota isona ongelmana. Toki siinä on enemmän hajoavia ja huollettavia osia kuin lohkolämmittimessä, mutta Nämä EVO 5 -pohjaiset ratkaisut ovat merkistä riippumatta toimineet hyvin. Webastoa pitää osata käyttää. Yleisin vika joka webastoon iskee on siinä ratin ja selkänojan välissä.

Itse otan aina auton oman väyläohjauksen pois ja käytän lämmitintä manuaalisesti käsin niin halutessani. Lämmitysajat semmoisiksi, että laitos lämpenee kunnolla ja lämmittimen sammutus hiukan ennen auton sammutusta.

Webastoa huoltaa suomessa monikin taho, mutta läheskään kaikki eivät pääse näihin tehdaswebastoihin softalla käsiksi. Helpointa on keskittyä vartti siihen että miten se lämmitin toimii ja sen jälkeen järki sanoo miten sitä kannattaa käyttää, että laite on pitkäikäinen.
2015 Citroën C4 Cactus VTi82 ETG Shine
1992 Mercedes-Benz 190E
1980 Oldsmobile Omega V6
1977 Volvo 66GT
1975 Volvo 66GL
2000 Skoda Octavia 1.8T A L&K

sonic

Osaltaan tuota suht edullista hintaa selittää se,että autossa jossa valittu tehdasweba ei asenneta ptc lämmitintä joka sekin luokkaa 300-500e, laturin koosta ei ole tietoa onko sama vai ei.  Yritän itse saada autoa yeti molemmilla ,mutta tuskin onnistuu.Kun kysyt asiaa maahantuojalta,saat nauhoitetun vastauksen jälleen;Dieselmoottoreilla varustetut autot sisältävät PTC-lämmittimen ja niihin voi valita tehdasasenteisen webaston mutta kun näin ei ole....

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy