Passat GTE

Aloittaja Tonttu66, 21.10.15 - klo:19:51

« edellinen - seuraava »

teräksenharmaa

Lainaus käyttäjältä: UltraMagnum - 17.01.18 - klo:13:31
Oisko se lukitusmekanismi sitten kuitenkin vain jäässä? No se selviää tänään kun pääsen kotiin taas lämmittelemään sitä.

Eikö vastaavaa ole tosiaan ollut kenelläkään muulla?

Ainakaan täällä ei ole tuollaista esiintynyt. Car-Net sen sijaan pätkii senkin edestä ja se kyllä tympii, kun lämmityksen kaukosäätöön ei voi luottaa. Mihin tuosta olisi paras reklamoida?

UltraMagnum

Lainaus käyttäjältä: teräksenharmaa - 17.01.18 - klo:13:37
Ainakaan täällä ei ole tuollaista esiintynyt. Car-Net sen sijaan pätkii senkin edestä ja se kyllä tympii, kun lämmityksen kaukosäätöön ei voi luottaa. Mihin tuosta olisi paras reklamoida?
No Perjantaina pitäis tulla autoon myös se Car-Net päivitys samalla. Sitten näkee onko siitä mitään hyötyä.

biili_

Lainaus käyttäjältä: UltraMagnum - 17.01.18 - klo:13:31
Tänä aamuna taas sama homma. Kokeilin nyt myös lämpöpuhaltimella lämmitää latauskaapelin ympäriltä lämpimaksi jos lukon jumitus liittyisi jäätymiseen. Aika pitkään lämmittelin ja kerkesin jo lopettaa lämmittämisen kun se yhtäkkiä taas vapauttikin kaapelin.

Työpaikan pihalla kun laitoin kaapelin kiinni latausta varten niin nyt se ei sitten lukitse kaapelia ja lataus ei tietenkään ala. Kun kaapelin laittaa paikalleen kuuluu moottorin ääni muutaman kerran kun lukitusta yritetään.

Oisko se lukitusmekanismi sitten kuitenkin vain jäässä? No se selviää tänään kun pääsen kotiin taas lämmittelemään sitä.

Eikö vastaavaa ole tosiaan ollut kenelläkään muulla?

Perjantaina joka tapauksessa huoltoon/korjaukseen niin saavat tutkia.

Itselle teki pari viikkoa sitten niin, että ei saanut kaapelia irti muutakuin sillä pakotetulla vapautuksella (kaken nappi + auton nappi). Oli yön pyryttänyt lunta ja webasto sitten sulattanu lumet vedeksi konepellillä, jotka ilmeisemmin olivat valuneet sopivasti tuonne latauskaapelin pistokkeen lukitsijaan. Taisi tuo pistokkeen vastapuoli olla sopivastaki taaksepäin kallellaan, jotta mahdollinen vesi valuu sinne sisää. Lisäksi se lukitus on pistokkeen alapuolella..

PassatGTE2018

Lainaus käyttäjältä: UltraMagnum - 17.01.18 - klo:13:31
Tänä aamuna taas sama homma. Kokeilin nyt myös lämpöpuhaltimella lämmitää latauskaapelin ympäriltä lämpimaksi jos lukon jumitus liittyisi jäätymiseen. Aika pitkään lämmittelin ja kerkesin jo lopettaa lämmittämisen kun se yhtäkkiä taas vapauttikin kaapelin.

Työpaikan pihalla kun laitoin kaapelin kiinni latausta varten niin nyt se ei sitten lukitse kaapelia ja lataus ei tietenkään ala. Kun kaapelin laittaa paikalleen kuuluu moottorin ääni muutaman kerran kun lukitusta yritetään.

Oisko se lukitusmekanismi sitten kuitenkin vain jäässä? No se selviää tänään kun pääsen kotiin taas lämmittelemään sitä.

Eikö vastaavaa ole tosiaan ollut kenelläkään muulla?

Perjantaina joka tapauksessa huoltoon/korjaukseen niin saavat tutkia.

Aina on tähän asti kaapeli lähtelyt pois ilman ongelmia. Täällä Oulun korkeuden pakkasissa / lämpimissä. Tuo voi varmaan riippua siitäkin onko sää pahimmoilleen sellainen että jäätymistä tapahtuu.

Kerran ei mennyt / lukittunut kaapeli paikalleen. Huomasin, että latauskappelin pistokkeen pohjaan oli kertynyt jäätä. Rappasin pienellä meisselillä pois. Minulla on kiinteä latausasema, ja lienee kaapelissa ei sähköä irrallaan!

Minulla tuli auton mukana (marraskuussa 2017) kumi suojat kaapeleihin, joiden tarkoituksena on estää jäätymistä. Ne olen laittanut paikalleen. Lieneekö niillä osuutta, ettei kaapeli jäädy kiinni.
Laitoin kuvan kaapelista tänne...
https://photos.app.goo.gl/qYqJNuq8Sdp9CHhs2


teräksenharmaa

Onko niillä, joilla tuota liittimen jäätymisongelmaa esiintyy, tuo kumisuoja asennetttuna? Itselle asensivat tuollaiset öljynvaihtohuollossa.

biili_

Lainaus käyttäjältä: teräksenharmaa - 22.01.18 - klo:13:07
Onko niillä, joilla tuota liittimen jäätymisongelmaa esiintyy, tuo kumisuoja asennetttuna? Itselle asensivat tuollaiset öljynvaihtohuollossa.

Ei löydy itseltä tuommoista. Varmasti auttaisi ettei konepelliltä valuva sulanut lumi tms pääse tuonne sisään.

Pitääpä soitella huoltoon ja kysyä, josko laittaisivat heti.

fleetwood

Laittanevat kyllä kun niistä on laadunparannuskamppiskin.

Tuon kamppiksen lisäksi viime huollossa autooni ladattiin kamppiksena myös uusi ohjelmaversio hybridipuolelle. Jotain tuo vaikuttaakin, tänään ajelin pitkän matkan -12 asteessa ja bensiinimoottori ei käynnistynyt ollenkaan. Ennen päivitystä se käynnistyi - ja pysyi käynnissä - heti kun pakkasta oli 10 astetta tai enemmän. Loistava parannus.
Passat GTE Variant

PassatGTE2018

Lainaus käyttäjältä: fleetwood - 22.01.18 - klo:21:55
Laittanevat kyllä kun niistä on laadunparannuskamppiskin.

Tuon kamppiksen lisäksi viime huollossa autooni ladattiin kamppiksena myös uusi ohjelmaversio hybridipuolelle. Jotain tuo vaikuttaakin, tänään ajelin pitkän matkan -12 asteessa ja bensiinimoottori ei käynnistynyt ollenkaan. Ennen päivitystä se käynnistyi - ja pysyi käynnissä - heti kun pakkasta oli 10 astetta tai enemmän. Loistava parannus.

Tuosta pakkasessa sähköllä ajossa...
Tänään ollut n. -20 pakkasta. Aamulla ja iltapäivällä kävin parin kilometrin ajot ja kävi vain polttomoottorilla. Olin esilämmittänyt webastolla. N. 1 1/2 tunnin päästä viimeisestä ajosta kävin taas muutaman kilometrin ajon, ja suureksi yllätykseksi nyt kulkikin pelkällä sähköllä alusta asti. Pakkasta oli -23 enkä ollut esilämmittänyt. Ihmetyttää vähän, että mitkähän asiat tuohon vaikuttaa ja mikä logiikka tuossa on!?

UltraMagnum

Lainaus käyttäjältä: teräksenharmaa - 22.01.18 - klo:13:07
Onko niillä, joilla tuota liittimen jäätymisongelmaa esiintyy, tuo kumisuoja asennetttuna? Itselle asensivat tuollaiset öljynvaihtohuollossa.
Eipä löydy tuollaista kumitiivistettä kaapelista eikä sellaista asennetu sellaista myöskään huollossa viimeviikolla.
Huollossa löytyi vikakoodi kaapelinlukitukselle mutta mitään korjaustoimenpiteitä ei tehty koska lukitus ja vapautus toimii tällä hetkellä.
Tehtaalle ja maahantuonnille on nyt kuitenkin mennyt tieto että tuollaista on ilmennyt ja joku jatko selvittely siellä on kuulemma muka menossa.

Ohjelmistopäivitys ei vaikuttanut mitenkään Car-Net palvelun toimintaan. Pitää valittaa siitä uudelleen huoltoon ja kysyä samalla tuosta latauskaapelintiivisteestä.

Tuosta pakkasella sähköajosta. Eilen pakkasta aamulla -16 ja iltapäivällä -21. 7km matkat molempiin suuntiin polttomoottorilla eikä e-mode ollut mahdollinen. Molemmilla kerroilla 10min esilämmitys webastolla. Tänä aamuna pakkasta -21, 10min webastolla ja koko 7km matka heti alusta lähtien sähköllä. Ei ymmärrä logiikkaa.

PassatGTE2018

Lainaus käyttäjältä: UltraMagnum - 23.01.18 - klo:07:34
Eipä löydy tuollaista kumitiivistettä kaapelista eikä sellaista asennetu sellaista myöskään huollossa viimeviikolla.

Minulla tiivisteet (2kpl) olivat autossa mukana (muovi pussukka) kun se luovutettiin (20.11.2017). Itse laitoin paikoilleen.

Mike Tyson

Lainaus käyttäjältä: UltraMagnum - 23.01.18 - klo:07:34Tuosta pakkasella sähköajosta. Eilen pakkasta aamulla -16 ja iltapäivällä -21. 7km matkat molempiin suuntiin polttomoottorilla eikä e-mode ollut mahdollinen. Molemmilla kerroilla 10min esilämmitys webastolla. Tänä aamuna pakkasta -21, 10min webastolla ja koko 7km matka heti alusta lähtien sähköllä. Ei ymmärrä logiikkaa.

Akun lämpötila vaikuttaa.

Juuri ladatulla akulla sähköajo tuntuu onnistuvan kovemmillakin pakkasilla. Lataan illalla 70% asti ja loput aamulla ajastimella lähtöhetkeen ja töistä lähden suoraan tolpasta. Parina päivänä -20 tuntumassa ja juuri ladattuna sähköllä koko työmatka 21km mennen tullen. Tänä aamuna oli -24 ja lähtö viivästyi sen verran, että akut pääsivät latauksen päättymisen jälkeen jäähtymään melkein tunnin verran. Auto notkisteli akkuja hybridimoodissa puolet matkasta, mutta tuli loppumatkan sulavasti sähköllä. Faktatietoa ei ole, mutta minusta vaikuttaa, ettei webaston käytöllä ole näkyvää vaikutusta akuston lämpötilaan.
Mach-E SR AWD, BMW Z3 Roadster

fleetwood

Lisää pakkaskokeiluja. Vein juuri tytön kouluun, vajaan kymmenen kilometrin matka, -18.5 ja kokonaan sähköllä. Ero aikaisempaan on huomattava  ;D

Huono huolto jos siellä ei tehdä samalla autolle kamppiskorjauksia. Nuo avoimet laadunparannuskampanjathan näkee itsekin kirjautumalla omavolkswagen-palveluun. Itselleni ne tehtiin kaikki automaattisesti kun kävin syksyllä määräaikaishuollossa.
Passat GTE Variant

qsla

Mukava huomata ,että kehitystyötä tehdään vielä ahkerasti nykyisiin malleihin, ainakin tuon sähköllä kulkemisen suhteen=) Car netin toimivuutta odotan itse hieman jännittyneenä kun tuntuu niitä ongelmia ihmisillä olevan. Näemmä oma gte farkku on rullannut liukuhihnalta pihalle, vielä täytyisi hetkenaikaa malttaa ja odotella  ;D
Passat GTE 2020 FL
Tiguan eHybrid

Ex:
Passat GTE 2018
Polo 1.2TSI 81KW DSG Highline
Golf Alltrack TDI 135KW DSG 4Mot
Polo 1.2TSI 77KW DSG Highline   
Tiguan 2.0TDI DSG 4Mot BMT
     Passat CC 2.0TDI 125KW
     Golf V 2.0TDI
     Golf IV 1.4 16V

teräksenharmaa

Lainaus käyttäjältä: Mike Tyson - 23.01.18 - klo:08:53
Faktatietoa ei ole, mutta minusta vaikuttaa, ettei webaston käytöllä ole näkyvää vaikutusta akuston lämpötilaan.

Webasto lämmittää vain sisätilat, eikä se nestekierto ole millään tavalla ole tekemisissä akun kanssa. Akulle, tehoelektroniikalle ja laturille on oma jäähdytyskierto.

biili_

Lainaus käyttäjältä: PassatGTE2018 - 23.01.18 - klo:08:34
Minulla tiivisteet (2kpl) olivat autossa mukana (muovi pussukka) kun se luovutettiin (20.11.2017). Itse laitoin paikoilleen.

Otatko kuvan koko laturista? Kuulemma ovat vain tiettyihin valmistussarjoihin nuo tiivisteet, eivät kaikkiin.

UltraMagnum

Lainaus käyttäjältä: PassatGTE2018 - 23.01.18 - klo:08:34
Minulla tiivisteet (2kpl) olivat autossa mukana (muovi pussukka) kun se luovutettiin (20.11.2017). Itse laitoin paikoilleen.
Piti alkaa tätä vielä uudelleen tarkistamaan. Kun minulla on 3kpl noita latausjohtoja. Siis 1 ylimääräinen jonka tinkasin kaupan päälle. Se yksi ylimääräinen jota käytän jatkuvasti oli huollon aikana takapenkillä jalkatilassa. Sitä huolto ei ilmeisesti ollut huomannut. Kahteen muuhun kaapeliin jotka ovat kontissa lattialuukun alla oli tiiviste asennettu. Kun tarkastin ensimmäisellä kerralla tuota tiivistettä niin katsoin tietysti vain sitä kaapelia joka on siellä jalkatilassa.

Eli annan nyt tästä huollolle puhtaat paperit koska kaikissa autoissa ei varmaan ole 3 kpl latausjohtoja. Ja kun ovat löytäneet kontista 2 kpl niin eivät varmaan alkaneet penkomaan lisää johtoja muualta autosta. Pitää käydä tuohon kolmanteen johtoon hakemassa myös se tiiviste.

TDiih

Lainaus käyttäjältä: Mike Tyson - 23.01.18 - klo:08:53
Faktatietoa ei ole, mutta minusta vaikuttaa, ettei webaston käytöllä ole näkyvää vaikutusta akuston lämpötilaan.

Täältä voi tutkia asiaa lisää jos tekniikka kiinnostaa. Erityisesti sivut 17 ja 26 :)

https://www.scribd.com/doc/311499479/SSP-Nr-550-The-Passat-GTE-pdf
ID.3 Pro Performance Life 150 kW 58 kWh
Audi A4 1.8T Avant B7 eFlexFuel
Octavia BKD DSG
VW Golf 1.9 TDI -98

TKo

Onko muilla esiintynyt samanlaista ilmiötä? Välillä kun polttomoottori on käynnissä ja jarruttaa tasaisesti hitaassa vauhdissa, jarrutus teho muuttuu äkkinäisesti. Ihan kuin veto kävisi hetkellisesti päällä. Mielestäni ilmiö on tapahtunut ainostaan silloin kun akku on tyhjä ja polttomoottori käy hiukan isommilla kierroksilla.

TKo

Car-netin toimimattomuuden vuoksi kävin uudestaan huollossa, mutta siihen ei apua löytynyt. Autoon siis tehtiin Cat-net päivitys normi huollon yhteydessä, jonka jälkeen se on toiminut vain satunnaisesti. Huollosta laittoivat vika selvitystä eteenpäin ja kuulemman on vastaavaa esiintynyt päivityksen jälkeen muissakin. Toivottavasti tulee joku korjaus, koska on auton esilämmittäminen aika hankalaa ilma puhelin ohjausta. Kannattaa muidenkin ilmoittaa viasta, jos tulisi vähän vauhtia ongelman ratkaisuun.

kivilaak

Juu CarNet App toimii luokattoman huonosti. Välillä ei vaan saa yhteyttä autoon, joskus ei onnistu Login koko appiin. Lähes 100% noissakin tilanteissa on kuitenkin webbiliittymä toiminut, eli kannattaa puhelimeen bookmarkata  www.volkswagen-car-net.com login sivu niin sitä kautta saa räppästyä lämmöt päälle. On siis siinä ja tässä onko vika auton pään softissa vai itse asiasa tuossa kökössä appsissa. Ja onneksi webasto toimii omalla kakellaan :-)

TDiih

Lainaus käyttäjältä: TKo - 25.01.18 - klo:10:18
Car-netin toimimattomuuden vuoksi kävin uudestaan huollossa, mutta siihen ei apua löytynyt. Autoon siis tehtiin Cat-net päivitys normi huollon yhteydessä, jonka jälkeen se on toiminut vain satunnaisesti. Huollosta laittoivat vika selvitystä eteenpäin ja kuulemman on vastaavaa esiintynyt päivityksen jälkeen muissakin. Toivottavasti tulee joku korjaus, koska on auton esilämmittäminen aika hankalaa ilma puhelin ohjausta. Kannattaa muidenkin ilmoittaa viasta, jos tulisi vähän vauhtia ongelman ratkaisuun.

Luulisi että aikaisemman version pystyisi downgrademaan autoon, varsinkin jos käyttäjillä on ollut enemmänkin yhteysongelmaa. Näinhän pystyy toimimaan lähes kaikkien järjestelmien kanssa.
ID.3 Pro Performance Life 150 kW 58 kWh
Audi A4 1.8T Avant B7 eFlexFuel
Octavia BKD DSG
VW Golf 1.9 TDI -98

TKo

Lainaus käyttäjältä: TDiih - 25.01.18 - klo:20:02
Luulisi että aikaisemman version pystyisi downgrademaan autoon, varsinkin jos käyttäjillä on ollut enemmänkin yhteysongelmaa. Näinhän pystyy toimimaan lähes kaikkien järjestelmien kanssa.

Tänään soitti VW Centeristä, hän kertoi että tehtaalta oli tullut vastaus ja uusin päivitys on viallinen. Kuulemma korjausta työstetään ja pitäisi tulla lähiaikoina.

foxnen

Minullakin on latausasema ja se johtoon tarvitaan kumisuojus, paljonkohan tuo maksaa? Parikertaa on lukko ollut jäässä, eli ei ole lukinnut johtoa kiinni autoon. Tänään sain tallin tyhjennettyä niin pääsee autoa välillä sulattelemaan. Latausasema johto on 7m pitkä niin sillä voi ladata tallissa ja sen ulkopuolella. Aseman kuitenkin tallin sisällä.
Ex: Passat Variant Highline 2.0 TDI DSG 2011
Ex: Audi Q5 130kW guattro S tronic  Business 2013
Ex: Passat Variant GTE 2016

piizei

Hyviä havaintoja täällä akun kulutuksesta ja siihen vaikuttavista seikoista. Omien havaintojen ja car-netin driving datan perusteella voisi todeta, että kaikista oleellisinta on akun (ja siihen liittyvän elektroniikan) lämpötila liikkeelle lähdettäessä. Lämpimällä akulla kulutus on ollut 20-25kWh/100km, kun taas kylmällä akulla alimmillaan 30kWh ja yleensä 40-45 pintaan, pahimmillaan 64kWh. Nämä luvut kun on pelkällä sähköllä ajellut.

Kylmällä akulla liikenteeseen lähtiessä range ollut 38-42km välillä, mistä tuntuisi sulavan 8-12km jo ekan parin kilsan kohdalla ulkolämpötilasta riippuen. Tämä webastolla lämmitetyillä sisätiloilla ja ilman muuta lisäkulutusta kuin 17-18 asteen AC. Akun lämpenemisen huomaa hyvin siitä kuinka paljon se kykenee ajaessa/jarrutellessa latautumaan.

Tähän tulisi todennäköisesti huomattava parannus, jos saisivat tuon car-net paskeen kuntoon, jolloin pääsisi pääsääntöisesti liikenteeseen lämpimällä akulla. Tällä hetkellä auto tuntuu lähettelevän tietoa car-nettiin 0-2 kertaa päivässä. Suoraan car-net appikselta olen tainnut saada kerran läpi komennon autoon asti kännykällä ja 2 koneelta. Ei voi ymmärtää. Kämpässä on ikkunoissa sähköscreenit, missä on parempi pilvipalvelu.

PassatGTE2018

Lainaus käyttäjältä: piizei - 28.01.18 - klo:00:28
Tähän tulisi todennäköisesti huomattava parannus, jos saisivat tuon car-net paskeen kuntoon, jolloin pääsisi pääsääntöisesti liikenteeseen lämpimällä akulla.

Miten akuston lähtölämpötilaan voi siis vaikuttaa? Ajoittamalla lataus ennen lähtöä, vai lämmittääkö sähköinen esilämmitys jotenkin akustoakin? Ottaa virran akuston kautta tms?

biili_

Lainaus käyttäjältä: PassatGTE2018 - 28.01.18 - klo:11:41
Miten akuston lähtölämpötilaan voi siis vaikuttaa? Ajoittamalla lataus ennen lähtöä, vai lämmittääkö sähköinen esilämmitys jotenkin akustoakin? Ottaa virran akuston kautta tms?

Itse olen laittanut tuon latauksen ajoituksen aamuksi, juuri sen takia että se lämmittäisi akkuja samalla parantaen sähkökilometrejä, mutta ei tuo mielestäni vaikuttanut mitään.

Ilmeisesti ne jotka täällä raportoivat hyviä sähkökilometrejä talvella pitävät autoaansa tallissa?

piizei

Lainaus käyttäjältä: biili_ - 28.01.18 - klo:13:23
Itse olen laittanut tuon latauksen ajoituksen aamuksi, juuri sen takia että se lämmittäisi akkuja samalla parantaen sähkökilometrejä, mutta ei tuo mielestäni vaikuttanut mitään.

Ilmeisesti ne jotka täällä raportoivat hyviä sähkökilometrejä talvella pitävät autoaansa tallissa?

Voisikohan tuohon vaikuttaa myös latausteho. Kaikista alhaisimmat kulutukset ovat olleet silloin, kun auto ollut 11kW laturin päässä. Jo pelkästään tuon takia itse harkinnut Webaston Pure charging stationia, jos vaan jostain sellaisen saisi hankittua.

biili_

Lainaus käyttäjältä: piizei - 28.01.18 - klo:15:58
Voisikohan tuohon vaikuttaa myös latausteho. Kaikista alhaisimmat kulutukset ovat olleet silloin, kun auto ollut 11kW laturin päässä. Jo pelkästään tuon takia itse harkinnut Webaston Pure charging stationia, jos vaan jostain sellaisen saisi hankittua.

Itse uskoisin, että tuolla latausteholla ei ole merkitystä, mutta eipä tähän mitään faktaa ole antaa. Onko noissa tilanteissa laturi ollut jossain lämpimässä tilassa ja hyöty onkin tullut lämpimistä akuista?

Kannattaa vielä miettiä investointia. GTE:tä voi ladata maksimissaan 3.7kW:lla, joten tuosta 11kW tai 22kW:n laturista jää vielä paljon reserviin..

piizei

Lainaus käyttäjältä: biili_ - 28.01.18 - klo:19:55
Itse uskoisin, että tuolla latausteholla ei ole merkitystä, mutta eipä tähän mitään faktaa ole antaa. Onko noissa tilanteissa laturi ollut jossain lämpimässä tilassa ja hyöty onkin tullut lämpimistä akuista?

Kannattaa vielä miettiä investointia. GTE:tä voi ladata maksimissaan 3.7kW:lla, joten tuosta 11kW tai 22kW:n laturista jää vielä paljon reserviin..

Jostain muistan lukeneeni, että tuosta suko laturista loppuu puhti, jos laittaa akun lautauksen lisäksi päälle sisätilojen lämmityksen. GTE:n AC yksikkö vie yksistään max 3,6kW. Sukolaturi joutuu siis jostain tinkaamaan

Toiseksi kyllä tuo 2,5h latausaika vs reilu 4h houkuttaa. Ja jos hommaa tuollaisen webaston laturin, niin sen saa asennettua aina 22kWh asti, eli laturia voisi käyttä vielä GTE:n jälkeenkin.

fleetwood

Kannattaa muistaa se että kyllä niitä schuko-latureitakin on 16A tehoisena, vaikka auton mukana tulee rampautettu 10A tai 8A versio. Kiinteä laturi ei ole yhtään sen nopeampi kuin schuko-laturi.

Itsellänikin on kontissa 16A-malli, mutta yleensä lataan auton auton omalla 10A-mallilla ja silläkin useimmiten 5A:lla jos ei ole kiire, mutta tarvittaessa auto lataantuu tarvittaessa 2,5 tunnissa.
Passat GTE Variant

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy