Passat GTE

Aloittaja Tonttu66, 21.10.15 - klo:19:51

« edellinen - seuraava »

PassatGTE2018

Lainaus käyttäjältä: ged - 30.11.18 - klo:18:56
Muistaakseni jonkun verran on tullut eri foorumeilla vastaan juttuja, että "matkalaturi" ei välttämättä kestä jatkuvaa käyttöä.  Ilmeisesti ihan laatuongelma, niitä hajoilee riesaksi asti.

Tämä olikin uusi tieto minulle. Onkohan tietoa / kokemusta, miten pitkään takuu korvailee?
Itse en paljon käytä "matkalaturia".

fleetwood

Lainaus käyttäjältä: JAK - 28.11.18 - klo:19:50
Mitä toi carnetin vuosimaksut on kolmen vuoden jälkeen?

95â,¬/kaksi vuotta. Yrittivät tilauttaa tuon minulta jo ensimmäisen vuoden jälkeen, mutta huomasivat sentään virheensä.

On tuo kovasti mietityttänyt että mitä tuon kanssa tekisi kun kolme vuotta tulee täyteen maaliskuussa, tuo Car-net on palveluna melkoisen köykäinen ja luotettavuus todella surkea. Toisaalta taas latauksen ja lämmityksen etäohjaus on toisinaan ihan näppärä.
Passat GTE Variant

foxnen

Tarkastushuolto on kaksi ensimmäistä vuotta 30000km/2v ja sen jälkeen 15000/1v.
Öljynvaihtohuolto on aina 15000km/1v. Miksiköhän huoltoväli lyhenee? :o
Ex: Passat Variant Highline 2.0 TDI DSG 2011
Ex: Audi Q5 130kW guattro S tronic  Business 2013
Ex: Passat Variant GTE 2016

jarmoke

Taas viime viikolla auto oli piuhan päässä (mukana tullut "väliaikainen latausjohto"= eikä auto ollut ladannut yhtään. Mielenkiintoinen huomio, kun autotallissa olin niin kuulin hyvin... Kun liitin piuhan, kuulin miten se lukittuu autoon. Auton takaosasta, jostain akkujen läheltä kuului myäs selkeä naksahdus, kuin releen ääni tms... Valo alkoi latauslaitteessa vilkku normaalisti.

Tästä huolimatta, kun 2h myöhemmin lähdin autolla ajamaan, akku ei ollut latautunut yhtään vaan se näytti 0km ja auto käynnistyu heti hybridimoodiin. Kuitenkin siitä akuston suunnalta tulleesta releen tms. äänestä voi helposti päätellä että sähkö ainakin sinne asti meni...

No, taitaa olla tekemätön paikka - huollolle. Voihan siitä mainita kun seuraavan kerran auto huoltoon viedään mutta en kauheasti pidättele hengitystä sen suhteen että asialle jotain tehtäisiin... Paitsi että saarnataan kuinka se latauslaite on vain väliaikaiseen lataukseen :D

En oo viitsinyt, mutta voishan tuota ihan piruuttaan laittaa auton kaapelin päähän ja katsoa mahtaako tuo kirjoittaa jotain logia tai vikakoodia noista kun se ei lataa... Sitten ois tietty "kättä pidempää" sinne huoltoon esittää.

Ihan mielenkiinnosta, onko sellaisella "oikealla laturilla" kenellekään käynyt näin että on piuhan päässä mutta ei lataakaan?

teräksenharmaa

#964
Kannattaa katsella siitä latausliittimen viereisestä merkkivalosta, lähtikö lataus tai ajatus päälle.

PassatGTE2018

Lainaus käyttäjältä: jarmoke - 10.12.18 - klo:08:50
Taas viime viikolla auto oli piuhan päässä (mukana tullut "väliaikainen latausjohto"= eikä auto ollut ladannut yhtään...

Pari kertaa on käynyt wallboxilla, ettei ole ladannut.
Eka kerralla vaimo oli laittanut lataukseen, ja väitti kyllä että latausvalo olisi alkanut palamaan.
Ei ollut kuitenkaan ladannut yhtään.
Toisella kerralla itse olin laittanut lataukseen, ja mielestäni kaapeli lukittui ja alkoi latamaan. Mutta lopputulos sama 0 km.
Kun tutkin pistokkeen kumia, niin se oli hieman huonosti ja oikaisin sen. Ei voi sanoa, olisko sillä ollut merkitystä, mutta ei ole ainakaan nyt vikaa ollut.

Useammin on sattunut, ettei muista ottaa ajastettua latausta poin, ja lataa vain alarajaan. Sen ehkä oppii pikkuhiljaa kantapään kautta katsomaan.

Onko tuota tapahtunut useammassa latauspaikassa?
Kannattaisko yrittää laturia vaihdattaa uuteen...

ITbites

Haasteita täälläkin "väliaikaislaturin" kanssa - testaan säilyttää sitä lämpimässä, olisiko pakkaskesto heikko...
CUPRA Born 77kWh 170KW, 2022
VW ID.3 ST1 Plus 58kWh, 2021
VW e-GOLF, 2020
VW Golf GTE, 2018

foxnen

Minulla meni rikki kesällä "väliaikaislaturi" sain takuuseen uudenmallisen.
Ex: Passat Variant Highline 2.0 TDI DSG 2011
Ex: Audi Q5 130kW guattro S tronic  Business 2013
Ex: Passat Variant GTE 2016

jarmoke

On kyllä enimmäkseen pätevät noi automaattisesti säätyvät ajovalot, kaikissa tilanteissa ei aina ihan optimaalisesti toimi, esim eilen edellä ajoi auto peräkärry perässä ja ilmeisesti kärryn valot näkyivät liian himmeinä niin ei millään meinannut reagoida siihen. Lisäksi pitää olla jo tosi pimeä että vaihtaa automaattisesti pitkät. En tiedä sitten saisiko tuota esim vcds avulla säädettyä (kun kuitenkin sen verta pimeä jo on ollut että olen epäillyt toimiiko järjestelmä edes, mutta on kyllä alkanut toimimaan kun tarpeeksi pimeä tulee - sitä ennen on ehtinyt jonkin aikaa manuaalisesti vaihdella pitkiä ja lyhyitä).
Joku muukin valitellut että lyhyet näyttää liian lähelle, vähän siltä minustakin tuntuu. Pitää pyytää tarkistusta/säätöä kun auto pajalla seuraavan kerran käy. Voihan se olla että on oikein säädettykin mutta kun raja on niin terävä eikä sitä hajavaloa tule eteenpäin niin...
Kulutusta näytti 6.2l/100km kun n. 900km ajeltiin joulun alla pohjoiseen. Osan matkaa pakkanen yli 25 ja ihan reippaalla jalalla tein tarvittavat ohitukset. 4 henkeä kyytissä ja takaloosteri täynnä tavaraa. Ihan ok lukemat mun mielestä.

teräksenharmaa

Lainaus käyttäjältä: ITbites - 13.12.18 - klo:08:02
Haasteita täälläkin "väliaikaislaturin" kanssa - testaan säilyttää sitä lämpimässä, olisiko pakkaskesto heikko...
Täällä on kyllä kestänyt laturi jo 2,5 vuotta, vaikka olen sitä säilyttänyt kontissa.

Jerski

Muutaman kuukauden ajellut GTE Passatilla missä AID mittaristo. Itse en ole perintestä trippimittaria siitä vielä löytänyt. Työkaverilla samallainen passatti AID mittaristolla mutta 1,8 bensakoneella siinä näkyy trippi siinä missä tossa GTE.ssä näkyy sähköllä päästävät kilometrit?

-TS-

Lainaus käyttäjältä: Jerski - 31.12.18 - klo:14:26
Muutaman kuukauden ajellut GTE Passatilla missä AID mittaristo. Itse en ole perintestä trippimittaria siitä vielä löytänyt. Työkaverilla samallainen passatti AID mittaristolla mutta 1,8 bensakoneella siinä näkyy trippi siinä missä tossa GTE.ssä näkyy sähköllä päästävät kilometrit?
Mahtaa toimia samalla tavalla kuin Golfissa. Paina tripin nollausnappia pitkään ja odota. Ruudulla alkaa tulla eri valikoita, ja kunhan trippimittari tulee kohdalle, päästä nappi.
VW ID.3 Max '20
Ex; Volvo S90 T8 Twin Engine '18
ex; VW Golf GTE '18
ex; Skoda Octavia Combi 1.4 TSI DSG '15

Daatta

Jos AID on yhtä kuin digimittaristo niin siinä ei trippimittarin painiketta ole. Trippi löytyy "keskinäytöstä", ratain oikeanpuoleisella rullalla selaamalla. Nollaus painamalla rullaa pitkään. Olettaen että logiikka on yhtään samanlainen kuin Leonissa. Auton mukana pitäisi tulla mittariston ohjekirja, ainakin Leonissa tuli. Netistäkin nuo taitaa löytyä, lataaminen vaatii (jonkin) auton VIN-numeron.

https://www.volkswagen.co.uk/owners/manuals
ID.4 Pro 4MOTION Elegance
Ex: ID.3 Pro Performance Business -20, Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18
Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

fleetwood

Lainaus käyttäjältä: Daatta - 17.01.19 - klo:13:19
Jos AID on yhtä kuin digimittaristo niin siinä ei trippimittarin painiketta ole. Trippi löytyy "keskinäytöstä", ratain oikeanpuoleisella rullalla selaamalla. Nollaus painamalla rullaa pitkään.

Omassa GTE:ssäni on digimittaristo ja kyllä siinä on trippimittarin painike - jos se on se nappi alhaalla mittariston keskellä jossa on 0.0 tms. Tähän päivään mennessä en ole tosin vielä keksinyt mitä ko. napilla tehdään, mutta pitääpä kokeilla tuota pitkään painamista ja katsoa tapahtuuko jotain.
Passat GTE Variant

fleetwood

Kappas, kokeilin tänään painaa tuota trippimittarin nappia - jota olen vuosien aikana aina välillä painanut ja ihmetellyt kun se ei tee mitään - ja kas kummaa, kun sitä tosiaan pitää pohjassa, niin valittaviin tulee ajan ja huoltojuttujen lisäksi myös sähköisen ajomatkan vaihtaminen trippimittariin. Taas opittiin uutta.
Passat GTE Variant

concorde

Mitens ton GTE:n 12V akun lataaminen...?

Ohjekirja sanoo, että marmori lataa, koska tehdasasenteinen akku vaatii speciaalilaturin (jännitesäädellyn tms.)  , mutta voiko sen takaluukussa olevan akun ladata normisti tuollaisella CTEKin älylaturilla?

Vaimon ajot ovat niin lyhyitä ja pelkästään sähköllä, että 12V akun varauskommentteja on alkanut näkyä näytöllä ja esim. webasto ei välttis lähde aina päälle sen takia. Ja kun ulkona on -15C, niin olis kiva kun lähtis.  Lataako tuota 12V akkua mikään tossa autossa, jos bensakone ei käy?

VW Passat GTE & BMW F33 430 xDrive

a_jaba

Lainaus käyttäjältä: concorde - 18.01.19 - klo:20:05
Mitens ton GTE:n 12V akun lataaminen...?

Ohjekirja sanoo, että marmori lataa, koska tehdasasenteinen akku vaatii speciaalilaturin (jännitesäädellyn tms.)  , mutta voiko sen takaluukussa olevan akun ladata normisti tuollaisella CTEKin älylaturilla?

Vaimon ajot ovat niin lyhyitä ja pelkästään sähköllä, että 12V akun varauskommentteja on alkanut näkyä näytöllä ja esim. webasto ei välttis lähde aina päälle sen takia. Ja kun ulkona on -15C, niin olis kiva kun lähtis.  Lataako tuota 12V akkua mikään tossa autossa, jos bensakone ei käy?

Mikäli olen oikein ymmärtänyt tämän palstan kirjoituksista GTE:n sähköjärjestelmän niin 12v akkua nimenomaan ei suoraan ladata missään tapauksessa bensamoottorilla eli autossa ei perinteistä 12v laturia ole ollenkaan.

Akkua ladataan korkeajännitejärjestelmän kautta muuntajalla ja näinhän sen on teoriassa pakkokin olla koska ahkera lataaja voi ajaa sähköllä vaikka vuoden ilman että bensakone käynnistyy kertaakaan ja eihän silloinkaan 12v akku voi tyhjäksi päästä.

Voihan sinulla olla latausjärjestelmässä vikaa tai viallinen 12v akku. Ja itse sanoisin CTEK lataukselle ehdoton ei jos autoon ei ole selkeästi merkattu lataus/apuvirtapisteitä! VCDS tai merkkiliike on vaihtoehdot.
Audi Q3 TFSIe -21 180kW 0tkm -> (työsuhdeauto)

Ex. Volkswagen Passat Variant -15 1.6TDI DSG 83tkm - 125tkm (oma ja maksettu)
Ex. Volkswagen Golf Variant -15 1.6TDI DSG 97tkm - 163tkm (oma ja maksettu)
Ex. Audi A4 -07 2.0TDI 125kW S-Line Sport Edition 96tkm - 248tkm (oma ja maksettu)

tarzi

Laturina 12v akulle toimii ajo moottori ja sen jännitteen muuttaa 12v tehoelektroniikka. 12v akun voit ladata konehuoneen kautta. Sulake rasiassa 12v nasta lataukselle. Ei ole mitään rakettitiedettä
- Audi a6 allroad quattro 3.0 tdi tiptronic - 07 350hp/750nm "hybrid"


- Skoda Octavia Combi 2.0 TDi DSG -06 elegance sport

fleetwood

Lainaus käyttäjältä: tarzi - 18.01.19 - klo:21:31
Laturina 12v akulle toimii ajo moottori ja sen jännitteen muuttaa 12v tehoelektroniikka. 12v akun voit ladata konehuoneen kautta. Sulake rasiassa 12v nasta lataukselle. Ei ole mitään rakettitiedettä

Samaa sanoivat minulle VW Airportista kun tuosta huoltoneuvojalta kysyin.
Passat GTE Variant

Mike Tyson

Webastoa käytettäessä latauspiuhan ollessa kiinni vihreä latausta osoittava valo välillä palaa vaikka ajoakku on täynnä. Jos tällöin latauspiuhan irroittaa välittömästi samalla kun lukituksen avaa vihreän vielä palaessa, auto ilmoittaa 'käynnistyessään' (sähkölle siis) ongelmista 12V akun latauksessa. Tästä päätellen vaikuttaa siltä, että 12V akkua ladataan (myös) normilatauspiuhan kautta. Tätä päätelmää tukee myös se, ettei 12V akun kanssa ole talven kovimmilla pakkasillakaan mitään ongelmia vaikka autolla ajelee useamman viikon päivittäin pätkäajoa webastolla välillä lämmitellen ilman että polttomoottori pärähtää kertaakaan.
Mach-E SR AWD, BMW Z3 Roadster

tarzi

#980
Gte ei lataa 12v akkua 230v virralla. Korkeajännitelaturi ei osaa muuttaa sitä 12v virraksi, ainoastaan tehoelektroniikka kun auto 'käy'
- Audi a6 allroad quattro 3.0 tdi tiptronic - 07 350hp/750nm "hybrid"


- Skoda Octavia Combi 2.0 TDi DSG -06 elegance sport

Mike Tyson

Lainaus käyttäjältä: tarzi - 18.01.19 - klo:22:24
Gte ei lataa 12v akkua 230v virralla. Korkeajännitelaturi ei osaa muuttaa sitä 12v virraksi, ainoastaan tehoelektroniikka kun auto 'käy'
Kokeilin muutaman kerran. Auto on ulkona pakkasessa (-14), akku on ladattu täyteen, latauspiuha kytkettynä ja auto lukossa. Kun webaston käynnistää kaukosäätimestä, laturin ja auton ledit syttyvät ja lataus alkaa. Kun webaston sammuttaa, lataus loppuu samassa silmänräpäyksessä. Miksi tuollainen käytös, kun tiedetään, että webasto on 12V linjassa - ellei ladata 12V akkua, mihin muualle auto tällöin 230V virtaa käyttäisi?
Mach-E SR AWD, BMW Z3 Roadster

tarzi

Tuohon en nyt osaa ihan varmaksi vastata, sen tiedän että jos 12v akku on tyhjä (esim 11v) niin sitä ei osaa ladata.. Käyttääköhän se ptc lämmitintä samalla pienellä teholla?
- Audi a6 allroad quattro 3.0 tdi tiptronic - 07 350hp/750nm "hybrid"


- Skoda Octavia Combi 2.0 TDi DSG -06 elegance sport

concorde

Lainaus käyttäjältä: tarzi - 18.01.19 - klo:21:3112v akun voit ladata konehuoneen kautta. Sulake rasiassa 12v nasta lataukselle.

Nämä askelmerkit osui kohilleen.  Se on nyt laturissa. Kiitti infosta!

VW Passat GTE & BMW F33 430 xDrive

PassatGTE2018

Lainaus käyttäjältä: concorde - 19.01.19 - klo:14:48
Nämä askelmerkit osui kohilleen.  Se on nyt laturissa. Kiitti infosta!



Onko jollain tietoa / kokemusta, voiko tuosta antaa apuvirtaa?
Jämerän näköinen kaapeli, mennee suoraan akulle?

Jerski

Moro,

Onko jollain esiintynyt polttomoottorista / sen apulaitteista epämääräistä sirinää? Polttomoottorin käydessä vetopäällä kuuluu epämääräistä sirinää. Kaasulta jalan nostaessa sirinä häviää, tuntuu että pakkasilla / kylmällä koneella sirinän ääni on voimistunut. Tänään tuli aamulla punainen kolmio ja näyttöön tuli teksti että 12v akku ei lataudu tai jotain vastaavaa? Mietin että voisiko sirinä tulla laturista? Tosin en tunne yhtään tekniikkaa miten ajoakkua / 12v akkua polttomoottori lataa? Onko molemmille oma laturi?

foxnen

Kesällä mittasin peräkontista akun jännitteen, laitoin latausasemasta johdon kiinni ja menin uudestaan mittaamaan akun jännitettä niin akkuhan oli alkanut latautumaan.
Jos johto kiinni ja käyttää Wbastoa niin akkua ladataan samalla. Tietysti 12V akku latautuu suurjänniteakun kautta omalla latausjärjestelmällä.
Ex: Passat Variant Highline 2.0 TDI DSG 2011
Ex: Audi Q5 130kW guattro S tronic  Business 2013
Ex: Passat Variant GTE 2016

Keräsmies

GTE-Passattiin on nyt saatavissa mallikohtainen led-lisävalopaneeli, jota saa tuolta linkin osoitteesta tai Suomesta Lumise.fi. Tulee kiinni grillin taakse auton omiin kiinnikkeisiin. Laitoin tilaukseen, katsotaan miten saadaan toimimaan dla-valosysteemin kanssa.

https://www.dsmdesign.se/content/products/Tillbehor-Personbil/Volkswagen/Passat/885-Volkswagen-Passat-GTE-LED-Ramp-modellanpassat-monteringsfaste-for-montering-bakom-grill.php

teräksenharmaa

Lainaus käyttäjältä: foxnen - 23.01.19 - klo:17:29
Jos johto kiinni ja käyttää Wbastoa niin akkua ladataan samalla.
Fiksun kuuloinen toiminto.

Lainaus käyttäjältä: Keräsmies - 25.01.19 - klo:10:13
GTE-Passattiin on nyt saatavissa mallikohtainen led-lisävalopaneeli, jota saa tuolta linkin osoitteesta tai Suomesta Lumise.fi. Tulee kiinni grillin taakse auton omiin kiinnikkeisiin. Laitoin tilaukseen, katsotaan miten saadaan toimimaan dla-valosysteemin kanssa.

Toivottavasti keinot yhdistää lisävalo automatiikkaan löytyvät. Muistathan kertoa, miten kävi.

ConD

Lainaus käyttäjältä: teräksenharmaa - 25.01.19 - klo:12:22
Toivottavasti keinot yhdistää lisävalo automatiikkaan löytyvät. Muistathan kertoa, miten kävi.
Periaatteessa keino on.

Tässä lisää juttua:
http://www.vagarena.fi/index.php?topic=40098.msg661152#msg661152

Eli tehty...
www.autostadium.fi - autoilua ja elämää

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy