Menu

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit Menu

Viestit - sonic

#91
-06 octaviassa tuohon hieman perehdyin, kompuran päässä on tuo jousilevykytkin,mutta kun sen purki,niin takana ei ollut levyä ja ei myöskään kelaa , lienee sitten muuttutilavuuksinen, mutta kun tuota pyörittelee, niin ei se tyhjää pyöri , pumppu siellä pumppaa vastaan,ehkä pitäs paikallistaa vuoto ja korjaus sekä liemet sisään, uudet kompuratkaan eivät ole sikahintaisia, varsinkin jos omin kätösin punnertaa paikalleen...
#92
Kompura oli sandem  1K0820803S , pitänee perehtyä onko tilavuussäätöinen, auto kuitenkin -06 eli aika vanha, päädyssä on tuo jousilevykytkin joka pienen pätkän pystyy boorissa liikkumaan, mutta takaa ei löydy kytkinlevyä eikä kelaa??? Sinällään vika huonoon kytkeytyvyyteen voi olla esim. kylmäaineen vähyydessä tms. kävin vaan ton kytkimen kimppuun kun oli nokkahihnahomma menossa...
#93
Purin octaviasta kompuran kytkimen kun kytkeytyy huonosti päälle, tuollaista kelaa en rakenteesta löytänyt, kompura on sandem merkkinen, mitenkähän kytkeytyminen on hoidettu, tuo jousilautanen liikkuu boorissa hieman, mutta se on kiinteästi kiinni moniurahihnapyörässä??
#94
Vcds llä se onnistuu ,semmoinen toiminto löytyy,näin olen joutunut tekemään kun vaihtelin nesteitä enkä tajunnut tuota säiliön väliseinää silläkään ei yhdellä kertaa tullut hyvä,tulee todella pieniä mikrokuplia ulos.
#95
Kun laitat termania,niin tarkista asennusasento, tuo vastinkaari tuli tiettyyn asentoon,sit ei muuta kun punnertamaan se on siinä laturin alla kivasti.
#96
No vastaillaan ennenkuin joku ehti arvostella,,,ei ole kyseessä ilmastoinnin kennon putkisto vaan webastolle lienee joku oma kenno matkustamoa lämmittämään, eikä letkutus yhdisty tuohon omaan kennoon??
#97
Yriteltiin etsiä tuota venttiiliä matkustamon ja koneen lämmityksen välillä, kaveri kertoi että webaston käydessä matkustamoon menevät letkut kylmiä, mutta nuo alumiiniset ilmastoinnin putket kuumia,onko tietoa miten näin on, auto ei siis käynnissä, nyt ei polla riittä...??
#98
Niin jos ei PTC-vastusta ole, niin ei autossa tarkene, sen päälle tulon huomaa kun kylmän auton käynnistää ,niin tuo releen pieni napsahdus kuuluu jonkin ajan päästä ja muutamassa minuutissa lämpöä alkaa tulla suuttimista, jos näin ei ole ei vastusta ole, tällöin konekkaan ei juuri lämpene. PTC-vastuksellakaan kone ei näiisä keleissä lämpene kaupunkiajossa kuin n. 70 asteeseen.
#99
 Tuo vesipumppuvika on höpöhöpöä,jos jumissa menee nokkahihna ja kone tuhoutuu,se että akseli olisi irronnut siipipyörästä on hyvin harvinaista,jos ei pyöri niin kone keittää nopeasti myös TDI,sisätilat lämpiää kyllä tolla PTC vastuksella joka noissa on,päälle menon huomaa valojen hetkittäisestä himmenemisestä.  Nuo lämpenemiset kuulostavat melko normaalilta,se kulutuslisä tulee enemmänkin tuosta PTC vastauksesta luokkaa 900w.
#100
Jos kyseessä on tehdasasenteinen weba, niin silloin autossa ei ole PTC lämmitintä ja kun weba ei toimi niin viileä on kaupunkiajossa,todennäköisesti tarvii uuden palopesän,jossa on silloin myös mukana tuo hehku/liekkivahti,käyttäytyy kuvaamalla tavalla,jos kiertopumppu on rikki, niin toimii hyvin moottorin ollessa käynnissä,hinta osalle n.200e,vaihto helppo,mutta aikaa menee webaston esiin saamiseen.
#101
Lämmitä Pa suotimen kylkeä puhaltimella voisi auttaa pakkasvaivaan polttoaineessa
#102
Audi A3 8L (96-02) / TT.n kulku
05.12.20 - klo:08:15
Yritetty tässä pätkäillä miten tuon 224hv TT tulisi kulkea,jotenkin tuntuu että ei mee niinkuin pitäisi,mutta kun ei oo mihin vertaa,antaa tuon overboost koodin ja pudottaa menoa,mutta ei aina,tuntuu että meno alkaisi maistumaan vasta tuossa 4000 kierroksen jälkeen,tuo ahtopainehomma selvityksen alla ja aloitellaan n75 velasta.
#103
Se taisi olla jotenkin niin, että on vain yksi pumppu joka paineistaa joko linjan taakse tai eteen, jos näin on niin silloin linjoissa pitää olla sähköllä avautuva venttiili, tai sitten pumppu vaihtaa pyörimissuuntaa ja linjoissa on takaiskut, veikkaan jälkimmäistä!
#104
No hyvinhän olet perehtynyt asiaan jo nyt, mutta ehkä kokeilisin vielä järjestelmän täyttöä alipainelaitteella, ilmalukko on joskus pirullinen saada pois, jos kuskin puolen letkun sulkisi myös, niin silloin tuonne oikealle saisi virtausta lisää,varmaan paras olisi jos pelkästään kennon letkut saisi irti ja huuhtelisi, mutta jos oikein ymmärsin, niin hankala, liikkeen huuhtelu voi olla kosmeettista.....
#105
Jep vähän sen sorttista ajattelinkin,että 2013 eteenpäin ok , mutta miten on vanhempien laita 2009 alaspäin...?
#106
No pieniä kuumeita ko. autoon menossa, mikäs kone pitäs olla/vuosimallihaarukka, että välttyisi öljynsyönti-ja nokkaketjuongelmalta, vastaus ei voi olla että ei mikään??  Uudenpi korimalli ajatuksissa, vanhempi on ollut.
#107
Jos näitä hommia enemmän, niin tuo alipainetäyttäjä on hyvä ,ei jää mihinkään pikkuputkeen ilmaa, ovat joskus pirullisia saada pois tai olla 99e.
#108
Vanhasta tietokoneesta hajosi kovalevy, mistä voi ostaa/ladata tuon ElsaWin ohjelmiston?
#109
Mahtuuko Dremell laikalla?
#110
Sammutusläppää ei kannata siitä läpästä enemmin painella ees taas nuo muovirattaat ei kestä isommaltarattaalta voiman siirtoa pienemmälle
#111
Tuo koodauksen puute /katoaminen varmaan oikea selitys, tuota transponderia tuskin kukaan sieltä on poistanut, tuon avaimen uudelleen koodauksen mahdollisuus riippuu tuon immon versiosta,ja vaatii mittaristosta tuon PIN koodin esiin kaivamisen, ei onnistu VCDS:llä, koodaus kylläkin, onko avaimen rautaosion juuressa W kirjain?
#112
Kattelen ton illalla kun on enemmän aikaa ,,,jos on,se tulee releeltä mut en muista numeroa 107??? tää on arvaus
#113
Pitäs kai mennä niin, että kun ECU saa tiedon moottorin pyörimisestä kampiakselin tunnistimelta, niin siitä lähtee jännite PA-pumpun releelle jolloin rele vetää ja pumppu käy, näin aunakin muissa autoissa (Fiatissa), älkää takertuko sanaan Fiat, taitaa olla meidän talouden vähävikaisin laite, autoja kuitenkin 6.
#114
No tuota sepä se....vanhat panin metallikeräykseen,toinen oli poikki,jousilautanen nousee taaksepäin hieman, joten sille alueelle kierukan korkeinta kohtaa varmaankin, tuo kumilautanen on tasainen, eli siihen ei ole kierukan asemaa muotoiltu, jousissa on merkki yläpäässä katkaisukohtaa vastapäätä noin, toisessa hieman heittää, kumilautasessa tietenkin tuo topparipykällys.Kumilautasessa vihreä värimerkki, joka ei oikein istu mihinkään.Laitan kuvan kun käyn tallilla...
#115
Ko. härveli hieman perusteellisemmassa huollossa; takajousien asennussuunta hieman hakusessa, ohjeen mukaan yläpään suunta siten että jousen merkki akseliin päin, einbaheissa ei ollut tuota merkkiä, korin lautanen on muotoiltu takaa nousevaksi, yläkumeissa uusissa on vihreä täppä, toisen jousen pähkäily helponpaa toisen hieman hakusessa,,,polossa varmaan samaa alustarakennetta???
#116
Jep ei ole haaveiltu vaan jo ostettu,joten jotain on jo pöksyissä....kovaa ajoa!
#117
Kyseessä 1,2TSI ajettu 175tkm, huoltokirjassa kaikki huollot tehty tosin n. 25tkm välein, missään ei mainintaa ketjun vaihdosta, VCDS:llä katottuna heittoa 3,21ast, jos oikein osaan katsoa, mistäs muuten luetaan? Ehkä en olisi itse uskaltanut ostaa, mutta jollekin se myytiin hyvällä huoltokirjalla.
#118
Hmm, sellainen tulee mieleen, että uusien palojen päistä kannataa tuo maali viilata pois että ovat riittävän väljät pesäänsä, liian kireä käsijarruvaijeri voi tuota tehdä, mutta pitäs lämmetä molemmilta puolilta, riippuen vaijerin vientitoteutuksesta, tuo ABS homma taas sytyttää kojetauluun merkkivalon ja poistaa esp:n käytöstä, uuden satulan laitossa ei oikein voi sössiä, joten menipä mielenkiintoiseksi, mutta jos kuumenee kovastikin, niin se pyöränlaakeri saa siitä pikkuhiljaa siipeensä??!
#119
Ajattelin ,että kun otan Autococilta astetta kalliinman niin saan varmaan paremman, näinhän se ei sitten olekkaan, astetta kalliinmasta puuttui tiivistys, muovikuori ei istunut kunnolla, koska valutyö oli pas.. siirsin vanhasta rungon tuohon uuteen ja asensin paikoilleen, kuten jo lähtötilantessa arvelinkin, niin vika ei ollut tuossa lukkomoduulissa, ja sen etsintä on ns. työjonossa.......se 40e härvelin voi toimia kuten 90e härvelikin mutta mistä tietää mikä olisi hyvä?????
#120
Hmm, nää on näitä ovijuttuja, itsellä ko. ovi ei suostu menemään lukkoon, kokeileppa painaa kaukolukitusta kaksi kertaa peräperää ja avaa sitten sisäkahvasta, safety lock on päällä , laita auto käyntiin ja kokeile sisäkahvasta , jos ei aukea,niin purkaminen sisäpuolelta ;verhoilu pois ja alumiinilevystä niitit poraamalla pois, ikkunan mekanismi huoltoasentoon ja tappi pois jne ,teippaa ikkuna, lukkomoduulin saa pois vasta kun ovi on auki, kun ovi on kiinni niin purkaminenhan on siteen astetta työläänpää............
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy