Passat GTE

Aloittaja Tonttu66, 21.10.15 - klo:19:51

« edellinen - seuraava »

biili_

Lainaus käyttäjältä: qsla - 15.11.17 - klo:19:20
Tässä kun mielessä GTE farkun hankinta , niin mitäs kaikkia kaapeleita siellä sitten auton mukana tulee? En ole vielä kerinnyt paneutumaan asiaan sen paremmin. Ilmeisesti vain 10A kotilatauskaapeli? Sillä ilmeisesti latailee autoa useamman tunnin (Joka ei ole kyllä omalla kohdallani mikään ongelma) .. Katselin tuossa ,että olisi 32A kaapeleitakin, mutta mahtaako auto edes hyödyntää moista?

GTE:tä voi ladata 5-16A virralla. Säädettävissä auton asetuksista.

Mukana tulee latauslaitteeseen käyvä kaapeli, jolla saa tuon 16A ulos. Lisäksi mukana tulee ns. matkalaturi joka käy normaali chuko-pistorasiaan. Näitä on kahtamallia, ~12/2016 ja sitä ennen valmistetuissa 10A ja ~01/2017 ja sitä myöhemmin valmistetuissa 8A.

qsla

Ok, kiitoksia tästä tiedosta ! :) latauslaite ei taida kuulua kauppaan. Eli pelkkä kaapeli vain? Ilmeisesti e-golfissa tulisi? Taitaa ainoastaan tulla se maksuton sähkömiehen käynti.
Passat GTE 2020 FL
Tiguan eHybrid

Ex:
Passat GTE 2018
Polo 1.2TSI 81KW DSG Highline
Golf Alltrack TDI 135KW DSG 4Mot
Polo 1.2TSI 77KW DSG Highline   
Tiguan 2.0TDI DSG 4Mot BMT
     Passat CC 2.0TDI 125KW
     Golf V 2.0TDI
     Golf IV 1.4 16V

fleetwood

Niin no tulee siinä se matka-/schukolatauslaite, mutta ei tosiaan mitään kiinteästi asennettavaa - se pitää tarvittaessa hankkia ihan itse.
Passat GTE Variant

TKo

Kun ajastatte lähtöajan autoonne Car-net sovellutuksella, onko auto lämmittänyt sisätilat lähtöaikaan mennessä?
Itselläni auto ei ole lämmittänyt sisätiloja, tarviiko jostain asetuksista laittaa erikseen?

TKo

Miten tuota GTE profiilin "murinan" äänenvoimakkuutta saa säädettyä?

fleetwood

Lainaus käyttäjältä: TKo - 21.11.17 - klo:17:05
Miten tuota GTE profiilin "murinan" äänenvoimakkuutta saa säädettyä?

VCDS-kaapelilla ja -softalla.
Passat GTE Variant

fleetwood

Lainaus käyttäjältä: TKo - 21.11.17 - klo:16:52
Kun ajastatte lähtöajan autoonne Car-net sovellutuksella, onko auto lämmittänyt sisätilat lähtöaikaan mennessä?
Itselläni auto ei ole lämmittänyt sisätiloja, tarviiko jostain asetuksista laittaa erikseen?

Sisätilojen lämmitys on toiminut ihan hyvin. Ainoat tuohon liittyvät asetukset ovat sisälämpötilan asetus, lämmitetäänkö jos  latauspiuha ei ole kiinni ja lähtöaikatiedoissa pitää olla valittuna latauspaikka jossa on lämmitys.
Passat GTE Variant

PassatGTE2018

Minkälaista toimintamatkaa sähköllä pakkasessa?
Sain itse maanataina uuden GTE variantin.
Nyt muutaman kerran latailtu ja ajettu työmatkaa.
Hieman pettymys toimintamatka sähköllä.

Pakkasta on ollut noin -6...-9. Auto on ollut ulkona latauksessa (webastolla esilämmitetty) ja ilmoittaa täyteen ladattuna ajomatkaksi n. 35...37km.
Todellisuudessa olen päässyt vain n. 22...24km. Eli melkoinen pudotus vielä tuohon ilmoitettuun matkaan.
Nopeus sähköllä ajettaessa suurimman osan 80/100 km/h aluetta.
Kuulostaako nuo lukemat normaaleilta, vai onko jotain pielessä?

TDiih

Lainaus käyttäjältä: PassatGTE2018 - 23.11.17 - klo:11:33
Minkälaista toimintamatkaa sähköllä pakkasessa?
Sain itse maanataina uuden GTE variantin.
Nyt muutaman kerran latailtu ja ajettu työmatkaa.
Hieman pettymys toimintamatka sähköllä.

Pakkasta on ollut noin -6...-9. Auto on ollut ulkona latauksessa (webastolla esilämmitetty) ja ilmoittaa täyteen ladattuna ajomatkaksi n. 35...37km.
Todellisuudessa olen päässyt vain n. 22...24km. Eli melkoinen pudotus vielä tuohon ilmoitettuun matkaan.
Nopeus sähköllä ajettaessa suurimman osan 80/100 km/h aluetta.
Kuulostaako nuo lukemat normaaleilta, vai onko jotain pielessä?

Käytätkö ajaessa webaa vai akkua lämmittämiseen ja onhan akku lämmin liikkeelle lähtiessä? Kylmästä akusta ei irtoa lähellekkään yhtä paljon virtaa mitä lämpimästä.
ID.3 Pro Performance Life 150 kW 58 kWh
Audi A4 1.8T Avant B7 eFlexFuel
Octavia BKD DSG
VW Golf 1.9 TDI -98

PassatGTE2018

Lainaus käyttäjältä: TDiih - 23.11.17 - klo:13:12
Käytätkö ajaessa webaa vai akkua lämmittämiseen ja onhan akku lämmin liikkeelle lähtiessä? Kylmästä akusta ei irtoa lähellekkään yhtä paljon virtaa mitä lämpimästä.

Minusta myyjä sanoi että webastoa (siis tehtaalla asennettu polttoainelämmitin) ei voi käyttää ajon aikana. Enkä ole saanutkaan toimimaan.
Auto on ollut ulkona yön, eli kai sitten jotakuinkin samassa lämpötilassa (-6...-9) akut, jos ei tuo sisätilan lämmittäminen weballa lämmitä akkua yhtään (luultavasti ei...).

Jos lähtee lämpimästä, pysyykö virranantokyky hyvin vai laskeeko kylmässä ajettaessa?

Mike Tyson

Lainaus käyttäjältä: PassatGTE2018 - 23.11.17 - klo:11:33
Minkälaista toimintamatkaa sähköllä pakkasessa?
Sain itse maanataina uuden GTE variantin.
Nyt muutaman kerran latailtu ja ajettu työmatkaa.
Hieman pettymys toimintamatka sähköllä.

Pakkasta on ollut noin -6...-9. Auto on ollut ulkona latauksessa (webastolla esilämmitetty) ja ilmoittaa täyteen ladattuna ajomatkaksi n. 35...37km.
Todellisuudessa olen päässyt vain n. 22...24km. Eli melkoinen pudotus vielä tuohon ilmoitettuun matkaan.
Nopeus sähköllä ajettaessa suurimman osan 80/100 km/h aluetta.
Kuulostaako nuo lukemat normaaleilta, vai onko jotain pielessä?

Minulla on sedan, mutta ei korimallien välillä hurjan isoja eroja pitäisi olla.

Lämmitys syö talvella veronsa. Samalla reitillä, jolla kesäkelissä optimiolosuhteissa pääsin 48-52km, pääsen nyt -6C pakkaskelillä vain 34-36km. Selittyy sillä, että kesäinen 13-14 kWh/100km kulutus on noussut talvikeleillä 21-22 kWh/100km lukemiin. Tuo reitti on 60/80 rajoitusaluetta. 80/100 rajoitus syö rangea jonkin verran enemmän, mutta 22-24km kuulostaa kyllä vähältä - sähkönkulutuksesi tuolla matkalla lienee luokkaa 30 kWh/100km?

Kesällä auto ilmoittaa rangeksi ~50, talvella pikkupakkasilla ~42. Auton asetuksista eniten sekä ennusteeseen että toteutuneeseen kulutukseen vaikuttaa ilmastointi. Omat lukemani on ajettu ekoilmastointi päällä. Normi-ilmastointi pudottaa matkaa selvästi. Tarkistapa ilmastointiasetus ja kokeile ekomoodia. Veikkaan, että sähköä riittää jokusen kilometrin pidemmälle.
Mach-E SR AWD, BMW Z3 Roadster

PassatGTE2018

Lainaus käyttäjältä: Mike Tyson - 23.11.17 - klo:13:52
Minulla on sedan, mutta ei korimallien välillä hurjan isoja eroja pitäisi olla.

Lämmitys syö talvella veronsa. Samalla reitillä, jolla kesäkelissä optimiolosuhteissa pääsin 48-52km, pääsen nyt -6C pakkaskelillä vain 34-36km. Selittyy sillä, että kesäinen 13-14 kWh/100km kulutus on noussut talvikeleillä 21-22 kWh/100km lukemiin. Tuo reitti on 60/80 rajoitusaluetta. 80/100 rajoitus syö rangea jonkin verran enemmän, mutta 22-24km kuulostaa kyllä vähältä - sähkönkulutuksesi tuolla matkalla lienee luokkaa 30 kWh/100km?

Kesällä auto ilmoittaa rangeksi ~50, talvella pikkupakkasilla ~42. Auton asetuksista eniten sekä ennusteeseen että toteutuneeseen kulutukseen vaikuttaa ilmastointi. Omat lukemani on ajettu ekoilmastointi päällä. Normi-ilmastointi pudottaa matkaa selvästi. Tarkistapa ilmastointiasetus ja kokeile ekomoodia. Veikkaan, että sähköä riittää jokusen kilometrin pidemmälle.

Jep, noin 30kWh/100km pelkällä sähköllä näyttäisi olevsn lähellä.
Lämppäri ollut toki päällä, ei lastia, ei kyytiläisiä. Oma lämpö 18, muut paikat "Eco" -tilassa (mitä se sitten tarkoittaakaan).
Tuo eco moodi pomppasi vasta täältä esille. En ole asetellut mitään sen kummemmin, kuin lähtenyt ajamaan. Pitääpä lukea ohjekirjaa...
Mutta edelleenkin, tuo pikkaisen yli 20 km vaikuttaa vähältä mitä täältä olen lueskellut kokemuksista.


Mike Tyson

Lainaus käyttäjältä: PassatGTE2018 - 23.11.17 - klo:14:15
Jep, noin 30kWh/100km pelkällä sähköllä näyttäisi olevsn lähellä.
Lämppäri ollut toki päällä, ei lastia, ei kyytiläisiä. Oma lämpö 18, muut paikat "Eco" -tilassa (mitä se sitten tarkoittaakaan).
Tuo eco moodi pomppasi vasta täältä esille. En ole asetellut mitään sen kummemmin, kuin lähtenyt ajamaan. Pitääpä lukea ohjekirjaa...
Mutta edelleenkin, tuo pikkaisen yli 20 km vaikuttaa vähältä mitä täältä olen lueskellut kokemuksista.
Joo, _tosi_ vähältä vaikuttaa. Nastat vai kitkat? Vierintävastus vaikuttaa myös. Oletko tarkistanut rengaspaineet?
Mach-E SR AWD, BMW Z3 Roadster

PassatGTE2018

Lainaus käyttäjältä: Mike Tyson - 23.11.17 - klo:14:46
Joo, _tosi_ vähältä vaikuttaa. Nastat vai kitkat? Vierintävastus vaikuttaa myös. Oletko tarkistanut rengaspaineet?

Nastat. Paineita en ole tarkistanut, kun ajattelin että ne pitäisi liikkeestä / rengashotellista tullessa olla ok.
Pitää kokeilla lämpimästä tallista, eco moodia & muita vaihtoehtoja.

Kun tuolla aiemmin oli keskusteluja latureista, niin itse laitoin Sursumin 11kW wallboxin. Tilasin Saksasta (830â,¬ postikuluineen, tuli alle viikossa kotiin).
https://shop.mobilityhouse.com/de_en/volkswagen-passat-gte/abl-wall-box-emh1-basic-with-cable-evsetmh110-11-kw-incl-7m-cable-type2-html.html

Tuo on tyyppiä EVSE803. Suomessa ei tuota ole myynnissä vaan tyyppi on EVSE553. Kävin pitkähkön keskustelun valmistajan (Sursum) ja myyjän kannssa, onko tuo toiminnallisuuksiltaan sama ja sopiva tänne Suomeen. Kovasti vakkuuttelivat olevan. Valmistajan mukaan VW:lle erityisesti tehty malli. Toimivan näyttää, vikavirtasuoja on integroitu jne. Erona EVSE553:een tuossa on asennus/kaapeliteline samassa + 7m johto. Laitoin energiankulutusmittarin sähkökeskukseen. 15.5A (3.4kW) lataa.
Täytyy nyt kuitenkin kokeilla vielä muulla latauslaitteella.

V60

Lainaus käyttäjältä: PassatGTE2018 - 23.11.17 - klo:14:15
Jep, noin 30kWh/100km pelkällä sähköllä näyttäisi olevsn lähellä.
Lämppäri ollut toki päällä, ei lastia, ei kyytiläisiä. Oma lämpö 18, muut paikat "Eco" -tilassa (mitä se sitten tarkoittaakaan).
Tuo eco moodi pomppasi vasta täältä esille. En ole asetellut mitään sen kummemmin, kuin lähtenyt ajamaan. Pitääpä lukea ohjekirjaa...
Mutta edelleenkin, tuo pikkaisen yli 20 km vaikuttaa vähältä mitä täältä olen lueskellut kokemuksista.

Näppituntumahan on se, että täyssähköautollakin luvatun rangen saa kunnon talvikelissä puolittaa. Jopa vähemmänkin.
BMW G21 330d xDrive
Ex. Seat Leon Cupra 300 ST
Ex. Volvo V60 D5

TDiih

Lainaus käyttäjältä: V60 - 23.11.17 - klo:16:05
Näppituntumahan on se, että täyssähköautollakin luvatun rangen saa kunnon talvikelissä puolittaa. Jopa vähemmänkin.

Pienellä akulla tuo vielä kärjistyy, lämmitystarve on kuitenkin sama akun koosta riippumatta. Näissähän kabiini lämpenee 5kW:n vastuksella  :)
ID.3 Pro Performance Life 150 kW 58 kWh
Audi A4 1.8T Avant B7 eFlexFuel
Octavia BKD DSG
VW Golf 1.9 TDI -98

biili_

Lainaus käyttäjältä: PassatGTE2018 - 23.11.17 - klo:11:33
Minkälaista toimintamatkaa sähköllä pakkasessa?
Sain itse maanataina uuden GTE variantin.
Nyt muutaman kerran latailtu ja ajettu työmatkaa.
Hieman pettymys toimintamatka sähköllä.

Pakkasta on ollut noin -6...-9. Auto on ollut ulkona latauksessa (webastolla esilämmitetty) ja ilmoittaa täyteen ladattuna ajomatkaksi n. 35...37km.
Todellisuudessa olen päässyt vain n. 22...24km. Eli melkoinen pudotus vielä tuohon ilmoitettuun matkaan.
Nopeus sähköllä ajettaessa suurimman osan 80/100 km/h aluetta.
Kuulostaako nuo lukemat normaaleilta, vai onko jotain pielessä?

Ihan tutulle kuulostaa, itsellä auto ollut vuoden. Pyöräytät puhaltimen nollaan, niin tulee kilometrejä lisää. Itsellä ei ole ajoprofiilin säätömahdollisuutta, joten en pääse ilmastoinnille säätämään siten eri moodeja.

Topjanne

Lainaus käyttäjältä: PassatGTE2018 - 23.11.17 - klo:15:42
Nastat. Paineita en ole tarkistanut, kun ajattelin että ne pitäisi liikkeestä / rengashotellista tullessa olla ok.
Pitää kokeilla lämpimästä tallista, eco moodia & muita vaihtoehtoja.

Kun tuolla aiemmin oli keskusteluja latureista, niin itse laitoin Sursumin 11kW wallboxin. Tilasin Saksasta (830â,¬ postikuluineen, tuli alle viikossa kotiin).
https://shop.mobilityhouse.com/de_en/volkswagen-passat-gte/abl-wall-box-emh1-basic-with-cable-evsetmh110-11-kw-incl-7m-cable-type2-html.html

Tuo on tyyppiä EVSE803. Suomessa ei tuota ole myynnissä vaan tyyppi on EVSE553. Kävin pitkähkön keskustelun valmistajan (Sursum) ja myyjän kannssa, onko tuo toiminnallisuuksiltaan sama ja sopiva tänne Suomeen. Kovasti vakkuuttelivat olevan. Valmistajan mukaan VW:lle erityisesti tehty malli. Toimivan näyttää, vikavirtasuoja on integroitu jne. Erona EVSE553:een tuossa on asennus/kaapeliteline samassa + 7m johto. Laitoin energiankulutusmittarin sähkökeskukseen. 15.5A (3.4kW) lataa.
Täytyy nyt kuitenkin kokeilla vielä muulla latauslaitteella.

Tuo laturi kuulostaa hyvälle, mutta nyt mallinimenä näyttäisi olevan EVSETMH110. Onko kuitenkin sama laite? Tänä viikonloppuna näyttäisi saavan vielä 100 euron lisäalennuksen.

PassatGTE2018

Lainaus käyttäjältä: Topjanne - 24.11.17 - klo:08:38
Tuo laturi kuulostaa hyvälle, mutta nyt mallinimenä näyttäisi olevan EVSETMH110. Onko kuitenkin sama laite? Tänä viikonloppuna näyttäisi saavan vielä 100 euron lisäalennuksen.

Joo, tuo myyntiartikkeli on EVSETMH110, mutta laturi itse tyyppiä EVSE803. Sekin tieto piti "kaivella" noilta muutaman kyselyn jälkeen. Vehkeeseen on ihan suomenkieliset ohjeet kyllä.
https://www.abl.de/global/downloads/anleitungen/emh1-803-813/0301411_UM_FI.pdf
-100â,¬ vielä tuosta on hyvä!  ;D

On kyllä minulla toiminut mielestäni kuten pitää. Tänä aamuna toimintamatkaa oli 41km. Latausajaksi ilmoittaa yleensä n. 2:40.

Sellainen tuossa pistokkeessa on eroa auton mukana tulevaan kaapeliin, että kun minun auton mukana tuli pistokkeen päälle asennettava kumi jonka pitäisi estää jäätymistä ja kumi lukittuu sellaisiin uriin pistokkeessa, niin niitä uria ei tuossa ole. Kumin voi kyllä laittaa pistokkeeseen, mutta ei lukitu. Voihan sen jollain siihen lukita. Lisäksi ei tuon kumin kanssa oikein sovi wallboxin pidikkeeseen. Itse olen laittanut kumin paikalleen. En laita kaapelia pidikkeeseen, vaan tulpan päähän ja jätän "roikkumaan" kaapelipidikkeeseen.

PassatGTE2018

Pari kuvaa wallboxista
https://photos.app.goo.gl/qYqJNuq8Sdp9CHhs2

Tuosta pistotulppa-asenuksen hyväksyttävyydestä en ole ihan varma, mutta laitoinpahan noi jos sattuisi tarvitsemaan muualla. Ehkä se oli "hätävarjelun" liioittelua.
Kiinteään asennukseenhan se on periaatteessa tarkoitettu. Toisaalta, on niitä siirrettäviäkin 3-v latausasemia pistotulpalla.

PassatGTE2018

Lainaus käyttäjältä: biili_ - 23.11.17 - klo:17:38
Ihan tutulle kuulostaa, itsellä auto ollut vuoden. Pyöräytät puhaltimen nollaan, niin tulee kilometrejä lisää. Itsellä ei ole ajoprofiilin säätömahdollisuutta, joten en pääse ilmastoinnille säätämään siten eri moodeja.

Ok. Eli jotakuinkin konsensukseen tuo toimintamatka minullakin lienee menee. Tänään ~0C lämpötilassa toimintamatka ennuste lähtiessä 41km. Pääsin jotakuinkin 30km pelkällä sähköllä. Keli oli vielä aika vaikea (loskaa, ...).
Se vähän ihmetyttää, etteikö tuo ennuste voisi olla lähempänä totuutta?! Kyllähän se aianakin ulkolämpötilan tietää. Toki paljon muuttujia joita ei helposti voi ennustaa. Oppiiko systeemi jotenkin esim. ajotapaa, reittejä tms? Osaako käyttää navigaaatoria, reittejä tms. ennusteeseen?
Voisi ainakin olla mahdollista lisätä älykkyyttä...?
Nyt älysin tuon potentiaalinkin merkityksen. +löysin moodit, eco, ...

qsla

Lainaus käyttäjältä: PassatGTE2018 - 24.11.17 - klo:09:48
Pari kuvaa wallboxista
https://photo2

Tuosta pistotulppa-asenuksen hyväksyttävyydestä en ole ihan varma

Eipä tuossa kai ole mitään kummallisempaa jos vain tuo 3v pistorasia on kytketty latauslaitteeseen ammattilaisen toimesta.
Näppärän oloinen laite, taidampa tilata itsellenikin!
Passat GTE 2020 FL
Tiguan eHybrid

Ex:
Passat GTE 2018
Polo 1.2TSI 81KW DSG Highline
Golf Alltrack TDI 135KW DSG 4Mot
Polo 1.2TSI 77KW DSG Highline   
Tiguan 2.0TDI DSG 4Mot BMT
     Passat CC 2.0TDI 125KW
     Golf V 2.0TDI
     Golf IV 1.4 16V

TKo

Itsellä työmatkaa noin 34km ja alle -10 pakkasessa pääsee perille mutta ei montaa kilometria jää sähköllä toimintasädettä. Itsellä ei ole mitään lisälämmitintä mut ajastan lämmityksen sähköllä, nyt kun sen osaan tehdä. Onko muuten muilla yleisesti joku lisälämmitin vai pärjääkö täällä etelä-suomessa ilman?

biili_

Lainaus käyttäjältä: TKo - 27.11.17 - klo:18:09
Itsellä työmatkaa noin 34km ja alle -10 pakkasessa pääsee perille mutta ei montaa kilometria jää sähköllä toimintasädettä. Itsellä ei ole mitään lisälämmitintä mut ajastan lämmityksen sähköllä, nyt kun sen osaan tehdä. Onko muuten muilla yleisesti joku lisälämmitin vai pärjääkö täällä etelä-suomessa ilman?

Hyvät on kyllä kilsat. Löytyykö ajoprofiilin säätömahdollisuus ja sitä kautta ilmastoinnin profiilin säätö? Jos löytyy, niin kuinka paljon kilometreihin ilmastoinnissa vaikuttaa eco tai normaali?

kivilaak

#534
Toi Android CarNet app taisi vastikään päivittyä. Nyt mulla ei jostain syystä oo pariin päivään toiminut appsista käsin kabiinin lämmityksen ohjaust. Eli "Start climete control" pyörittää minuutin verran odotusloopissa ja sitten ilmoittaa virheen että ei voitu käynnistää. Muuten app on kyllä ajan tasalla lataustilasta ja muusta datasta. Onko muilla vastaavaa virhettä esiintynyt ?  Webaston kaukkis ei töissä ulotu parkkihalliin asti ja toi etäohjattu sähkölämmitys on piuhan päässä ajanut asian hyvin niin etei ajossa kulu akkua lämmitykseen. Lähtöajat on vaihetelevia niin ajastuksista ei mulla ole iloa.

... itse asiassa asiaa pidemmälle tutkien, sama ongelma myös CarNet webbisivuston kautta. Eli komennot autolle ei mene perille sieltäkään kautta. Tiedonsiirto ajotietojen, polttoainemäärän ja lataustilan suhteen toimii kyllä molemmissa kanavissa.

PassatGTE2018

#535
Lainaus käyttäjältä: TKo - 27.11.17 - klo:18:09
Itsellä työmatkaa noin 34km ja alle -10 pakkasessa pääsee perille mutta ei montaa kilometria jää sähköllä toimintasädettä. Itsellä ei ole mitään lisälämmitintä mut ajastan lämmityksen sähköllä, nyt kun sen osaan tehdä. Onko muuten muilla yleisesti joku lisälämmitin vai pärjääkö täällä etelä-suomessa ilman?

Hyviltä vaikuttaa tosiaan nuo kilometrit omiin verrattuna! Tänä aamuna +1C -> 27km. Ilmoitti toimintamatkaksi alussa 42 km (ilmastointi päällä) ja 49 km (lämmitys kokonaan pois). No, ilman lämmitystä / tuuletusta ei voi ajaa. Siellä lähellä -10 C toteutuneen matkat on ~22 km.
Eco moodi on nyt valittuna ajomoodiksi. Yksin ajellut ja ilmastointi näyttää muut paikat "eco"na, paitsi kuskin paikka +19 valittu.
Tosi tasaiset maastot täällä lakeuksilla. pääosa ~85km/h & ~105km/h nopeus (1:1).
Vähän tuntuu vaihtelua olevan mitä kukakin pääsee.

Millaista nopeutta jne. ajelet tuon matkan / lähdetkö lämpimästä tallista?
...oops, tuskin tallista kun lämmität! :)

PassatGTE2018

#536
Lainaus käyttäjältä: kivilaak - 28.11.17 - klo:09:09
Toi Android CarNet app taisi vastikään päivittyä. Nyt mulla ei jostain syystä oo pariin päivään toiminut appsista käsin kabiinin lämmityksen ohjaust. Eli "Start climete control" pyörittää minuutin verran odotusloopissa ja sitten ilmoittaa virheen että ei voitu käynnistää. Muuten app on kyllä ajan tasalla lataustilasta ja muusta datasta. Onko muilla vastaavaa virhettä esiintynyt ?  Webaston kaukkis ei töissä ulotu parkkihalliin asti ja toi etäohjattu sähkölämmitys on piuhan päässä ajanut asian hyvin niin etei ajossa kulu akkua lämmitykseen. Lähtöajat on vaihetelevia niin ajastuksista ei mulla ole iloa.

... itse asiassa asiaa pidemmälle tutkien, sama ongelma myös CarNet webbisivuston kautta. Eli komennot autolle ei mene perille sieltäkään kautta. Tiedonsiirto ajotietojen, polttoainemäärän ja lataustilan suhteen toimii kyllä molemmissa kanavissa.

Olen huomannut saman. Pari kertaa kokeillu (tänä aamuna viimeksi), mutta ei käynnisty. Sama webistä ja mobiili appsista.

Oletko kokeillut webaston käynnistystä eri paikoista? Itse huomasin että lähempää ei käynnisty kun on rakennus välissä, mutta kauempaa ikkunan edestä käynnistyikin. Vähän puita välissä, matkaa on joku ~300m.
Jos on esteitä (betonia, ...) välissä niin eihän se tieten toimi.

V60

Lainaus käyttäjältä: PassatGTE2018 - 28.11.17 - klo:10:01
Hyviltä vaikuttaa tosiaan nuo kilometrit omiin verrattuna! Tänä aamuna +1C -> 27km. Ilmoitti toimintamatkaksi alussa 42 km (ilmastointi päällä) ja 49 km (lämmitys kokonaan pois). No, ilman lämmitystä / tuuletusta ei voi ajaa. Siellä lähellä -10 C toteutuneen matkat on ~22 km.
Eco moodi on nyt valittuna ajomoodiksi. Yksin ajellut ja ilmastointi näyttää muut paikat "eco"na, paitsi kuskin paikka +19 valittu.
Tosi tasaiset maastot täällä lakeuksilla. pääosa ~85km/h & ~105km/h nopeus (1:1).
Vähän tuntuu vaihtelua olevan mitä kukakin pääsee.

Millaista nopeutta jne. ajelet tuon matkan / lähdetkö lämpimästä tallista?
...oops, tuskin tallista kun lämmität! :)

On varmaan pikkaisen eroa sillä, körötelläänkö sähköllä taajamanopeutta tai max 80 km/h tai sitten 100 km/h. Akut vajuu reippaammassa nopeudessa myös reippaasti.
BMW G21 330d xDrive
Ex. Seat Leon Cupra 300 ST
Ex. Volvo V60 D5

kivilaak

Lainaus käyttäjältä: V60 - 28.11.17 - klo:10:29
On varmaan pikkaisen eroa sillä, körötelläänkö sähköllä taajamanopeutta tai max 80 km/h tai sitten 100 km/h. Akut vajuu reippaammassa nopeudessa myös reippaasti.
Kyllä tuossa taitaa kinetiikan laki E=1/2 m*v2 aika lailla iskeä. Käytännössä nimittäin on huomannut että käytettävissä olevat kilemotri pienenee lähes nopeuden kasvun neliössä. Tai jos nyt ei ihan niin nopeuden kasvatus 80 -> 120 vähintään puolittaa kantaman. Ero 60 -> 80 ei ole radikaali. Mutta siis moottoritieajo erityisesti viileässä kelissä on semmoista että kilometri kantamasta putoaa helposti nion kolmensadan metrin välein. Tasainen 60-70 km mantiellä niin km = ~km.

teräksenharmaa

Lainaus käyttäjältä: kivilaak - 28.11.17 - klo:11:34
Kyllä tuossa taitaa kinetiikan laki E=1/2 m*v2 aika lailla iskeä.
Suurissa nopeuksissa suurin osa energiasta kuluu ilmanvastukseen.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy