Ne piti muistaakseni poistaa ensin kaikki avaimet ja sitten lisätä yksitellen. Olikohan 000-kanavalle tallennettiin 00 ja sitten asetetiin avaimien lukumäärä. No jotain sinne päin.
Menu
Näytä viestitTämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy. Näytä viestit MenuViestit - o.b. #1
Polo 9N/9N3 (02-09) / Vs: Polo 9N3 Remote Adaptation03.05.24 - klo:14:01
Ne piti muistaakseni poistaa ensin kaikki avaimet ja sitten lisätä yksitellen. Olikohan 000-kanavalle tallennettiin 00 ja sitten asetetiin avaimien lukumäärä. No jotain sinne päin.
#2
VW / Vs: Kupla mittaristo30.04.24 - klo:14:48
Jos anturi on maadoittavaa tyyppiä, niin maapiuha voi olla huonossa kontaktissa maadoituspisteessä.
#3
Moottori ja voimansiirto / Vs: Passat B7 2.0 TDI, moottorilämpöjen heittely29.04.24 - klo:23:17
Eiköhän alkperäinen vika ollut se DSG:n lämmönvaihtimen termostaatti. Muutama tullut vaihdettua.
#4
Passat 3C (05–10) / Vs: Passat B6 ilmastointi29.04.24 - klo:23:09
Muistaakseni voi vaihtaa erikseen. Autotallissa yksi kompura, mutta en nyt viitsi yöllä lähteä tarkastamaan...
#5
Audi / Vs: Audin ohjausongelma29.04.24 - klo:16:48Lainaus käyttäjältä: Gucci87 - 29.04.24 - klo:13:45Moikka!Jacce75 Keravalla. #6
Transporter T5 (03-) / Vs: Transporter T5 lasinnostimen moottori29.04.24 - klo:16:39Lainaus käyttäjältä: käfer - 28.04.24 - klo:14:39Eli vielä kertauksena. Alkuperäinen osa on numeroltaan 6Y2959802. Tähän siis voi ostaa Fabian 6Y1959802 osan? Ja se toimii?Se Fabian osa EI toimi, pitää olla tuo viestissä #5 Jacce75 mainitsema 6Y1959802 VW5 tai VW6. #7
Golf IV (97–03) / Vs: 1,9 Tdi jakopää29.04.24 - klo:11:38
Kyllä sinne voi vaihtaa pelkän hihnan. 6:n vuoden sääntö koskee vain hihnaa.
Varmiten jaon saa kohdilleen lukitustyökaluilla, mutta jotkut vaihtaa hihnan merkkaamalla vanhaan hihnaan ja rattaisiin pienet maalitäpät. Merkit kopioidaan sitten uuteen hihnaan ja laitetaan paikoilleen. #8
Golf VI (08–13) / Vs: Jakopää27.04.24 - klo:17:49Lainaus käyttäjältä: mutteri45 - 27.04.24 - klo:10:54Onko ketjun kiristimessä joku venttiili, joka pitää siellä öljynpaineen?Ei ole, eikä edes mekaanisesti lukkiudu. #9
Golf IV (97–03) / Vs: Golf IV peilit ei toimi26.04.24 - klo:20:05
Lattaliittimet peileissä on peilin lämmitystä varten. Ne toimii samalla kun takalasin lämmitys on päällä.
#10
Volkswagen / Vs: bora 1.6-0426.04.24 - klo:20:03Lainaus käyttäjältä: jallu-65 - 26.04.24 - klo:18:03Irrotettava vetokoukku, mut ollu kärryt peräs, pitää kattoo, onkoha se tuulettime anturi sii viereine moottorinlämpötilan kans? sumareil ei oo ku se et takan pitäs palaa, mut umpios edes on kyl polttimot sumareil.Moottorin lämpötila-anturi on se vihreä, jonka jo löysitkin. Se kertoo lämpötilan ECU:lle ja mittaristolle. Anturissa on kaksi erillistä piiriä, eli ECU saattaa saada oikeaa lämpötilatietoa ja mittaristo ei. Tai päinvastoin. Flektin anturi on syylärin alanurkassa ja siihen menee paksut johdot. Tuo anturi ohjaa vain flektejä. Takasumuvalon toimimattomuus johtuu tosiaan useimmiten pistorasian kytkimestä. Se kytkee auton oman sumuvalon pois silloin kun töpseli on kytketty ja kärry perässä. Kytkimen voi ihan hyvin ohitta. Ei ole iso haitta vaikka palaa sumuvalot sekä autossa että peräkärryssä. Sumuvalo on vain vasemmalla puolella. #11
Ostetaan / Vs: O:Polo N9 2002 lämmönsäädin paneli 6Q0 820 045 E22.04.24 - klo:12:34
Vaikka tuolta: https://www.ebay.de/itm/225715494146. Noin 30e posteineen.
Edit: Myös -G ja -H loppuiset käyvät tilalle. Oliko autossa muuten ilmastointi? Näytti olevan samalla numerolla ilmastoinnilla ja ilman #12
Octavia II (04-13) / Vs: 1.6 TDI ei lämpene kunnolla21.04.24 - klo:13:58
Anturi oireilee yleensä pätkimällä, ei antamalla jatkuvasti hieman virheellistä vastusarvoa.
Kokeile, lämpeneekö syylärille menevä ylävesiletku auton käydessä paikoillaan. Jos lämpenee, niin termostaatti vuotaa. Jos VCDS tai vastaava käytössä, niin vertaa mittariston ja ECU:n ilmoittamia lämpötiloja. Yleensä siinä anturissa on neljä pinniä ja ECU:lle ja mittaristolle omat NTC vastukset. Just vaihdoin TT:hen kun ECU näytti kylmälle moottorille -101o lämpötilaa ja autoa ei meinannut saada kylmänä käyntiin. #13
Hiekkalaatikko / Vs: golf plussan sisäpuhalli ääntelee21.04.24 - klo:13:50
Olen avannut ja voidellut laakerit. Koppa lähtee pois kun painaa kolme kumikielekettä sisään. Sitten päätylaakeri on suoraan näkösällä. Siipipyörän puoleisen laakerinkin voitelu onnistuu helposti.
Ei siitä uudenveroista saa, mutta kitinät vaimenee kyllä. #14
Octavia II (04-13) / Vs: 1.6 TDI ei lämpene kunnolla20.04.24 - klo:23:42
Vaihda(ta) vaan sovinnolla se termostaatti. Timantit ovat ikuisia, termostaatit ei.
#15
Golf VI (08–13) / Vs: Jakopää20.04.24 - klo:16:58
Nokka-akselit lukitaanja sitten katsotaan miten monta astetta kampiakseli liikkuu. Vaatii erikoistyökalut.
#16
Octavia II (04-13) / Vs: Mitä kannattaisi tehdä Oculle19.04.24 - klo:00:07
Jos siitä on vain mekatroniikka hajonnut, niin sen korjaus ei välttämättä mahdottomia kustanna. Jos taas rattaat/laakerit porsineet, niin sitten tilanne huonompi. 13v ikäisen DSG-viallisen auton ostoilmoituksia harvemmin näkee.
#17
Golf VI (08–13) / Vs: Golf Mk6 jarrut18.04.24 - klo:13:04Lainaus käyttäjältä: Beetle - 18.04.24 - klo:11:13Minkäkokoiset etujarrupalat menee Golf 6 1.2 TSI vm. -12 ?PR-koodeista pitäisi selvitä varaosanumero. 1Zx etujarruille ja 1Kx takajarruille. PR-koodit (pieni osa niistä) löytyy huoltokirjan etuaukeamalta. #19
Audi / Vs: Q2 1.6 TDI 2018, moottori sammui moottoritiellä, koodien tulkintaan apua17.04.24 - klo:10:56Lainaus käyttäjältä: Jultsu - 16.04.24 - klo:16:00tuliko lukihäiriö ja DTC muuntui TDC:ksi eli yläkuolokohdaksi?Tuli lukihäiriö, joo Kampiakselin anturi on kuitenkin sellainen, että sille ei ole mitään varasuunnitelmaa jos se hajoaa. Moottori yksinkertaisesti sammuu kuin seinään. Melkein kaikilla muilla antureilla on saatavilla korvaava tieto ECU:n syövereistä tai muista antureista. Siis sen verran, että meno voi jatkua. #20
Audi / Vs: Q2 1.6 TDI 2018, moottori sammui moottoritiellä, koodien tulkintaan apua16.04.24 - klo:10:45
Villi veikkaus kampiakselin rpm-anturille. "DTC definition not found" viittaisi siihen, että sytytyksen ajoitusta ei pystytä määrittelemään. Sytytyksen (ruiskutuksen) ajoitus tehdään kampiakselin anturin perusteella.
#21
Passat B8 (14-) / Vs: Eikö tämä vetokoukku sovi 2023 R-line Passattiin14.04.24 - klo:19:21
Varmaan puskuri erilainen. Tavallisessakin sähköpistoke jää vähän liian lähelle puskuria ja läppä on hieman hankala avata tarpeeksi auki. VW:n toimittama koukkusarja kyseessä.
#22
Golf / Jetta V (03–08) / Vs: Golf gti V 2.0TFSI öljypumppu ongelma11.04.24 - klo:21:44
Voiskohan siellä olla sihti tukossa? Jos öljypohja on käytetty irti, niin yleensä sinne laitetaan 5-10x enemmän silikonitiivistettä kuin tarvitsisi. Ne ylipursuavat tiivistejäämät sitten tukkivat sihdin.
Saksan eBaystä varmaan löytyy kohtuuhintainen öljypumppukin. Edit: Ei taidakkaan löytyä edullista pumppua kun tasapainoakslit on siinä samassa. #23
Octavia III (13-19) / Vs: 2015 TDI RS Huohotin11.04.24 - klo:21:38
Mulla on yksi korjaussarja, jonka pitäisi sopia tuohon. 10e + PK jos haluat kokeilla.
#24
Lahjoitetaan / Vanhemman Audin jarrupalat11.04.24 - klo:16:30
ACDelco AC436981D
Sopivuus: AUDI 80 B4 Sedan (8C2) ( 09.1991 - 12.1994 , 71 - 230 HV) AUDI 100 C3 Sedan (44, 44Q) ( 08.1982 - 07.1991 , 70 - 165 HV) AUDI 100 C4 Sedan (4A2) ( 12.1990 - 07.1994 , 82 - 280 HV) AUDI 80 B2 (81, 85) ( 10.1980 - 08.1986 , 90 - 136 HV) AUDI 80 B3 (89, 89Q, 8A) ( 06.1986 - 09.1991 , 68 - 137 HV) AUDI 90 B2 (81, 85) ( 10.1984 - 03.1987 , 70 - 136 HV) AUDI 90 B3 (89, 89Q, 8A) ( 04.1987 - 09.1991 , 80 - 170 HV) AUDI 200 C2 Sedan (43) ( 10.1979 - 09.1982 , 136 - 170 HV) AUDI 200 C3 Sedan (44, 44Q) ( 08.1983 - 12.1991 , 136 - 220 HV) AUDI Coupe B2 (81, 85) ( 08.1980 - 10.1988 , 75 - 136 HV) AUDI Coupe B3 (89, 8B) ( 10.1988 - 12.1996 , 112 - 230 HV) AUDI A4 B5 Sedan (8D2) ( 11.1994 - 11.2000 , 75 - 193 HV) AUDI A6 C4 Sedan (4A2) ( 06.1994 - 10.1997 , 90 - 290 HV) AUDI V8 (441, 442, 4C2, 4C8) ( 10.1988 - 02.1994 , 250 - 280 HV) AUDI A6 C4 Avant (4A5) ( 06.1994 - 12.1997 , 90 - 290 HV) AUDI A4 B5 Avant (8D5) ( 11.1994 - 09.2001 , 90 - 193 HV) AUDI Quattro (85) ( 07.1980 - 07.1991 , 200 - 306 HV) AUDI Super 90 ( 09.1966 - 08.1971 , 90 HV) Ei sopinut aikanaan A4 B5 FL-malliin ja jäänyt hyllyyn pölyttymään. Nouto Kauniaisista. Sopii myös joihinkin Alfa Romeo, Fiat ja Lancia 80-90 luvun autoihin. YV tavoittaa (joskus viiveellä) #25
Superb III (15-) / Vs: Sähköikkunat renaa10.04.24 - klo:09:42
Kuskin oven kytkinpaneli vaihtoon. Purku ja puhdistuskin saattaa auttaa. Osa on kuitenkin sen verran edullinen, että harkitse sovinnolla uuden hankkimista.
#26
Sharan (09-) / Vs: Sharan sisätilan puhallinongelma09.04.24 - klo:16:08
Pitäisi olla helppo vaihtaa, kahdella ruuvilla kiinni. Isompi työ on varmaan paneleiden purkaminen.
Puhaltimelle tulee jatkuva jännite. Säädin säätää pyörimisnopeutta Climatronicin panelilta tulevan jännitteen mukaan. Jos säätimen 4-napaisen liittimen irrottaa ja puhallin edelleen pyörii, niin vika on varmuudella säätimessä. #27
Sharan (09-) / Vs: Sharan sisätilan puhallinongelma09.04.24 - klo:14:17
Vika on tod.näk. joko Climatronicin pääpanelissa tai matkustamon puhaltimen säätimessä. Jälkimmäinen (7L0907521B) löytyy takailmastointilaitteen kotelosta, moottorin vierestä. Mitään relettä puhaltimelle ei ole.
#28
Octavia III (13-19) / Vs: Isompi näyttö RS Octaviaan09.04.24 - klo:10:42Lainaus käyttäjältä: ukormi - 06.04.24 - klo:13:45Eikö kukaan täällä ole tehnyt noita näyttöpäivityksiä?Kahteen Passattiin (-16) olen vaihtanut 8" kiiltävät näytöt ja meni heittämällä. Kehyksen löytäminen voi olla haastavampaa. #29
Moottori ja voimansiirto / Vs: Huonontaako DPF-regenerointi moottoriöljyä08.04.24 - klo:13:49
Ruiskutetaan sylintereihin samoilla suuttimilla. Ruiskutus tapahtuu poistotahdin aikana, jolloin palamaton polttoaine päätyy katalysaattoriin (jos on) ja DPF:ään.
#30
Transporter T5 (03-) / Vs: T5 2.5 TDI pakokaasun hajua hyttiin08.04.24 - klo:12:56
Käry voi tulla myös pakoputken haitariosasta, joka on heti kohta turbon jälkeen.
Webasto käy usein vaikka sitä ei erikseen päälle laitakkaan. Sammumisen jälkeen hurisee vielä noin minuutin ja saattaa puskea hieman savua. Pääle +5o lämpötilassa Webaston ei pitäisi mennä itseksen päälle. |
Valokuvaaja JyriLaitinen.fi – Laadukas ja luotettava.
Fitnesskuvaus, Hääkuvaus, Hautajaiskuvaus, Henkilöstökuvaus, Ilmakuvaus, Muotokuvauskuvaus, Lapsikuvaus, Lemmikkikuvaus, Profiilikuvaus, Yrityskuvaus, Tapahtumakuvaus, Perhekuvaus, Tuotekuvaus ja Ylioppilaskuvaus, Toimialue pääkaupunkiseutu (Espoo, Helsinki, Kauniainen ja Vantaa) ja koko Suomi |