Passat GTE

Aloittaja Tonttu66, 21.10.15 - klo:19:51

« edellinen - seuraava »

jarmoke

Joo ottaahan se vaihteiston varaan jos jarrupolkimen nostaa ennenkuin sammuttaa auton tai laittaa käsijarrun päälle mäessä. Itsellä aina tapana pitää jarrupoljin pohjassa, aina kun auton sammutan, kunnes kuulee ja tuntee että käsijarru automaattisesti menee päälle.

Mielestäni pitäisi olla selkeä käytäntö aina auton kanssa, niin manuaali kuin automaatillakin ettei sitä jätetä "nojaamaan" vaihteen varaan... :)

teräksenharmaa

Jarrujen varaan jättäminen on tosiaan ihan vain valinta, mutta ihan sivistyksen vuoksi kysyn, että millä tavoin laatikon varassa roikkuminen rasittaa laatikkoa? Kärsiikö hampaat siinä vaiheessa, kun lukitus poistetaan voimalla vai mikä on ongelma?

jarmoke

En tiedä nyt nimenomaisesti DSG:stä, varmaan sama asia... Mutta juuri se että klonksahtaahan (paukahtaa...) se eri tavalla kun vaihdetta vaihtaa (tai kytkintä polkee) kun siellä on se veto laatikossa pysäköitynä. Periaatteessa esim. manuaalihan on sylinterin paineiden varassa ilman käsijarrua, ja automaattissa ainakin ennen oli P-asennossa ns. lukituskynsi jonka varassa auto sitten roikkui jos ei ollut käsijarrun varassa. Joku lukitushan siellä on nytkin.
Itselle autokoulussa aikoinaan opetettiin näin tekemään, ja ekan automaatin ostaessani (Honda Accord) mainittiin myös erikseen että sitä ei kannata sen laatikon varaan jättää vaan jalkajarrulla pidetään paikoillaan, käsijarru päälle ja laatikko P-asentoon minkä j'lkeen vasta nostetaan jalka jarrulta.
No, itse oppimani asia ja aina olettanut että näin toimitaan yleisestikin :)

kryy

Luulisi että hillhold/autohold osaisi pitää auton paikallaan käsijarrun kytkeytymiseen asti myös autoa sammuttaessa. Täytyypä testailla manuaalista käyttöä seuraavalla kerralla.

Keräsmies

Onkos kellään kokemusta lisävalojen laittamisesta tällaiseen dla-systeemillä varustettuun gte-passattiin?
Mallikohtainen etusäleikön taakse asennettava DSM-lisävaloramppi tulee saataville (https://dsmdesign.se/content/products/298-Volkswagen-Passat-Passat-Alltrack-LED-Ramp-modellanpassat-monteringsfaste-for-montering-bakom-grill.php)
marraskuun lopulla, ja sellaisen aattelin tuohon laittaa.
Saatavilla sitten myös kotimaisen edustajan kautta (www.lumise.fi)

mmrr

Jos avaa tuon kirjoittamasi linkin, lukee siellä selvällä ruotsin kielellä ’Ej Passat hybrid’. Eli ei sovi GTE:hen...

a4motohtori

Uusi gte käyttäjä aktivoituu palstalla.
Ajelin tässä 5 v Audin tuotteilla a4 diesel 2008 ja nyt viimeksi a6 2016 bensa sedanilla. Kivoja pelejä molemmat ja toimitti tehtävänsä hienosti. A6 luopumisen tuska oli suuri hienon varustelun takia. Oli sähköpenkkiä ilmastoinnilla jne. 50tkm ajelin 3 v aikana. Kerran hinattiin parkkipaikalta huoltoon syksyllä kun etujousi paksahti poikki. Onneksi oli Audin liikkumisturva voimassa. Hieno auto ajaa pitempää siivua.
Nyt oli päivityksen aika ja eka VW vasta nyt tuli alle.
Pasuuna gte mallina herätti kiinnostuksen, koska pääosa arki ajoista on katettavissa sähköllä. Lisäksi moderni turvatekniikka ja  auton ulkonäkö ja matka ominaisuudet kallisti suunnan gte puolelle. Prius omaan silmään liian eksoottinen.
Ruotsi tuonti löytyi hyvillä varusteilla. Webasto,koukku, digi mittaristo,kartat,2xrenkaat jne. Lisävarusteyllätyksenä autokauppiaan esitteestä poiketen löytyi myös kaukovaloassistentti ja kuolleen kulman varoitin ja takatilan turvaverkko.
Kyyti vastaa aika lailla a6 kyytiä jousituksen ja äänieristyksen osalta. Moderni kapiini ja hyvä penkki missä viihtyy pitenpääänkin. Ensivaikutelma positiivinen. Köyhän miehen Teslalla nyt mennään :)

foxnen

Tietääkö joku, muuttuuko karttaohjelmistojen päivitys maksulliseksi 3v jälkeen?
Ex: Passat Variant Highline 2.0 TDI DSG 2011
Ex: Audi Q5 130kW guattro S tronic  Business 2013
Ex: Passat Variant GTE 2016

Tonttu66

Lainaus käyttäjältä: foxnen - 19.11.18 - klo:15:05
Tietääkö joku, muuttuuko karttaohjelmistojen päivitys maksulliseksi 3v jälkeen?
Ladattavat kartat ovat ilmaisia. On line palvelut tarvitsevat tilauksen.
Volvo V90 T8 AWD Inscription -20
ex VW Passat Variant Highline 2,0 TDI 140 kW 4MOTION DSG -15

foxnen

Max puhallus nappi ikkunalle pudottaa toimintamatkaa 6-9 km. Käynnistääkö tämä jonkun ilmakanava lämmitysvastuksen vai mistä johtuu?
Ex: Passat Variant Highline 2.0 TDI DSG 2011
Ex: Audi Q5 130kW guattro S tronic  Business 2013
Ex: Passat Variant GTE 2016

fleetwood

Lainaus käyttäjältä: foxnen - 21.11.18 - klo:17:42
Max puhallus nappi ikkunalle pudottaa toimintamatkaa 6-9 km. Käynnistääkö tämä jonkun ilmakanava lämmitysvastuksen vai mistä johtuu?

Siihenhän tuo liittyy, GTE:ssä sisätilat lämmitetään sähkövastuksella ja kun pyytää maksimilämmitystä niin sähkönkulutus on sen mukainen.
Passat GTE Variant

Topjanne

Millä porukat latailee autojaan? Onko monella vielä käytössä auton mukana toimitettu tilapäiskäyttöön soveltuva latauslaite? Miten pitkään tuo kestää päivittäistä latausta eli olisiko syytä harkita kiinteästi asennettua latausasemaa? Nyt on ainakin The Mobility Housessa 100 euron alennus latausasemista. Tuo ABL EVSE803 eMH1 https://www.mobilityhouse.com/int_en/abl-wallbox-emh1-basic-evse803.html kiinnostaisi. Onko jollakin kokemuksia tästä laitteesta ja toimittajasta?

ged

Juuri tuo laite (3,7 kW versio) on meillä käytössä. On toiminut luotettavasti ja 16 A virralla saa mukavasti auton lämpimäksi. Tosin vinkin perusteella kytkin vielä "salli ilmastointi akulla" päälle, se tarkoitti että auto käyttää alkuun myös sisäistä akkua 5 kW:n lämmitykseen. Tuloksena sekä auto että akku lämpenee todella mukavasti. Tuntuisi jopa hieman lisäävän rangea, ilmeisesti akku ehtii vielä latautua siinä.

Tuosta toimittajasta ei ole kokemusta.

foxnen

Samoin meillä 3,7 KW versio 7m johdolla. Asennus talissa (meillä ei ole salli akulla ilmastointi päällä). Aamuisin ajastettu lataus ja ilmastointi päällä. Auto lämmin ja akku täynnä. Noin 1,5v jo käytössä ja hyvin on toiminut.
Ex: Passat Variant Highline 2.0 TDI DSG 2011
Ex: Audi Q5 130kW guattro S tronic  Business 2013
Ex: Passat Variant GTE 2016

Apaju

Juurikin tuo 11 kW laite käytössä ja tilattu keväällä kyseisestä paikasta, nopeasti tuli laite Saksasta. Itse  tein sen "virheen" että hankin muutama vuosi sitten 3,7 kW:n laturin, kun käytössä oli Golf GTE ja kun keväällä vaihtui auto e-golfiksi piti laturi päivittää. No tässä  riittää tehoa sitten tulevaisuudessa myös I.D:n lataamiseeen.
VW ID.3 Life

jarmoke

Mites muilla on car net toiminut viime aikoina? Tuntuu että pari-kolme viikkoa on toiminut aika paskasti, tulee jotain "ei yhteyttä autoon" tai "toimintoa ei nyt voitu suorittaa"  (en muista sanatarkasti) viestejä jne kun yrittää vaikka lämmitystä laittaa päälle tai virkistää tiedot autosta mobiilisovelluksella (3sek alasvedettynä...). Lisäksi mobiilisovellus tuntuu kaatuvan aika herkästi...
On ollut nyt muutamia kertoja että sovellus näyttää ettei akku ole latautunut täyteen ja ajomatka jotain olematonta ja sitten akku on kuitenkin ollut täynnä. Tilateita ettei lämmitystä saa laitettua päälle sovelluksella, se vaan kestää ja kestää...

En tiedä pitäskö käydä marmorilla ja pyytää aeentamaan tähän vaikuttavat softat autoon uusiksi (takuuseen, koska joku tökkii vaikka joskus välillä toimii ihan ok)...

ged

Lainaus käyttäjältä: jarmoke - 26.11.18 - klo:15:49
Mites muilla on car net toiminut viime aikoina? Tuntuu että pari-kolme viikkoa on toiminut aika paskasti, tulee jotain "ei yhteyttä autoon" tai "toimintoa ei nyt voitu suorittaa"  (en muista sanatarkasti) viestejä jne kun yrittää vaikka lämmitystä laittaa päälle tai virkistää tiedot autosta mobiilisovelluksella (3sek alasvedettynä...). Lisäksi mobiilisovellus tuntuu kaatuvan aika herkästi...
On ollut nyt muutamia kertoja että sovellus näyttää ettei akku ole latautunut täyteen ja ajomatka jotain olematonta ja sitten akku on kuitenkin ollut täynnä. Tilateita ettei lämmitystä saa laitettua päälle sovelluksella, se vaan kestää ja kestää...
Täsmälleen sama tilanne, ja erinäisissä muissakin ryhmissä on valiteltu häiriöitä. Jos kirjautuu CarNet-portaaliin saa tiedon siitä että sitä päivitetään tässä pitkin viikkoa.  Tiedä sitten liittyykö asiaan tai ai.

Nimim. ainakin neljä kertaa kävellyt autolle ajastamaan lähtöajan.

Mike Tyson

Lainaus käyttäjältä: jarmoke - 26.11.18 - klo:15:49
Mites muilla on car net toiminut viime aikoina?
Viimeisen päivityksen jälkeen toiminut paremmin, pätkinyt vähän vähemmän. Melkoinen vitsihän tuo on kaiken kaikkiaan ollut. Vaikea kuvitella itseohjautuvaa autoa, kun tällaista perussoftaakaan ei saada edes auttavasti toimimaan...  ::)
Mach-E SR AWD, BMW Z3 Roadster

Daatta

Kovasti on hankalaa tämä internet-aikakausi VAG:lle. Seatilla ei ole connect-ominaisuuksia (vielä), lukemani perusteella ihan hyvä näin. Saa nähdä miten ensi vuonna kun tulee uusi Leon ja sen uusi tietoviihdejärjestelmä.
ID.4 Pro 4MOTION Elegance
Ex: ID.3 Pro Performance Business -20, Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18
Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

V60

Lainaus käyttäjältä: Mike Tyson - 26.11.18 - klo:21:26
Viimeisen päivityksen jälkeen toiminut paremmin, pätkinyt vähän vähemmän. Melkoinen vitsihän tuo on kaiken kaikkiaan ollut. Vaikea kuvitella itseohjautuvaa autoa, kun tällaista perussoftaakaan ei saada edes auttavasti toimimaan...  ::)

Ja robottiautot pitäisi olla jo aivan nurkan takana, hohhoijaa. Itse tulen pitäytymään perinteisissä ratkaisuissa mahdollisimman pitkään sen takia koska ei ole aikaa ja kiinnostusta "harrastaa" bittipuolta autojen kanssa. Perustekniikka toimii, mutta sitten kiroillaan uusien ja hienojen digi- juttujen kanssa  :o
BMW G21 330d xDrive
Ex. Seat Leon Cupra 300 ST
Ex. Volvo V60 D5

teräksenharmaa

Lainaus käyttäjältä: V60 - 27.11.18 - klo:12:54
Ja robottiautot pitäisi olla jo aivan nurkan takana, hohhoijaa. Itse tulen pitäytymään perinteisissä ratkaisuissa mahdollisimman pitkään sen takia koska ei ole aikaa ja kiinnostusta "harrastaa" bittipuolta autojen kanssa. Perustekniikka toimii, mutta sitten kiroillaan uusien ja hienojen digi- juttujen kanssa  :o
En kyllä oikein näe ratkaisun perinteisyyden liittyvän tähän ongelmaan. Itse en hybriditekniikassa ole tavannut mitään toimintahäiriöitä, vaan se on toiminut ilman vikoja paljon miellyttävämmin kuin yksikään käyttämäni polttomoottorikäyttöinen auto. IoT:n tuleminen mukaan kaikkeen ei liity voimalinjan perinteisyyteen. Tuon Car Netin kanssa ei myöskään tarvitse tapella. Sitä ei tarvitse käyttää kertaakaan, jos siltä tuntuu.

Mike Tyson

Lainaus käyttäjältä: teräksenharmaa - 27.11.18 - klo:13:26
En kyllä oikein näe ratkaisun perinteisyyden liittyvän tähän ongelmaan. Itse en hybriditekniikassa ole tavannut mitään toimintahäiriöitä, vaan se on toiminut ilman vikoja paljon miellyttävämmin kuin yksikään käyttämäni polttomoottorikäyttöinen auto. IoT:n tuleminen mukaan kaikkeen ei liity voimalinjan perinteisyyteen. Tuon Car Netin kanssa ei myöskään tarvitse tapella. Sitä ei tarvitse käyttää kertaakaan, jos siltä tuntuu.
Samaa mieltä hybriditekniikasta ja voimalinjasta. Auto on toiminut kuin kello ja sähkömoottorin alaväännön tarjoama liikkumisen keveys ja vaivattomuus tuo edelleen hymyn huulille. Samoin kulutus omassa päivittäisessä ajossa. 8tkm taitaa tulla täyteen viimeisimmällä tankillisella.

Car-Nettiin liittyen olen kuitenkin eri mieltä. Jos auton mukana toimitetaan mikä tahansa varuste tai palvelu, niin tokihan asiakas odottaa, että se toimii. Jos ja kun ei toimi, on se vähintäänkin harmituksen aihe ja vaikuttaa kokonaiskuvaan valmistajasta/palveluntarjoajasta.
Mach-E SR AWD, BMW Z3 Roadster

PassatGTE2018

Lainaus käyttäjältä: Topjanne - 23.11.18 - klo:08:36
Millä porukat latailee autojaan? Onko monella vielä käytössä auton mukana toimitettu tilapäiskäyttöön soveltuva latauslaite? Miten pitkään tuo kestää päivittäistä latausta eli olisiko syytä harkita kiinteästi asennettua latausasemaa? Nyt on ainakin The Mobility Housessa 100 euron alennus latausasemista. Tuo ABL EVSE803 eMH1 https://www.mobilityhouse.com/int_en/abl-wallbox-emh1-basic-evse803.html kiinnostaisi. Onko jollakin kokemuksia tästä laitteesta ja toimittajasta?

Ko. paikasta vuosi sitten tilattu, sama laite. Hyvin on toiminut.
Jotain pientä kommenttia / kuvia laitteesta vanhoissa posteissani.

ITbites

Täälläkin kiinnostaa tämä "tilapäislaturin" käyttäminen päivittäin; onko se joku hätävara, menee rikki 10:n käyttökerran jälkeen? Luin jostain, että alhaisemmilla ampeereilla lataaminen nimenomaan pidentää akun käyttöikää...
CUPRA Born 77kWh 170KW, 2022
VW ID.3 ST1 Plus 58kWh, 2021
VW e-GOLF, 2020
VW Golf GTE, 2018

JakeCape

Lainaus käyttäjältä: Mike Tyson - 27.11.18 - klo:16:52
Samaa mieltä hybriditekniikasta ja voimalinjasta. Auto on toiminut kuin kello ja sähkömoottorin alaväännön tarjoama liikkumisen keveys ja vaivattomuus tuo edelleen hymyn huulille. Samoin kulutus omassa päivittäisessä ajossa. 8tkm taitaa tulla täyteen viimeisimmällä tankillisella.

Car-Nettiin liittyen olen kuitenkin eri mieltä. Jos auton mukana toimitetaan mikä tahansa varuste tai palvelu, niin tokihan asiakas odottaa, että se toimii. Jos ja kun ei toimi, on se vähintäänkin harmituksen aihe ja vaikuttaa kokonaiskuvaan valmistajasta/palveluntarjoajasta.

Täysin samaa mieltä hybriditekniikasta ja voimalinjasta. GTEllä ajelee edelleen hymy huulilla. Kulutus nyt: elokuussa tankattu, puoli tankkia jäljellä, 5tkm ajettu, keskikulutus 0,5 l/100km.

Car-Net ei tosiaan toimi kuten voisi kuvitella. Vuosi vielä maksettua käyttöä jäljellä ja menee tosi tarkkaan harkintaan maksanko siitä itse.
Olen huomannut, että kun avaa auton ovet kaukosäätimellä juuri ennen Car-Netin käyttöä, niin toimii. Auto jotenkin nukkuu niin sikeästi, ettei herää Saksasta tulevaan kuiskailuun, vaan täytyy tönäistä vierestä.
Passat GTE 2016, 80% sähköllä

JAK

Mitä toi carnetin vuosimaksut on kolmen vuoden jälkeen?

PassatGTE2018

Lainaus käyttäjältä: ITbites - 28.11.18 - klo:15:29
Täälläkin kiinnostaa tämä "tilapäislaturin" käyttäminen päivittäin; onko se joku hätävara, menee rikki 10:n käyttökerran jälkeen? Luin jostain, että alhaisemmilla ampeereilla lataaminen nimenomaan pidentää akun käyttöikää...

Eiköhän laturi sinänsä kestä pitkäaikaistakin käyttöä.
Kyse lähinnä lienee siitä, että kotitalouksien schuko pistorasiat eivät vastaa vaatimuksiltaan tällaista käyttöä. Se, että kestääkö ne käytännössä, riippuu tietenkin monesta asiasta. Esim. vakuutuskorvauksissa voisi tulla ongelmia, jos jotain vahinkoa tapahtuu.
https://www.sesko.fi/standardit/standardoinnin_aihealueita/sahkoautot_ja_latausjarjestelmat/lataussuositus

jarmoke

Lainaus käyttäjältä: PassatGTE2018 - 29.11.18 - klo:11:06
Eiköhän laturi sinänsä kestä pitkäaikaistakin käyttöä.
Kyse lähinnä lienee siitä, että kotitalouksien schuko pistorasiat eivät vastaa vaatimuksiltaan tällaista käyttöä. Se, että kestääkö ne käytännössä, riippuu tietenkin monesta asiasta. Esim. vakuutuskorvauksissa voisi tulla ongelmia, jos jotain vahinkoa tapahtuu.
https://www.sesko.fi/standardit/standardoinnin_aihealueita/sahkoautot_ja_latausjarjestelmat/lataussuositus

Eli ainakaan näillä uudemmilla 8A johdoilla ei ongelmaa pitäisi olla 16A pistorasialla:
"Sähköautoa ja ladattavaa hybridiä voidaan ladata kotitalouspistorasiasta edellyttäen, että ajoneuvon ottama pitkäaikainen latausvirta on rajoitettu 8 ampeeriin, koska kotitalouspistorasiat on suunniteltu kestämään täyttä 16 ampeerin virtaa vain kaksi tuntia yhtäjaksoisesti. Teollisuuspistorasialla tällaista rajoitusta ei ole."

ged

Muistaakseni jonkun verran on tullut eri foorumeilla vastaan juttuja, että "matkalaturi" ei välttämättä kestä jatkuvaa käyttöä.  Ilmeisesti ihan laatuongelma, niitä hajoilee riesaksi asti.

ITbites

Hmm, meillä on uudet tolpat 2x16A, vedetäänhän niistä muutenkin aika kovia tehoja combolla 1700W defa plus lohko.
CUPRA Born 77kWh 170KW, 2022
VW ID.3 ST1 Plus 58kWh, 2021
VW e-GOLF, 2020
VW Golf GTE, 2018

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy