Menu

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit Menu

Viestit - sonic

#301
Asensin defan vastaavan 2.0tdi Ocuun,kyllä sekä noin meni. Samalla pähkinän kun tuo defan taulukko antaa myös mahdollisuuden laittaa letkulämmitin, mutta ei autoihin joissa weba.. Miksi ?
#302
Mitäs kotelosuoja-ainetta tuohon vahakäsittelyn päälle oli soveliasta käyttää,poistin nuo muovihärpäkkeet ja lokarit sekä pesin ko kohteet, eipä nyt ruostumista havaittavissa, mutta samalla vois mömmöt ainakin koteloihin täydentää. Auto oli skoda.
#303
tarviit VCDS ää vain jos hölmöilet ja päästät jarrunestesäiliön niin tyhjäksi, että ABS pumppuun jää ilmaa, sen voi tehdä koska säiliössä on väliseinä jonka yli neste menee varsinaiseen lähtökammioon, eli pidä täytenä.VCDS käyttää ABS pumppua kymmenen kertaa peräkkäin ja ajaa ilmaa eteenpäin ,pumpun tilavuus pirun pieni joten ilmat ei tule ihan muutamalla kerralla. Niin tein tän hölmöilyn joskus...
#304
Eikös ton voinut todeta vcds llä ,tää on arvaus,näyttäneekö kampiaks. ....Nokka akselin asentotunnistin eroa?
#305
Yeti / moottorilämmittimet yetiin
17.08.13 - klo:18:11
Oisko kokemuksia: Defa tarjoaa 2,0 tdi koneeseen joko letkulämmitintä tai öplämmitintä riippuen siitä onko autossa webasto,en kuitenkaan usko ,että aiheuttaa ongelmia vaikka laitan letkulämmittimen ja webaston kokemuksia asiasta  ???
#306
Osaltaan tuota suht edullista hintaa selittää se,että autossa jossa valittu tehdasweba ei asenneta ptc lämmitintä joka sekin luokkaa 300-500e, laturin koosta ei ole tietoa onko sama vai ei.  Yritän itse saada autoa yeti molemmilla ,mutta tuskin onnistuu.Kun kysyt asiaa maahantuojalta,saat nauhoitetun vastauksen jälleen;Dieselmoottoreilla varustetut autot sisältävät PTC-lämmittimen ja niihin voi valita tehdasasenteisen webaston mutta kun näin ei ole....
#307
Octavia 2,0 tdi -06 savut katsastuksessa henkilön polkemana 6 kertaa nippa nappa alle 1.5. Seuraavana vuonna vein eri paikkaan ja savut alle 1 kysyin että millaiset oli kaveri kertoi arvon ja ok ,kerroin miksi kysyin kun viimevuonna toisella paikalla oli vaikeuksia,arvasi paikan ja mittaajankin eli henkilön ja totesi että se ei osaa mitata. Että näin savut.
#308
Voi myös olla vain irti tai vinosti toisen klipsin alla..
#309
Yeti / Yetin lämmittimet
08.08.13 - klo:17:14
Yritin kysellä maahantuojalta että voiko autoon saada sekä PTC-vastuksen että polttoainelämmittimen...siis molemmat tehtaalta?   Vastaa, että dieselkäyttöiset varustetaan PTC-lämmittimillä ja autoihin voi myös ottaa tehdasasennetun webaston.
Olen vaan sitä mieltä, että jos otat tuon webaston, niin autostasi ei löydy PTC- vastusta?  Näin tän asian heillekin vastasin, mutta sieltä ei nyt sitten uutta vastausta taida enää tulla?
#310
Yeti / Vs: Vararenkaalla vai ilman?
02.08.13 - klo:22:22
Jep näillä vastauksilla ja perusteluilla ja hieman samoilla linjoilla ollen tuon tavaratilan koon suhteen otamma ilman vararengasta, oikeastaan olen paikkaillut nuo puhjenneet sekä omat 2kpl sekä naapuruston ja työkavereiden kummit tuolla kamelinp puikolla ja hyvin kestää.. kiitosta kommenteista.
#311
Yeti / Vs: Vararenkaalla vai ilman?
02.08.13 - klo:15:06
Sen verran selvennystä epätarkkaan aloitukseen, autona olisi Yeti, jossa tuo vararengas ei mene tuonne tavaratilan alle  kun ei ilmeisesti mahdu taka-akselin ollessa samassa kohdassa, olen nuo ruuvin reiät hoitanut itse tuolla kamelinp.. puikolla, mutta talvella se ei onnistu eikä kiehdo,tosin harvoin rengas talvella hajoaa, mutta kerta se on ensimmäinenkin....
#312
Yeti / Vararenkaalla vai ilman?
02.08.13 - klo:14:01
Mites on kokemuksia, renkaankorjauksesta ilman vararengasta, näyttäs tuo vararenkaanotto pienentävän tuota tavaratilaa melko paljon?
#313
Yeti / Moottorilämmitin yeti
31.07.13 - klo:20:42
Oisko varmenpaa tietoa: Mikä moottorilämmitin menee yetiin 2.0 Tdi 170 hv  vm-13 konetyyppiä en tiedä.Defan sivut tarjoavat sekä letkulämmitintä että säteilylämmitintä vai pitäskö laittaa molemmat. Oliko missään kuvallisia ohjeita johdotusten vienneistä ja pistokkeen kiinnityksestä puskuriin??
#314
Katso toimiiko jarruvalot ja vakionopeussäädin, jos eivät toimi, niin vika tuossa jarruvalokytkimessä joka ohjaa myös vakkaria, ton ikäisessä taitaa sijaita jarrupääsylinterin kupeessa ,induktioanturi joka aktivoituu jarrumäntien liikkeestä. Helppo vaihtaa on kuusiokolopultilla kiinni.
#315
hmm miksi ei nykinyt kun irrotit alipaineletkun, eli takaisinkierrätystä ei tapahtunut jolloin ilmamäärämittari mittasi kasvanutta ilmamäärää ilman piikkejä,teoriaa, pitäs lukea tuo määrämittarin tieto ja onko tasainen. tais maksaa jotain 60e. tuon egr n tulppaaminen ei välttämättä hyvä ratkaisu, autosta tulee kylmä kun tuo pakokaasu lämmittää jäähdytysnestettä aluksi ja sitten taas toisinpäin.
#316
ehkä vois kattoa, mikä entistä vaivaa,on aika suuren sulakkeen perässä/onko ohjainlaite ok saattoi tulla myös suoraan eculta vanha lämmitin kannattas mitata onko oikeastaan rikki??  siis vastusmittarilla...
#317
vois kuitenkin viitata kytkimeen,onko muuttunut jäykemmäksi painaa,eli ei irrota tarpeeksi,pakkia tuskin niin paljoa käytetään, että ois menny renkaiden kulmat ohuiksi ja kolmesta vaihteesta samaan aikaan sama vika, elikkä veikkaan vaihteille yhteistä nimittäjää,,,kytkintä
#318
niin onhan noita vaihtoehtoja roki muitakin,pitäs saada vcds kiinni ja katsoa piirrot ilmamäärämittarin arvoista,ahtopaineen pyynnöstä ja toteutumasta, Egr pyynnöstä,jos kone oli tuo 1,9 tdi,niin ottamalla tuon egr alipainetyöletkun irti ei egr enää avaudu ja vikakoodi saattaa tulla, mutta tällöin testattu ilman egr,Tein noin fabia rs 1,9 llä ja ainoa muutos oli,että alavääntöä katosi,vikakoodien luvulla pääsis eteenpäin, nokka-akselin  ym asentotunnistimet ja kampiakselin asentotunnistimet  vaikuttaa myös asiaa, suuttimien johtosarja ja poltto-ainesuodin....
#319
Pesen tuon egr hässäkän ja imusarjan 40tkm välein ottamalla vaan muttereita auki kunnes palikat on kädessä. Pesin muistaakseni bensalla ja kumihanskat käteen noki irtoaa huonosti käsistä. Tuli mieleen,että miten toimis uuninpuhdistusaine,jolla joku pesee noita ahtimen pakopesiä. Auto nyt 110tkm ajettu eikä ko. Ongelmia ole ollut  noiden jousiklemmareiden avaustyökalu on muuten hintansa väärti jää monta kipua tulematta.
#320
puhdistan omasta Ocusta ton hässäkän ja imusarjan 40tkm välein, osat vaan irti ja liuotinpesu ja harjaus, höyrypesuria en ole kokeillut,vähän sottaista hommaa  noen kanssa pelata, mutta ongelmat pysyvät poissa...
#321
Halvemmalla pääsee kun katsoo, toimiiko jarruvalot , taitaa indikoida tuonkin tolla hehkuvalolla, samalla myöskään vakionopeussäädin ei toimi. Ovat parannelleet tuota jarruvalokytkintä, eli ei välttämättä sijaitse polkimissa vaan jarrunestesäiliön kupeessa induktiivisenä anturina jossa mikään ei liiku, mutta hajoaa näköjään sekin...
#322
Terminal load signal---lähteekö laturin päästä kahden johdon joista toinen muistaakseni vaalean sininen vienti, jos lähtee, niin se johto on poikki, eikä välitä laturin kuormitustietoa oikein, vaikuttaa mm. sähköiseen ohjaustehostimeen ,PTC vastukseen,ym. Fabiassa etsin tätä vikaa n. 5 vuotta en siis jatkuvasti, johto oli poikki syylärin alapuolelta olevassa viennissä ja tuon joskus vaikeasti irtoavan liittimen juuresta, tuli kuntoon ja tehostin ym ongelmat poistuivat...
#323
Jep, BMM koneessa hehkut koneen etupuolella ei venttiilikopan sisällä eli helppo myös mitata pitää olla alle 1 ohm, mittasin tallissa äsken uuden ja oli 0.6 ohm.
Jotenka tuota johtosarjahommelia ei voi oikein tosta hehkuasiasta päätellä, veikkaan että hehku oikeasti vaan rikki.
#324
Joskus ko. koneeseen hehkutulpan vaihtaneena muistelin,että tuon hehkun johdot tulevat myös tuossa samassa johtosarjassa, elikkä mitäs jos tulppa onkin ehjä ja johdossa siinäkin katkos, tällöin  resistanssi poikkeaa ja antaa vikakoodin.Eli vois viitata tuohon johtosarjaan. Kone oli BKD jossa pumppusuuttimet eli johdot öljytilassa jos BMM on common rail ,niin hehkut oli muistaakseni kyljissä.
#325
Olikohan toisen johdon väri vaalean sininen, nimittäin samanlaisen katkoksen samassa paikassa huomasin, kun vaihdoin ko. autoon lauhduttimen, oli tuota load signal vikaa herjannut jo muutamia vuosia, elikkä saattas pysyä herja poissa, myös katkoksia ohjaustehostimessa oli.  Mitä tietoa tuo kuljettaa?? 
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy