Menu

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit Menu

Viestit - sonic

#31
Ei välttämättä apua näihin nesteen häviämisiin, mutta itseltäni hävisi vielä mystisemmin nestettä noin paisarin verran, Ocu 2 BKD TDI ,ajettiin pidenpi n 700km matka, josta auto seisoi yön pienessä pakkasessa, paisari oli mennyt yön aikana tyhjäksi, lisäsin nestettä ja nyt ajettu puoli vuotta tuon jälkeen eikä nestettä häviä mihinkään, mitään vuotokohtia en ole löytänyt mutta voinee siis tapahtua uudelleen???
#32
Beetle / Vs: toinen avain rinnalle ?
08.03.23 - klo:09:32
Suutarit suhtautuvat varauksella noihin omiin avaimiin, rauta saattaa olla niin kovaa että menee terä, mutta jyrsivät kyllä ainakin täällä itä Suomessa, sitten tarviit lukijan jolla saat mittariston ajonestoboksilta esiin tuon pin -koodin, sen jälkeen VCDS:llä koodi autoon ja ovien sopeutus, uusinpien ajonestoon ei sitten enää pääsekkään noin vaan..
#33
Jep meillä yhtenä autona 2.0TDI Yeti 4-veto ja vie näissä kaupunkipyörityksissä varmaan 8-8,5 jos vähänkin kylmenpää on, autossa automaattiwebasto, vanhenpi octavia 2,0 TDI pumppusuutin menee pienemmällä jotain 7-7,5 autossa webasto ja PTC-lämmitin, mutta toki etuvetoinen, kolmas Audi A2 1,4 TDI  vie sitten puolet näiden kulutuksesta,mut lämmöillä ei juhlita..
#34
Elektroniikka / Vs: Joko akku on kypsä?
03.02.23 - klo:10:08
Eletään säästön aikoja,meet tolla akulla vielä tämän talven yli,kohta kesä tulossa,kesän se toimii kyllä, ja sit syksyllä uutta kehiin, pakkasten tullessa hyytyy sit heti eikä varoittele......
#35
Audi TT 2.0 2014 ja ajettu jotain 38tkm, jäähdytysneste tuoksuu aika-ajoin, mitään ei kuitenkaan häviä, jos vika löytyy niin mielellään siitä kuulisi....
#36
Siskon pojan opetin pari vuotta sitten ajamaan noilla opetusluvilla,ei niinkään tuon säästön takia vaan molemmilla oli mukavaa ja ajeltiin aika paljon kun homman saa aloittaa jo 16 vuotiaana, kaverilla oli mopokortti joka ilmeisesti auttoi hieman asiassa, itse selvitteli nuo tarvittavat systeemit, eli meni autokoulun juttusille ja otti sieltä sen heidän paketin ,toiminta oli ystävällistä ja hoitui hyvin, tuon polkimen lainasin kaverilta ja kiinnittely vei jonkin verran aikaa, sit opeteltiin ja inssiin Fiat unolla , ajoi kuulemma tosi hyvin ottaen muut huomioon. En olisi muuten tähän ryhtynyt, mutta opettajan ei tarvitse läpäistä kirjallisia niin homma hoitui....
#37
Samoilla ongelmilla leikitty Yetin kanssa, kyseessä vaan takajarrut,molemmat laahasivat, purin ja vaihdoin sylinterien kumit, voitelin käsijarrumekanismin kierretankosysteemin, vasen jäi toimimaan kuten pitääkiin, oikea laahaa jonkin verran, poistin myös nuo ihmekumihärpäkkeet, käsijarru palautuu rajoittajille, nyt käsissä uusi sylinteri, mutta täytyyhän tähän nyt jokin selitys olla kun oikeaa vikaa ei ole...
#38
Yeti / Vs: YETI -12 4x4 kysymys
14.01.23 - klo:10:36
Jep tuohan se on, eli ostoon pumppu ja huoltosarja, ja osaavalle tekijälle niin johan ruopii takapyörätkin, pitäs alle 500e onnistua....
#39
Yeti / Vs: YETI -12 4x4 kysymys
14.01.23 - klo:10:27
No tuota meillä samanlainen auto ja sihti siellä on ,pumppua voi testata jos on VCDS jolloin näkee toimiiko se, tälläin vaihtoon vai sihti ja öljyt, tuo sihti on hankala kaivaa pois ellei pysty VCDS:llä paineistamaan järjestelmää, mutta jos pumppu sökö niin se ei paineistu. Asianmukainen nosturi kun käytössä niin ei tohon hommaan tuntia enempää kulu, pumppu kiinni muutamalla torx pultilla, pumppu maksaa luokkaa 250-500e ,sihti ja öljypaketti jotain alle 100e ja työ päälle. Ite vaihtanu autotalliolosuhteissa jolloin aikaa menee myös tuon koko auton pukeille nostoon ja toki äheltää vähän saa. Muutoin autohan on kelpo peli ajella niin kesällä kuin talvella, varsinkin jos on onnistunut saamaan korin ilman sinkkikuplaongelmaa,, meillä ei.
#40
No onhan se tähän keskusteluun osallistuttava, pyörinä BMW R1200R   -15,kohtuu kiva peli ja toisena Aprilia strada 650 -,05 jolla ei hirveesti ajettu, kiva kevyt ykspyttynen laadukkaista komponenteista tehty peli ,näillä ajettu kuulemma melkoisia kilometrejä ainakin myyjän mukaan silloin aikoinaan kun sen ostin,niin sanoi sen vasta kaupanteon jälkeen, eli ei kauppapuhetta ja sit vielä Vespa 50 cc ,nelitahtipeli, leppoisa ilman paitaa ajoon ja vie sen 2,3 l/100km,  elikkä vähän liikaa noita on kertynyt.
#41
Saattaisinpa laittaa jäitä hattuun vielä tossa kohtaa ja ostohousut naulaan vähäksi aikaa.....
#42
Ei varmaan loppuunajettu, mutta ainahan vikaantumistodennäköisyys kasvaa kilometrien myötä, mutta 1.0 ja neliveto ,missä autossa on 1.0 koneella toteutettu neliveto?
#43
Enpä usko että nykiminen kuuluu ominaisuuksiin,jos näin olisi niin aika monta miljoonaa 1,2 TSI konetta nykisi ja ei niitä kukaan enää ostaisi, asiaa ei pidä hyväksyä, vikaa on. Tuo akku kyllä aiheuttaa moninaista harmia kun tulee tiensä päähän, mutta koneen ollessa käynnissä sähköä kyllä piisaa, vikakooodit lukuun ja siitä liikkeelle.
#44
Onko tää ratkennut?
#45
Jep, laittelin noita ohjeita oman 2004 Fabia Rs ongelmien myötä, siinä homma toimi kuvatun mukaisesti, mutta jos tandenpumppu on se jolla polttoaine tankista imetään niin kokeilisin seuraavaa: Polttoainetta esim. lasipulloon johon imuletku ja paluuletku, imuletku täyteen ainetta ja auto käyntiin ja katsotaan haluaako aine liikkua, tandempumpun imuvaikutus ei liene kovin suuri, paljonko oli ajettu?
#46
Polttoainelinjan paineistuksen kuuluisi toimia karkeasti näin: Kun avaat kuljettajan oven niin PA pumppu käy lyhyen sykäyksen tai kun kun kytket virran niin se tapahtuu,kun startataan niin joko kampiakselin asentotunnistin tai nokka-akselin asentotunnistimelta tuleva pulssi saa PA-pumpun releen vetämään jolloin pumppu käynnistyy. Voisi laittaa PA-pumpulle startatessa jatkuvan sähkön, jolloin eliminoi PA-pumpun relevian ja yleensäkin että pumppu käy nyt pitäs hörähtää käyntiin jos ei vieläkään niin se tandempumppuhan siellä odottaa seuraavaksi....
#47
Jep tandenpumppu vaihtoon, ongelma ratkeaa sillä, tuo öljynpainevalo on normaalia kun joudut sahaamaan konetta käyntiin, tandenpumpun vaihdossa linjaan pitää imeä polttoaine huolellisesti ja sit se pärähtää käyntiin huolet poistuvat...
#48
Hmm pahimmillaan taisi passatissa toimia niin että avain kääntää mikrokytkintä joka sähkön avulla avaa lukon, eli kuollut akku ei sisäänpääsyä.
#49
Jep tommosta olisin itsekkin muistellut....
#50
Oliko kenelläkään tieto ,paljonko BKD-moottorin ilmamäärä pitäisi olla joutukäynnillä, luettuna MAF-arvona,täytyy alkaa selvittää tuota EGR vikavaloa?
#51
Anturissa oli...
#52
Vanhankolla Octavialla 2.0 TDI ,vm -06 pumppusuutin BKD:llä menee 5,6 l, aikalailla sekalaista ajoa ei pihistystä, mutta ei mitää revittelyäkään, ei DPF:ää eikä muitakaan vihreän maailman herkkuja, ei suurta kosketusnäyttöä, eikä myöskään sinkkikuplia..myyntiin tulee vuonna 2024,silloin 220tkm ajettuna, täytyy vähentää yksi auto pois, jolloin jää enää 6.
#53
Golf VII (12-) / Vs: Jousitus
22.08.22 - klo:10:04
Madallettiin n. 25 mm AudiTT tä,jouset pitäs olla TUV hyväksytyt, pyöränkulmat säädetty, eli lasku siitä, muutoin huikkasi että katon vaan että pyörät mahtuvat suurinpiirtein pyörimään, toki kun auto nostetaan ylös niin jos iskunvaimennin liian pitkät niin jouset irtoavat korista ja se toki huomaa, näin ei saa olla, täällä suunnalla ei mitään nihilistitouhua vaan asiallinen toiminta. Pyöränkulmien säätöön jouduttiin laittamaan nuo epäkeskopuslat jotka ko. autoon pitäisi olla muutoinkin .
#54
Jep jos kaksoisahdettu, niin pitää tykätä korjaamisesta, erään sellaisen kimpussa noissa sytytyskatkoksissa vietettiin melkoisia aikoja ja mikään muu ei auttanut kuin imunokan säätimen jäykäksi teko, kukin tekee rahoillaan mitä tahtoo mutta.....!!!!
#55
Yeti / Vs: Yeti -10 huollot ja rempat
05.08.22 - klo:11:42
No niin kun noista mahdollisista ruosteasioista kirjoitin, niin tää ei ole pelkästään Yetin ongelma; kun tuo toinen naapuri osti eilen Audi A4 alroad vm -10, niin ruosteessahaan nuo on siinäkin nuo ovien kulmat, enemmänkin VAG juttuja ja uudenpien ongelmaa, varmaan säästelty koteloiden suojauksissa ja kuvitellaan sinkin hoitavan asian....
#56
Yeti / Vs: Yeti -10 huollot ja rempat
05.08.22 - klo:09:45
Niin, meillä näyttäs olevan nuo takasivulasit voimakkaammin tummennettuja, huonontien paketti on,tää malli oli -13 vuoden niitä viimeisiä ennen faceliftiä ja mukaan tuli navi, ne mustat vanteet ja jotain muutakin, harmi, että on herkenpi ruostumaan kuin aiemman ocut, puhun nyt ennen 2010 valmistetut, sinällään edelleen on selkeästi parenpi ajaa kuin tuo octavia, autoon helppo mennä , sieltä näkee hyvin ja sen verran ruma, että jo kaunis. Jos autossa on kääntyvät xsenonit, niin valot sitten todella hyvät. Tuonkin nelivedon saa jäämään kyllä kiinni jos makaa pohjan varassa, noita pohjan ruosteasioita ei meillä ole ja kuten aiemminkin oli kirjoitettu, niin tästä minäkin maalasin nuo ovien nurkat uudelleen, että ruostuminen pysähtyy ja kotelosuoja-aineet oviin ja palkkeihin.  Oma mittarini siitä ,että onko joku auto hyvä vai huono muotoutuu 15 vuoden aikana, tämän jälkeen arvioin että onko hyvä vai huono, tällöin kokonaiskuva laadusta ym. tulee jo esille, tää toki johtaa ongelmaan, että autoja ,kun ovat uutena ostettu on meillä liikaa, 7kpl, no 2024 myydään ocu pois...ostajat tulevat naapurustosta....
#57
Yeti / Vs: Yeti -10 huollot ja rempat
04.08.22 - klo:16:05
Meillä 2013 manuaali 2.0 diesel tuo 170hv; haldex öljyjäjä olen vaihtanut 60tkm, aika helppo itse vaihtaa, vaihteisto/peräöljyjä ei ole vielä vaihettu, moottoriöljyt 15tkm, jakopään hihna nyt vaihettu kun oli 97tkm ajettu ja 8v, oli vielä hyvä, samoin vesipumppu.  Koiranluut eteen kun oli 70tkm, ja kaikki jarrulevyt ja palat tuossa 97tkm hetkellä. Auto perusvahva , mutta valitettavasti jos sinkkikuplille altis niin ovet ainakin jo uudelleen maalatut, paljastuu 4 vuodessa, ovien takanurkat alhaalla kannattaa katsoa tarkasti , ruostuminen alkaa noista sisäreunoista, robotin asentama korimassa ei ala heti nurkasta ja siihen jää ruostumiselle altis alue. Takaoven kiveniskukalvon ala-alue kannattaa syynätä tarkasti, kalvon alla saattaa edetä ruoste. Ovien sisällä ei juurikaan suojavahaa ,kuten on esim. ocu vm-06 joka mulla ei ainakaan ruostu. Auto ajettavuudeltaan pirun hyvä.,mutta ruma, sen vuoksi se ostettiinkin, tää tietysti makuasia, mutta kun ajoin tuon Enyakin sähköversion, niin se oli Yetiin verrattuna pettymys, tää vaikutus minulla, mutta joku voi ajatella sen toisinpäinkin.Kulutus talvella kaupungissa se 8 litraa kun weba tekee lämpöä, mutta matka-ajossa ja koneen lämmettyä tippuu tuonne 5,5-6 litraan, meillä nyt ajettu se 98 tkm, mitään hiukkassuodin /paine-eroanturiongelmia ei ole ollut....
#58
No eipä tossa ihmeitä,verhoilu vaan pitää saada nätisti nastoja särkemättä pois,lämmitystä hermoja ja pari olutta....
#59
Mulla -06 BKD ja hehkuttaa myös kesällä tosin vähemmin,huomaat kyllä jos pyörittää normaalia hitaammin, nyt ei vaan saa polttoainetta,mulla hyytyi tandempumppu seisoessa, tai oikeasti siinä ei ollut vikaa , olisi vaan pitänyt imeä soppa linjaan.Starttipilotti on huono idea...pamahtaa kyllä ja hehkut tykkää.
#60
Jep, poistamalla EGR:n lisäsit teoriassa NOx:ja, mutta kun PA-kulutus tippui, niin se osaltaan pienensi NOx arvoja, EGR poisto vähensi taas hiukkaspäästöjä joita EGR lisää, näihin EGR:n tuomiin hiukkaspäästöihin taas tarvitaan DPF, eli teit ekoteon!
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy