BT HF jälkiasennus.

Aloittaja Sceptic, 10.05.14 - klo:11:30

« edellinen - seuraava »

Sceptic

Rupesin kaipailemaan hands freetä autoon. Kulkupelinä vm 2011 Rocco hinnat alkaen varustelulla ja RCD310 soittimella.

Tutkailin hiukan aihetta ja tilasinkin Deal Extremestä ~20 taalaan rahteineen VCDS-kaapelin ja softan. Kiinan poikien postittama ohjelmisto cd oli kuitenkin korruptoitunut  :D
Tuosta ongelmasta on nyt kuitenkin selvitty ja kaapeliyhteys VCDS:llä on nyt toiminnassa. Valmiudet BT-yksikön koodaamiseen pitäisi nyt olla omasta takaa.

Puolassa jässiköillä olisi 3C8035730C retrofit kittiä 199 euroon tarjolla.
http://www.carsystems.pl/vw-bluetooth-kit-3c8035730c-retrofit,id601.html
Tuo summa alkaa olemaan siinä rajoilla että tuon voisi maksaakin, jos tuosta toimivan ratkaisun saa aikaiseksi. Eniten minua houkuttaa tuossa käytön helppous ja mahdollisuus unohtaa erilliset korvanapit ja niiden latailut. Integroitua hands freetä tulisi todennäköisesti jopa käytettyä.

Asennusohjeet VI Golfille löytyy täältä:
http://www.carsystems.home.pl/instrukcje/bluetooth%20golf%20VI.pdf
Pätevät varmaan hyvin pitkälti tälläisenään myös Roccoon?

Muutama asia vielä mietityttää. Paketin äänenlaatu, toivottavaa olisi että puhelun molemmat osapuolet saisivat selvää toisistaan.
Mikrofonin asennuksen kaapelointi. Ohjeessa kaapeli tuodaan a-pilarista ylös katon rajaan, mutta saako sen tuotua sisävalolle kattoverhoilun sisällä, vai jääkö pinta-asennukseksi tuon pätkän?

Puhelimena olisi iPhone 5.

Kommentteja? Kokemuksia?


Tuomari

Mulla oli 2010 golfissa sama handsfree, hyvin toimi ja äänenlaatu oli hyvä puheluissa ja musiikissa.

Kaapelit sai verhoilun sisälle, mutta en tiedä miten, koska en itse asentanut.

Ylimääräiseksi jäi autonvaihdossa, jos kiinnostaa niin laita yv:tä.

Sceptic

Vastaan nyt tähän julkisesti.. Kauppaa voidaan hieroa yv-viesteillä myöhemmin.
Tarvitsen koko setin, mikrofonin, gsm-antennin, kaapelit jne... Pelkkä BT-boksi ei riitä minulle.
Jos sinulla on tuo ylimääräisenä, niin puritko kaikki osat autonvaihdon yhteydessä? Vai teetitkö purkutyön myös jossain?
En toki epäile etteikö sinulla näitä olisi. Kuulostaa vain omaan korvaan hassulta että autonvaihdon yhteydessä nämä kaikki purettaisiin pois  ;)

ConD

Onko sinulla monitoimirattia isommalla valkoisella ajotietokoneella?

Moniratti tai kosketusnäyttömankka on tarpeen, jotta voit BT:tä käyttää.
www.autostadium.fi - autoilua ja elämää

Sceptic

Jep, valkoinen näyttö ja monitoimiratti löytyy.

ConD

Ok, sitten ei mitään hätää.

Asennuksen iloa. Ã,,änenlaatu setissä on hyvä. Uuden sarjan tilaamalla saat viimeisimmät ominaisuudet käyttöön. Rsap:a et kuitenkaan iPhonen kanssa tarvitse.

Seuraavaksi sitten RCD510 tilaukseen niin saat biisitiedot ja musiikin rattiohjauksen bt-audiolle käyttöön.
www.autostadium.fi - autoilua ja elämää

Tuomari

Lainaus käyttäjältä: Sceptic - 10.05.14 - klo:13:02
Vastaan nyt tähän julkisesti.. Kauppaa voidaan hieroa yv-viesteillä myöhemmin.
Tarvitsen koko setin, mikrofonin, gsm-antennin, kaapelit jne... Pelkkä BT-boksi ei riitä minulle.
Jos sinulla on tuo ylimääräisenä, niin puritko kaikki osat autonvaihdon yhteydessä? Vai teetitkö purkutyön myös jossain?
En toki epäile etteikö sinulla näitä olisi. Kuulostaa vain omaan korvaan hassulta että autonvaihdon yhteydessä nämä kaikki purettaisiin pois  ;)
Joo kaikki nuo löytyy, samasta paikasta tilattu paketti.

Tuttu asentaja irrotti autosta navin ja bt:n ennen vaihtoa. Navin sain kaupaksi, mutta bt vielä löytyy.
Muuten uutta vastaava, mutta tuo vaahtomuovi puutttuu ja antennin muovikuori oli lohjennut irrottaessa.

Mikko

Mikrofonin johdon saa vedettyä ottamalla meikkipeilin valon irti ja ujuttamalla piuhan aluksi valon reikään ja siitä eteenpäin edelleen tuohon sisävaloon. Sciroccolle löytyy myös bt:n asennusohjeet jostain päin nettiä, olen joskus niitä selaillut. Siinä otettiin myös hanskalokero irti, mutta se ei ole mikään paha rasti. Itse olen a-pilarin muovia lukuunottamatta kertaalleem purkanut nuo pois subbarin ja vahvistimen johtosarjaa asentaessa eikä tosiaan ole mikään paha rasti.

Itsekin harkitsin bt:n jälkiasennusta, puhelinta en hf:ään halua, mutta iphone 5 ja media-in kun eivät aluksi millään suostuneet keskustelemaan keskenään niin tuolla olisi musiikit saanut kuulumaan. Tämä ongelma kuitenkin ratkesi ostamalla Applen oman sovittimen tarvikkeen sijaan.

Sceptic

Tuomarin kanssa päästiin kauppoihin ja ensi viikolla pitäisi BT-kit saapua postissa. Sitten pitäisi enää löytää aika harrastamiselle...

Sceptic

BT-setin asennukselle löytyi viikonloppuna aikaa.
Car-Systemsin ohjeet antoi mielestäni hiukan liian ruusuisen kuvan kaapelien vedon helppoudesta. Ohjeen ensimmäisellä sivulla oleva teksti aiheuttaa vieläkin hymähtelyä. "The installation is not so hard".

Radion irroittaminen ja kaapeleiden juoksutus pelkääjän puolelle oli helppoa. Kaapeleiden työntäminen sisäverhoilun alta penkin alle tuotti kirosanoja. Myöskään mikrofonijohdon tuonti kattoverhoilun sisältä ei ollut ihan triviaalia... Mutta todistetusti tehtävissä.
Käyttöönottokoodaus oli nopea toimenpide fyysisen asennuksen jälkeen. Taisi olla tänään työmatkalla HF käytössä ensimmäistä kertaa vuosiin. Kätevä vehje kun kättelee yhteyden automaattisesti auton käynnistyksessä.
Audiot toistuu nyt myös BT:n yli, mutta biisien ohjaus ei onnistu RCD310:lla. Tämä kyllä oli kyllä tiedossa etukäteen.
iPhone osasi jopa facetime puhelun audion reitittää auton audiolaitteisiin.

Mihin antenni kuuluisi oikeasti jemmata? Nyt se jäi sulakerasiaan/hanskalokeron päällä menevään onkaloon.

Isoin takaisku oli Tuomarin myymässä setissä. Aikaisemmassa postauksessa kertoi että antennin muovikuori olisi halki, mutta kyllä koko antenni oli halki  >:(

Mitäs seuraavaksi.. RCD510? RNS510?  :P

Tuomari

Lainaus käyttäjältä: Sceptic - 02.06.14 - klo:17:49
Mihin antenni kuuluisi oikeasti jemmata? Nyt se jäi sulakerasiaan/hanskalokeron päällä menevään onkaloon.

Isoin takaisku oli Tuomarin myymässä setissä. Aikaisemmassa postauksessa kertoi että antennin muovikuori olisi halki, mutta kyllä koko antenni oli halki 
Itsellä se oli a-pilarissa, mutta jos pelkästään iphonea tai muita rsappia tukemattomia puhelimia käytät, voi antennin jättää kytkemättä.

Sori tuosta antennista, ei tullut tarpeeksi tarkkaan katsottua miten pahasti se oli rikottu  :(

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy