Sciroccon maahantuonti lopetettu

Aloittaja skriko, 25.04.14 - klo:19:29

« edellinen - seuraava »

skriko

Harmittavan kallis tuo GT86. Rinta-jouppi myi uuden hieman alle 35. Toyota liikkeessä pyysivät 37, tosin uusilla talvirenkailla vanteineen.

Ishvan

Lainaus käyttäjältä: skriko - 02.05.14 - klo:19:20
Harmittavan kallis tuo GT86. Rinta-jouppi myi uuden hieman alle 35. Toyota liikkeessä pyysivät 37, tosin uusilla talvirenkailla vanteineen.

Miksei BRZ ? 35ke uusi.
MY -17 Volvo S60 D4AWD R-Design "Polestar 220hp/440nm" + Renault Clio 0.9Tce GTLine
ex.Volvo V60 D4A Ocean Race
ex.Volvo V60 D5 R-Design "Polestar"
ex.Volvo V60 D5A Summum

skriko

Lainaus käyttäjältä: Ishvan - 02.05.14 - klo:19:34
Miksei BRZ ? 35ke uusi.

Itse en tosin ostaisi kumpaakaan. Toyotalla tullut noin 1 500 km ajettua ja enempää en aja.

vasara

Lainaus käyttäjältä: sambolo - 02.05.14 - klo:18:34
...
Mulle ainakin genesiksessä riittäisi se 210hp turbokone, kun tietää että siitä saa helposti tarvittaessa vaikka 300hp ulos :P ja siltikin ois vähemmä janonen ku v6 :)
Mutta V6:seenkin voi pistää turbon.. tai kaks :)
Esim. Mersun e400:ssa 3.0 V6 tuplaturbo & vakiona 333hp ja päästöt E-sarjassa 175 g/km.
Tommosesta koneestahan saa tuunaamalla vaikka mitä 'ulos' ja äänet kivemmät kuin neloskoneessa.
Onko sporttiautossa edes väliä, vaikka pari litraa isompi kulutus? 3â,¬ / 100km kannattaa maksaa jo moottorin murinoista.
(Suomen co2 autoveron takia ostohinnassa tulee vielä vähän lisää takkiin :) )

M1kke

#64
Lainaus käyttäjältä: Ishvan - 02.05.14 - klo:19:34
Miksei BRZ ? 35ke uusi.

Kiire tulee jos tuollaisen haluaa tänä vuonna. Omani tulee arviolta puolen vuoden päästä ja kauppa on kuulemma käynyt hinnan pudotuksen jälkeen..

Harmi tuo Sciroccon tilanne, melko hieno auto ja vaikka en sitä tuohon monen muun mainitsemaan "urheilullinen coupé" luokkaan sijoittaisikaan niin tylsää, että tarjonta Suomessa niukkenee entisestään.

skriko

Lainaus käyttäjältä: M1kke - 02.05.14 - klo:21:01
Kiire tulee jos tuollaisen haluaa tänä vuonna. Omani tulee arviolta puolen vuoden päästä ja kauppa on kuulemma käynyt hinnan pudotuksen jälkeen..


Kumma hinnoittelupolitiikka tuossa GT86:ssa. Saksassa tojo ja Subaru aika samanhintaiset. Täällä ovh:ssa hirmuinen ero. Nyt kun myyvät nuo halvat tojot, niin kukaan ei varmaan enää sitä osta.
Harmittaa niin vietävästi kun en tykännyt autosta. Ulkonäkö oli hieno, varsinkin oranssina ja hinta olisi ollut kohdallaan. Mutta kun auto ei miellyttänyt.

Ishvan

Lainaus käyttäjältä: skriko - 02.05.14 - klo:21:17
Kumma hinnoittelupolitiikka tuossa GT86:ssa. Saksassa tojo ja Subaru aika samanhintaiset. Täällä ovh:ssa hirmuinen ero. Nyt kun myyvät nuo halvat tojot, niin kukaan ei varmaan enää sitä osta.
Harmittaa niin vietävästi kun en tykännyt autosta. Ulkonäkö oli hieno, varsinkin oranssina ja hinta olisi ollut kohdallaan. Mutta kun auto ei miellyttänyt.

Ihan mielenkiinnosta, mistä et autossa pitänyt. Itse pidin siitä erittäin paljon, vaikka pienestä tehouupelosta kärsiikin.
MY -17 Volvo S60 D4AWD R-Design "Polestar 220hp/440nm" + Renault Clio 0.9Tce GTLine
ex.Volvo V60 D4A Ocean Race
ex.Volvo V60 D5 R-Design "Polestar"
ex.Volvo V60 D5A Summum

skriko

Lainaus käyttäjältä: Ishvan - 02.05.14 - klo:22:16
Ihan mielenkiinnosta, mistä et autossa pitänyt. Itse pidin siitä erittäin paljon, vaikka pienestä tehouupelosta kärsiikin.

Pidin kyllä ulkonäöstä. Mistään muusta en. Auton moottori piti kovan metelin sisään, muutenkin auto oli niin meluisa ettei omia ajatuksiaan kuullut. Luulin että Rocco pitää kesärenkailla kovaa ääntä. Ei ollut tuo ääni mitään tojon rengasääniin verrattuna. En pitänyt hallintalaitteista, kaikki oli niin raskasta Sciroccoon verraten, eritoten ohjaus. Kiihtyvyys oli sellaista että ääntä tuli ja luuli että kovaa mennään, mutta nopeusmittari näytti toista. Istuin oli liian pehmeä eikä sopinut lainkaan selälleni. Auto oli karkea, meluisa ja liian "raaserimainen".

maileri

Maahantuonnin lopetuksen taustalla on varmasti liiketaloudelliset syyt, eikä mitään muuta. Markkinointipanostuksia siirretään sitten muihin Keskon malleihin. Ja ehkä sellainen "hiljainen" tiskin alta myynti ei sovi vw brändin markkinointi- ja myyntistrategiaan. Eli karsitaan turhat pois.

14kpl myynti viime vuonna on todella vähän ja kertoo siitä, ettei kovin moni jää sciroccoa kaipaamaan. Sinänsä harmi, sillä persoonallisia autoja on kuitenkin suomen autokannassa suhteellisen vähän.

skriko

Lainaus käyttäjältä: maileri - 02.05.14 - klo:22:30

14kpl myynti viime vuonna on todella vähän ja kertoo siitä, ettei kovin moni jää sciroccoa kaipaamaan. Sinänsä harmi, sillä persoonallisia autoja on kuitenkin suomen autokannassa suhteellisen vähän.
Juu, kyllä varmaan kaikki jotka 2008 tulleen mallin uutena halusivat, ovat sen jo ostaneet. Odotin tuota facelift mallia, mutta olisinko sitten sitä ostanut, koska ainoastaan 125 hv valmistetaan manuaalina. 180 hv vain tomaatti.
Toivottavasti 2017 tulee se kokonaan uudistettu kori ja se saadaan Suomeen.

M1kke

Lainaus käyttäjältä: skriko - 02.05.14 - klo:22:25
Auton moottori piti kovan metelin sisään, muutenkin auto oli niin meluisa ettei omia ajatuksiaan kuullut.

Tuo moottorin ääni tulee muuten sisätiloihin erillisen putken kautta, sen tulppaamalla vaimenee huomattavasti. Tuon putken tilalle myydään maailmalla myös erilaisia versioita joilla ääntä voi säädellä.  :D

RoccoScientist

Lainaus käyttäjältä: maileri - 02.05.14 - klo:22:30
Markkinointipanostuksia siirretään sitten muihin Keskon malleihin. Ja ehkä sellainen "hiljainen" tiskin alta myynti ei sovi vw brändin markkinointi- ja myyntistrategiaan. Eli karsitaan turhat pois.

14kpl myynti viime vuonna on todella vähän ja kertoo siitä, ettei kovin moni jää sciroccoa kaipaamaan. Sinänsä harmi, sillä persoonallisia autoja on kuitenkin suomen autokannassa suhteellisen vähän.

Eihän tuota ole markkinoitu viime aikoina mitenkään, joten vaikea kuvitella, että mitään panosta jäisi muualle siirrettäväksi. Jos taas myyntilukujen perusteella mallistoa karsitaan, se kannattaisi aloittaa Phaetonista, jota ei myyty viime vuonna yhtäkään kappaletta. Vuonna 2012 niitä myytiin huimat kaksi kappaletta. Amarokeja myytiin viime vuonna kaksi. Touaregit olivat kaksi viimeistä vuotta olleet about samoissa myyntilukemissa Sciroccon kanssa. Noitakin on myyty ns. hiljaa tiskin alta, eikä niitä kovin moni jäisi kaipaamaan. Ehkä niissä on katteet paremmin kohdallaan tai sitten joidenkin mallien vaikutus imagoon ymmärretään ja toisten taas ei.
Ex: Scirocco BlueMotion Technology 1,4 TSI 90 kW

Ktk

Lainaus käyttäjältä: RoccoScientist - 03.05.14 - klo:21:20
Amarokeja myytiin viime vuonna kaksi.

Niin. Niitä rekisteröitiin henkilöautoiksi kaksi kappaletta...

Tuolla kun muuten näkyy sitten vähän toisenlainen lukema.

http://tekniikanmaailma.fi/autot/muut/autojen-ensirekisteroinnit-2013

chr

Lainaus käyttäjältä: Mrk - 03.05.14 - klo:21:34
Niin. Niitä rekisteröitiin henkilöautoiksi kaksi kappaletta...

Tuolla kun muuten näkyy sitten vähän toisenlainen lukema.

http://tekniikanmaailma.fi/autot/muut/autojen-ensirekisteroinnit-2013

Todellakin, niitä näkyy tässäkin kulmilla enemmän kuin kaksi. ;)

RoccoScientist

Hyvinkin totta, kiitos korjauksesta. En miettinyt noita Trafin lukemia sen kummemmin.
Ex: Scirocco BlueMotion Technology 1,4 TSI 90 kW

Kasis

Lainaus käyttäjältä: golf5 - 01.05.14 - klo:17:19
Aivan sama vaikka olisi aivan uusi malli Sciroccosta, Golffi vaan myy niin paljon paremmin. Niin hieno auto kuin Scirocco onkin. Aika harvalla on varaa laittaa Sciroccoa esim. perheen kakosautoksi. Scirocco on  vaan liian epäkäytännöllinen auto.
Ei Scirocco ole epäkäytännöllinen(IMHO)! ;)
Kaikki "lyhyille" reissuille(viikko mökillä?) tarvittava mahtuu takakonttiin pl. Euroopan kiertueelle tarvittava varustus.
Toimii myös lapsiperheessä ja jalkatilaa on takana enemmän, mitä esim. Golfissa.
Isoista ovista mahtuu ulos ja sisään helposti, kunhan ei aja liian lähelle toista autoa.
Jos ikkunoiden jäätymisiä ja takaluukun pompautin ongelmia(joilla näitä on ollut) ei lasketa, Rocco on kelpo talviauto myös.
Parempi ajaa, mitä Golf ja varsinkin Auris etc.
Ainoa rajoittava tekijä(IMO) on 4 paikkaisuus ja sisältä ulos näkyvyys.
Mitään muuta epäkäytännöllistä en ole kokenut tai sitten ne ovat niin mitättömiä, että niihin on jo tottunut.
Toki käytännöllisempiä autojakin on, mutta hinta- ja kokoluokka on toinen. ;)
Scirocco & VI Golf Variant

katteja

Suomalaiselle ei saa myydä persoonallisen näköisiä autoja. Kaikille harmaa plus golf on riittettävä ja pienimmällä koneella mitä olemassa on.

Perse, täällä ainakin 155kw kone on sopiva tuohon roccoon, ja muotoilu valtavirrasta poikkeavaa.
Tiloiltaa ihan riittävä, takapenkillä matkustaa oikeesti aikuisia ihmisä kaksi kpl, koittakaa sovittaa esim TT:n..

Sääli, että kaikki tässä yhteiskunnassa profiloidaan omakotitalo asujaksi joka suhaa prismaan ja kesämökille anjoviksella.
Auto ohjelmissa paasataan aina "mökkitiellä" pärjää hyvin, ketä se kiinnostaa..? Miten auto toimii motarilla kun ollaan matkalla lentokentälle lomareissulle.. hä..? Siihen ei osaa kukaan sanoa, kulutusta kehutaan suu vaahdossa taajama ajossa, mä kuljen taajamassa kävellen, fillarilla tai julkisilla. Pitkälle lähdetään sitten autolla. Ai niin, asun kehäteiden ulkopuolella..
Syvällä on pimeää..

Lexus IS300H

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy