passat 3c sähköinen käsijarru ongelma

Aloittaja axe, 13.01.13 - klo:21:18

« edellinen - seuraava »

axe

No tänään tuli reilun 130km ajon päätteeksi vikailmoitus sähköisestä käsijarrusta.Pysäytin auton parkkiin ja sammutin,ihmettelin miksi peräpäästä kuului jotain surinaa..Ihmeellistä kyllä,en käytä kyseistä jarrua kuin ehkä alle 10 kertaa vuodessa joten mitäs se siitä herjailee kun nytkään sitä en käyttänyt vaan ainoastaan normaalia jalkajarrua?? Samalla tuli keltanen merkki valo joka kertoo ettei parkkijarru oo käytettävissä ja parkkijarrun kytkimessä vilkkuu valo. Samanlainen herja tuli about 2 v sitten ja vw sitä ihmettelivät ,irrottelivat liittimet kytkimestä ja jarrusysteemeistä mutta mitään muuta silloin ei tehty,muistaakseni tuolloin katos myös abs ja ESP, siis 2v mennyt ilman ongelmia. Nyt ainakaan mitään herjavaloja kummastakaan ABS/ESP:stä ei näy vaan pelkästään kässäristä. Ehdotuksia? Vaihtaa ensi kytkin kässäriin? >:(

Teppo

Siitä kytkimestä lähtisin liikkeelle, halvin kuitenkin. Ehkä halvin olisi jos joku tuttu jolla on sama kiesi lainaisi kykää. Tosin alkuperäisenäkin se maksoin muistaakseni reilu 40 euroa.

axe

auto menee huomenna ihmeteltäväksi. Katsoin kaikki sulakkeet läpi silmämääräisesti jarrusta ja abs:stä ja irrotin kässärin kytkimen ja laitoin takasi ja lisäksi otin akun kengän irti ja oikosuljin akkuun menevät piuhat 20 sekunniksi. Ei vaikutusta. Myös esp ja luistonesto näyttää olevan kateissa. Tuoksuu rahanmenolta ja siltä että seuraavan kulkuvälineen valmistusmaa vaihtuu...eikä siinä tule olemaan sähköistä käsijarrua vaikka toimiessaan kiva varuste onkin.Onhan tässä jo 7 vuotta konsernia tukenutkin mutta koskaan muilla merkeillä en ole tarvinnut hinuria mutta molemmilla vw:llä kyllä.

Vesihiisi

Sama oireilu täälläkin meneillään. Ei yhtään huvittaisi tuollainen korjauskulu tähän väliin. On sen verran arvokkaaksi tullut Passatin ylläpito 16 kuukauden aikana että alkaa hirvittää. Eikä se hinausautossa istuskelu varsinaisesti mieltä ylennä; kolmesti tilattu tähän autoon...

Der Kleinbürger

Varaudu henkisesti tonnin kuluerään, niin yllätyt iloisesti kun vikakoodien luku, uusi jarrusatula ja sen sopeutus ovatkin vain n. 800,- (siis yhdeltä puolelta) marmorilla. Muutaman kuukauden päästä sitten toinen puoli. Nimimerkillä kokemusta on. Jos vikana pelkkä kytkin, olet onnekas ja ota merkkinä siitä että auto nopeasti vaihtoon ja seuraavan riesaksi.

axe

Henkinen valmistautuminen isoon kakkuun tekee kyllä hyvää.Selvisin uudella näppäimellä ja uudella softalla joka kokonaisuudessaan oli siis vähän yli 200eur.Suosittelen jos muille tulee vastaavaa ongelmaa niin vaihtaa suosista sen kytkimen,olis voinu päästä pelkästään silläkin. Tuossa uudessa softassa on oletettavasti vähennetty herkkyyttä jänniteen alenemalle ja kestänee suuremman virran herjaamatta. Tuo päätelmä on kotoisin ulkomaiselta keskustelupalstalta.Näppäin pelkästään maksaa marmorilla nykyisin 50eur.

Teppo

Jos jarrulla ei ole kiire niin Ebaysta saa reilulla parilla kymmenellä eurolla saman kytkimen.

Kyllähän sitä aina kannattaa lähteä halvimmasta liikkeelle, vaikka ei se varautuminen pahimpaan koskaan haittaa.

axe

Jep ,asialla oli kiire. Tietääkö joku muuten saako sen summerin ohjelmoitua hiljaiseksi (tuossa kässärin vikatilanteessa)? Jos sen olis saanu hiljaseksi niin olis voinut ajella vaikka vuoden tuon kässärivian kera. Sinänsä todella tyhmästi tehty softa kun se pudottaa esp;n, abs:n ja luistonestonkin pois tuos vikatilanteessa...

Teppo

Hassua, mulla se ei vinkunut kun ei nappiin koskenut, siksi ajelinkin sen muutaman päivän tyyttväisenä kunnes postisetä toi Englannista napin. Enkä myöskään huomannut, että mikään muu laite olisk mennyt vikatilaan, tai ainakaan ei merkkivaloja syttynyt. Näköjään noi reagoi vähän eri tavalla.

tapanixxx

Lainaus käyttäjältä: Der Kleinbürger - 16.01.13 - klo:14:41
Varaudu henkisesti tonnin kuluerään, niin yllätyt iloisesti kun vikakoodien luku, uusi jarrusatula ja sen sopeutus ovatkin vain n. 800,- (siis yhdeltä puolelta) marmorilla. Muutaman kuukauden päästä sitten toinen puoli. Nimimerkillä kokemusta on. Jos vikana pelkkä kytkin, olet onnekas ja ota merkkinä siitä että auto nopeasti vaihtoon ja seuraavan riesaksi.

Suosittelen kaikille niille joilla lenkkiavain pysyy kätösessä omatoimista remontoimista.

Jarrusatulat ulkomailta Molemmille puolille Noin 550-600 euroa.

Varaa 11mm ja 17 mm avolenkkiavaimet. 13mm ja 15mm lenkkiavaimet.
Ruuvimeisseli iso ja pieni. 11mm pitkä hylsy jarrun ilmausta varten.

Irroita satula, laita uusi kiinni ja ilmaa jarrut. Aikaa menee tunti tai alle per puoli riippuen työtahdista. Ei vaadi vcds tai sopeutuksia. Lopuksi käsijarrun napilla pari kertaa käyttää jarruja niin moottorit ovat asettuneet paikoilleen.
Ilmausta varten suosittelen paineilmatoimista systeemiä, esim eezibleed toimii ja työn voi tehdä yksinään.

Muutaman tunnin työ ja säästö reilu 1000 euroa kun ottaa huomioon halvat osat ja itae tehty työ. Lopuksi palkitse itsesi kylmällä oluella :)

Trw jarrusarulat ovat: bhn357e (takavasen) ja bhn358e (takaoikea).

ZeroCool

Lainaus käyttäjältä: tapanixxx - 25.01.13 - klo:13:26
Suosittelen kaikille niille joilla lenkkiavain pysyy kätösessä omatoimista remontoimista.

Jarrusatulat ulkomailta Molemmille puolille Noin 550-600 euroa.

Varaa 11mm ja 17 mm avolenkkiavaimet. 13mm ja 15mm lenkkiavaimet.
Ruuvimeisseli iso ja pieni. 11mm pitkä hylsy jarrun ilmausta varten.

Irroita satula, laita uusi kiinni ja ilmaa jarrut. Aikaa menee tunti tai alle per puoli riippuen työtahdista. Ei vaadi vcds tai sopeutuksia. Lopuksi käsijarrun napilla pari kertaa käyttää jarruja niin moottorit ovat asettuneet paikoilleen.
Ilmausta varten suosittelen paineilmatoimista systeemiä, esim eezibleed toimii ja työn voi tehdä yksinään.

Muutaman tunnin työ ja säästö reilu 1000 euroa kun ottaa huomioon halvat osat ja itae tehty työ. Lopuksi palkitse itsesi kylmällä oluella :)

Trw jarrusarulat ovat: bhn357e (takavasen) ja bhn358e (takaoikea).
Tuli tilattua tänään samanlaiset kapistukset! 450â,¬ molemmille puolille, kunhan lähettää vanhat osat vaihdokkeina.
Onko tosiaan niin, jotta ei läppäreitä, eikä täppäreitä tarvita homman lopuksi ajamaan mäntiä kiinni?
Olen kans itse ymmärtänyt, että käkkärinapin painalluksella moottori pyörittää sitä Torx 45:sta niin kauan että palat alkaa ottaan kiinni.
Tilasin ne muuten seekpart24.com

Mietin kans pelkkien säätömoottorien vaihtoa, mutta irroittaessani satulan, totesin liitoksen O-renkaan olevan jo ehtoopuolella, josta oli halkeamien lisäksi päässyt suolaa ym. skeidaa vaihteistoon.

Tuli myös tingattua Laakkoselta päivän hinta jarrusatuloille, vastaus oli: "special price only for you 1060â,¬ pari" :o
Kyllä on varaosien hinnoissa ilmaa välissä, jos TRW:n alumiiniset länget saa 600â,¬ edullisemmin saksanmaalta. Pitäköön tunkkinsa!:D

Aikaisemmin tulikin jo vaihdettua kojetaulun namiskuukkeli, joka korjasi sen aikaset alkuoireet.

tapanixxx

Tämä jarruremonttihomma kannattaa mielestäni tehdä juuri näin, eli silloin kun vielä jarrut toimivat normaalisti. Näin ei tarvita mitään sopeutuksia ja vcds säätöjä ja tällä ehkäisee sen että auto ei jää tien varteen jos ne vanhat jarrut sattuvat jumiuttamaan reissun päällä. Joissakin tapauksissa vialliset jarrut saattavat vielä rikkoa epb moduulin, eli kannattaa vaihtaa ajoissa ja toimivina.

Eli jarrut vaihdetaan normaalisti ja lopuksi käytetään käsijarrun napilla kiinni ja auki. Näin jarrut kalibroituvat. Muista polkea jarrua jotta saat palat kiinni levyyn sen jälkeen kun olet vaihtanut molemmat satulat ja ilmannut ne. Tämän jälkeen teet tuon sopeutuksen käsijarrun napilla.

Ota niistä vanhoista jarrusatuloista ilmanippojen suojakumit ja siirrä ne uusiin satuloihin. Niissä trw:n satuloissa tulee sellaiset heppoiset kumitutit. Ã,,läkä ihmettele kun satulat tulevat valmiiksi jarrunestettä täynnä, säilyvät paremmin kun on satuloiden sisässä nesteet voitelemassa tiivisteitä. Laitoin vielä itse niiden  uusien satuloiden moottorien kiinnitysmuttereihin sipauksen molybdeenirasvaa niin lähteen tarvittaessa tulevaisuudessa helpommin irti satulasta.

Ja niiden jarrusatuloiden pultit pitäisi uusia, ovat vw:llä kertakäyttötavaraa. 2 per satula.




ZeroCool

Ei sitten ollut varastossa tuolla sivustolla jarrusatuloita.. Perkules!

Olisiko tietoa mistä löytyisi edulliset yksilöt?
Ja onko nuo vastaavat osat, jotka on aeri varaosanumerolla. esim, vasen puoli BHN961E ja BHN962E oikea puoli.
Osat näyttää samalta, mutta matsku on rautaa ja 41mm halkkaisija
Kai tässä joutuu marmorille pian marssiin.

Teppo

#13
No niin, voipi olla, että pääsen liittymään tähän iloiseen rikkoutuneiden jarrujen kerhoon. Nappulan vaihdoin viime syksynä mutta nyt alkoi herjaamaan ihan oikeasti, kaikki valot vilkkuu niin nappulassa kuin kojetaulussa ja piippaan koko ajan, myös ajaessa.

Onkohan Tikkurilan alueella (tai Vantaalla yleisesti ottaen) ketään joka pystyisi nuo vikakoodit lukemaan? Voisin vaikka Batteryn tarjota vaivan palkaksi. Sikäli kiva homma, kun ei oikeastaan pystyisi laittamaan sitä 300-400 euroa noihin satuloihin eli jos huonosti käy niin joudun ajamaan korvatulpat korvissa, ettei pää hajoa tohon piippaamiseen.


EDIT: Ja niin hullua kuin se onkin, niin vika poistui itsestään. Alunperin toivoin, että ei olisi rikki vaan ainoastaan sekaisin, koska kun valot syttyivät niin vaimon kertoman mukaan jarrut irtosivat kuitenkin liikkeelle lähtiessä vaikka ei nappulaan reagoinutkaan. Toki nyt ylimääräisiä sydämenlyöntejä tuli siitä, että verrattuna nappulan hajoamiseen niin tällä kertaa syttyi koko kojetaulu kuin joulukuusi lisättynä vielä hervottomolla piippauksella.

Nyt ajelin töhin ja muutaman kerran irroittelin nappulaa ja yhtisen äkkiä kaikki valot sammuivat ja jarru toimii taas normaalisti. Sikäli tosi siistiä, että koskaan ei tiedä leviääkö se lopullisesti vai ei. Voi olla toki, että välissä oli vain lunta ja jäätä, nämä kelit etelässä kun ovat tarjonneet lämpöä ja pakkasta ja pyörän välissä varmasti on pakkautuneena sohjoa monen viikon ajalta. Nyt on auto hallissa yön vielä varmuuden vuoksi.

ZeroCool

hiphei! Onnistu tämä projekti sittenkin. Täällä yksi onnellinen uusien satuloiden omistaja. Muuta ku rämpyttää nappia taas seuraavat 150tkm

Satulat tilasin Brittilandiasta seuraavanlaisesta varaosapuodista:
http://www.allgermanparts.co.uk/

Täytyy kehua, että homma toimi paremmin kuin uskoin. Juuri viime viikolla oli ollut toimitusvaikeuksia TRW:n satuloissa, mutta tämä supermyyjä Jason Hunter otti asian hoitaakseen ja hommasi palikan tselleen joltakin toiselta toimittajalta.
Maksun saatuansa Dhl toimitti palikat muutaman pv päästä kotiovelle. Helppoa!
Ei tullimaksuja, ei alv-jäännöksiä.
Molemman puolen satulat kotiovelle n.550â,¬. Vanhat satulat takaisin lähetettynä!

Tänään vaihdoin osat ja onnistui juurikin kuin tapanixxx ohjeisti.
Kojetaulusta jopa häipyi oranssi vikavalo ja ilmoitus brake failuresta.
Homma Bueno!

Laakkosen kate varaosien hinnoissa on verrattavissa, pahemmanlaajuiseen pyramidihuijaukseen :o

tapanixxx

Hieno homma.

Omat kokemukseni ovat sellaisia että kannattaa ehdottomasti vaihtaa koko jarrusatula eikä tehdä pelkkää moottorinvaihtoa.

Tämä siitä syystä että yksi tekijä noiden moottorien hajoittamisessa on korroosion syömä jarrusatula, mikä suurentaa sitä halkaisijaa johon tulee moottorin tiivistekumi kiinni. Tämän voi havaita yrittämällä asentaa uusi moottori vanhaan satulaan. On todella tiukka ja voi olla että sitä tiivisteen uraa voi joutua putsaamaan hapettumista jotta moottorin saa työnnettyä koloonsa.

Uskoisin että sama ongelma tulee olemaan myös uudemmassa rakenteessa joskin voi kestää pitempään kuin alkuperäinen rakenne. Kun siis moottori käy yhä tiukemmaksi siinä asennuskolossaan, niin lopulta käytön aiheuttama pienikin vääntö aikaansaa rungon pettämisen ja muovi antaa periksi.

Jotta rakenne olisi kestävämpi, pitäisi koko runko tehdä metalliseoksesta. Tämä taas heikentäisi varaosamyyntiä ja lisäisi vähän valmistuskustannuksia. Sehän ei käy päinsä :)

axe

nyt kun kässäri sippas lähes kuukauden pelattuaan niin tuli etsittyä tämmöinen DIY ohje lontooksi jos joku muukin haluaa kokeilla itse korjausta.
https://sites.google.com/site/1810martin/passat-b6-electric-park-brake
jos vaikka lämpöisemmillä keleillä tutkis tarkemmin.

repomies

Lainaus käyttäjältä: axe - 26.03.13 - klo:19:59
nyt kun kässäri sippas lähes kuukauden pelattuaan niin tuli etsittyä tämmöinen DIY ohje lontooksi jos joku muukin haluaa kokeilla itse korjausta.
https://sites.google.com/site/1810martin/passat-b6-electric-park-brake
jos vaikka lämpöisemmillä keleillä tutkis tarkemmin.

Tuli tässä mieleeni, että jos se kerran jumittuu ja hajoaa siksi, että se halkeaa noiden kuvien osoittamasta paikasta, jonka jälkeen vettä pääsee sisään, niin miksi ei laittaisi jotain erittäin tiukkaan tarttuvaa ja kestävää ratkaisumassaa tyyliin BT Multibond oikein todella tuhdin kerroksen (5mm tai yli) tuohon paikkaan ennaltaehkäisevänä toimenpiteenä? Tuollainen massahan on joustavaa, eikä ole moksiskaan jos siinä alla jokin päättää rapsahtaa halki, ja saattaahan se tukeakin muovia sen verran ettei se halkeakaan. Putsaa vaan kunnolla ja tuuttaa kunnon satsin tuollaista mönjää päälle. Ei kai se siitä huonommaksi ainakaan tule? Hinta tälle ennaltaehkäisevälle toimenpiteelle on sen mitä nyt tuommoinen purtilo maksaa, vajaan kympin kai.

VAGgari

Täällä bingo!

Ostin itelleni tollasen 06- vuoden luomuksen ja muutama kuukausi oston jälkeen käsijarru levisi, juuri ensi pakkasilla.

Auto irroitti kyllä jarrun mutta piipitti ja vilkutti valoja. Auto marmoritiskille ja huolto toimenpiteet aloitettii vian etsinnällä ja käsijarrun napin vaihdolla.

Lopputulos: Nappi kunnossa, vasemman puolen jarrusatulan moottori sökö joka oli samalla hajoittanut jarrun ohjausyksikön eli ilmeisesti tämän epb moduulin. Koko hupi oravan nahkoina koko Keski-Suomen kanta mutta euroina 1650 E.

Kiitos NAM  ;D

tapanixxx

Kun käsijarruongelma on sellainen tyyppivika että kannattaisi
Laittaa kuntoon kun vielä toimii. Satulat maksaa n. 300 euroa
Kappale.

Sinuna vaihtaisin sen oikeanpuoleisenkin satulan. Se hajoaa
Kohtapuolin ja voi hajoittaa myös uuden epb ohjainyksikön.
Silloin on taas puolentoistatonnin remontti edessä.

Itse tehtynä molemmat satulat saa vaihdettua 600 euron
Hintaan. Selvää säästöä.

tapanixxx

Lisäisin vielä sen verran että on hyvä ottaa tavaksi renkaita vaihtaessa tarkistaa moottorin rungon kunto. Näkee kun katsoo jarrulevyn etupuolen puolelta alhaalta.

Trw:n satuloissa on pikkuinen tarra siinä kohdassa mistä ne halkeaa ajan saatossa.

VAGgari

Tuo on totuus. Täytyy laittaa NEXT TO DO listaan.

osviitan

No niin, toinen puoli itseltäkin nyt sitten pimeänä ja toinen puoli toimii. Vaihdoin viikonloppuna jarrupalat ja sillä ei vaikutusta.
Onko jollakin kertoa tuon pelkän moottorin osanumeroa, auto menossa vaihtoon aivan juuri ja en aatellut koko jarrusatulaa vaihtaa, vaikka moni sitä mieltä onkin täällä palstalla?
Tuo alkuperäinen satula on kyllä mielestäni melko hyvässä kunnossa siinä.

Entä voiko se EPB- yksikkö olla rikki, jos tuo toinen puoli kuitenkin toimii normaalisti?

Kiitokset jo etukäteen vastauksista.
Volvo V70 D4 AWD -15
EX-Octavia III 2.0Tdi 4x4 -13
EX-Volvo XC70 D5 -08
EX-VW Caddy Maxi Life 2.0Tdi 4Motion -11
EX-BMW 520D -10
EX-VW Passat Variant 2.0TFSI Highline -07
EX-Audi A4 Avant 2.7Tdi -06
EX- Seat Leon 1P 2.0Tdi -07

blaah77

#23
moro!
mistä löytyisi ja tottakai edullisesti seisontajarrun moottori -06 passattiin? ja samalla seisontajarrun jarrupalat vai onko niitä erikseen tässä?


Aihe yhdistetty vanhaan aiheeseen.
-pokkus

Vankka

Terve,

Samat palat kässärille ja käyttöjarruille. Nuista jarruista ja satuloista löytyy hyvin juttua ku kattelet keskustelua vähän pitemmälle.
Yritin säästää ja tein itse, en säästänyt, mutta onpahan nyt paljon uutta
Talvikisa: Linkki

Ford Mondeo Titanium Business
VW Golf Variant CL

blaah77

onko seisontajarrun moottori samassa paketissa jarrusatulan kanssa? eli jos tilaa hajottamolta jarrusatulan niin saa moottorin mukana?

Vankka

Lainaus käyttäjältä: blaah77 - 08.05.13 - klo:11:12
onko seisontajarrun moottori samassa paketissa jarrusatulan kanssa? eli jos tilaa hajottamolta jarrusatulan niin saa moottorin mukana?
Kyllä! Netistä tais saada 500e molemmat uutena. Kannattaa tutustua tuohon vanhaan topikkiin.
Yritin säästää ja tein itse, en säästänyt, mutta onpahan nyt paljon uutta
Talvikisa: Linkki

Ford Mondeo Titanium Business
VW Golf Variant CL

osviitan

Lainaus käyttäjältä: osviitan - 08.04.13 - klo:08:47
No niin, toinen puoli itseltäkin nyt sitten pimeänä ja toinen puoli toimii. Vaihdoin viikonloppuna jarrupalat ja sillä ei vaikutusta.
Onko jollakin kertoa tuon pelkän moottorin osanumeroa, auto menossa vaihtoon aivan juuri ja en aatellut koko jarrusatulaa vaihtaa, vaikka moni sitä mieltä onkin täällä palstalla?
Tuo alkuperäinen satula on kyllä mielestäni melko hyvässä kunnossa siinä.

Entä voiko se EPB- yksikkö olla rikki, jos tuo toinen puoli kuitenkin toimii normaalisti?

Kiitokset jo etukäteen vastauksista.

Jaahas, päivitänpä tämän tilanteeni, jos jollakulla on tarvetta/halua vaihtaa tuo pelkkä käsijarrumoottori, eikä koko satulaa. Nimittäin itselläni ei ole kykyä/halua alkaa jarrunesteitten kanssa puljaamaan ja tuon moottorin vaihdoin eilen about 30 minuuttiin omaan kulkineeseen. Helppo homma tehdä ja vähän huokeampikin, kuin koko satulan vaihto. Osanumero ainakin minun vm. 2007 pasuunaan oli 3C0615404G ja tilasin tämän Kaarinan osakeisarilta Kalskeen Tepolta (http://speed-autoteile.fi/) ja saipa originaaliosasta jonnin verran pois hinnasta.
Omasta autosta löytyi kuin löytyikin se perus tyyppivika tuosta moottorista, eli jää oli halkaissut sen muovisen kuoren ja töhnää sisälle ja moottori kaput. Noh, riitti tämä kokemus Passatista, ruostevikojen lisäksi nämä jarrupelleilyt riitti ja auto menossa vaihtoon huomenna, vaihtui merkki ja konsernikin pitkästä aikaa...
Volvo V70 D4 AWD -15
EX-Octavia III 2.0Tdi 4x4 -13
EX-Volvo XC70 D5 -08
EX-VW Caddy Maxi Life 2.0Tdi 4Motion -11
EX-BMW 520D -10
EX-VW Passat Variant 2.0TFSI Highline -07
EX-Audi A4 Avant 2.7Tdi -06
EX- Seat Leon 1P 2.0Tdi -07

M.K.Virtanen

Osuma tornissa... Ja seisontajarru herjaa, ei vapauta jarruja... Mikä tuon painikkeen oikea nimitys on? Eli millä nimellä kysellä romiksilta, ebaystä tai marmorilta??

Pakko pitää kädet ristissä, että selviän tolla napin vaihdolla, sillä autoon on nyt kahden kuukauden aikana uponnut 3600â,¬, joten ei todellakaan kiinnosta mitään satuloita tai moottoreita vaihdella... Ja jos selviän napin vaihdolla ni kyllä lähtee vaihtoon ja on elämäni viimeinen volkkari!

tapanixxx

Lainaus käyttäjältä: M.K.Virtanen - 09.06.13 - klo:12:54
Osuma tornissa... Ja seisontajarru herjaa, ei vapauta jarruja... Mikä tuon painikkeen oikea nimitys on? Eli millä nimellä kysellä romiksilta, ebaystä tai marmorilta??

Pakko pitää kädet ristissä, että selviän tolla napin vaihdolla, sillä autoon on nyt kahden kuukauden aikana uponnut 3600â,¬, joten ei todellakaan kiinnosta mitään satuloita tai moottoreita vaihdella... Ja jos selviän napin vaihdolla ni kyllä lähtee vaihtoon ja on elämäni viimeinen volkkari!

Ei kannata ebaystä ostaa, saa pahimmassa tapauksessa kiinalaisen kopion joka ei toimi. Marmorilta nappi, katso että revisio on c (se viimeinen kirjain tuotenumeron perässä). hinta n. 50 e. vaihto itse 5 min.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy